ideetje voor 17 inch thuiskomer ???? megane 4

Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Forumregels

- Postings worden, wanneer ze niet algemeen van toepassing zijn, ééns in de zoveel tijd verplaatst naar het model-specifieke forum gedeelte.
- Plaats gerust uw Banden/Velgen vraag hier, maar vermeld wel voor welke model Renault u deze vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Harm
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Re: ideetje voor 17 inch thuiskomer ???? megane 4

Bericht door Harm »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@marcelca: het is een 17 inch reservewiel met bandenmaat 215 breed, dus een behoorlijk wiel inderdaad...
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

IC megane 4
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 okt 2017 14:28
Actief als: particulier

Re: ideetje voor 17 inch thuiskomer ???? megane 4

Bericht door IC megane 4 »

megane okt 2017.jpg
Goedemiddag, sinds 20 okt in het bezit van een megane estate 4 bose editie. Helaas dus geen reserve wiel, ik had dit in mijn vorige megane 3 gt line wel, en ben toch ook echt van plan dit bij deze te gaan regelen.
Zover ik nu heb kunnen zien zou de bose in een 17 inch stalen velg moeten passen? ik wil daarom een alcar 9006 (5x114,3 7j 66,1 mm et 37) stalen velg kopen en daar een 205/50/r17 band op leggen. Dit komt nagenoeg overeen met mijn 18 inch 225/40/R18 velgen en als ik de ruimte meet in de kofferbak moet dit passen.
Iemand al definitief een stalen 17 inch reserve wiel in de estate liggen? Ik hoor het graag alvorens ik het ga bestellen.

groetjes IC
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

IC megane 4
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 okt 2017 14:28
Actief als: particulier

Re: ideetje voor 17 inch thuiskomer ???? megane 4

Bericht door IC megane 4 »

Heb zojuist toch maar gewoon besteld bij pneus-onlie. de alcar 9006 vel 5x114,3 17 inch en et37 en 66mm gat, met daarbij zo goed koop mogelijk een 205/50/r17 band, kom dan op 125 euro uit inclusief montage en balanceren. Als dit past is het geen geld tov de ergenis van geen reservewiel ergens tijdens een sneeuw of regenbui op de snelweg :-). nog ergens even een krikje regelen en een passende dopsleutel en klaar. Ik houd jullie op de hoogte van het resultaat :-).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: ideetje voor 17 inch thuiskomer ???? megane 4

Bericht door adinsx »

Interessant topic. Eind deze maand komt mijn bestelde IV Estate GT205 in Iron Blue binnen bij de dealer. Eind januari rijden, en aangezien ik een zomerset (18" Magny Cours) en winterset originele 17" (omdat dit ten tijde van bestellen 18" niet mocht i.c.m. schuifdak :( ) .

17" zou dus onderin moeten passen, maar de 18" dan hopelijk ook? Begrijp jouw post van oktober niet helemaal IC megane4.
Bandomtrek blijft natuurlijk gelijk. Dan kan ik zo of een winterwiel of een zomerwiel als reserve in de auto leggen met de Bose er gewoon weer in het hart in.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

IC megane 4
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 okt 2017 14:28
Actief als: particulier

Re: ideetje voor 17 inch thuiskomer ???? megane 4

Bericht door IC megane 4 »

Hoi, adinsx ja het originele wiel past ook in de bak, maar ik had geen reserve wiel dus ben ik opzoek gegaan naar een passend wiel waar de subwoofer nog in moet passen. Daarbij moet mijn wiel niet te breed worden omdat anders de bodemplaat niet meer in zijn laagste stand past. Zodra ik het wiel binnen heb zal ik ff een post doen hoe het past.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: ideetje voor 17 inch thuiskomer ???? megane 4

Bericht door adinsx »

IC megane 4 schreef:Daarbij moet mijn wiel niet te breed worden omdat anders de bodemplaat niet meer in zijn laagste stand past.
Hmm... goede. De 18" is natuurlijk geschoeid met 225/40 R18. Zelfde als ik nu op de III heb met de GT-wielen, en dat past inderdaad qua hoogte niet lekker onderin de bak.
Ga het, zodra de auto er is, wel even proberen en anders ook op zoek naar een reservewiel met smallere band.

Trouwens, mooie Estate in Rouge Flammé! Kort overwogen, maar aangezien de Clio IV Estate van de wederhelft al deze kleur heeft, en ik op de GT het Iron Blue mooier vind, is dat het maar geworden :lol:
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

IC megane 4
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 okt 2017 14:28
Actief als: particulier

Re: ideetje voor 17 inch thuiskomer ???? megane 4

Bericht door IC megane 4 »

Jip, de vorige was de gtline estate in gt blauw. Nu wilde ik wel een andere kleur vandaar de rouge flame. En de stoelen van de gtline nieuw model vond ik net iets te extreem kuipjes en dan vooral dan mijn hoofdsteun te laag zat en niet is te verstellen. Anders had ik wederom de gtline genomen. Vorige 190.000 km mee gereden (diesel) en altijd probleemloos.
We zullen de komende 4 jaar zien wat deze doet, de eerste 8500 staan op de teller, en gaat opzich prima.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: ideetje voor 17 inch thuiskomer ???? megane 4

Bericht door adinsx »

De stoelen vind ik héérlijk. Die in de III GTline zijn prettig, maar ik pas op schouderhoogte net niet lekker. In de IV GT-stoelen weer wel. Een beetje naar wat ik gewend was vóór de III GTline, de Recaro's in een R26.

Ze zijn wel wat minder praktisch de sportstoelen door de vaste hoofdsteun. En ze nemen best wel wat zicht weg voor de kids (1 en 3) op de achterbank. Maar ach, 80% van de tijd zit ik er alleen in ;)

Nu nog even aftellen tot ie bij de dealer arriveert, en dan nog tot aflevering. Huidige III moet tot 01-02-2018 en gaat dan met 140.000 er uit (1.2TCe130 benzine overigens). Op de motor (ketting) na probleemloos, want bij 81.000 km ging er een gehele nieuw blok in. :shhh:
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

IC megane 4
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 okt 2017 14:28
Actief als: particulier

Re: ideetje voor 17 inch thuiskomer ???? megane 4

Bericht door IC megane 4 »

De oplossing is binnen gekomen en past perfect.
17 inch stalen velg en 205/50 band erop.
Sub past keurig in het wiel, en de bodemplaat kan mooi weer in zijn onderste stand.
“Als Renault geen oplossing heeft, verzin ik hem zelf wel :dance:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



fedelino
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2018 23:40
Actief als: particulier

Re: ideetje voor 17 inch thuiskomer ???? megane 4

Bericht door fedelino »

17 inch thuiskomer voor Kadjar Bose uitvoering

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

IC megane 4
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 okt 2017 14:28
Actief als: particulier

Re: ideetje voor 17 inch thuiskomer ???? megane 4

Bericht door IC megane 4 »

Ondertussen is er een thuiskomer voor de megane bose heb ik gezien bij de dealer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: ideetje voor 17 inch thuiskomer ???? megane 4

Bericht door adinsx »

Ik heb voordat we op vakantie gingen nog geprobeerd het originele 17" wiel (GT/GTline) onderin te leggen en dan de Bose er in, maar dat past niet.
De Bose-subwoofer kan niet diep genoeg in die velg zakken om goed vast te draaien. Kortom, dat winterwiel ging mee achterin de kofferbak.

Die thuiskomer voor de Mégane Bose, welke bandenmaat ligt er op? Als dat qua omtrek mooi uitkomt met de 225/40/18 op mijn GT ga ik die maar eens bestellen. Toch prettig om in ieder geval een reservewiel altijd mee te hebben.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

IC megane 4
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 okt 2017 14:28
Actief als: particulier

Re: ideetje voor 17 inch thuiskomer ???? megane 4

Bericht door IC megane 4 »

Welke bandenmaat op de thuiskomer ligt weet ik niet. Ik heb alleen bij de dealer gezien dat er 1 in lag met subwoofer.
Overigens mijn 17 inch stalen velg zoals op de foto welke wel past is te koop vanaf eind september aangezien ik mijn auto dan inlever ivm een andere baan . Mocht iemand interesse hebben dan laat het maar weten.
Gr iwan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



fedelino
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2018 23:40
Actief als: particulier

Re: ideetje voor 17 inch reservewiel Kadjar Bose uitvoering

Bericht door fedelino »

reservewiel Kadjar Bose uitvoering 215/60/17 zie fotos ik heb van de originele schroef 3 cm afgedaan en daarna een verlengstuk gezet +een schroef van 4 cm
IMG_20180730_145201 - kopie .jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MarkDM
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jun 2018 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Berlare O-Vl (België)

LPG-tank in Kadjar Bose uitvoering

Bericht door MarkDM »

Ik wil een tweedehands Kadjar Bose kopen en daar LPG laten inplaatsen.
Mag die sub-woofer er gewoon uit ? Of zitten daar actieve delen in die voor de andere luidsprekers dienen ?
In mijn Laguna Bose zit er ook een versterker in de koffer...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht