Het grote vermogensverlies topic

Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Dit is idd. zo.
Tijdens mijn topsnelheidstest liepen ze ook maar voor 80% vol.
Dit zou na de update opgelost moeten zijn, als de wagen zijn volle vermogen kan geven.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gert-Jan Verzee
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 apr 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Gert-Jan Verzee »

Okee bedankt,
dan wacht ik tot ik iets meer dan 3000km heb gereden. Maar dan weet ik dat ik het in de gaten moet houden.

Ik heb zelf proefgereden in een 150pk benzine, dus dan is het lastig vergelijken hoe zo'n 200pk moet presteren.
Renault Talisman - Intens TCe 200 sedan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door FatalZero »

Gert-Jan, ook jij zal hoogstwaarschijnlijk de update moeten krijgen vanuit Renault. Het is niet normaal dat de meters niet tot 100% komen.

In ander nieuws, ik heb mijn auto terug, met update! Wat een verschil!!!!!!!

Voor update 0-100: 10,2s (was eerst 11,0s maar kon mijn tijd nog iets verbeteren)

Na update 0-100: 8.1s

Tussensprintjes gaan enorm veel vlotter.

Voor update:

0-50: 5,2s
0-80: 7,2s
0-100: 10,2s

Na update:

0-50: 3,2s
0-80: 6,2s
0-100: 8,1s

Je ziet dat de 0-50 en 0-80 tijd met 2s is verbeterd. Het verschil tussen de twee snelheden is nog steeds 2 seconde. De winst zit hier vooral laag in de toeren met wegrijden.

Tussen de 0-80 en 0-100km/u zit er een seconde winst ten opzichte van voor de software update!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gert-Jan Verzee
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 apr 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Gert-Jan Verzee »

Hoi FatalZero,

Ja waarschijnlijk word het dan voor mij ook een update :) ben wel blij dat het "redelijk" eenvoudig is op te lossen.

En heel fijn voor jou dat het opgelost is 8)
Renault Talisman - Intens TCe 200 sedan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Knippie »

Goed nieuws voor je FatalZero! Gelukkig heeft jouw auto uiteindelijk de update toch geaccepteerd. Misschien had ie wel twijfels, omdat zijn rustige karakter zou veranderen in een sportief beest;) Mijne gaat dinsdag naar de dealert. Die wist nog van niks, maar heb Renault NL ook maar even gemaild...

Veel plezier met het nieuwe karakter van je auto!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dullie2016
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2016 22:58
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Dullie2016 »

Mijn TCe 200 Estate staat voor aflevering 24 juni en staat al wat weken bij de dealer (i.v.m. afloop huidig contract), de auto is eerder geproduceerd dan verwacht (waarschijnlijk helaas zonder CarPlay). De dealer is op de hoogte van de software update zo vertelde mijn leasemaatschappij en zorgt dat deze voor aflevering uitgevoerd is. 2 sec. verschil op 0-100 is echt enorm!!
Renault Talisman Estate Energy TCe 200 EDC Intens - Gris Cassiopée - Pack Rundleder Riviera Noir - Pack Winter Intens - Easy Life Pack - Renault R-Link 2 - Ruimtebesparend reservewiel - Verlichte instaplijsten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door CerielK »

FatalZero schreef:Gert-Jan, ook jij zal hoogstwaarschijnlijk de update moeten krijgen vanuit Renault. Het is niet normaal dat de meters niet tot 100% komen.

In ander nieuws, ik heb mijn auto terug, met update! Wat een verschil!!!!!!!

Voor update 0-100: 10,2s (was eerst 11,0s maar kon mijn tijd nog iets verbeteren)

Na update 0-100: 8.1s

Tussensprintjes gaan enorm veel vlotter.

Voor update:

0-50: 5,2s
0-80: 7,2s
0-100: 10,2s

Na update:

0-50: 3,2s
0-80: 6,2s
0-100: 8,1s

Je ziet dat de 0-50 en 0-80 tijd met 2s is verbeterd. Het verschil tussen de twee snelheden is nog steeds 2 seconde. De winst zit hier vooral laag in de toeren met wegrijden.

Tussen de 0-80 en 0-100km/u zit er een seconde winst ten opzichte van voor de software update!
Onvoorstelbaar hè FatalZero, kon 't ook niet geloven wat een verschil :thumb:

Gisteren had mijn vrouw even ritje van 150km gereden en kwam terug en haar woorden waren: "Boh, wat een verschil, is echt snel nu" en normaal boeit haar dat soort dingen letterlijk geen r**t :D dat wil toch wel wat zeggen...
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Johanvw »

Vanmiddag heb ik mijn Tce200 weer in ontvangst genomen. Na enkele honderden meters was al duidelijk dat het heeft geholpen, de koppel meter gaf direct volle uitslag. Ook de turbo is nu hoorbaar. Helaas te druk op de weg om echt goed te kunnen testen, maar het verschil is groot genoeg om het telkens weer op te merken. Volle uitslag van de meters en een goed voelbaar koppel. Even goed doortrekken voor het 'echte' 200pk feest(beest)!
Renault dealer in Woerden heeft dit soepel opgepakt waarvoor mijn complimenten.
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

Kijk, zo neemt het aantal tevreden TCe200 rijders snel toe!, is er al iets te zeggen over het verbruik Ceriel K?

Want als 'tie zo lekker in de toeren klimt dan rij je ook wat 'dynamischer' tenslotte. En de kleine tankinhoud, daar ben ik al aan gewend geraakt. Met mijn Laguna DCi tankte ik soms 65-66 liter (sommige truckers reden al sneller weg als ze de vrachtwagen-knop op de pomp hadden ingedrukt :D ), dit vaak tot ergernis van de volgende pompbezoeker(s), nu kan ik de slang na 44-45 liter alweer terughangen en afrekenen :thumb:

Kan niet wachten tot die van mij over 2 weken min 1 dag behandeld is gezien jullie positieve verhalen. Meteen maar weer een tripje naar Duitsland plannen :clap:
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door CerielK »

Elmac schreef:Kijk, zo neemt het aantal tevreden TCe200 rijders snel toe!, is er al iets te zeggen over het verbruik Ceriel K?
Eerste tank met heel wat acceleratie-testjes precies 1:10, normaal reed ik tussen de 8 en 9 liter, dus tussen de 1:12,5 en 1:11. Volgende tank is btje overtrokken, 150km autoweg door mijn vrouw, staat nu op 7,8 liter na 300km, dus 1:13, ondanks regelmatige doortrek-acties, dus zal weinig uitmaken t.o.v. voor update als ik dat nu al zou mogen concluderen...
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Knippie »

Spannend.. de mijne staat nu bij de dealert die overigens nergens van af wist... :think: RN gebeld en die gaan er voor me achteraan. off topic: heb uiteraard ook nog even gevraagd naar de updates van Rlink en de Nav, maar ook daarover is niets anders bekend dan dat het "elk moment" staat te gebeuren..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gunther007
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2017 00:47
Actief als: particulier
Locatie: Beveren België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door gunther007 »

larsdijkstra 16v schreef:
gunther007 schreef:Na dieselgate nu PKgate...
Pffff, wat een vergelijk ... :fp:
Klinkt het zo raar? Stel je voor, klanten kopen en nog belangrijker... betalen voor een 200pk motor maar krijgen in feite maar een 150 pk...

Jan met de pet weet dit niet, en controleert dit ook niet...
Renault Talisman Initiale Paris 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Knippie »

De nuance is waarschijnlijk dat dieselgate te maken heeft met sjoemelen (opzet) en dit is niet het geval bij de verloren pk's... Enniewee, heb mijn auto terug. Dealer sprak over een herprogrammering... Heb nog niet goed kunnen testen, maar ik zag bij een korte sprint wel de koppelmeter vollopen en voelde ook duidelijk meer power. Zal wel goed zijn dus.. Ga zo over de snelweg terug naar huis;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door larsdijkstra 16v »

gunther007 schreef:
larsdijkstra 16v schreef:
gunther007 schreef:Na dieselgate nu PKgate...
Pffff, wat een vergelijk ... :fp:
Klinkt het zo raar? Stel je voor, klanten kopen en nog belangrijker... betalen voor een 200pk motor maar krijgen in feite maar een 150 pk...

Jan met de pet weet dit niet, en controleert dit ook niet...
Tuurlijk, het kan niet maar betreft een "paar" auto's. Om het nou zo op te blazen als dieselgate is natuurlijk geen vergelijk en stemmingmakerij
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door DHL »

Lars, een paar auto's of een paar klagers ? Vind het ergens wel bizar dat, in het geval het maar over enkele wagens zou gaan, er zolang gezocht wordt voor een update te vinden die het probleem bij die paar auto's oplost. Mijn gezond verstand zegt dan, steek er gewoon de software van alle andere 200 TCE's in....
Moet dit niet slecht opnemen hee ;)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gunther007
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2017 00:47
Actief als: particulier
Locatie: Beveren België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door gunther007 »

Larsdijkstra, idd tenzij jij renault nl bent, niet persoonlijk opnemen man, ☺️ Enfin terug on topic en de ontbrekende pk's waar voor de klant betaald heeft
Renault Talisman Initiale Paris 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door berenburg »

Als dit knijpen van de motor lijd tot een lagere uitstoot van schadelijke stoffen ????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door larsdijkstra 16v »

gunther007 schreef:Larsdijkstra, idd tenzij jij renault nl bent, niet persoonlijk opnemen man, ☺️ Enfin terug on topic en de ontbrekende pk's waar voor de klant betaald heeft
Haha neem niks persoonlijk :wink: Werk wel bij een dealer maar ben zelf ook kritisch over een aantal dingen.
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

berenburg schreef:Als dit knijpen van de motor lijd tot een lagere uitstoot van schadelijke stoffen ????
Lijkt me inderdaad de reden. :think:
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door FatalZero »

Lijkt mij juist helemaal niet de reden. Laten wij nu geen indianenverhalen de wereld in helpen!

Het 'knijpen' van de motor, wat per ongeluk is gebeurd door een software fout vanuit de fabriek is er sinds productiemodellen november/december 2016 ingeslopen. De uitstootmeting dat tegelijkertijd met een type goedkeuring word uitgevoerd, dit is gedaan voordat het model op de markt kwam, dus met een Talisman die geen 'foutieve' firmware heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Johanvw »

Na de update heb ik in ieder geval geen geknepen motor meer, het is wel nodig dat ik nu zo af en toe mijn spullen beter vastbind :-).
Toen ik gisteren een sprintje trok van 0 naar +/- 50 kreeg ik met een oranje lampje (met sleutelsymbool) te maken met de melding: Controleer Inspuitsysteem. Wat de EDC wel vaker doet is bij het 'afbreken' van een sprint (bijvoorbeeld stoppen met vol gas bij de 50km/h), dat deze op dat moment doorschakelt en nog even een klein duwtje na geeft. Ik denk dat het daarmee te maken heeft gehad. Hopen dat het hierbij blijft.
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door larsdijkstra 16v »

FatalZero schreef:Lijkt mij juist helemaal niet de reden. Laten wij nu geen indianenverhalen de wereld in helpen!

Het 'knijpen' van de motor, wat per ongeluk is gebeurd door een software fout vanuit de fabriek is er sinds productiemodellen november/december 2016 ingeslopen. De uitstootmeting dat tegelijkertijd met een type goedkeuring word uitgevoerd, dit is gedaan voordat het model op de markt kwam, dus met een Talisman die geen 'foutieve' firmware heeft.
Precies :clap:
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Lj-75
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 okt 2016 05:53
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Lj-75 »

Johanvw schreef:Na de update heb ik in ieder geval geen geknepen motor meer, het is wel nodig dat ik nu zo af en toe mijn spullen beter vastbind :-).
Toen ik gisteren een sprintje trok van 0 naar +/- 50 kreeg ik met een oranje lampje (met sleutelsymbool) te maken met de melding: Controleer Inspuitsysteem. Wat de EDC wel vaker doet is bij het 'afbreken' van een sprint (bijvoorbeeld stoppen met vol gas bij de 50km/h), dat deze op dat moment doorschakelt en nog even een klein duwtje na geeft. Ik denk dat het daarmee te maken heeft gehad. Hopen dat het hierbij blijft.
Er schijnt een software issue te zijn welke de lamba sondes kapot maakt. Ik sta nu bij de garage met een defecte laatste sonde. Er komt ook hier een update aan, 2e helft van dit jaar... wellicht dat het daaraan licht. De software heeft een negatieve uitwerking op de voorste en/of de achterste sonde.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

Zo blijven we nog even bezig met onze 200 Tce... :(
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



chiel123
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jun 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door chiel123 »

Afspraak bij de Dealer voor de update op 3 juli. Verheug me op de resultaten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Hallo,
Hier hetzelfde probleem! Dit voorbije week-end mijn Talisman Grandtour IP
TCe 200 EDC eens aan de tand gevoeld. Hij heeft pas 500 km gereden sinds ik hem heb. Zoals de meeste al weten is het een stockwagen met productie datum December 2016. En ja hoor dit week-end op zaterdagnacht de wagen in sport stand gezet en hem de baan eens laten voelen en wat bleek: maximum snelheid was 189 km/uur terwijl de specs in de Belgische brochure 231 km/uur aangeven en de 2 balkjes gingen ook maar voor 70% omhoog + dat de wagen met vol ingetrapt gaspedaal steeds schakelde rond 5200 rpm tot 5600 rpm terwijl het maximaal (begrensd) toerental 6000 rpm zou moeten zijn. Ook trok hij op van 0 naar 100 in 11 sec terwijl dit 7,9 sec. moet zijn... Ik durfde geen video te maken aangezien ik alleen was en mijn wagen niet graag in de prak zou rijden. Ik heb 3 mails naar de dealer gestuurd (België) samen met de link verwijzend naar dit topic en met de YouTube filmpjes van "CerielK" waar de oplossing mits een software-update bewezen wordt. Hij ging contact opnemen met Renault BeLux om te kijken wat hun vertellen. Ik heb hem deze morgend gebeld de dealer en hem nog niet terug gehoord. :(
Zijn hier in dit Topic nog Belgen met hetzelfde probleem of zijn het allemaal Nederlanders welke hier gepost hebben met het probleem EN de OPLOSSING???? Of ben ik de enige Belg met dit probleem?? Het feit dat ik mijn dealer nog niet gehoord heb voorspelt niet veel goeds. Hij is wel van goede wil maar ik vrees voor het antwoord van Renault BeLux .... :(
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door daniel.vandermaesen »

Waar vind ik die vermogensmeter?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Als ge uwe Talisman in sportmodus zet staan deze normaal naast uwe snelheidsmeter aan de rechtse kant. 2 lege halfronde balkjes. En als je optrekt dan worden deze wit. En normaal zouden deze bij plankgas optrekken beiden tot volledig boven moeten wit worden wat bij sommigen hier en bij mij niet het geval was/is.
Maar het zal opgelost worden. :dance:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Goed Nieuws!
Renault BeLux is gekend met het probleem van de verkeerdelijke geprogrammeerde cartografie of ECU van de Talisman TCe 200 EDC. Ze gaan nu een dag inplannen wanneer mijn wagen binnen moet en blijkbaar mag mijn dealer dit niet zelf doen, maar komt de technische staf van Renault BeLux dit doen met een nog gesofistikeerdere computer dan deze van de dealers.
Afwachten nu... :pray:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door FatalZero »

Fijn om te horen dat het opgelost gaat worden!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

nu de rest :D ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Het grote vermogensverlies topic

Bericht door daniel.vandermaesen »

Bij mijn talisman komt geen vermogensmeter op in sport modus, ik heb hem gereset om zeker te zijn.Afbeelding

Nog maar 600 km op de teller, zoals je kunt zien!
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

Dat kadertje rechtsboven die nu bij jou op 'radio1' staat kan je verzetten via je stuur :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door daniel.vandermaesen »

Ghia schreef:Dat kadertje rechtsboven die nu bij jou op 'radio1' staat kan je verzetten via je stuur :)
Bedankt Ghia, je moet het maar weten te vinden!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Thomas84 »

daniel.vandermaesen schreef:
Ghia schreef:Dat kadertje rechtsboven die nu bij jou op 'radio1' staat kan je verzetten via je stuur :)
Bedankt Ghia, je moet het maar weten te vinden!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Iets van RTFM.... Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

FatalZero schreef:Lijkt mij juist helemaal niet de reden. Laten wij nu geen indianenverhalen de wereld in helpen!

Het 'knijpen' van de motor, wat per ongeluk is gebeurd door een software fout vanuit de fabriek is er sinds productiemodellen november/december 2016 ingeslopen. De uitstootmeting dat tegelijkertijd met een type goedkeuring word uitgevoerd, dit is gedaan voordat het model op de markt kwam, dus met een Talisman die geen 'foutieve' firmware heeft.
Klopt! Want de gans eerste TCe's 200 EDC hadden geen vermogens problemen. Het is gelijk je zegt sinds november/december 2016. En enkel in de Talisman. Niet in de Espace...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in