Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Inmiddels een 700km verder. Olieverbruik is hoger dan voorheen. Mijn conclusie is dat de motorflush niet voor vermindering van het verbruik heeft gezorgd en dat het hogere verbruik te wijten is aan de dunnere olie die er nu inzit.
Volgende stap in poging om olieverbruik te verminderen: ?
Zorg dat er de juiste olie inzit,de flush heeft niet geholpen.
Dan bestaat de kans dat er inwendig een euvel is.
Doe of laat eens een cilinder lektest.
Daar we volgende week op vakantie gaan met de Laguna er voor nu ff wyns super charge in geknikkerd. Benieuwd of dit het olieverbruik verlaagt. Gok van wel, Olie lektest moet ff wachten tot na de vakantie
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Ja anders wordt het nu echt bij elke tankstop olie bijvullen. Ben benieuwd met de wyns er bij. Het is erg stroperig spul en als dit de olie verdikt zal het naar mijn verwachting in ieder geval weer op het niveau van het verbruik met de 10W40 komen.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Heb in de aansluiting op het blok een lasdraad proberen te steken maar dat lukt niet. Is niet erg goed te zien op foto maar er zit geen gat. Het is dus wel een bewuste aansluiting naar het luchtfilter huis dus iets van een doorstroming zou je verwachten. Verstopt ziet het er echter niet uit.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Zit me opeens te bedenken; moet er niet ergens iets worden geopend om uberhaupt lucht door de aansluiting te kunnen blazen zoals de olie vuldop er af. Kan me voorstellen dat je anders in een dichte ruimte blaast?
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Vrij zeker van nu dat ik wel lucht in het blok heb geblazen. Als ik stopte dan kwam er aardig wat lucht terug door de slang. al ik alleen op de slang blaas met een kant dichtgeknepen dat komt er geen lucht terug.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Net terug uit Italie. 2840 km gereden. 7 liter olie bijgevuld. De 1.8 moest er regelmatig flink aan trekken en dat lijkt het olieverbruik nog hoger op te stuwen. De Wyns supercharge en nu weer 10W40 ipv 5W40 lijken geen enkele invloed te hebbe n. Tijd voor verder onderzoek nu ik weer in het land ben.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Dat is inderdaad een belachelijk verbruik!
Op een vakantieritje meer dan de carterinhoud verbruiken...
Het is vaak vooral 'nieuw' spul wat strand langs de weg.
Onze oude barrels van 200euro hadden met wat vroegtijdig onderhoud ook nooit stukke.
Heb je post nog eens doorgelezen en vermoed dat er een zuigerveer(olieschraapveer) is gebroken, en wel in die cilinder waarvan de bougie zo zwart en onder de olie zit.
Nee, die heb ik gemist. Ga ff zoeken. Plan is nu om eerst een lektest te laten doen. Net terug van vakantie dus. Ga voor cylinder lektest komende week eerst een afspraak voor proberen te laten maken.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Wel weer leuk trouwens om met het "oude rijden" en door bergen op vakantie te gaan. Tussen de 4 en 5000 rpm wil ie er best goed aan trekken maar daaronder had ie vaak moeite. Zijn de Gothard ook over geweest. Op sommige stukken niet hoger dan in zn 2e versnelling te nemen. Helemaal leuk!
Temperatuur bleef over de hele vakantie prima binnen de lijnen. Heb er drie met stoom onder de kap vandaan zien staan.
Vroeger zag je er veel meer. Begon al bij Luik.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Sorry WillemS, begin de concentratie een beetje te verliezen ( net terug van vakantie dus ). Dacht dat er al iets was gepost aangaande olieschraapveer.
Kan er wel inkomen dat een gebroken veer de oorzaak is. Mocht dat zo zijn dan maar ff kijken wat de kosten zijn om te laten herstellen en of dat reeel is om uit te laten voeren of aan andere opties te gaan denken.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Mijn 1e scenic 1.6e heb ik verkocht aan mn vader. Die heeft er nu 60.000km mee gereden,alleen 1 afgebroken schokdemper achter. Teller op 220.000.
In al die km's is er 1l olie bijgegaan,en geen olie ververst. Dat wordt nu wel weer eens tijd.
Had bij laatste olie wissel bij de action olie gehaald,gaat prima blijkbaar.
Geen lampje stuk,gat in dorpel wordt elk jaar wel wat groter. Mooi die 'oude' techniek.
Mocht dat zo zijn die schraapveer kost dat vermoedelijk meer dan de auto waard is. Wellicht dan een ander getest goed blok erin hangen,dat kost helaas ook een leuke cent.
Mochten de kosten niet reel blijken te zijn dan gaan we wellicht op het gemak een ander exemplaar zoeken en deze wellicht voor onderdelen. Een mooie volle 2.0 RXT zal het dan waarschijnlijk worden. destijds mede voor de 1.8 gegaan daar gewicht 2.0 16V op autoweek als 1265kg stond opgegeven. Ik daar van uitgegaan
1.8 zit op 1240kg wat een wegenbelastingklasse lager is als 1265kg. Kentekengewicht 2.0 16V blijkt echter 1250kg te zijn.
We gaan het zien. Een andere auto er bij kopen heb ik op zich geen hekel aan ( moet wel weer een mooi verhaal verzinnen richting de vrouw waarom er 5 auto's voor de deur moeten staan :-> )
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Op de 1e pagina van deze post 2 foto's. 1 van het compressiekaartje en 1 met de 4 bougies.
Cilinder 3 heeft de laagste compressie en daarvan is de bougie zwart !!!
Succes.
mvg WillemS
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Sinds enkele maanden laadt mijn Captur PlugIn met 3.700 W /u. Was vorige jaar nooit hoger dan 2.400/u.
De laadtijd is nauwelijks korter, maar het verlies aan Watt is opgelopen tot 50% (energiemeter vergelijken met de laadgeschiedenis in de Renault...
Ik ben in het bezit van een full hybrid Austral en al diverse keren een te hoog olie peil gehad. (2-3 cm boven maximum) Inmiddels al diverse keren terug naar mijn dealer gegaan. De olie is al 2 keer vervangen maar het...
Afgelopen week heeft mijn Megane een zomercheck gehad. Sindsdien viel het me op dat de handrem veel hoger ging en minder 'grip' had. Gisteren moest ik even wachten voordat ik vanaf een winkel de weg op kon. Ik trok toen de handrem aan en deze ging...
Kan iemand mij vertellen uit hoeveel onderdelen de uitlaat van de LAGUNA 2 HB uit 2006 bestaat. Ik dacht dat de uitlaat uit drie delen bestond. De katalisator, de middendemper en de einddemper. Drie onderdelen dus, maar nu lees ik over...
Thuis zijn wij verwende Volvo rijders. Maar toch aan het kijken naar wat anders.
Aangezien ik wat meer kilometers ga maken wil ik wat anders dan mijn Citybug.
Beetje aan het rondsnuffelen op het WWW. Als eerste kijken bij...
Winterbanden met velgen en doppen,maat 205/55/16 en 6 en 7 mm profiel.Voor Renault Laguna 2.Merk Maxxis en Bridgestone.Vraagprijs 100.00 euro. IMG_20231111_163853.jpg IMG_20231111_163717.jpg IMG_20231111_163853.jpg
Voor meer info een berichtje...