horten en stoten bij koude moter

Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

DHL schreef:Die gratis motorbehandeling is een reiniger die ze toevoegen. Krijg je bij elk onderhoud gratis.
O ja ? Ik had dat helemaal anders begrepen.
Bestaat dat wel zo van die "dope" producten die je van alles beloven als je ze maar ergens ingiet ? Ik heb daar wel mijn twijfels bij hoor. Zijn die wel efficiënt ? Hm, ik weet het niet. Enfin.

Terug naar de "horten en stoten" affaire : in mijn geval werd ik uitgenodigd om even langs te komen en de auto effe aan de computer te koppelen om een en ander te updaten. Op dat moment wist de technieker nog niet (?) of er een motormanagement update bij het pakket voorzien was. Dat ondervond hij pas tijdens de uitvoering van de update ... Zodoende werd niet alleen de GPS bijgewerkt, maar is ook het vervelendste probleem van de baan.

Ik kreeg diezelfde week een mail - krijg die overigens regelmatig van My Renault met tal van raadgevingen enz. enz. - zoals in mijn voorgaande post beschreven. De link met de update van GPS en motor was dan wel vlug gelegd.

Nu ja blijkt dat volgens U die motorbehandeling heel wat anders behelst. Nou ja, vooruit dan maar, dat ondervind ik volgende maand wel als ik de auto zijn eerste groot onderhoud geef. :wink:
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

Wat een onzin die motorbehandeling, een beetje dealer gooit bij elke beurt gewoon wat forte in de tank. Is niets speciaals aan.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Ik weet niet welk product het is, kan zoiets zijn als Forte.
Begrijpelijk Renos dat het in uw geval nogal dubbelzinnig was. Maar eender hoe, het is opgelost en dat werd tijd. De prestaties lijken ook verbeterd zeg je, wellicht laten ze hem rijker draaien nu?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

DHL schreef:Begrijpelijk Renos dat het in uw geval nogal dubbelzinnig was. Maar eender hoe, het is opgelost en dat werd tijd. De prestaties lijken ook verbeterd zeg je, wellicht laten ze hem rijker draaien nu?
Dat heb ik nou niet uitdrukkelijk gevraagd na afloop van de testrit. Vermoedelijk zal dit wel de hoofdzaak zijn dat de motor een rijker mengsel voorgeschoteld krijgt. Alle symptomen wijzen overigens in die richting.
Het enige dat mij nu wel opvalt is dat de schakelindicator heel wat gevoeliger geworden is. Is het een inbeelding van mezelf ? Ik weet het niet. Op zich eigenlijk niet zo abnormaal.
Het is zoals je zegt : oef, eindelijk is er resultaat na die lange maanden.
Opvallend is dat er hier op dit forum nauwelijks ruchtbaarheid/aandacht aan gegeven wordt. Stilte voor de storm ? Vakantie ?
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Goed nieuws dus, zo begrijp ik.
ik hoop dat ze niet de originele software opnieuw geladen hebben, want dan begint het opnieuw bij 400km...
We hopen op het beste.
Ik mag maandag, en dat is mooi voor de 3000km vakantie gelukkig.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Kad in mijn Jar. schreef:Goed nieuws dus, zo begrijp ik.
ik hoop dat ze niet de originele software opnieuw geladen hebben, want dan begint het opnieuw bij 400km...
We hopen op het beste.
Ik mag maandag, en dat is mooi voor de 3000km vakantie gelukkig.
Wel, is er bij jou nu ook een oplossing uit de bus gekomen ?
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Helaas, het hikken is niet weg.
Ik begreep het verhaal ook niet helemaal van de dealer.
Ik werd uitgenodigd voor een injectiesoftware aanpassing maar weet niet waar die aanpassing is ontwikkeld.
Volgens mij is er niets gedaan want het lijkt zelfs niet minder.
Eerst op vakantie (bezinnen)

Wel nieuwe matjes gekregen.
Dealer had de auto ook netjes gewassen en gestofzuigt.
Ze doen alles wat ze kunnen, maar worden door RN wel flink aan hun lot overgelaten (net als hikkende KJ eigenaren?)

Email App werkt trouwens ook niet meer sinds de Rlink update in maart...
Kon de dealer niets aan doen. (Kreeg de indruk dat ik dat moest accepteren, maar op vakantie is het best wel eens makkelijk)
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

gisteren een mail gehad dat de update op mijn nieuwe kadjar is uitgevoerd , afspraak gemaakt om proefrit te gaan rijden
Jouw bericht stemt me niet vrolijk Kad in Mijn Jar, ik ga het zien straks
ben benieuwd
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

@Kad in mijn Jar : wat jammer dat de "behandeling niet aanslaat".
Eigenlijk doet Renault daar heel erg geheimzinnig over. Ik had afspraak om mijn auto even aan de computer te leggen, GPS updaten en zo ... en we zouden wel zien wat er uit de bus kwam. Weet je, de dealer kon mij op dat moment nog niet eens verzekeren dat er een oplossing bij was voor de hikkende motor ...

Ik vond het gehele proces alles behalve duidelijk, totdat de brave man - na afloop van de update die ongeveer 2 uur duurde - mij vriendelijk uitnodigde voor een uitgebreide proefrit.

Wat was het verschil groot, groter kon het niet zijn want de auto reed na pakweg een 10-tal maanden hikken, horten en stoten, weer eens "normaal", zoals het hoort overigens.

Als het hier in België kan, waarom dan niet in Nederland ?? :think:
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

vrijdag ook een proefrit gehad , en helaas wat er ook aan de nieuwe auto gedaan is , hij hikt en hort nog steeds , de verkoper reed mee en gaf het zelf aan dat er niks veranderd was , hij gaat weer contakt zoeken met rn, de auto staat daar nog steeds , nog niet op naam gezet .
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Harrepiet
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2016 18:04
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Harrepiet »

Morgen naar de dealer in Groningen want na 2 updates rijdt de Kadjar nog steeds met horten en stoten. Inmiddels al 9 maand in mijn bezit en RN kan het maar niet oplossen. Inmiddels ook gebeld door iemand van klantrelaties en volgens hem was het normaal dat auto's dat deden bij koude motoren. Tja, na 36 jaar met Renault te hebben gereden is dat voor mij nieuw. Ook stelde deze Renault meneer dat het markt conform zou zijn als dat bij meerdere Kadjars zou zijn. Mooi verhaal! Ik stuur hem een ballon. Morgen stel ik ze in gebreke en eis ik een duidelijk antwoord met oplossingen voor dit probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Hallo Harrepiet, Bij mijn Kadjar, waarmee ik bijna een jaar met horten en stoten gereden heb (bij koude motor en contstante snelheid bij motor toerental tussen de 1800 en 2500 RPM) heeft de dealer medio juli jl. nieuwe brandstof inspuitsoftware (zoals hij dat noemde) geinstalleerd en ik moet zeggen dat het rijden met koude motor een stuk plezieriger gemaakt heeft. Ik heb sinsdien geen last meer van de bekende horten en stoten, althans een enkele keer lijk ik iets te voelen maar vraag me dan op hetzelfde moment af of het de auto is of hobbels in het wegdek. In ieder geval ben ik nu tevreden gesteld door de dealer en rij blij rond in mij Kadjar. (ook ik rij al heel lang Renault, namelijk al 44 jaar).
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Guglielmo schreef:Hallo Harrepiet, Bij mijn Kadjar, waarmee ik bijna een jaar met horten en stoten gereden heb (bij koude motor en contstante snelheid bij motor toerental tussen de 1800 en 2500 RPM) heeft de dealer medio juli jl. nieuwe brandstof inspuitsoftware (zoals hij dat noemde) geinstalleerd en ik moet zeggen dat het rijden met koude motor een stuk plezieriger gemaakt heeft. Ik heb sinsdien geen last meer van de bekende horten en stoten, althans een enkele keer lijk ik iets te voelen maar vraag me dan op hetzelfde moment af of het de auto is of hobbels in het wegdek. In ieder geval ben ik nu tevreden gesteld door de dealer en rij blij rond in mij Kadjar. (ook ik rij al heel lang Renault, namelijk al 44 jaar).
Zo is het bij mij ook gegaan.
Begin augustus 2016 een lange update van GPS èn motormanagement en weg was het horten en stoten.
Althans ... lijk ik zoals Guglielmo geen onderscheid meer te kunnen maken tussen oneffenheden in het wegdek en - laat het alstublieft niet waar zijn - nieuwe symptomen van schokken ?

Wat ik wel kan bevestigen is een schokvrije koude start (als je nu met dit tropenweer van een koude start kunt spreken) en een flitsende acceleratie in bijna alle versnellingen.

Zou het kunnen dat zoals hier reeds op dit forum eens vermeld werd, de originele software nog eens opnieuw geïnstalleerd werd die na pakweg 500 km terug de schokken vertoont ? Hell, I don't hope so. :fp:
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Harrepiet schreef:Morgen naar de dealer in Groningen want na 2 updates rijdt de Kadjar nog steeds met horten en stoten. Inmiddels al 9 maand in mijn bezit en RN kan het maar niet oplossen. Inmiddels ook gebeld door iemand van klantrelaties en volgens hem was het normaal dat auto's dat deden bij koude motoren. Tja, na 36 jaar met Renault te hebben gereden is dat voor mij nieuw. Ook stelde deze Renault meneer dat het markt conform zou zijn als dat bij meerdere Kadjars zou zijn. Mooi verhaal! Ik stuur hem een ballon. Morgen stel ik ze in gebreke en eis ik een duidelijk antwoord met oplossingen voor dit probleem.
... en zo gaat het met die kerels bij Renault Klanten Dienst en Renault Technische Dienst.
Veel blabla zonder inhoud en telkens in de vorm van standaardantwoorden, nauwkeurig afgewogen om niks verkeerd te schrijven.

Je doet er best aan geen contact meer te nemen met die nutteloze bureaucratie.

Net zoals bij u meldde men mij (Renault Belux) dat mijn probleem een veel voorkomend verschijnsel was bij de Kadjar benzine en ik er maar genoegen moest mee nemen.
Toch zou Renault France speciaal ten behoeve van het probleem, een bijzondere inspanning doen om mijn persoonlijke wens te doen uitkomen (je moet maar durven hee).

Tsja, ondanks sommige dealers veel goede wil tonen, is een in gebreke stelling de eerste goede stap.
Overigens kan je in zo'n geval Renault zelf niet rechtstreeks aansprakelijk stellen : het is de dealer die moet boeten, hij leverde je een minderwaardig product. Zo is de wettelijke procedure.

Uiteraard ben ik nu na een geslaagde update (wel effe afwachten) tevreden en volg ik de toestand op met argusogen.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Nou Renos, ik kan je gerust stellen, Bij mij werd de inspuit software update gedaan bij een KM stand van ruim 15000 KM waarna de auto o.a. gebruikt is tijdens mijn vakantie in Denemarken. Nu ruim 4000 KM verder en ik kan niet zeggen dat de horten en stoten weer teruggekomen zijn. Auto rijdt nog steeds prima.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



johanmooi
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2016 11:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door johanmooi »

Mijn Kadjar is inmiddels ook al 4x terug geweest bij de dealer en heeft 2x een software update gehad, waarvan de laatste in juli 2016. De auto is 9 maanden oud en inmiddels 19000 km op de teller. Eerst kreeg ik te horen dat de motor moet inlopen, toen dat het software was en werd 1e update software geïnstalleerd. RN geeft aan dat het een emissie probleem is. Toen dat het door de koude motor kwam, mijn auto staat overigens altijd verward in de garage en vervolgens weer een software 2 update. Het horten en stoten blijft bestaan en heb mij 23 augustus opnieuw bij de dealer gemeld voor een final sollution voor dit probleem. Ze gaan het uitzoeken en bellen me terug. Dit is aan alle reacties lezende kennelijk een serieus probleem bij de Kadjar 1200 TCE motor.
Vreemd is wel dat de Nissan QQ, dezelfde auto met motor dit probleem niet kent, is dus een Renault probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Johanmooi, het is ook een emissie (software) probleem dat met name bij een koude motor optreed. Bij mij heeft de Inspuit software update wel een aanzienlijke verbetering opgeleverd. Mijn Kadjar zit ook net boven de 19000 KM op de teller. Let wel dat als Renault Frankrijk als producent de emisie voor deze motor ingrijpend wil wijzigen, ze daar toestemming van Brussel (Europeese gemeenschap) voor moet krijgen. Ik weet niet wat ze nu precies gedaan hebben maar ook op dit forum lees ik berichten waaruit blijkt dat net als bij mijn Kadjar, er een verbetering merkbaar is. Misschien eens ten rade gaan bij een andere Dealer (weet dat dat niet de juiste weg is, maar soms wil dat wel eens werken). Ik ben erg te spreken over de service en kennis van mijn Dealer Stam (Sterk geworteld in midden Nederland) en zij hebben in Juli mijn software ge-update.

Ik wist niet dat de Nissan QQ dezelfde motor heeft als de Kadjar. Moet verschil inzitten want de QQ levert 115 PK en de Kadjar 120 PK.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Thomas84 »

Guglielmo schreef:Ik ben erg te spreken over de service en kennis van mijn Dealer Stam (Sterk geworteld in midden Nederland) en zij hebben in Juli mijn software ge-update.
Kom zelf ook bij Stam (Leidscherijn) en ben daar ook erg over te spreken. Afbeelding


Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

ik loop ook bij stam leidscherijn, helaas lukt het ze niet om bij mij het probleem op te lossen, ze proberen wel van alles , maar tot op heden geen succes
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

sinds een paar dagen toch de nieuwe kadjar af genomen , probleem was na nog een keer aan de computer te hangen een stuk minder geworden , helaas niet helemaal weg ,maar voor als nog mee te leven, ook het advies gekregen om op een andere manier te rijden , zeker in de opwarm fase, dit werkt redelijk tot goed. wat me opviel bij de nieuwe auto, het kleurverschil van de kunststof onderdelen van de auto hebben exact de zelfde kleur als de rest van de auto. het heeft even geduurd maar eindelijk kunnen we ook 100% gaan genieten van deze mooie bak.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

captur orange schreef: ook het advies gekregen om op een andere manier te rijden , zeker in de opwarm fase, dit werkt redelijk tot goed.
Mag ik weten wat er dan exact bedoeld wordt met de opmerking "andere manier te rijden "?
Dat is mij na de update van begin augustus jl. helemaal niet gezegd geworden door de dealer ... geleidelijk aan kwam het schokken terug, maar dan minder hevig :roll:
Ik plan een nieuw garagebezoek volgende maand bij een kleine onderhoudsbeurt na 10.000 km.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

het advies was dat je tot dat de auto helemaal warm aangeeft niet te rijden op de schakel indicator , en in de 50 km zone in zijn 3 te blijven waardoor je meer toeren maakt , en ook niet in die periode op cc rijden, dit had ik ook al geprobeerd met mijn oude kadjar , maar daar was het niet de oplossing , met deze nieuwe werkt het wel goed.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

De schakelindicator volgen versmoort de motor volledig. Veel te lage toeren. Houdt ook geen rekening met bvb een lichte bergop. Enkel met de stand van het gaspedaal. Dat je met een diesel 50 rijdt in 4 de kan ik nog aannemen, maar met een kleine benzinemotor is dat echt niet aan te raden.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kad in mijn Jar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2016 20:41
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar »

Ik heb ook te horen gekregen dat een RN gewoon hoort te hikken en ik te kritisch ben.
Wel jammer dat ik dat hikken als pre' in de keuze om een auto te kiezen niet in de folder of reclame aangeprezen zag, en ook jammer dat de demo Kadjar die eigenschap niet had...
Wel erg misleidend in mijn ogen...

Maar dat heeft ons niet weerhouden de realiteit over RN hier neer te zetten ter waarschuwing van velen.

Dat RN deze problemen op deze wijze afhandelt ("is een product eigenschap") zal binnen kort door rechterlijke hand recht gezet gaan worden. Jammer dat het nodig is.
Kosten daarvan overstijgen de aanschaf van een wipkip, maar dat is niet meer zo belangrijk intussen.
Recht zal zal zegevieren:-)

We kunnen ook teamen.
Dan worden de kosten bij zeg eens 20 probleemeigenaren een stuk aantrekkelijker.
De No Cure No Pay Lawyer durft het wel al aan, maar heb daar nooit zo,n hoge pet van op.
Ga liever zonder derde belanghebbende de strijd in. (dus wel wat financieel risico, maar wel vanuit maatschappelijk belang)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

succes , ik heb me er ondertussen bij neergelegd , nu de nieuwe kadjar die ik sinds 2 sept heb, het aanzienlijk minder doet dan mijn eerste versie van 7 sept 2015, ook het advies wat ze er bij deden voer ik nu uit wat het nog minder maakt ,
dus heb er bijna nooit meer last van , de aanpak van mijn dealer vond ik ook wel erg prettig ze hebben al die tijd open gestaan voor een evt andere oplossing, (behalve ontbinden koop), ook annuleren van de tweede kadjar was een optie geweest ,
hou ons op de hoogte van jouw voortgang, grt Ron
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



johanmooi
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2016 11:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door johanmooi »

Ook ik heb in een laatste poging de dealer aansprakelijkgedteld en hem nog 1x in de gelegenheid gesteld met een oplossing te komen. Gebeurd dit niet eis ik ontbinding van de overeenkomst en laat ik het door de rechter toetsen. RN neemt het probleem niet serieus en daar heb je helemaal niets aan in dit geval.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Afgelopen weekend, mijn Kadjar ingeruild voor een nieuwe Megane TCe 130 Bose - EDC. Een proefrit met een nieuwe Megane TCe 130 Bose - EDC gaf mij een goed gevoel en ik kon geen horten en stotende motor vaststellen. Gaf mij een goed gevoel en het leek wel of de motor meer power gaf. We wachten af.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Harrepiet
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2016 18:04
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Harrepiet »

Renault stuurt vandaag een hoge geleerde naar Groningen om voor de laatste keer te proberen mijn Kadjar schokvrij te maken.De laatste update heeft het probleem zelfs verergert. Ik persoonlijk heb geen vertrouwen of fiductie meer dat dit ooit nog goed komt.6 november is de Kadjar 1 jaar oud en met slechts 9000 km op de teller de slechtste Renault die ik in 35 jaar heb gehad. De werknemers van Renault die tot nu toe met de auto proef hebben gereden spreken allemaal van een groot probleem. En ze proberen echt van alles maar het lukt maar niet. Dus vandaag of morgen hoor ik wat deze hoog opgeleide mechanic heeft bereikt.Even afwachten nog en dat met een priveauto van €34.000,-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

Ik denk dat Renault dit probleem nooit op gaat en wil lossen, want de oplossing ligt in het verrijken van het brandstof mengsel bij lage toerentallen. Een dergelijke verandering in de inspuiting gaat onherroepelijk leiden tot een verhoogde co2 uitstoot. Het is voor Renault aantrekkelijker om de klanten te laten bloeden i.p.v. de software aan te passen en zelf te moeten bloeden voor een hernieuwde Europese type goedkeuring. Het zal bij de facelift over 3 jaar wel opgelost worden met een aangepaste of nieuw motor type.

Ik zou het koopcontract gewoon laten ontbinden en je niet op laten schepen met een nieuwe Kadjar die dezelfde problemen heeft (lees de berichten van "captur orange"). Dergelijke problemen met auto's vinden tevens via internet snel genoeg ruchtbaarheid bij potentiële kopers van een 2e hands exemplaar, wat de restwaarde niet ten goede komt. Er is genoeg anders mooi te krijgen. Seat heeft net een nieuwe SUV uitgebracht en zo kun je ook prima winkelen bij Hyundai en Mazda.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Wat ook speelt... Als je zo'n auto verkoopt aan een andere particulier, in welke mate kan die je nadien aansprakelijk stellen? Je verkocht immers een goed waarvan dat je wist dat die een gebrek had.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

Dat bedoel ik helemaal niet. Ik doel op de restwaarde van je auto als gevolg van een slechte reputatie vanwege het "horten en stoten". Het probleem van de Kadjar staat ook al in verschillende reviews op autoweek en op andere fora.

Een beetje snuggere koper gaat als hij in de markt is voor een nieuwe of tweedehands auto ook op internet zoeken naar gebruikerservaringen en reviews en zal dan al snel stuiten op zaken als "horten en stoten". Zo kun je op die manier ook genoeg ellende vinden over de tsi en dsg problemen van VW producten van 2011 of ouder, dat heeft de dagwaarde van deze serie VW producten dan ook geen goed gedaan.....
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

M.v.H.
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 apr 2016 16:06
Actief als: particulier
Locatie: Oudewater

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door M.v.H. »

Maak mij een beetje zorgen!! Mijn Kadjar TCe 130 word in januari geleverd, ben benieuwd wat hij doet. Blijf het ook vreemd vinden dat niet iedere TCe 130 deze problemen heeft!
Kadjar 1.2 TCE BOSE,Noir Etoile GNE, Pack Easy Park Assist, Pack Lumiere, Pack Winter, Pack Treeplank Model 2017 :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Harrepiet
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2016 18:04
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Harrepiet »

Er schijnen ook Kadjars rond te rijden zonder problemen en bij de diesels al helemaal niet.De automaat ook niet dus ik zou me direct geen zorgen maken maar wel allertijden blijven en direct aan de bel trekken bij een stotterende motor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

McSherman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 sep 2016 08:43
Actief als: particulier
Locatie: Gemert

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door McSherman »

Ik weet niet wanneer het horten en stoten zich gaat manifesteren, maar ik rij vanaf 09-09-2016 en bijna 3000km verder, geheel zonder problemen in mijn Kadjar Intens Tce130.....
Renault Kadjar 130Tce Intens met Pack Easy Park Assist Bleu Cosmos.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Harrepiet
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2016 18:04
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Harrepiet »

Kreeg net te horen dat het horten en stoten een producteigenschappen zijn die bij de Kadjar horen.Dus ik zou die koop gauw ongedaan maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kad in mijn Jar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2016 20:41
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar »

Ik ben ook weer gebeld door RN,

Verklaring is dat het een product eigenschap is volgens Renault.
De kneep zit hem in de definitie van product...
Daar gaan ze in de boot met de beredenering.
Is in de verklaring het product een RN Kadjar, dan is het waar. De Kadjar hikt inderdaad.
Is het product een moderne nieuwe personenauto (zeg maar waar de consument uit kan kiezen als ie shopt in de prijsklasse van rond de 30 mille) dan is het niet waar.
Want hikken is geen product eigenschap van een moderne nieuwe personenauto van rond de 30 mille (zelfs niet van een nieuwe van 10 mille overigens)

Ik vraag me af hoeveel gedupeerden er zijn.
In m,n uppie is het wel lastig tegen de multinational.
Ik denk dat we toch contact met de media moeten opnemen, misschien dat zij een oproep uitzenden zodat er wat beweging komt.

Vragen aan lezers van dit forum:
1). Wie ziet het zitten om recht te doen zegevieren? (naast ontbinden, wat voor mij niet meer 100% ($) gaat lukken)
2). Wie heeft nog KJ van 2015 die hikt EN nog niet is teruggewenst voor een (al dan niet onsuccesvolle) update?
3). Wie heeft contacten bij TNO NLR of zo om voor relatief weinig een onafhankelijke versnellingstest bij constante belasting en cruisecontrol op een rollenbank te doen?
4) Wie heeft een goede ingang in de Mediawereld om hier een mooi televisie programmaonderwerp van een kwartier aan te wijden? (of gewoon Radar.nl?)

Belangrijk: het gehik begon na precies 300KM.
Als we daar de oorzaak van kunnen aantonen in de (originele) software hebben ze wat uit te leggen :naughty: .
Ten eerste omdat je als consument het bij de proefrit niet kon constateren als zijnde een KJ producteigenschap, en ten tweede een tijdlijn-setting (TSN) in de software sterk naar uitstootfraude ruikt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht