Tja, zolang men de uiterste best doet moet je gewoon accepteren dat er een gemeenschappelijk probleem is natuurlijk.
Helemaal mee eens.
Maar zodra de dealer eerst wel toegeeft dat het horten en stoten daadwerkelijk aanwezig is, maar vervolgens de boodschap van de importeur moet doorgeven dat een en ander conform is (wat wil zeggen zoals het hoort) verandert de boel ad hoc.
Vanaf dat moment is het een eenzijdig probleem. (van de KJ eigenaar die blijkbaar onbewust een wipkip heeft gekocht i.p.v. een leuke lekker rijdende zuinige en mooie family SUV)
Dat kan natuurlijk niet in deze tijd aan het eind van een laag conjectuur waar het consumenten recht hoogtij viert.(;-))
Bij Opel had ik iets soortgelijks, als je de schakelindicator volgt, begint de motor te protesteren (terwijl die toch 180PK/230NM heeft)
Als je de schakelindicator niet volgt, is ie 40% minder zuinig dan de opgave.
Bij de ECE test hebben ze overigens wel de schakelindicator meegenomen als "gegeven"...
Maar dan wel als de achterwielen stilstaan....en het stuur niet beweegt.....

Ik heb het laten schieten hoor (teveel gedoe) en rij heerlijk nu (wel maar 1 op 10)
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme