Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Naast het feit dat ik een fervent Renaultrijder ben, waag ik me ook al jaren op BMW-motoren. Voor mij en mijn mede-rijders is het KFR (Konstant Fahr Ruckeln)-fenomeen bij BMW bekend. Dat horten en stoten waar op dit forum over gesproken wordt, lijkt erg veel op dat KFR. Er is al van alles geprobeerd: toevoegingen aan de benzine tot monteren van een weerstand bij de luchtinlaat (waardoor de motorsoftware bedot wordt en daardoor een rijker mengsel aflevert). De overeenkomst is dat de software kennelijk het mengsel zeer arm bepaalt, waardoor de motor soms "tekort" komt. De ene BMW motor heeft er meer last van dan de andere, de ene Kadjar heeft er meer last van dan de andere (mijn auto verwaarloosbaar in de eerste versnelling, mijn BMW-motor niet (meer)). Niet meer, want hier blijkt - na een omzwerving m.b.t. werkplaatsen , dat de zeer zeer precieze afstelling wonderen doet. Velen kunnen het goed, een enkeling kan het echt goed. Misschien dat dat ook het antwoord bij de Kadjar zou kunnen zijn?Google maar eens op KFR.... je schrikt
Peter