Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
De Franse met Type 3 stekker zou ik origineel houden. Je weet nooit of je nog weer eens in Frankrijk komt, en dan kan zo'n kabel erg handig zijn!Importeren Renault Zoe
-
- Donateur
- Posts in topic: 3
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Importeren Renault Zoe
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 04 sep 2016 16:10
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Hallo allemaal, ik ben me aan het orienteren op de aanschaf van een Zoe.
Het viel me op dat ze in het buitenland aanzienlijk goedkoper zijn.
Hier een voorbeeld: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... &fnai=prev
Ik heb hier nog een aantal vragen over waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen:
- BPM zit natuurlijk niet op de Zoe, komt er in dit geval nog wel BTW bij?
Maakt het dan nog uit of ik deze van een particulier of bedrijf koop in Duitsland?
- Soms staat er ' ohne batterie' bij, dit betekent neem ik aan dat je nog een contract moet afsluiten. Niet dat er echt geen accu in zit toch?
- Na het importeren en als hij op kenteken staat, moet ik een lease contract voor de accu afsluiten natuurlijk.
Zijn hiervoor nog aandachtspunten behalve het jaarkilometrage?
- Hoe zit het met stekkers die erbij zitten? Verschilt dit ook nog per bouwjaar? Ik wil de ZOE namelijk thuis aan 230V opladen.
Dan nog een vraag los van het importeren: ik wil de Zoe puur en alleen gebruiken voor woon werk verkeer.
Dit is elke dag 30 kilometer heen en 30 kilometer terug, waarbij een heel groot deel (20+ kilometer) snelweg is. Ik rijdt meestal 120-125 op cruise control en heb eigenlijk nooit file. Is het verbruik voor mijn rit nog acceptabel?
Het viel me op dat ze in het buitenland aanzienlijk goedkoper zijn.
Hier een voorbeeld: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... &fnai=prev
Ik heb hier nog een aantal vragen over waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen:
- BPM zit natuurlijk niet op de Zoe, komt er in dit geval nog wel BTW bij?
Maakt het dan nog uit of ik deze van een particulier of bedrijf koop in Duitsland?
- Soms staat er ' ohne batterie' bij, dit betekent neem ik aan dat je nog een contract moet afsluiten. Niet dat er echt geen accu in zit toch?
- Na het importeren en als hij op kenteken staat, moet ik een lease contract voor de accu afsluiten natuurlijk.
Zijn hiervoor nog aandachtspunten behalve het jaarkilometrage?
- Hoe zit het met stekkers die erbij zitten? Verschilt dit ook nog per bouwjaar? Ik wil de ZOE namelijk thuis aan 230V opladen.
Dan nog een vraag los van het importeren: ik wil de Zoe puur en alleen gebruiken voor woon werk verkeer.
Dit is elke dag 30 kilometer heen en 30 kilometer terug, waarbij een heel groot deel (20+ kilometer) snelweg is. Ik rijdt meestal 120-125 op cruise control en heb eigenlijk nooit file. Is het verbruik voor mijn rit nog acceptabel?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 2715
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Welkom!
Importvragen kan ik je niet mee helpen, maar de andere vragen wel:
- De stekker in de neus is altijd hetzelfde. In het ergste geval importeer je een Franse laadkabel. Als dat zo is ben je 300 euro of zo armer voor een nieuwe 3x32 ampere laadkabel.
- bereik: hoongelach. Je haalt ten minste het dubbele.
Edit: misschien handig als je je nog even voor de ZOE dag aanmeldt aankomende zaterdag. Kun je al je vragen kwijt. In een echt gesprek gaat dat toch makkelijker.
Importvragen kan ik je niet mee helpen, maar de andere vragen wel:
- De stekker in de neus is altijd hetzelfde. In het ergste geval importeer je een Franse laadkabel. Als dat zo is ben je 300 euro of zo armer voor een nieuwe 3x32 ampere laadkabel.
- bereik: hoongelach. Je haalt ten minste het dubbele.
Edit: misschien handig als je je nog even voor de ZOE dag aanmeldt aankomende zaterdag. Kun je al je vragen kwijt. In een echt gesprek gaat dat toch makkelijker.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 10 aug 2016 10:04
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Ik heb zelf een Zoë geïmporteerd uit Frankrijk, en rij daar inmiddels een maand of twee in, Dit zijn mijn bevindingen:
- BTW hangt helemaal af van de aanbieder. Een handelaar of garage biedt meestal aan incl. BTW. Staat in de advertentie of vraag daar naar. BTW heet in Frankrijk TVA (20%) en in Duitsland MwSt. (19%)
- De accu zit er gewoon in, en de auto rijdt altijd. Je moet alleen het leasecontract overnemen. De organisatie die dit regelt is ICE. De vorige eigenaar moet aangeven dat die eraf wil en dan de nieuwe eigenaar (dat ben jij) opgeven. Dat geeft nog wel wat gedoe, maar uiteindelijk heb jij als koper daar geen last van. Zolang de vorige eigenaar het niet regelt, rijd jij 'gratis' Overigens is bij jouw kilometrage (200 dagen x 60 km = 12.000 km/jaar) die huur niet zo'n slechte deal. De kosten zijn dan ruim € 1000/jaar (incl. een verplichte verzekering), maar als af en toe een Renault mét accu wordt aangeboden, is die ook zomaar 5000 euro duurder..! Het voordeel van de lease is dat je geen risico loopt, en er zit ook nog een pech-service aan vast.
- Franse stekkers verschillen. Je kunt dat oplossen door een nieuwe kabel á € 300 (zoeken op het internet) tot € 500 (origineel Renault). Ik heb zelf de Franse stekker eraf geknipt en een Mennekes-stekker gemonteerd. Kost ca. € 100. In Duitsland wordt de Mennekes-stekker gebruikt (ook wel Type 2 geheten) die we hier ook hebben.
- Opladen thuis: even opletten, want soms zit er bij een Zoë een oplader met 230-stekker, maar niet altijd! Hou er in elk geval rekening mee dat opladen heel langzaam gaat! Mijn ervaring is plm. 5-7% per uur. Dus voor halfvol laden kost de hele nacht...
- Ik rij zelf woon-werk 70 km enkele reis. Dat vergt gem. 50% batterij, dus ik zou precies heen en weer kunnen op een batterijlading. Is wel allemaal 80- en 100 km/u-weg, zit geen snelweg bij. Als je voornamelijk snelweg rijdt, moet je rekening houden met 100 km bereik.
Als je meer wil weten, bel gerust. Ik wil ook wel een auto voor je zoeken/ophalen tegen vergoeding van de kosten - weet nu hoe het moet, en vind het wel leuk in het aanbod te zoeken ) Hou voor een Franse auto (dat zijn de voordeligste vanwege een aanschafsubsidie) rekening met een 'vanaf-prijs' van ca. € 10.000, tot ca. € 15.000 voor een bijna-nieuwe uit 2016.
Gerard Fidom
06-21524732
- BTW hangt helemaal af van de aanbieder. Een handelaar of garage biedt meestal aan incl. BTW. Staat in de advertentie of vraag daar naar. BTW heet in Frankrijk TVA (20%) en in Duitsland MwSt. (19%)
- De accu zit er gewoon in, en de auto rijdt altijd. Je moet alleen het leasecontract overnemen. De organisatie die dit regelt is ICE. De vorige eigenaar moet aangeven dat die eraf wil en dan de nieuwe eigenaar (dat ben jij) opgeven. Dat geeft nog wel wat gedoe, maar uiteindelijk heb jij als koper daar geen last van. Zolang de vorige eigenaar het niet regelt, rijd jij 'gratis' Overigens is bij jouw kilometrage (200 dagen x 60 km = 12.000 km/jaar) die huur niet zo'n slechte deal. De kosten zijn dan ruim € 1000/jaar (incl. een verplichte verzekering), maar als af en toe een Renault mét accu wordt aangeboden, is die ook zomaar 5000 euro duurder..! Het voordeel van de lease is dat je geen risico loopt, en er zit ook nog een pech-service aan vast.
- Franse stekkers verschillen. Je kunt dat oplossen door een nieuwe kabel á € 300 (zoeken op het internet) tot € 500 (origineel Renault). Ik heb zelf de Franse stekker eraf geknipt en een Mennekes-stekker gemonteerd. Kost ca. € 100. In Duitsland wordt de Mennekes-stekker gebruikt (ook wel Type 2 geheten) die we hier ook hebben.
- Opladen thuis: even opletten, want soms zit er bij een Zoë een oplader met 230-stekker, maar niet altijd! Hou er in elk geval rekening mee dat opladen heel langzaam gaat! Mijn ervaring is plm. 5-7% per uur. Dus voor halfvol laden kost de hele nacht...
- Ik rij zelf woon-werk 70 km enkele reis. Dat vergt gem. 50% batterij, dus ik zou precies heen en weer kunnen op een batterijlading. Is wel allemaal 80- en 100 km/u-weg, zit geen snelweg bij. Als je voornamelijk snelweg rijdt, moet je rekening houden met 100 km bereik.
Als je meer wil weten, bel gerust. Ik wil ook wel een auto voor je zoeken/ophalen tegen vergoeding van de kosten - weet nu hoe het moet, en vind het wel leuk in het aanbod te zoeken ) Hou voor een Franse auto (dat zijn de voordeligste vanwege een aanschafsubsidie) rekening met een 'vanaf-prijs' van ca. € 10.000, tot ca. € 15.000 voor een bijna-nieuwe uit 2016.
Gerard Fidom
06-21524732
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 04 sep 2016 16:10
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Beste Gerard, bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie!
Ik zie dat de meesten inderdaad in Frankrijk op zoek gaan, vanwege de subsidie zal dit goedkoper zijn dan Duitsland bijvoorbeeld?
- BTW is me ook duidelijk, je betaalt dus buitenlandse btw en in Nederland niets.
- Een nieuw contract afsluiten is dus makkelijk te doen en heeft eigenlijk alleen risico's voor de vorige eigenaar als ik het goed begrijp?
- Een 230V stekker is wel een pre, dat zal ik waarschijnlijk alleen gebruiken. Een laadpaal zal een uitzondering zijn.
- Hmm, 5-7% per uur valt me wel wat tegen, dit had ik me nog niet gerealiseerd.
Hoewel het denk ik geen probleem moet zijn. Ik ben elke dag om 17:30 thuis en vertrek weer om 8:00. Met 60 kilometer totaal per dag zal ik niet meer dan 50% verbruiken. Hij kan 12,5 uur opladen en zal 's ochtends dus weer helemaal vol zijn als het goed is.
Dan nog een laatste vraag, heeft het nadelen om voor een 2013 model te gaan t.o.v. een jonger model? Specifieke nadelen van het model bedoel ik dan, dat bepaalde onderdelen eerder vervangen zullen moeten worden is logisch. Door de lease constructie van de accu's, krijg je nieuwe accu's op het moment dat de ' gezondheid' onder de 75% komt las ik ergens op het forum. Dat is dus ook geen probleem.
De Q210 heeft ook weer voordelen t.o.v. de R240 (sneller laden), dus ook daar geen probleem.
Als de knoop doorgehakt is, neem ik zeker een keer contact met je op. Fijn om er even met een ervaringsdeskundige over te praten
Ik zie dat de meesten inderdaad in Frankrijk op zoek gaan, vanwege de subsidie zal dit goedkoper zijn dan Duitsland bijvoorbeeld?
- BTW is me ook duidelijk, je betaalt dus buitenlandse btw en in Nederland niets.
- Een nieuw contract afsluiten is dus makkelijk te doen en heeft eigenlijk alleen risico's voor de vorige eigenaar als ik het goed begrijp?
- Een 230V stekker is wel een pre, dat zal ik waarschijnlijk alleen gebruiken. Een laadpaal zal een uitzondering zijn.
- Hmm, 5-7% per uur valt me wel wat tegen, dit had ik me nog niet gerealiseerd.
Hoewel het denk ik geen probleem moet zijn. Ik ben elke dag om 17:30 thuis en vertrek weer om 8:00. Met 60 kilometer totaal per dag zal ik niet meer dan 50% verbruiken. Hij kan 12,5 uur opladen en zal 's ochtends dus weer helemaal vol zijn als het goed is.
Dan nog een laatste vraag, heeft het nadelen om voor een 2013 model te gaan t.o.v. een jonger model? Specifieke nadelen van het model bedoel ik dan, dat bepaalde onderdelen eerder vervangen zullen moeten worden is logisch. Door de lease constructie van de accu's, krijg je nieuwe accu's op het moment dat de ' gezondheid' onder de 75% komt las ik ergens op het forum. Dat is dus ook geen probleem.
De Q210 heeft ook weer voordelen t.o.v. de R240 (sneller laden), dus ook daar geen probleem.
Als de knoop doorgehakt is, neem ik zeker een keer contact met je op. Fijn om er even met een ervaringsdeskundige over te praten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 10 aug 2016 10:04
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Ik heb zelf een 2013-model (intens). Volgens mij zijn de nieuwere bijna niks anders, alleen inderdaad de 240 ipv de 210. Het bereik van de 240 is maar marginaal groter. Aan de andere kant, het gebrek aan snelladen hoeft niet persé een probleem te zijn; de 240 kan toch nog tot 22 kW laden! Alleen 43 kW bij Fastned aan de snelweg lukt dus niet...
Wel een verbetering is dat het dashboard van de nieuwste modellen donker is. Die lichte (beige of zelfs wit) waren echt niks; spiegelt als een gek in de voorruit. Ik heb het beige van mijn Intens zelf mat zwart gespoten - weerspiegeling weg en ziet er ook nog es veel beter uit!
Als je de Zoë zakelijk rijdt, heeft een 2013-model nog het bijkomende voordeel dat je 0 (nul) bijtelling hebt ipv 4% vanaf 2014...
Wel een verbetering is dat het dashboard van de nieuwste modellen donker is. Die lichte (beige of zelfs wit) waren echt niks; spiegelt als een gek in de voorruit. Ik heb het beige van mijn Intens zelf mat zwart gespoten - weerspiegeling weg en ziet er ook nog es veel beter uit!
Als je de Zoë zakelijk rijdt, heeft een 2013-model nog het bijkomende voordeel dat je 0 (nul) bijtelling hebt ipv 4% vanaf 2014...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 2715
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Als je met een 230 stekker bedoelt een "gewone" shuko+"oma lader", dan moet ik je dat toch echt afraden als permanente lader.
Afgezien van wat veiligheids-aspecten gaat de efficiency van het laden sterk achteruit onder de 16A enkelfasig laden, en dat moet ja echt niet willen op een "gewoon" stopcontact.
Afgezien van wat veiligheids-aspecten gaat de efficiency van het laden sterk achteruit onder de 16A enkelfasig laden, en dat moet ja echt niet willen op een "gewoon" stopcontact.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Nope, meeste 230v stekkers en stopcontacten zijn gemaakt voor maximaal 10 ampere.
Ga je er meer doorheen halen krijg je gegarandeerd problemen, Zelfs met continu 10 ampere wordt het spul heet en kunnen de stekkers smelten.
@GeriFidom, je dashboard kan je onder garantie laten vervangen door Renault.
Menig zoe rijder is je al voor gegaan.
Ga je er meer doorheen halen krijg je gegarandeerd problemen, Zelfs met continu 10 ampere wordt het spul heet en kunnen de stekkers smelten.
@GeriFidom, je dashboard kan je onder garantie laten vervangen door Renault.
Menig zoe rijder is je al voor gegaan.
Rij elektrisch
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 4
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Op de website http://ww4.autoscout24.fr/?atype=C&mmvm ... co=1&dtr=s
zie ik een Renault ZOE LIFE 2017 400kms autonomie voor € 14.790, - aangeboden .... kan dit kloppen?
Op onderstaande webste staat ook nog 12 Zoe's bj 2017 te koop, vraag mij af welke range het betreft...
http://www.lacentrale.fr/listing_auto.p ... reference=
zie ik een Renault ZOE LIFE 2017 400kms autonomie voor € 14.790, - aangeboden .... kan dit kloppen?
Op onderstaande webste staat ook nog 12 Zoe's bj 2017 te koop, vraag mij af welke range het betreft...
http://www.lacentrale.fr/listing_auto.p ... reference=
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Even de "kont" inzoomen van de aangeboden Zoe's.Casss schreef:Op de website http://ww4.autoscout24.fr/?atype=C&mmvm ... co=1&dtr=s
zie ik een Renault ZOE LIFE 2017 400kms autonomie voor € 14.790, - aangeboden .... kan dit kloppen?
Op onderstaande webste staat ook nog 12 Zoe's bj 2017 te koop, vraag mij af welke range het betreft...
http://www.lacentrale.fr/listing_auto.p ... reference=
Je ziet aan de de ZE kenmerk.
De 22 kW heeft alleen de ZE letters en is "vierkant".
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 10 aug 2016 10:04
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
@Casss: kan kloppen. Maar dat is dan inclusief de Franse aanschafsubsidie van € 6300. Een Franse Renaultdealer vertelde mij dat de auto dan wel minstens een jaar in Frankrijk moet blijven. Zo niet, dan moet de subsidie worden terugbetaald...
@VanAssen: inderdaad! Vervanging van het beige dashbord valt onder een niet-verplichte terugroepactie. Wordt gratis onder garantie uitgevoerd als de klant er om vraagt.
@VanAssen: inderdaad! Vervanging van het beige dashbord valt onder een niet-verplichte terugroepactie. Wordt gratis onder garantie uitgevoerd als de klant er om vraagt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Was deze reactie voor mij? Mijn dashboard is al jaren geleden als een van de eersten vervangen en onder fabrieksgarantie.GerardFidom schreef: @VanAssen: inderdaad! Vervanging van het beige dashbord valt onder een niet-verplichte terugroepactie. Wordt gratis onder garantie uitgevoerd als de klant er om vraagt.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 4
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Renault Zoe Price Slashed In Portugal — ZE 40 Intens Flex Down To €17,560
https://cleantechnica.com/2017/02/26/re ... a%29&CZwDw
Het reclamespotje waarin Renault met €17,560 adverteerd.
https://cleantechnica.com/2017/02/26/re ... a%29&CZwDw
Het reclamespotje waarin Renault met €17,560 adverteerd.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 1-hit-wonder
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 jun 2017 23:54
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Ik ben al enige tijd op zoek naar een van de eerste modellen van de Zoë en nu ook in Frankrijk aangezien het erg veel geld scheelt om er een te importeren. De vraag waar ik al lange tijd mee zit is wat de kosten zijn om het oude 22 KwH uur accupakket te vervangen voor het nieuwe 44 KwH accupakket. Ik weet wel dat het mogelijk is omdat ik daar al meerdere keren over heb gehoord en dit werd ook vermeld bij FullyCharged.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 4
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Waarom dan niet direct een 44 KwH Zoe importeren? over een maand zijn de in januari verkochte Zoe's in Frankrijk een half jaar oud en mogen deze het land uit met x aantal km. Ik ga er vanuit dat die straks ook in Purmerend worden aangeboden..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 2715
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Plus: er is volgens mij nog geen een auto omgebouwd // de details zouden begin april worden bekend gemaakt // van meerdere kanten en landen hoor je "discouragement" en de suggestie om in te ruilen. // ook gerucht dat er een limiet komt per land.
Kortom, ik zou niemand hier aanraden te rekenen op een ombouw. Als je het wilt en het lukt, top, maar dat is wat anders dan er op rekenen.
Kortom, ik zou niemand hier aanraden te rekenen op een ombouw. Als je het wilt en het lukt, top, maar dat is wat anders dan er op rekenen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 3
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Importeren Renault Zoe
Over batterijwissel, zie dit draadje.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 okt 2017 14:23
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Ruim een jaar na plaatsing lees ik bovenstaand bericht. Een snelle blik op autoscout24fr laat zien dat de ZOE daar vrijwel nieuw voor iets van 16000,00 eu is te krijgen. Is importeren nog steeds interessant of moet je de franse subsidie bijexport terugbetalen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 4
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Op onderstaande website (gebruik Google translate) zie ik 5 44 kWh zoe's met bouwjaar 2017 voor prijzen van 13.990 tot 14990 euro te koop staan. Die mogen na een half jaar (en x km) het land uit.
http://www.lacentrale.fr/listing_auto.p ... reference=
http://www.lacentrale.fr/listing_auto.p ... reference=
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 09 sep 2017 20:32
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Gewoon aangeven waar je voorkeur naar uitgaat en dan via Auto Bleeker laten regelen (zij kennen alle ins en outs van Zoe's, wat een groot pluspunt is). Natuurlijk kost dat iets (maar je financieel voordeel blijft groot en ondertussen kun je zelf doorwerken ) maar je weet wel dat alles professioneel gebeurt t/m keuring bij RDW/op kenteken zetten aan toe.
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 jan 2019 11:52
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
hoi dashboard vervangen door renault kan dat ook als je een tweedehands auto gekocht hebt bouwjaar april 2015?RudyH schreef:Nope, meeste 230v stekkers en stopcontacten zijn gemaakt voor maximaal 10 ampere.
Ga je er meer doorheen halen krijg je gegarandeerd problemen, Zelfs met continu 10 ampere wordt het spul heet en kunnen de stekkers smelten.
@GeriFidom, je dashboard kan je onder garantie laten vervangen door Renault.
Menig zoe rijder is je al voor gegaan.
hoor het heel graag,
gr denise wijnands
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 3
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Importeren Renault Zoe
@Denise,
Goede vraag, maar stel 'm even bij het juiste onderwerp : Reflectie dashboard in voorruit
Goede vraag, maar stel 'm even bij het juiste onderwerp : Reflectie dashboard in voorruit
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 02 okt 2016 00:19
- Actief als: particulier
- Locatie: Den Haag
Re: Importeren Renault Zoe
Hierboven het antwoord.Gewoon bij de dealer langs dus; Gratis.GerardFidom schreef:@Casss: kan kloppen. Maar dat is dan inclusief de Franse aanschafsubsidie van € 6300. Een Franse Renaultdealer vertelde mij dat de auto dan wel minstens een jaar in Frankrijk moet blijven. Zo niet, dan moet de subsidie worden terugbetaald...
@VanAssen: inderdaad! Vervanging van het beige dashbord valt onder een niet-verplichte terugroepactie. Wordt gratis onder garantie uitgevoerd als de klant er om vraagt.
Zoë Intens R240/R110/R135
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 19 mar 2017 12:18
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Ja, in 2017 mijn import uit 2013 laten vervangen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 1-hit-wonder
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 jun 2020 11:16
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
[mention]GerardFidom[/mention] , ik wil ook een Zoe uit Frankrijk zelf proberen te importeren, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Mag ik je er over vragen/bellen? Of jou vragen om mij te benaderen? Dat kan via mijn (waar je als je wil ook je nr kan achterlaten, dan bel ik terug). Dat zou fijn zijn. Alvast bedankt ! Groets & goeds, Christophe
Code: Selecteer alles
Gsm 06 15632132
Laatst gewijzigd door Gast op 11 jun 2020 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: GSM nummer afgeschermd, trekt alleen maar spammers naar de site toe. In contact treden met elkaar kan ook via de priva-message functie van het board.
Reden: GSM nummer afgeschermd, trekt alleen maar spammers naar de site toe. In contact treden met elkaar kan ook via de priva-message functie van het board.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
Ik zou niet je telefoonnummer hier "voor de hele wereld" laten zien.... Stuur een persoonlijk bericht, het kan berichten schelen uit Nigeria dat je 100 miljoen kan krijgen etc......christophe1969 schreef: ↑11 jun 2020 11:43 Dat kan via mijn(waar je als je wil ook je nr kan achterlaten, dan bel ik terug).Code: Selecteer alles
Gsm 06 *********
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 13 dec 2018 16:48
- Actief als: particulier
Re: Importeren Renault Zoe
[mention]christophe1969[/mention] Ik heb 2 jaar geleden een Zoe Q90 geïmporteerd uit Frankrijk. Zie dit linkje: viewtopic.php?p=222811#p222811
Ik zou zeggen: stel je vraag...
Ik zou zeggen: stel je vraag...
Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut