Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
@zandbak : u bezit toch een diesel als ik me niet vergis ? Het "schok" probleem is tot nader order (nog) geen eigenschap van de dieselversie ? Of toch ?
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
@zandbak : u bezit toch een diesel als ik me niet vergis ? Het "schok" probleem is tot nader order (nog) geen eigenschap van de dieselversie ? Of toch ?Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Wat er aan de auto gedaan is ? Soft- en/of hardwarematig ? Ik weet het niet exact, ik was er niet bij toen het "gebeurde". Overigens ben ik nu niet zo erg technisch aangelegd om die zaken te begrijpen.Paultje1965 schreef:Ik ben nu toch wel nieuwsgierig wat ze gedaan hebben? Software of nog andere dingen?
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Klopt. Wat is er mis om te rijden op het "gehoor" en je niet langer blind en rot te staren op die schakelindicator ? Als je naar het toerental van de motor luistert en navenant schakelt, maakt dat al heel wat uit op een vlot sturen.DHL schreef:Die schakelindicatoren moet je niet willen volgen. Die doen je veel te snel schakelen wat enorm belastend is voor de mechaniek. Ook die start stop zet ik direct uit, is volgens mij ook slecht voor de mechaniek.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Ik ben nu ook een procedure gestart voor mijn Megane. Heb je de procedure gewonnen en heb je het aankoopbedrag terug gekregen?jan021171 schreef:Hallo allemaal
Na een hele lange tijd weer eens even hier een kijkje aan het nemen.
leest dat er nog steeds geeeeeen oplossing is geboden voor het inhouden.
is echt schandalig gewoon ben zo blij dat ik toen de procedure ben in gegaan toen om de kadjar terug te brengen en mij geld terug te eisen
anders had ik er nu nog mee gekampt
zijn er nog meer mensen die dit hebben gedaan ?
groetjes een zeer tevreden Volvo v60 rijder
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Ik bedoel met een wit scherm het kilometerteller gedeelte. Voorheen gebruikte ik het groene gedeelte waarbij je zuinig kon rijden. Je moet met de toeren tussen een bepaalde range zitten.larsdijkstra 16v schreef:Je kunt beter later opschakelen dan de indicator aangeeft, lekker wat meer toeren maken. En wat bedoel je met wit scherm?
Hide post links |
Wij hadden initieel ook heel wat "schokproblemen" met onze Kadjar 1200 benzine. Door ons niet aflatende eis, is de dealer er in geslaagd om softwarematig het euvel te verhelpen. Langs onze zijde vereist dit natuurlijk ook wat goede wil, nl. tanken wij steeds super 98. In dit topic komt dit issue over super 98 zeker ter sprake dacht ik, aangezien de motor turbo aangestuurd wordt en dan is het steeds wenselijk 98 te tanken.Dian schreef:Ik ben in het bezit van een Kadjar Bose bijna twee jaar oud en 32.000 kilometer op de teller. Deze auto is nieuw gekocht en ik heb nooit last van horten of stoten gehad. De motor liep altijd perfect.(gelukkig) Sinds drie maanden is daar verandering in gekomen. De motor loopt niet meer regelmatig. Ik denk dat dit onder het horten en stoten valt zoals in dit forum beschreven. Terug naar de dealer geweest en zij hebben er nieuwe software opgezet. Helaas nog geen enkele verbetering.
Nogmaals teruggegaan en nu dacht de garage dat de kleppen vervuild waren. Dat zou komen door te zuinig te rijden. Nu is het zo dat ik elke dag 30 kilometer heen en 30 kilometer terug rijdt over de snelweg. De monteur vertelde dat het veel vaker voorkomt ook bij andere automerken. Een en ander zou te maken hebben dat de cilinderinhoud erg laag is namelijk 1200 CC en dan treed er vervuiling op bij de kleppen alsmede het spruitstuk dit dan weer icm zuinig rijden. De dealer vertelde dat de kleppen inderdaad vuil waren en dat zij er drie uur aan hadden gewerkt.
Helaas blijft het probleem nog bestaan. Het is echt irritant dat schokken. Je ziet de toerenteller ook constant op en neer gaan zij het wel minimaal.
De garage had het ook over om V power (98) te tanken wat ook goed voor de motor zou zijn. Dit heb ik ook gedaan en ook. Ook rijd ik zoals renault het voorschrijft. Opschakelen wanneer de indicator dat aangeeft. Inmiddels ook gekozen voor het witte scherm waarbij je dus iets schadelijker rijdt.
Komende vrijdag weer naar de garage. Ik wordt wel goed behandeld bij de dealer en de auto valt ook nog onder de garantie.
Probleem is dus een onregelmatige motor bij alle snelheden en toerentallen.
iemand ook ervaring met dit probleem?
Hide post links |
Hide post links |