Is er leven na Captur?

Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door RichTrip »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Gefeliciteerd met je nieuwe Captur, prachtige uitvoering (ook niet zo lastig als je de duurste neemt..... :mrgreen: ) :thumb:

En bedenk: je koopt een auto vooral voor jezelf. Je familie, vrienden, collega's etc. kunnen van alles vinden, maar jij betaalt die Captur....
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door larsdijkstra 16v »

Geweldig,bijna exact de auto waar ik regelmatig in rij. Gefeliciteerd!
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door EjT64 »

RichTrip schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe Captur, prachtige uitvoering (ook niet zo lastig als je de duurste neemt..... :mrgreen: ) :thumb:
Thanks! Duurste is niet altijd het mooiste, maar deze uitvoering vind ik inderdaad erg geslaagd!
RichTrip schreef: En bedenk: je koopt een auto vooral voor jezelf. Je familie, vrienden, collega's etc. kunnen van alles vinden, maar jij betaalt die Captur....
Ik was echt van plan een Lexus NX300h te kopen: drie keer een proefrit gedaan en was onder de indruk. In mei had ik op een haar na eentje gekocht, maar door schade aan de voorkant en twijfels over het multimedia/navigatie systeem heb ik daar toch vanaf gezien. Daarna ben ik ruim een halfjaar op de occasion markt zoekende geweest naar de juiste uitvoering, kleur en prijs. Die kwam maar niet langs, maar het was gewoon een kwestie van geduld en het juiste moment afwachten.

Dat ik naar een Captur ging kijken was in feite alleen maar om de bevestiging te krijgen dat de NX300h de juiste auto voor mij zou zijn. Nou, pakte dat even anders uit… Maar het is duidelijk dat een Captur (zelfs in de duurste uitvoering) minder indruk maakt dan een Lexus of BWM. De meeste mensen in mijn omgeving reageren met amper verholen teleurstelling dat het geen Lexus is geworden. Of misschien moet ik zeggen, dat het weer een Renault is geworden.
Ik moet zelf ook nog wat aan het idee wennen. Dat mijn omgeving niet enthousiast is helpt niet echt, ook al is het mijn besluit en mijn geld. Gelukkig dat jullie wel enthousiast zijn! :thumb:
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



tjub
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 nov 2018 18:59
Actief als: particulier

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door tjub »

Ik moet nog tot december doen met mijn Volvo V40 diesel en moet de overstap maken naar benzine. Mijn vrouw klaagt al een aantal jaar over de te lage in/uitstap van de Volvo en dat klopt ook wel. Dus moet het een auto worden met een hogere instap... Wij zijn aan een aantal merken gebonden waaronder ook Renault. De Captur is bij mij altijd buiten zichtsveld gebleven daar deze te klein zou zijn en te braaf... Ook moet er een caravan achteraan slepen.
Afgelopen week even snel bij de dealer binnengelopen om naar de nieuwe Captur te kijken. Daar stond alleen de Edition One, maar wel helemaal leuk aangekleed. Ben helemaal enthousiast geworden over deze Captur II. Zeker met de 155Pk motor zal het in combinatie met de caravan wel goed komen.. Ook wil ik eens automaat gaan rijden en die zit er dan standaard in.
Maar ja....duurt nog erg lang.... Maar misschien is dan de verwarmde voorruit mogelijk (het enige wat ik zou missen).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



san1999der1
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 jul 2018 00:53
Actief als: particulier

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door san1999der1 »

EjT64 schreef:Vandaag hebben we een proefrit gemaakt in een Captur Intens, met 17 inch metaal, om te voelen of deze met dikkere banden comfortabeler is dan de Initiale Paris met 18 inch. Deze Intens heeft een 130pk automaat, de Initiale Paris had 155pk, benieuwd of ik het verschil kan merken.
De eerste kilometers over klinkers en putdeksels voelden inderdaad wat softer en comfortabeler aan. Dit leek meer op mijn eigen Captur, wat ik positief vind. Maar op de snelweg bleek de Intens niet zo koersvast als de IP, de banden leken gevoeliger voor wielspoor en werden wat zoekerig. Ook was de koets wat meer in beweging en helde hij meer in de bochten.
Qua motorvermogen is goed merkbaar dat de Intens minder pk’s heeft, maar tijdens de rit heb ik daar niet of nauwelijks last van gehad. Er is voldoende vermogen voor de stad en binnenwegen, en op de snelweg kun je prima mee met het verkeer. Wel leek het of deze motor iets rumoeriger was, kan verbeelding zijn natuurlijk.

Terug naar de dealer, dilemma voorgelegd, want op slecht wegdek voorkeur voor de Intens, op de snelweg voorkeur voor de IP. Dealer raadde aan om nu meteen in de IP te gaan rijden, om zo de verschillen goed te kunnen voelen.
Bij het instappen in de IP viel meteen op dat het leer erg koud aan je kont is (de Intens had stoffen bekleding). Natuurlijk zit er stoelverwarming op, maar dat duurt echt wel even voor je die voelt. Goed, dan het rijden, exact dezelfde route gereden als met de Intens. We waren de afrit bij de dealer nog niet af of mijn vrouw vond hem al prettiger aanvoelen. Zelf merkte ik ook dat hij makkelijker van zijn plek kwam en de motor stiller was. Op de klinkers viel het me dit keer niet tegen, het leek wel of er andere banden onder zaten dan de vorige keer! Hij reed nu opvallend soepel en comfortabel. Wel wat steviger dan de Intens, maar niet zo irritant hard als ik me van de vorige keer herinnerde. Gewenning?
Op de snelweg bleek het grootste verschil te zitten: de IP rijdt inderdaad veel strakker, koersvaster. En dan de extra pk’s, die ik in de Intens niet miste, maar die nu zeer prettig aanwezig waren. Wat rijdt dat ding vlot. Heerlijk. We maakten ons ritje af, maar eigenlijk wilde ik nog niet terug. Wat een fijne auto.

Terug bij de dealer, die graag een deal wilde sluiten. Hij maakte een offerte voor een IP die wij willen, met een aantal opties zoals open dak. Hoewel hij een prima inruilwaarde voor onze Captur bood, is het bedrag onder de streep nog wel iets om over na te denken. Bovendien betreft mijn twijfel de hybride Captur die volgend jaar komt, of ik daar niet op moet wachten. Hij dacht dat ik daar niet vrolijk van zou worden vanwege de 1.6 motor zonder turbo uit de Duster. Hij vroeg waarmee hij ons over de streep zou kunnen trekken. Nou, flink wat korting bijvoorbeeld? Maar hij had al 4x CrossClimate banden (want die wil ik) gratis aangeboden, meer zat er niet in.
Het demo model is de configuratie die wij willen, alleen dan zonder het open dak. Ik vroeg of deze te koop is. Hij zei voorlopig nog niet. Maar als wij konden aangeven wat we er voor over zouden hebben, dan zou hij kijken wat hij voor ons kon doen. Ik wilde thuis even rustig overleggen, dus afgesproken om binnenkort weer met hem contact op te nemen.

Komen we thuis, zie ik onze demo auto gewoon op internet staan… hoezo niet te koop?
Mmm, ik weet niet wat ik hier van moet denken, en ik weet niet goed wat mijn volgende stap is. Hem vragen hoe dit zit, of er verder niet over beginnen?
Men ouders hebben initiale besteld met de 1.3tce 131pk de 155pk versie is onder de 5000rpm precies het zelfde dusja de 1000eu extra zagen ze niet zitten

Wel verder bijna alles erop besteld behalve panorama dak of dakrail en in mooie blauwe kleur

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door EjT64 »

tjub schreef: Maar misschien is dan de verwarmde voorruit mogelijk (het enige wat ik zou missen).
Toen wij eind december onze auto bestelden kon dat niet. Er werd gezegd dat Renault Nederland had besloten de verwarmde voorruit niet als optie aan te bieden, omdat een verwarmd voorruit dunner is dan een gewoon voorruit en dat die minder geluidsisolatie zou hebben.
Vandaag zag ik op Renault.nl dat de verwarmde voorruit nu wèl als optie is aan te vinken in de configurator... voor 195,- euro.

Ga morgen navraag doen hoe dit zit.
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door EjT64 »

Nou, ik heb navraag gedaan. Voorruit verwarming is nu inderdaad een te kiezen optie. Het goede nieuws is dat we die nog kunnen toevoegen aan onze bestelling. Echter, wij hebben in december proefgereden met een Captur met voorruit verwarming en ik vond dat die behoorlijk wat windgeruis had (boven de 100km/uur), en mogelijk is dat beter met een voorruit zonder verwarming. Maar de dealer kan daar geen uitsluitsel over geven. Ook is het is niet zeker of hierdoor de levertijd langer wordt.

Over levertijd gesproken, dat is het slechte nieuws: De Captur zoals wij die hebben besteld zou 16 weken levertijd hebben, dus begin april geleverd worden. Maar de verwachting is nu dat dat begin juli wordt... WTF? :fp:
Oorzaak zou de aangevinkte optie Rear Cross Traffic Alert zijn. Volgens de dealer is er nog geen goedkeuring is voor deze optie in Nederland. Dit wordt op zijn vroegst in week 15 verwacht, vandaar dat alle Capturs met deze optie pas na week 15 in produktie gaan... Ik vind het een vaag verhaal en toen ik wat doorvroeg werd het er niet duidelijker op. Wie moet dit goedkeuren? Waarom? Andere merken hebben deze optie al jaren, wat is hier nieuw aan? De dealer kon het me niet uitleggen.

Wat hij wel wist is dat de bestelde Captur, zònder Rear Cross Traffic Alert, op zijn vroegst week 25 in NL is, en in week 28 kan worden afgeleverd... Mét Rear Cross Traffic Alert zou het nog later kunnen worden. Bizar. Ik heb dat Rear etc. ding uit de bestelling gehaald.

Not amused :snooty:
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door RichTrip »

Raar verhaal over de dunnere vooruit. Ik geloof het niet, verwacht eerder dat ie juist dikker is.

Windgeruis komt eerder bij de spiegels en lijsten vandaan....

Van dat RCTA geloof ik ook niet dat daar goedkeuring voor nodig is.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door Axel57 »

Waarom zou een verkoper zoiets verzinnen? Misschien eens bij een andere RN vestiging informeren?

Heeft de dealer dan geen exemplaar staan met een "normale" voorruit zodat je het zelf kunt proberen?

Maar waarom geeft RN een optie die ze dus eigenlijk niet kunnen leveren? Dan maken ze het zichzelf toch moeilijk? Dat kunnen ze ook pas doen als ze wel goedkeuring hebben. Dat met die voorruitverwarming was er eerst toch ook niet?

Wij hadden onze Phase 2 met andere velgen besteld, die optie stond gewoon in de lijst, maar na een aantal weken stond de order ineens op hold hadden ze die velgen niet meer of iets dergelijks....maar wel aftermarkt leverbaar heb toen tegen de verkoper gezegd dus opgelost hoe jullie dat met RN doen moet je zelf maar bekijken. Verder heeft onze Phase 2 automatische koplampverstellers, de versie van een paar weken/maanden later hebben dat manueel had ook met de goedkeuring voor de ledverlichting te maken. Manueel was goedkoper voor RN.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



tjub
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 nov 2018 18:59
Actief als: particulier

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door tjub »

4 weken geleden de vraag gesteld via de website over de verwarmde voorruit als mogelijk toekomstige optie op de Captur... Binnen een half uur werd ik gebeld door RN dat deze er niet zou komen... Nu dus wel... Misschien toch veel vraag naar?

Prijslijst is nog niet aangepast zie ik.. Misschien nog meer opties? Aparte stoelverwarming i.p.v. alleen i.c.m. lederen stoelen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door Axel57 »

Ja die stoelverwarming kon bij de phase 2 ook zonder het leer pakket. Zou wel fijn zijn.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door EjT64 »

Vorige week woensdag had ik een mail gestuurd naar Renault Nederland met vragen over Rear Cross Traffic Alert en over de voorruitverwarming. De volgende ochtend al werd ik gebeld, zonder antwoorden, maar zodra ze iets wisten zouden ze contact opnemen.
Dat deden ze maandag: Het klopt dat de Captur met RTCA nog niet in productie is genomen, een besluit van Renault Frankrijk, reden is onbekend. Advies: schrap deze optie (had ik al gedaan).
Dat een voorruit met verwarming dunner zou zijn konden ze niet bevestigen (vreemd, want de dealer kwam met dit verhaal nadat hij bij RNL navraag had gedaan waarom de voorruitverwarming niet bestelbaar was). Advies: ga proefrijden om het verschil zelf te beoordelen.

Vanmiddag kon ik dan even rijden in de Captur IP 155 automaat met voorruitverwarming (dezelfde auto waarin we eerder hadden proefgereden), en met een Captur Edition One 130 handbak zònder voorruitverwarming.
Ik reed eerst in de IP, rond de 130 km/u op de snelweg: lekker stille auto, eigenlijk is het voornamelijk windruis rond de A stijlen en spiegels wat je hoort.
Daarna in de Edition One. Tja. Die klinkt sowieso totaal anders dan de IP. Misschien ook omdat de akoestiek binnenin anders is door de stoffen bekleding? De afrol geluiden zijn anders, de motor klinkt anders, en daartussen door probeerde ik vast te stellen of ik meer of minder geluid van buiten ervoer. Links van me zat een soort fluittoontje die nogal overheerste (mogelijk kwam dat door de sidesteps, die de IP niet had?). Kortom, appels met peren. Maar goed, als ik me concentreerde op het windgeruis dan had ik de indruk dat er amper verschil was. En als er al verschil was dan zou ik zeggen dat de IP zelfs iets stiller was. Dus toch maar besloten om de voorruitverwarming alsnog aan te vinken.

Toen ik daarna in mijn eigen Captur dezelfde route nog eens reed viel het me op dat het windgeruis met deze auto vele malen erger is. Ook merkte ik nu hoe hard het waaide, ik moest veel bij sturen, de wind trok aan de auto. De IP vloog daarentegen koersvast over de snelweg. Wat een verschil. Ben blij met mijn keuze, jammer dat het zo lang moet duren voordat ie er is...
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



san1999der1
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 jul 2018 00:53
Actief als: particulier

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door san1999der1 »

Dus je belde zelf en toen hoorde je pas over de rear cross traffic alert dat het vertraagd is of kreeg je het te horen want blijft vreemd dat mijn ouders daar niks over hoorden wel dat de display achter het stuur te weinig beschikbaar zijn en de automaat productie traag is misschien anders toch maar renault bellen hoe het loopt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door EjT64 »

Ik hoorde pas over de vertraging vanwege de optie RCTA toen ik bij de dealer was voor de APK van mijn huidige Captur. Hij zei dat hij het pas de dag ervoor had gehoord. Omdat hij mij niet goed kon uitleggen wat het probleem was, heb ik Renault NL gemaild.
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



san1999der1
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 jul 2018 00:53
Actief als: particulier

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door san1999der1 »

Okay blijft vreemd dat wij er niet over geïnformeerd zijn maarja men ouders hebben geen haast als het maanden langer duurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door EjT64 »

san1999der1 schreef:Okay blijft vreemd dat wij er niet over geïnformeerd zijn maarja men ouders hebben geen haast als het maanden langer duurt
Ik zou er niet op rekenen dat je vanzelf wel wordt geïnformeerd door de dealer. Ik denk eigenlijk dat dealers er geen belang in zien om hun klanten van vertragingen en fouten in bestellingen op de hoogte te houden. Zolang niemand piept vinden ze het wel best. Handtekening is gezet, verkoop gaat toch wel door.

Bij mijn bestelling is gezegd levertijd ca. 16 weken. Ik snap dat het eventueel wat langer kan duren. Maar er zijn 10 (TIEN!) weken voorbij gegaan zonder dat er iets met de bestelling is gebeurd. Dan krijg ik, als ik toevallig bij de dealer ben, te horen dat mijn bestelling helemaal nog niet in productie is genomen...
Noodgedwongen heb ik mijn bestelling aangepast en die komt daarna gewoon onderop de stapel, en moet ik rekening houden met nog eens 20 weken levertijd. Al met al een levertijd van 30 weken! Meer dan een half jaar...
En het betreft niet een op maat gemaakte Jaguar of Roll Royce hè, maar gewoon een massaproduct van een volumemerk. Bizar.

Nog steeds not amused :snooty:
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door Axel57 »

Gelukkig heb je al een mooie Captur maar ja je besteld niet voor niks het nieuwe betere en nog mooiere model....

Wij hebben ook zo iets gehad bij aanschaf Phase 2. Auto gekocht en toevallig moesten we een of twee week later in de buurt zijn voor de kids zijn en hadden we even tijd over. Ik zeg we lopen nog even binnen voor het gevoel. Komt de verkoper vertellen dat de bestelling op hold staat ivm het niet kunnen leveren van de bestelde velgen...eh oke maar waarom bel of mailt er dan niemand even nu komen we toevallig langs...Gelukkig was het bij ons snel opgelost. Velgen met een nieuwe Phase 1 geruild, dus ergens rijdt een Phase 1 (rode) met de velgen van een Phase 2....
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door Axel57 »

Levertijden zullen wel verder gaan oplopen ben ik bang. Renault heeft zijn Spaanse fabriek voorlopig gesloten ivm Corona.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



san1999der1
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 jul 2018 00:53
Actief als: particulier

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door san1999der1 »

Vinden mijn ouders prima ivm hun restaurant dicht dus nu geen inkomsten 😐

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door EjT64 »

Axel57 schreef: 16 mar 2020 11:11 Levertijden zullen wel verder gaan oplopen ben ik bang. Renault heeft zijn Spaanse fabriek voorlopig gesloten ivm Corona.
Tja, dat kan er ook nog wel bij. Maar goed, dit is totale overmacht.
Dat de levertijd is verdubbeld omdat ze een fout hebben gemaakt door een optie aan te bieden die niet was te bestellen, en dat dan niet communiceren, vind ik nogal knullig en aanrekenbaar. Ik heb overwogen de overeenkomst hierom te ontbinden, maar ja, wat dan? Uiteindelijk wil ik toch dit model in deze uitvoering. Ik heb me er maar bij neergelegd. En gezien de wereldwijde ontwikkelingen vind ik het niet op zijn plek om daarover nog langer te klagen. Er zijn veel zorgwekkender ontwikkelingen en het probleem van de vertraagde levering is maar een luxe probleem. :think:
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door EjT64 »

san1999der1 schreef: 17 mar 2020 20:27 Vinden mijn ouders prima ivm hun restaurant dicht dus nu geen inkomsten 😐
Dit is een echt probleem. Hopelijk komen je ouders hier goed doorheen!
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



san1999der1
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 jul 2018 00:53
Actief als: particulier

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door san1999der1 »

Dankje wij hopen dat het "maar" 2 maanden duurt op z'n max anders word financieel heel krap zelfs met de nieuwe noodplannen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



san1999der1
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 jul 2018 00:53
Actief als: particulier

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door san1999der1 »

EjT64 schreef: 17 mar 2020 21:41
san1999der1 schreef: 17 mar 2020 20:27 Vinden mijn ouders prima ivm hun restaurant dicht dus nu geen inkomsten 😐
Dit is een echt probleem. Hopelijk komen je ouders hier goed doorheen!
En al info of de captur vertraagd of in productie is hoorde dat vandaag weer fabrieken langzaam open mogen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door EjT64 »

Ik heb begrepen dat verschillende Europese fabrieken langzaam aan weer opstarten, maar ik heb die van Renault daar nog niet bij zien staan.
Ondertussen zijn ze al vier weken dicht, dus dat komt nog bovenop de levertijd, dat zou dan begin augustus worden...
En niks gehoord van de dealer. Wat ik al zei: die gaat pas wat roepen als ik zelf aan de bel trek.
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



san1999der1
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 jul 2018 00:53
Actief als: particulier

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door san1999der1 »

Men ouders hebben een alternatief gekregen en zullen daarover nadenken want annuleren is heel nadelig omdat de inruilwaarde heel hoog is voor hun huidige en dat zou dan vervallen dusja even kijken wat ze doen omdat het dan een rode initiale

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door EjT64 »

EjT64 schreef: 19 apr 2020 21:08 Ondertussen zijn ze al vier weken dicht, dus dat komt nog bovenop de levertijd, dat zou dan begin augustus worden...
En niks gehoord van de dealer. Wat ik al zei: die gaat pas wat roepen als ik zelf aan de bel trek.
Ik moet mijn woorden terug nemen... :oops:
vorige week (op Bevrijdingsdag) werd ik gebeld door de dealer. De fabriek was 1,5 maand dicht geweest en zou weer voor 25% opstarten, hierdoor was er veel vertraging in de leveringen, sommige klanten moest ie vertellen dat het oktober zou worden... Voor ons viel dat gelukkig mee, levering staat gepland op eind juni/begin juli. Zelfs iets eerder dus. Eén en ander wel onder voorbehoud.
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door EjT64 »

Er staat overigens een heel enthousiaste review van de Captur IP en de Peugeot 2008 op Autoweek enop Youtube

https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... beltest-2/
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



san1999der1
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 jul 2018 00:53
Actief als: particulier

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door san1999der1 »

EjT64 schreef: 17 mei 2020 18:44
EjT64 schreef: 19 apr 2020 21:08 Ondertussen zijn ze al vier weken dicht, dus dat komt nog bovenop de levertijd, dat zou dan begin augustus worden...
En niks gehoord van de dealer. Wat ik al zei: die gaat pas wat roepen als ik zelf aan de bel trek.
Ik moet mijn woorden terug nemen... :oops:
vorige week (op Bevrijdingsdag) werd ik gebeld door de dealer. De fabriek was 1,5 maand dicht geweest en zou weer voor 25% opstarten, hierdoor was er veel vertraging in de leveringen, sommige klanten moest ie vertellen dat het oktober zou worden... Voor ons viel dat gelukkig mee, levering staat gepland op eind juni/begin juli. Zelfs iets eerder dus. Eén en ander wel onder voorbehoud.

Dan heb je geluk bij ons minimaal december 😅
Achja we zijn nu in gesprek met dealer omdat bij andere eentje staat in het rood nu zijn de dealers met elkaar in gesprek erover even afwachten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door EjT64 »

December.... pff, dat is meer dan een half jaar wachten.
Als ik van te voren geweten had dat de levertijd zo lang zou zijn, had ik hem niet besteld. Dan had ik inderdaad ook gezocht naar een showroom model of demo.
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



san1999der1
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 jul 2018 00:53
Actief als: particulier

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door san1999der1 »

EjT64 schreef: 19 mei 2020 22:49 December.... pff, dat is meer dan een half jaar wachten.
Als ik van te voren geweten had dat de levertijd zo lang zou zijn, had ik hem niet besteld. Dan had ik inderdaad ook gezocht naar een showroom model of demo.
Alleen is de dealer bochane beetje moelijk aan het doen met overname hellaas nog even afwachten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



san1999der1
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 jul 2018 00:53
Actief als: particulier

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door san1999der1 »

[spoiler=] niet[/spoiler]
EjT64 schreef: 19 mei 2020 22:49 December.... pff, dat is meer dan een half jaar wachten.
Als ik van te voren geweten had dat de levertijd zo lang zou zijn, had ik hem niet besteld. Dan had ik inderdaad ook gezocht naar een showroom model of demo.
Update de auto is al weg die we zagen in voorraad bij andere dealer,

dus waarschijnlijk zal de order geannuleerd worden omdat ze meer dan 3000+ auto's achterlopen bij Renault en het dan pas volgend jaar word hoog waarschijnlijk hoe jammer het ook is zal men ouders waarschijnlijk de huidige captur houden met zijn gebreken 🙈

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brummel
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 jan 2020 13:33
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door Brummel »

Tjee :(

Wij hebben ook een voorraad auto gekocht die ergens anders vandaan moest komen.
Stond binnen twee weken bij onze dealer.
2023 Renault Captur TCe 160 EDC, Iconic, Rouge Flamme/Noir Etoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door larsdijkstra 16v »

Das jammer. Wat voor Captur zoek je Sander? Wie weet hebben wij (Munsterhuis) een juiste staan
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door EjT64 »

Drie weken geleden zei de dealer dat de bestelde Captur op transport stond, deze zou naar verwachting eind juni/begin juli geleverd worden. Vandaag 1 juli en tot dusver nog geen bericht gehad.

Vandaag dus maar weer eens de dealer gebeld, om ca. 12 uur. Blijkt mijn contactpersoon met vakantie te zijn, een collega moest het uitzoeken en zou me terugbellen, vandaag. Om 16 uur belde hij terug. Omdat het zo lang duurde vermoedde ik al dat het niet een goednieuws gesprek zou worden.
De auto staat nu in Zeebrugge. Vanuit daar moet ie blijkbaar naar Schijndel en vanuit Schijndel naar de dealer in mijn woonplaats.

Hoe lang gaat dat duren? Kon ie niet zeggen, want blabla corona.
Hoe lang duurt zoiets gebruikelijk? Nou, tussen Schijndel en mijn woonplaats is meestal 1,5 week. Dan moet de auto nog gereed worden gemaakt, ook 1,5 week. En dan is het de vraag hoe lang de auto nog in Zeebrugge staat... maar, hij dacht dat dàt niet zo lang meer zou duren...
Mijn conclusie: dus zeker nog drie weken wachten.

Goed. Ik weet, dit is een luxe probleem. Dat we niet ziek zijn geworden, niet failliet zijn gegaan, geen dierbare familieleden hebben verloren, ben ik echt blij mee. En dat we in de gelukkige omstandigheid verkeren dat we een gloednieuwe auto kunnen aanschaffen is benijdenswaardig voor velen. Snap ik. Snap ik helemaal.

Maar ik ben het wachten (meer dan een half jaar) nu ECHT WEL ZAT! De lol is er wel een beetje af zo.
Zo, de jankmodus kan weer uit.
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door Axel57 »

Corona, Mooi excuus ....... in Vlissingen zie ik nog steeds de ene na de andere Renault ex Zeebrugge in stok gezet worden.

Deze worden later weer afgehaald door Nederlandse vervoerders om naar neem ik aan de dealers gebracht te worden.

Chauffeurs hebben niet heel veel last van Corona maatregelen, die hebben meer last van vakantietijd modus. Door de Corona tijd (fabrieken dicht dus geen werk) zullen meer (veelal Oost Europese) chauffeurs naar huis gegaan zijn en nog niet 123 terug zijn of willen komen.

Maar het lange wachten zal een keer beloond worden.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Is er leven na Captur?

Bericht door EjT64 »

Axel57 schreef: 02 jul 2020 07:35 Maar het lange wachten zal een keer beloond worden.
Ach ja, dat is ook zo. Het is allemaal maar gemiep over niets. Over een paar maanden lopen we hier weer te klagen dat het beeldscherm kraakt en dat TomTom maar niet wordt geupdate :D

Wat ik niet snap is dat er blijkbaar ook Capturs naar Vlissingen worden gebracht? En naar Zeebrugge? En wat is er dan in Schijndel dat die auto's daar ook naar toe moeten? Ik begrijp die logistiek niet.
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht