Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
DHL schreef:Die schakelindicatoren moet je niet willen volgen. Die doen je veel te snel schakelen wat enorm belastend is voor de mechaniek. Ook die start stop zet ik direct uit, is volgens mij ook slecht voor de mechaniek.
Klopt. Wat is er mis om te rijden op het "gehoor" en je niet langer blind en rot te staren op die schakelindicator ? Als je naar het toerental van de motor luistert en navenant schakelt, maakt dat al heel wat uit op een vlot sturen.
Zo is het ons vele jaren terug ook aangeleerd en is wellicht nog de beste methode.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now.
Bij mijn Captur 1,2 edc van 23 maart 2017 heb ik ook deze problemen, bij Renault Nederland blijven ze maar herhalen dat mijn auto oke is en dat er voor mijn probleem geen oplossing is. Ze doen net of hun neus bloedt en ze verder geen klachten krijgen. Zelf heb ik wat gegoogled en het zou toch door emissie uitstoot norm komen. Ik heb dit aan RN doorgegeven maar het helpt niet. De dealer denkt en hoopt dat er een keer software update komt. Wie weet er een goed tuningsbedrijf om dit euvel te verhelpen?
Gr Jos
Hallo allemaal
Na een hele lange tijd weer eens even hier een kijkje aan het nemen.
leest dat er nog steeds geeeeeen oplossing is geboden voor het inhouden.
is echt schandalig gewoon ben zo blij dat ik toen de procedure ben in gegaan toen om de kadjar terug te brengen en mij geld terug te eisen
anders had ik er nu nog mee gekampt
zijn er nog meer mensen die dit hebben gedaan ?
ik denk en vermoed dat het probleem grotendeels opgelost is nu . want ik hoor niks meer hiero en maar goed . want ik mag de mijne eind maart ophalen
grtzz
Ik heb mijn nieuwe Captur 1,2 edc na 7 maanden ingeruild tegen een. Nissan Qashqai met een xtronic cvt met een 1,2 motor precies dezelfde als de Captur. De auto rijdt heerlijk zonder horten of stoten. Heeft me wel veel geld gekost
RN houd er hier een zelfde methode op na als met de klanten van hun F1 motoren, je klaagt en de klachten zijn duidelijk. RN doet er vervolgens niets aan en schuift het af als product eigenschap.... En gezien de 1.2 er uit gaat kun je natuurlijk na gaan dat RN er niets meer aan gaat doen.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021
Hier is het probleem na alle software updates niet verbeterd (maar ook niet verslechterd).
Ik heb er maar mee leren leven - het is voornamelijk irritant als hij nog redelijk koud is en je in de bebouwde kom op de cc rijdt.
Met het eigen voetje kan ik het omzeilen, zodra je één hort voelt, even gas iets los en weer iets gas en het is (vaak) weer een tijdje weg.
Als je in eind maart je nieuwe Kadjar krijgt, misschien dat Renault daar dan de nieuwe 140 pk sterke motor in gezet heeft, net als in de (grand) Scenic...
Kans is ook dat ze daarmee wachten tot de facelift...
jan021171 schreef:Hallo allemaal
Na een hele lange tijd weer eens even hier een kijkje aan het nemen.
leest dat er nog steeds geeeeeen oplossing is geboden voor het inhouden.
is echt schandalig gewoon ben zo blij dat ik toen de procedure ben in gegaan toen om de kadjar terug te brengen en mij geld terug te eisen
anders had ik er nu nog mee gekampt
zijn er nog meer mensen die dit hebben gedaan ?
groetjes een zeer tevreden Volvo v60 rijder
Ik ben nu ook een procedure gestart voor mijn Megane. Heb je de procedure gewonnen en heb je het aankoopbedrag terug gekregen?
Ik ben in het bezit van een Kadjar Bose bijna twee jaar oud en 32.000 kilometer op de teller. Deze auto is nieuw gekocht en ik heb nooit last van horten of stoten gehad. De motor liep altijd perfect.(gelukkig) Sinds drie maanden is daar verandering in gekomen. De motor loopt niet meer regelmatig. Ik denk dat dit onder het horten en stoten valt zoals in dit forum beschreven. Terug naar de dealer geweest en zij hebben er nieuwe software opgezet. Helaas nog geen enkele verbetering.
Nogmaals teruggegaan en nu dacht de garage dat de kleppen vervuild waren. Dat zou komen door te zuinig te rijden. Nu is het zo dat ik elke dag 30 kilometer heen en 30 kilometer terug rijdt over de snelweg. De monteur vertelde dat het veel vaker voorkomt ook bij andere automerken. Een en ander zou te maken hebben dat de cilinderinhoud erg laag is namelijk 1200 CC en dan treed er vervuiling op bij de kleppen alsmede het spruitstuk dit dan weer icm zuinig rijden. De dealer vertelde dat de kleppen inderdaad vuil waren en dat zij er drie uur aan hadden gewerkt.
Helaas blijft het probleem nog bestaan. Het is echt irritant dat schokken. Je ziet de toerenteller ook constant op en neer gaan zij het wel minimaal.
De garage had het ook over om V power (98) te tanken wat ook goed voor de motor zou zijn. Dit heb ik ook gedaan en ook. Ook rijd ik zoals renault het voorschrijft. Opschakelen wanneer de indicator dat aangeeft. Inmiddels ook gekozen voor het witte scherm waarbij je dus iets schadelijker rijdt.
Komende vrijdag weer naar de garage. Ik wordt wel goed behandeld bij de dealer en de auto valt ook nog onder de garantie.
Probleem is dus een onregelmatige motor bij alle snelheden en toerentallen.
iemand ook ervaring met dit probleem?
larsdijkstra 16v schreef:Je kunt beter later opschakelen dan de indicator aangeeft, lekker wat meer toeren maken. En wat bedoel je met wit scherm?
Ik bedoel met een wit scherm het kilometerteller gedeelte. Voorheen gebruikte ik het groene gedeelte waarbij je zuinig kon rijden. Je moet met de toeren tussen een bepaalde range zitten.
Het witte scherm geeft ook een digitale toerenteller aan waarbij de opschakelmomenten later plaatsvinden en je dus vanzelf ook wat meer toeren maakt.
Dian schreef:Ik ben in het bezit van een Kadjar Bose bijna twee jaar oud en 32.000 kilometer op de teller. Deze auto is nieuw gekocht en ik heb nooit last van horten of stoten gehad. De motor liep altijd perfect.(gelukkig) Sinds drie maanden is daar verandering in gekomen. De motor loopt niet meer regelmatig. Ik denk dat dit onder het horten en stoten valt zoals in dit forum beschreven. Terug naar de dealer geweest en zij hebben er nieuwe software opgezet. Helaas nog geen enkele verbetering.
Nogmaals teruggegaan en nu dacht de garage dat de kleppen vervuild waren. Dat zou komen door te zuinig te rijden. Nu is het zo dat ik elke dag 30 kilometer heen en 30 kilometer terug rijdt over de snelweg. De monteur vertelde dat het veel vaker voorkomt ook bij andere automerken. Een en ander zou te maken hebben dat de cilinderinhoud erg laag is namelijk 1200 CC en dan treed er vervuiling op bij de kleppen alsmede het spruitstuk dit dan weer icm zuinig rijden. De dealer vertelde dat de kleppen inderdaad vuil waren en dat zij er drie uur aan hadden gewerkt.
Helaas blijft het probleem nog bestaan. Het is echt irritant dat schokken. Je ziet de toerenteller ook constant op en neer gaan zij het wel minimaal.
De garage had het ook over om V power (98) te tanken wat ook goed voor de motor zou zijn. Dit heb ik ook gedaan en ook. Ook rijd ik zoals renault het voorschrijft. Opschakelen wanneer de indicator dat aangeeft. Inmiddels ook gekozen voor het witte scherm waarbij je dus iets schadelijker rijdt.
Komende vrijdag weer naar de garage. Ik wordt wel goed behandeld bij de dealer en de auto valt ook nog onder de garantie.
Probleem is dus een onregelmatige motor bij alle snelheden en toerentallen.
iemand ook ervaring met dit probleem?
Wij hadden initieel ook heel wat "schokproblemen" met onze Kadjar 1200 benzine. Door ons niet aflatende eis, is de dealer er in geslaagd om softwarematig het euvel te verhelpen. Langs onze zijde vereist dit natuurlijk ook wat goede wil, nl. tanken wij steeds super 98. In dit topic komt dit issue over super 98 zeker ter sprake dacht ik, aangezien de motor turbo aangestuurd wordt en dan is het steeds wenselijk 98 te tanken.
Die benzine is natuurlijk duurder aan de pomp, maar het verbruik is lager (bij normaal rijgedrag wel te verstaan) zodat het effect van de goedkopere 95 teniet gedaan wordt. Overigens is super 95 nu niet bepaald beter dan 98 qua kwaliteit en bovendien heeft 95 de vervelende eigenschap zich met (condens)water te vermengen als gevolg van de toeslagstoffen (groter percentage bio-ethanol) die erin verwerkt zitten om het milieu te sparen.
Op die manier rijden wij ongeveer twee en een half jaar super 98 met een auto met een aangename souplesse.
Schakel ook niet te veel op basis wat die schakelindicator aangeeft. Rij liever op het gehoor zoals oma en opa ooit deden en ze het ons leerden. Wat hoger toerental is veel minder schadelijk dan een te lager toerental want dat laatste is een sluipmoordenaar voor de motor.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now.
Hoi Renos, ik heb een Megane 4 met een 1.2 tci 130 motor. Ook ik heb problemen met inhouden en stoterig karakter van de motor zo rond 50 km/uur. Kun je aangeven welke Renaultdealer uiteindelijk de software heeft aangepast?
Mijn buurvrouw heeft dezelfde Qashqai, stottert inderdaad niet maar nu na 45K kilometer (3 jaar oud) moet de motor vervangen worden omdat hij olie zuipt.
Is nu een advocaten kwestie geworden want Nissan geeft niet thuis.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
rvdgaag schreef:Mijn buurvrouw heeft dezelfde Qashqai, stottert inderdaad niet maar nu na 45K kilometer (3 jaar oud) moet de motor vervangen worden omdat hij olie zuipt.
Is nu een advocaten kwestie geworden want Nissan geeft niet thuis.
Olie verbruik komt ook voor bij de 1.2 van Renault, want het is dezelfde motor.
Ga er vanuit dat Renault het horten en stoten probleem niet voor je gaat oplossen, gezien ze verder gaan met de 1.3. Dus een advocaat inschakelen is de beste optie.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021
Jaap001 schreef:Hoi Renos, ik heb een Megane 4 met een 1.2 tci 130 motor. Ook ik heb problemen met inhouden en stoterig karakter van de motor zo rond 50 km/uur. Kun je aangeven welke Renaultdealer uiteindelijk de software heeft aangepast?
Wel ruim laat met een reactie, maar ik denk dat het wel moeilijk wordt voor u aangezien het een dealer uit België betreft.
Via PB kan ik je wel de coördinaten doorgeven als je wil.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now.
Nee dat is idd te ver weg. Ik heb t bij de Renaultdealer aangegeven. Zij gaan binnenkort de kleppen reinigen. Dat zou het probleem op moeten lossen. Ik ben benieuwd.
Bij mij het zelfde rijd niet lekker,kleppen zijn al meermaals gereinigd maar het schokkend rijden komt steeds terug.
Dus heb ik een besluit genomen en de kadjar gaat er uit voor mij geen renault meer.
Heb ondertussen een mazda cx30 besteld.
Ik heb daar ook ooit aan gedacht de auto in te ruilen voor een ander model, ander merk zeg maar. Ik stond op punt een Hyundai 1.6 benzine aan te kopen, maar als ik zag welke financieel debacle dit zou worden, ben ik wijselijk van het idee afgestapt. Ik heb mijn energie dan maar gebruikt om de dealer onder druk te zetten, op een beschaafde manier en de man begreep wat ik wou, begreep de toestand.
Een bolleboos in de software, in dienst in zijn garage, loste het probleem op. tenminste dat werd er me verteld. En het zal zo wel geweest zijn en ik heb geen spijt dit gedaan te hebben. Nogmaals, de Kadjar rjjdt met een heerlijke souplesse. Als het winter is, tsja, dat zal je motor in koude toestand even naar adem happen, even schokken, dat is normaal. Een motor draait pas ideaal op bedrijfstemperatuur. Die ooit motorrijder was of nog is, weet verdraaid goed wat dat betekent om je rit met voldoende motortemperatuur aan te vangen. Dit even terzijde.
Ik meen dat het ook van essentieel belang is dat de Kadjar loopt op super 98 benzine en niet met die rommel van super 95, boordevol additieven om - hoe kan het anders - het milieu te sparen maar je auto naar de verdoemenis te rijden. Ik tank nu al bijna 5 jaar super 98 tot grote voldoening, eender welk merk, 98 is 98 en alle verhaaltjes die er verteld worden over mogelijke additieven die de prestatie van super 98 nog zouden verbeteren, zijn larie. De goedkoopste super 98 voldoet perfect. Het is tenslotte een turbo aangestuurde motor en die prefereren super 98. Vraag dit maar aan elke bekwame technieker. Ik kan je verzekeren dat de Kadjar ondanks zijn "gedownsize-de" motor, aardig zijn mannetje staat op de autosnelweg en lekker versnelt in zijn 5de versnelling ...
Het is natuurlijk een persoonlijke beslissing en voorkeur, maar ik ben vooral blij niet op het idee ingegaan te zijn om de auto in te ruilen. Financieel is dat altijd een aderlating en wellicht rijdt nu iemand anders met je eerste auto, tot algehele voldoening. Geloof me maar dat het kan. Mijn bewijs ? Na 5 jaar rijdt de auto nog altijd soepel. Noteer dat ik nauwgezet elk onderhoudsvoorschrift naleef en elke mogelijks defect onmiddellijk laat onderzoeken. Noteer ook dat de dealer me op het moment van de klachten onmiddellijk drie jaar waarborg gaf voor de motor als blijk van vertrouwen. Zwart op wit wel te verstaan.
Ik lees hier dat sommige Kadjars problemen zouden hebben met de kleppen ... dat bewijst nogmaals hoe nefast de motor reageert op super 95. Het is een sluipmoordenaar voor een turbo aangestuurde motor. Rij liever met super 98 en je zal na enkele tankbeurten het verschil ondervinden. Zo ging het toch bij mij.
Succes aan allen die nog problemen ondervinden. Hou je been stijf en dring aan bij de dealer op een degelijke oplossing. Aals het iemand is met plichtsbesef, kom het goed.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Onze Captur 0.9 TCE doet het verder prima hoor. Na bijna 8 jaar rijden nog geen enkel probleem mee gehad.
Maar 1 ding moet met toch van het hart. Als ik met koude motor optrek in de eerste versnelling lijkt de koppeling te schokken. Het is net alsof...
Een paar weken in bezit nu, starten > lopen, maar als ik deze start als die koud is, dan maakt die een dieselend geluid. Na enkele tientallen meters rijden is het weg. Geen idee of dit een teken is van achterstallig onderhoud, of dat misschien - ik...
De klep van de omschakeling van warm naar koud werkt blijkbaar bij mijn Renault Kangoo van 2014 niet meer! De kabel is blijkbaar niet losgeschoten maar het zit vermoedelijk in de klep zelf die ofwel afgebroken is of losgekomen. Wie weet wat er juist...
Ik heb een probleem met mijn Renault Laguna 2.0 uit 2006 en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb gemerkt dat mijn airconditioning aan de linkerzijde alleen maar koude lucht blaast, terwijl aan de rechterzijde wel warme...