horten en stoten bij koude moter

Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015
Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ja dat is wat veel.
Kocht m,n vorige auto bijnde dealer toen ie 12 mnd oud was.
Er was 14000 van de nieuwprijs afgegaan.(30000km, dus niet veel)
Maar het was 3 jaar geleden, bij een duits automerk wat op het randje van failliet was.
Misschien ook een mazzeltje, net als jij met de captur
Ik zit gemiddeld op 2500 als ik de auto 7a8 jaar houd vanaf nieuw.

Hoop dat het horten en stoten opgelost zal worden.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



andreas1
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 okt 2015
Laatste bezoek: 31 mar 2018 13:14
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door andreas1 »

Heb ook een Kadjar TCE Bose in bestelling ,als ik hier de minpunten lees rond deze wagen beklaag ik mij het al van mijn bestelling.Blijkbaar kan Renault het horten en stoten niet oplossen,blijkbaar komt de wagen ook in ademnood bij het optrekken, en zijn er grote problemen mett het internet en het openen van de achterklep.Dan vraag je toch af hebben bij de testwagens van Renault deze problemen zich niet voor gedaan vooraleer deze wagen op de markt gebracht werd.
Dat beloofd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015
Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Niet overdrijven.
Zijn geen grote problemen.
Is normaal bij een nieuw model.
De test autoos zijn opgebouwd uit de eerste onderdelen die (onder grote aandacht) geproduceerd zijn.
Als er opgeschaald word kunnen dit soort dingen door kleine zaken veroorzaakt worden.
Zijn geen design issues.
Komt goed.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



andreas1
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 okt 2015
Laatste bezoek: 31 mar 2018 13:14
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door andreas1 »

Hoi Gugliemo is bij koude motor na uw klacht al het horten en stoten al opgelost door Renault.
En is de TCE 1.2 krachtig genoeg voor deze wagen,volgens testrijders hapt die naar adem bij het optrekken bij lage toerental.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015
Laatste bezoek: 23 aug 2017 14:05
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Vandaag nog maar eens aan de bel getrokken bij mijn dealer over mijn eerder ingebrachte klacht van het rijden met horten en stoten , bij het rijden van een constante snelheid in derde of vierde versnelling, vanaf zo'n 1800 TPM. Erg lastig als je constant 50 KM/UUR wil rijden. Nog geen reactie ontvangen.

Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om te melden dat als je direct na een langer stuk gereden te hebben, onderweg gaat tanken, de tank wel erg veel vacuum lijkt te bevatten. Kan niet goed zijn. (lijkt mij).
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015
Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Heeft lang genoeg geduurd nu hoor!
Is het nog steeds alleen bij koude motor?
Teveel vacuum is ook raar beetje is normaal ivm dampafzuiging.
Maar wat zegt de dealer eigenlijk? Ze geven tock wel een soort van plan?
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Plato1
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 67
Lid geworden op: 13 aug 2015
Laatste bezoek: 02 aug 2024 11:45
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Plato1 »

Vorige week bij de dealer geweest. De monteur heeft er even mee gereden en voelde het probleem. Drie kwartier aan de diagnose gehangen en niets vreemds geconstateerd. Aangegeven dat op dit forum diverse klachten stonden. Mij werd verteld dat ze niet alleen naar het type motor kijken, maar ook nog naar een toevoeging ( ben vergeten wat dat was). Ze hebben op de database van RN gekeken, maar daar was niets bekend.
Volgende week gaat hij met een koude motor aan de diagnose.
Ik heb maar even de toerenteller op de display gezet, omdat ik er ook op de snelweg last van had.
Het horten en stoten treedt op bij ongeveer 2.500 toeren/min en ook bij een warme motor.
Ben benieuwd bij welk toerental jullie er last van hebben.
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoil􏰮􏰹􏰚􏰡􏰼􏰞é met een Easy Life pack
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015
Laatste bezoek: 23 aug 2017 14:05
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Contact gehad met de dealer. We gaan een afspraak voor een controle maken. Ik wordt binnenkort gebeld. Bij mij doet het probleem zich met name voor als ik in de 3e of 4e versnelling een constante snelheid probeer te rijden en het motortoerental zo tussen de 1800 en 2500 TPM ligt. Ergste is het s'morgens bij een koude motor, maar hij doet het ook bij warme motor. Zeer irritant als je binnen de bebouwde kom constant 50 KM/UUR probeert te rijden. Wordt vervolgt.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013
Laatste bezoek: 18 okt 2020 21:44
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

mijn dealer heeft mijn/ons probleem officieel als klacht bij RN neergelegd , de td RN heeft nog geen oplossing binnen uit Frankrijk, ik wordt gebeld als men meer weet , dus heb je het probleem ook ? laat het als officiële klacht neerleggen bij RN, of doe het zelf . hoe meer druk er op komt des te beter lijkt mij.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



andreas1
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 okt 2015
Laatste bezoek: 31 mar 2018 13:14
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door andreas1 »

ik denk dat RN op dit moment zelf geen oplossing geeft voor dit technisch mankement van horten en stoten.Opvallend is daarbij dat plato aan zijn dealer moet vertellen dat op forum diverse klachten zijn bij gebruikers.Word vervolgd en hopelijk voor jullie een defenitieve oplossing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013
Laatste bezoek: 18 okt 2020 21:44
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

net gebeld door RN, dat de klacht binnen was gekomen en dat het wachten is op de software update uit Frankrijk , geen indicatie hoelang het kon duren. hij hoopte zo spoedig mogelijk.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015
Laatste bezoek: 23 aug 2017 14:05
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Ook ik ben (na een bericht aan RN via Twitter) zojuist gebeld door RN, die mij vertelde dat het probleem met de Kadjar 130Tce, het met horten en stoten rijden bij lagere constante snelheid, bekend is bij RN en doorgespeeld is aan Renault in Frankrijk. De verwachting is dat Frankrijk met een software update gaat komen maar op welke termijn kon hij me niet zeggen. Het heeft volgens hem wel prioriteit. Zodra iets bekend is krijg ik daarover bericht. Ook mijn dealer wordt door hun geinformeerd.

Collega Kadjar rijders met een 130Tce motor en dezelfde problemen adviseer ik ook via Twitter of Facebook een bericht aan RN te sturen om zo meer druk op de ketel te zetten. Na mijn problemen met het R-link-2 systeem en vacuum gezogen benzinetank, nu dit weer. Ik rij mijn leven lang al Renault maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Plato1
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 67
Lid geworden op: 13 aug 2015
Laatste bezoek: 02 aug 2024 11:45
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Plato1 »

Ik wacht nog even volgende week af.
Misschien weet dan ook de dealer dat het een probleem is die bij RN bekend is.
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoil􏰮􏰹􏰚􏰡􏰼􏰞é met een Easy Life pack
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Plato1
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 67
Lid geworden op: 13 aug 2015
Laatste bezoek: 02 aug 2024 11:45
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Plato1 »

Wat is eigenlijk het probleem van een vacuüm gezogen tank?
Doet hij bij mij ook; maar afgezien van het gesis zie ik het probleem niet.
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoil􏰮􏰹􏰚􏰡􏰼􏰞é met een Easy Life pack
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015
Laatste bezoek: 23 aug 2017 14:05
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Plato1, Een klein beetje vacuum in de tank lijkt mij geen probleem maar toen ik eerder deze week, na een rit van 25 KM ging tanken, schrok ik wel toen ik de tankdop losdraaide. Heb in het verleden met een VW Golf al eens een tank moeten laten vervangen die door vacuum behoorlijk in elkaar gezogen was. Daar wordt je niet blij van. Wil daarom dat de dealer er nu naar kijkt en zijn mening geeft. Misschien is dit wel een mogelijke oorzaak van het met horten en stoten rijden. Wie weet?
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Plato1
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 67
Lid geworden op: 13 aug 2015
Laatste bezoek: 02 aug 2024 11:45
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Plato1 »

Ben benieuwd wat de dealer zegt....
Een kennis van mij zei dat dat normaal is.
In mijn oude scenics had ik geen tankdop, dus geen ervaring.
Wij horen het wel van je.
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoil􏰮􏰹􏰚􏰡􏰼􏰞é met een Easy Life pack
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015
Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Als vacuum niet geregeld is, maar gewoon op blijft lopen krijgt de motor te weinig peut...
Maar het kunnen1001 zaken zijn die het horten en stoten veroorzaakt.
Kan zelfs door een lurpe wieldruk sensor komen vermoed ik? (slecht gekalibreerd)
Stel: Druk is goed, maar sensor geeft toch een te lage druk door aan de boordcomputer.
Men (795 euro afleveringskosten) pompt bij tot de waarschuwing weg is en rij je met misschien wel 0.5 bar teveel druk rond...(wat een licht grotere wielomtrek in het midden van het loopvlak veroorzaakt)
Vervolgens gaat de traction-contol helemaal uit z,n naad om het verschil in wielsnelheid te compenseren.
Leuker kunnen we het niet maken, maar makkelijker?
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 1466
Lid geworden op: 29 jun 2015
Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Thomas84 »

Kad in de Jar? schreef:Als vacuum niet geregeld is, maar gewoon op blijft lopen krijgt de motor te weinig peut...
Maar het kunnen1001 zaken zijn die het horten en stoten veroorzaakt.
Kan zelfs door een lurpe wieldruk sensor komen vermoed ik? (slecht gekalibreerd)
Stel: Druk is goed, maar sensor geeft toch een te lage druk door aan de boordcomputer.
Men (795 euro afleveringskosten) pompt bij tot de waarschuwing weg is en rij je met misschien wel 0.5 bar teveel druk rond...(wat een licht grotere wielomtrek in het midden van het loopvlak veroorzaakt)
Vervolgens gaat de traction-contol helemaal uit z,n naad om het verschil in wielsnelheid te compenseren.
Leuker kunnen we het niet maken, maar makkelijker?
Van een halve bar gaat de TC niet van over de zeik. Daar is het snelheidsverschil te klein voor. Anders zou hij in bochten ook in moeten grijpen, of als er een thuiskomer onder zit. Voor de TC is een groter verschil nodig.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015
Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Hmm, zit wat in. probeer ook maar wat te bedenken wat een oorzaak zou kunne zijn zonder dat het een ontwerpfout is.
ik weet dat een passief bandenspanningsysteem werkt middels omtrek snelheids verschillen.
Ooit een nixxan gereden met 1 lagere band, daar had de TC wel echt last van (waardoor er niet mee te rijden was eigenlijk i.v.m inhouden enzo)
Ik denk dat het echt nog wel even gaat duren voordat dit probleem gevonden is...
De dealer hangt um gewoon aan de computer, en waarschijnlijk geeft die aan dat alle systemen goed werken...

p.s kijkt (moderne) TC niet naar stuurstand?.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 1466
Lid geworden op: 29 jun 2015
Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Thomas84 »

TC gebruikt de ABS sensoren voor het toerental van de wielen en knijpt vervolgens t doorslippende wiel of wielen. ESP gebruikt een versnellingshoeksensor en stuurhoek om de remmen aan te sturen.
Afhankelijk natuurlijk van de auto of type systeem... Je hebt verschillende varianten hierin.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 1466
Lid geworden op: 29 jun 2015
Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Thomas84 »

Guglielmo schreef:Plato1, Een klein beetje vacuum in de tank lijkt mij geen probleem maar toen ik eerder deze week, na een rit van 25 KM ging tanken, schrok ik wel toen ik de tankdop losdraaide. Heb in het verleden met een VW Golf al eens een tank moeten laten vervangen die door vacuum behoorlijk in elkaar gezogen was. Daar wordt je niet blij van. Wil daarom dat de dealer er nu naar kijkt en zijn mening geeft. Misschien is dit wel een mogelijke oorzaak van het met horten en stoten rijden. Wie weet?
Misschien eens proberen een stukje te rijden met de tankdop niet strak vast gedraaid? Dus wel erop maar niet strak vast zodat hij kan blijven ademen. Door de lichte onderdruk zal hij lucht van buiten aanzuigen en de benzinedamp binnen houden. Kan je uitsluiten of het hoge vacuüm invloed heeft op het horten en stoten...
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 6360

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Verwijderd 6360 »

Hééérlijke auto, tout court. Het betreft de 130 TCe benzine.
Tot hiertoe nog geen hinder ondervonden van horten en stoten.

Het is zeker een auto die veel schakelen vereist en die het wat lastiger krijgt in lagere toerentallen, vandaar.
Schakel - vooral de eerste paar duizend kilometer - veelvuldig, kort en snel met dit model. De motor vraagt dit en het is een oeroude regel om een nieuwe wagen aan te passen aan het rijgedrag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 6360

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Verwijderd 6360 »

Thomas84 schreef:
Guglielmo schreef:Plato1, Een klein beetje vacuum in de tank lijkt mij geen probleem maar toen ik eerder deze week, na een rit van 25 KM ging tanken, schrok ik wel toen ik de tankdop losdraaide. Heb in het verleden met een VW Golf al eens een tank moeten laten vervangen die door vacuum behoorlijk in elkaar gezogen was. Daar wordt je niet blij van. Wil daarom dat de dealer er nu naar kijkt en zijn mening geeft. Misschien is dit wel een mogelijke oorzaak van het met horten en stoten rijden. Wie weet?
Misschien eens proberen een stukje te rijden met de tankdop niet strak vast gedraaid? Dus wel erop maar niet strak vast zodat hij kan blijven ademen. Door de lichte onderdruk zal hij lucht van buiten aanzuigen en de benzinedamp binnen houden. Kan je uitsluiten of het hoge vacuüm invloed heeft op het horten en stoten...
Vacuum ? Ik dacht dat het ging om gasdruk ontstaan in de benzine tank ...
Ik heb dit fenomeen (ook bij vroegere auto's) meerdere malen meegemaakt en had de indruk dat er druk ontsnapte i.p.v. omgekeerd. Vreemd. Ik heb mij daar nooit zorgen overgemaakt. Het verschijnsel was overigens heviger bij volle tank en zeer warm weer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015
Laatste bezoek: 23 aug 2017 14:05
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Mijn Kadjar staat nu bij de garage om zowel naar het rijden met horten en stoten als ook naar het vacuum trekken van mijn benzinetank tijdens rijden te kijken. Ook wordt er tegelijk gekeken naar update van radio & R-Link-2. Nu een leen Kadjar meegekregen en meteen gecontroleerd of hier ook na een rit (44 KM) bij het openen van de tankdop een vacuum merkbaar is. Niets dus. Geen gesis en geen vacuum. Duidelijk verschil met mijn eigen Kadjar. Dit doorgegeven aan mijn dealer. Voor wat betreft het rijden met horten en stoten kreeg ik alvast het advies om Shell V-Power te tanken. Dat zou een hoop problemen oplossen volgens de dealer. Nietemin gaat hij morgenvroeg bij een koude motor een proefrit maken om het zelf te ervaren. Ben benieuwd..............
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



andreas1
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 okt 2015
Laatste bezoek: 31 mar 2018 13:14
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door andreas1 »

Hopelijk Guglielmo geeft de dealer een oplossing voor horten en stoten bij koude motor,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 6360

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Verwijderd 6360 »

Voor wat betreft het rijden met horten en stoten kreeg ik alvast het advies om Shell V-Power te tanken. Dat zou een hoop problemen oplossen volgens de dealer.
Dat kan ik me al helemaal niet voorstellen dat dat dè oplossing zou zijn voor een hortende en stotende auto. Gewoon belachelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015
Laatste bezoek: 23 aug 2017 14:05
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Auto zojuist terug van de dealer en de chef werkplaats bevestigde mij dat de auto inderdaad met horten en stoten rijdt (bij rijden van constante snelheid en toerental van zo'n 2000 TPM in 3e versnelling geconstateerd). Dit met Renault Nederland opgenomen die de klacht inderdaad al kende en dit bij Renault Frankrijk hebben neergelegd. Er gaat een motor management update komen maar nog niet bekend wanneer. Klacht heeft volgens mijn dealer te maken met emissie (uitstoot) en gekozen mengverhouding en ontstekingstijdstip, vooral bij koude motor. Helaas vooral nog even geduld hebben maar er komt een oplossing. (Doet mij een beetje aan de sjoemel software van VW denken. :)

Ook gelijk gekeken naar mijn klacht over vacuum in benzinetank na een ritje rijden. Men heeft de tank gecontroleerd en stelt vast dat de tank beluchting e.d. goed functioneert. Ik blijf het verschijnsel vreemd vinden omdat het niet optrad bij de leen Kadjar die ik meegekregen had. Op de vraag wat er zou gebeuren als ik met de Kadjar een lange (vakantie)rit maak waarbij ik de tank in een rit leeg rij, kon men mij geen antwoord geven. Tank is van kunststof en er kan niets mee gebeuren volgens de chef werkplaats. Ik hoop dat dat zo is!
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015
Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Okee, aandacht is er nu dus.
Zijn er ook handgeschakelde tce kj's die het niet hebben?

Vwb tank, als er maar 30 liter in gaat als leeg is of je niveau indicatie stopt ermee zal je kunststof tank wel plat gezogen zijn.
Anders gewoon lekker doorkarren w.s.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Plato1
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 67
Lid geworden op: 13 aug 2015
Laatste bezoek: 02 aug 2024 11:45
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Plato1 »

Het is de emissiebeperkende regeling van het inspuitsysteem. RN geeft aan dat dit conform is. Zij hebben niet aangegeven dat dit bij Renault Frankrijk is neergelegd.
Maar hopen dat er inderdaad een update komt.
Omdat ik het niet eens ben met het antwoord, kreeg ik het advies om mijn bezwaar kenbaar te maken bij RN en dat ga ik dus maar doen. Dat iets conform is, wil nog niet zeggen dat dat goed is......
Kan ik meteen meenemen dat de rubbers van de voorportieren niet goed bevestigd zijn en volgens de dealer door hen ook niet goed te bevestigen zijn. Dit hadden alle Kadjars bij hun.
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoil􏰮􏰹􏰚􏰡􏰼􏰞é met een Easy Life pack
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015
Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Dus het horten en stoten is geen afwijking volgens Renault?
Kwestie van reclame materiaal verzamelen en voor de rechter ermee.
Onder de noemer:
"In alle redelijkheid en billijkheid te verwachten product eigenschappen o.i.d.".
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 6360

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Verwijderd 6360 »

Vandaag nog even een flinke rit gereden met de TCe Intens benzine en speciaal gelet op de hier aangehaalde gebreken van horten en stoten en zgn. vacuum in de benzinetank.

De TCe rijdt met een relatief lichte motor waarvan het broodnodig is die motor in de toeren te houden. Ga vooral niet af op de schakelindicatie van de auto want dan heb je gegarandeerd te weinig motortoerental.

Ga liever af op je rijervaring, d.w.z. rij op het gehoor, op het gevoel, op je eigen fijnzinnigheid, ervaring en luister naar wat de auto en de motor van je verlangen en nogmaals zit niet te staren naar die waardeloze schakelindicator/gadget die eigenlijk tot niets dient.

Eerlijk gezegd, heb ik in die optiek nog geen horten en storen ondervonden met deze auto. Integendeel rijdt dat ding pittig en is ie verrassend bij de les. Mogelijks ben ik bij de gelukkigen die om een of andere reden een auto heb vrij van horten en stoten, maar naar mijn mening kan de bestuurder daar heel wat aan doen.

Ik ontken niet dat in een te hoge versnelling en te weinig motortoerental de auto - of de motor zoals je wil - doet horten en stoten, maar dat is 100 % normaal. Welke auto doet dat niet ?

Toevallig tankte ik een 3/4 gevulde tank verder volledig vol en bij het openen van de tank hoorde ik inderdaad een sissend geluid dat nauwelijks een seconde duurde. Een lichte benzinedamp kwam mij tegemoet. Is dit dan vacuum ?? Ik denk het niet.

Overigens heb ik dit verschijnsel bij elke auto die ik ooit bezat, voorgehad. Vooral bij een volle tank en hogere omgevingstemperaturen.

Even terzijde : ik reed aanvankelijk een tank met octaan 95 leeg om vervolgens een volle tank octaan 98 leeg te rijden. Ik ondervond geen verschil.

Ik rij sedert 1971 en niet alleen bestuurde ik Renaults. Ik denker eerder aan een ontstaan van benzinedampen die een zekere druk opbouwen in de benzinetank.

Heb ik geluk onder de vele ongelukkigen met hun Kadjar ? Ik weet het niet. Misschien is een andere kijk op de dingen niet iedereen gegeven, maar wel het overwegen waard.

Wees er maar zeker van dat ernstige tekortkomingen door Renault in orde zullen gebracht worden. Denk even aan het Volkswagen debacle. Renault is nu wel op zijn hoede.

Beste forumleden, het is niet mijn taak een lans te breken voor Renault. Ik wou enkel even mijn ervaring mededelen in deze stilaan escalerende polemiek.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



registrerik
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 okt 2015
Laatste bezoek: 21 mar 2016 13:53
Actief als: particulier
Locatie: Hoorn

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door registrerik »

Ik ga het nog ondervinden als mijn Kadjar geleverd wordt en zal mijn ervaring hier dan ook delen. Heb met de proefrit hier niks van gemerkt iig. Ik rij nu nog de clio tce 0.9 en weet dat deze ook niet lekker rijd als je snel doorschakelt, die moet je echt lekker op toeren rijden anders is hij ook niet vooruit te branden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015
Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Tja, zolang men de uiterste best doet moet je gewoon accepteren dat er een gemeenschappelijk probleem is natuurlijk.
Helemaal mee eens.
Maar zodra de dealer eerst wel toegeeft dat het horten en stoten daadwerkelijk aanwezig is, maar vervolgens de boodschap van de importeur moet doorgeven dat een en ander conform is (wat wil zeggen zoals het hoort) verandert de boel ad hoc.
Vanaf dat moment is het een eenzijdig probleem. (van de KJ eigenaar die blijkbaar onbewust een wipkip heeft gekocht i.p.v. een leuke lekker rijdende zuinige en mooie family SUV)
Dat kan natuurlijk niet in deze tijd aan het eind van een laag conjectuur waar het consumenten recht hoogtij viert.(;-))
Bij Opel had ik iets soortgelijks, als je de schakelindicator volgt, begint de motor te protesteren (terwijl die toch 180PK/230NM heeft)
Als je de schakelindicator niet volgt, is ie 40% minder zuinig dan de opgave.
Bij de ECE test hebben ze overigens wel de schakelindicator meegenomen als "gegeven"...
Maar dan wel als de achterwielen stilstaan....en het stuur niet beweegt.....:-)
Ik heb het laten schieten hoor (teveel gedoe) en rij heerlijk nu (wel maar 1 op 10)
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



andreas1
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 okt 2015
Laatste bezoek: 31 mar 2018 13:14
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door andreas1 »

Kad in de Jar hoeveel kilometers heb je al op je teller.
En wat bedoel je daarmee,dat je EEN wipkip :dance: heb gekocht.
Is dat horten en stoten zo erg tijdens het rijden ook langs snelwegen. :cry2:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Plato1
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 67
Lid geworden op: 13 aug 2015
Laatste bezoek: 02 aug 2024 11:45
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Plato1 »

Wij gebruiken de auto voor het merendeel als stadsauto. Dus rijden wij netjes zo'n 50 km per uur.
Op de snelweg rond de 120. Dit zijn bij ons nu net de snelheden waar de Kadjar zich niet thuis voelt. In de stad kan je nog in z'n 4 rijden, maar op de snelweg in z'n 5 is wel heel erg onzuinig.
Overigens heb ik alle lof voor mijn dealer, maar hij loopt vast bij Renault Nederland.
Als voorbeeld; ik had een kras op de spiegel gemaakt. Omdat de bestelde lakstift niet beschikbaar is rouge flamme) heeft hij het zelf laten maken!
Verder zijn wij heel blij met de auto en heb echt geen spijt van de aanschaf en vind dat wij hier best onze ervaringen mogen delen en wanneer daaruit blijkt dat je niet de enige met een probleem bent, dan is dat prettig.
Dit heeft dan ook een signaalwerking richting RN.
Ik zie dit topic dan ook niet als een escalerende polemiek.
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoil􏰮􏰹􏰚􏰡􏰼􏰞é met een Easy Life pack
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015
Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

oeps, te harde tekst gebruikt.
Ik probeer alleen aan dat geven dat je de dealer een kans moet geven.
En dat de uitstoot mafia hier misschien ook debet aan het verschijnsel is.
Ik heb mij KJ pas over 2 of 3 weken. (ik reageerde op eerdere berichten in dit topic waar de term "Conform" werd meegegeven door een dealer.)
Maar als ik het zo hoor en als het klopt dan lijkt het dat de KJ zich tijdens het rijden niet echt aan de verwachting voldoet.
Ik chargeer door het dan een wipkip te noemen. (dat is namelijk een ander product dan een crossover, waar je wel mag verwachten dat ie hort en stoot wellicht...vanuit consumenten recht geoordeeld:-))
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht