In het rijtje mijlpalen hiervoor een bescheiden variant, maar toch. Na een kleine 3 maanden de 5000km gepasseerd, en nog geen seconde spijt! De eerste weken wel wat teleurstelling door de beperkte range, want in de winter ligt die toch veel dichter bij 200km dan dan PR-getal van 400km. Nu het weer beter wordt worden de getallen ook beter, wat ook goed te zien is aan het verbruik. Ik reset de B-stand elke 1000km ongeveer en noteer dan de standen op de boordcomputer (20kWh/100km; 19,2kWh/100km;17,7kWh/100km; 16,5kWh/100km en 15,2kWh/100km). Meeste kms is woon-werk (Meppel-Emmeloord), en af en toe wat langere afstanden. Grootste dagtocht in de eigen Zoe is Meppel-Winkel (NH) via Houtribdijk en Afsluitdijk; helaas lukte dat niet op één lading (grootste dagtocht heb ik in de bedrijfs-Zoe van Zwolle naar Vlaardingen gereden, met zowel op de heen- als terugreis een ingelaste laadstop, al was dat ook omdat de auto slechts 80% had bij vertrek...). De komende zomermaanden zal het gebruik wel iets afnemen doordat de fossiele bus weer wat vaker meemag. Want als er één heel groot minpunt blijft: er kunnen met goed fatsoen geen fietsen mee (en zeker geen vier), dus de bus blijft de eerste keuze als we de fiets mee willen hebben (en is ook erg leuk rijden in een oldtimer
).
Kortom, een tevreden Zoe-eigenaar
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader