Laadpaal ervaringen (openbaar)

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.

aip
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door aip »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@Alex

Even nagekeken in de fastned app, 20,95kWh geladen. Meer dan 35 minuten kan het niet geweest zijn, dus dan moet het wel een 43kW paal zijn. De 22kWh locaties zijn toch ook degenen zonder vaste kabel? Dit was een vaste.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



alexdepalex
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2015 12:21
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door alexdepalex »

Dat is wel raar. Hondsiep en Lokkant zijn een van de eerste stations met inderdaad geen vaste kabel. Of je hebt niet bij een van die twee stations gestaan, of ze hebben hier laatst een upgrade uitgevoerd aan de AC installatie.
Zoe Intens QC, maart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MartijnEV »

aip schreef:Nou, voor wie het wil weten: de laadpalen bij de Efteling houden niet van een Zoe. Het gebruikelijke aardings-probleem. Dus met geknepen billen op de terugweg met 2% de Fastned bij Haps binnengerold :)

Daar natuurlijk prima, na ruim 30 minuten weer bijna op 95%, en daarna zonder oponthoud naar huis.
Wij hebben een tijdje geleden prima kunnen laden op de Efteling... Is dus kennelijk per auto verschillend.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvdput
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 mar 2015 15:55
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door rvdput »

@aip: Heb je misschien op ons station De Keizer bij Hank gestaan? Daar hebben we namelijk wel de 43 kW AC mogelijkheid.
Head of Network Technology @Fastned en verantwoordelijk voor het Network Operations Center

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aip
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door aip »

Haps, de Hank, het lijkt allemaal...

:fp:

Maar inderdaad, de Keizer dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door HarmOtten »

Hahaha aip, ik vond het al vreemd dat je helemaal in Haps kon komen, terwijl je bij de Efteling niet kon laden.
Goed meegedacht rvdput! :thumb:
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JanZoe
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2016 15:47
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door JanZoe »

Nieuwe ervaringen en een nieuw blog over mijn Renault Zoe, deze keer onder meer over het laadnetwerk. https://groengewoondoen.net/2016/06/16/ ... -stavoren/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door OlafH »

Op 1 plek je blogje pluggen is wel genoeg hoor!
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door PieterZoe »

Leuk om te lezen over de oplaadinfrastructuur in het Noorden. Dat had ik nog niet zo'n duidelijk beeld bij

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 19
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Hachy »

Zojuist even een mailtje de deur uit gedaan.
To: shellstation@shell.com

Subject: Scheiding

Hallo mijn allerliefste tankstation.

Waarom moest dit nu zo gaan. Iedereen gaat met zijn tijd mee, en zo ik ook. Maar jij blijft achter.
Met pijn in mijn hart constateer ik dat we na onze innige relatie sinds ik voor de eerste keer in mijn 16e levensjaar in 1996 mijn brommer vol kwam gooien nu toch echt moeten scheiden.
Het valt me zwaar. Hoezeer ik ook probeer bij je te blijven, het lukt me niet.

Ik bezoek ELK station wat ik zie. Overal vraag ik of ik brandstof mag tanken maar krijg overal hetzelfde antwoord; “nee mijnheer, helaas kunnen wij uw auto niet van uw brandstof voorzien”.
Waarom….? Ik hou van duurzaam. Met een groen hartje. En jij niet. Mijn auto lust graag elektriciteit. En dat kan jij me niet bieden. Plots kan ik bij geen enkel van jullie 461 prachtige stations meer tanken.

Ik vrees dus dat scheiden de enige oplossing is, en we afscheid van elkaar moeten nemen na onze innige en langdurige relatie :- (

Vanaf het eerste 10 cent zegeltje midden jaren 90 tot de laatste airmile was ik bij je, mijn allereerste verdiende guldens heb ik je gegeven. Zelfs in het buitenland als we samen op vakantie waren.
Ik vind het echt heel erg, de tranen druppelen op mijn toetsenbord,scheiden hier dan toch echt onze wegen? Of is er nog iets aan te doen? Kan je onze relatie nog herstellen? Komt er ooit een manier dat we weer samen kunnen zijn?

Wordt de laatste pomp wellicht een 43 kW electrische snellader?
Laat je (groene) hart spreken!
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Nivve »

Ik ben heel nieuwsgierig naar het antwoord :mrgreen:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 19
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Hachy »

@krisv5 Ik lees dat de Granny charger in België nog weleens van pas komt :)
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GillettiNo
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2016 12:23
Actief als: particulier
Locatie: Wilnis

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GillettiNo »

Oei, nu aan t laden bij Palmpol, Fastned. Moest eerst allemaal brandstofauto's boos wegkijken voordat ik er überhaupt zelf bij kon..


Werd gewoon als parkeerplaats gebruikt! :discuss:
-Wijnand-
2014 Zoe Intens vendu dec 2016
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 19
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Hachy »

tsss belachelijk.

Ik heb een reactie van Shell! (en daar maar weer op gereplied)
To: shellstation@shell.com
Sent: maandag 20 juni 2016 17:23
Subject: Uw Shell referentienummer: 83363055

Geachte Sémone,

Het is dus echt definitief over tussen ons? Nemen jullie zó afscheid van mij?
Zo koud en harteloos? :‘( Ik kan dus echt nooit meer bij jullie tanken?

Op jullie website lees ik heel erg veel over CO2 reductie, sustainability, cleaner future, small footprint etc. zoals bijvoorbeeld hier:
http://www.shell.com/energy-and-innovat ... nergy.html

Daarmee lijkt Shell zich echt als groene onderneming te profileren. Net als EV rijders die met 0% CO2 uitstoot heel goed in dit profiel passen.

Shell biedt zelfs alle (fossiele) brandstoffen aan, tot waterstof aan toe. Alléén is rijdt er nog geen enkele waterstof auto in Nederland.
Wél rijden er nu ongeveer 250.000 elektrische voertuigen in Nederland en dat worden er snel meer.
Er worden meer dan 10 verschillende modellen elektrische auto’s verkocht en volgend jaar komen daar nog een diverse modellen bij van alle grote merken.

Kortom, bij Shell kan je dus alles tanken behalve die éne brandstof waar het om gaat.
Waarom?

Mvgr Hachy

PS
Bedankt voor de suggestie voor de Shell Mobility Card, echter als EV rijder heb ik uiteraard al een laadpas anders kun je nergens terecht.
Het gaat er juist om dat jullie stations door het hele land mooie plaatsen zijn om snellaadpalen aan te bieden.
Van: Shellstation@shell.com [mailto:Shellstation@shell.com]
Verzonden: maandag 20 juni 2016 16:13
Aan: Hachy
Onderwerp: Uw Shell referentienummer: 83363055

Uw Shell referentienummer: 83363055
(Wij verzoeken u vriendelijk dit referentienummer te vermelden wanneer u contact met ons opneemt).

Geachte heer Hachy,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 17 juni 2016.
Graag delen we u mede dat Shell geen elektronische laadpunten heeft. Ook zal dit niet worden uitgerold in de toekomst.

Via de Shell mobility kaart bieden we wel de optie voor elektrisch laden via EV-BOX.
Shell is een samenwerking aangegaan met EV-Box, de marktleider in elektrisch laden. Met de Shell Mobility Card kunt u terecht bij alle publieke laadpalen in Nederland, alsmede de laadstations van EV-Box in België en Duitsland. Alle transacties verschijnen overzichtelijk op uw euroShell-factuur.
De voordelen van Shell Mobility op een rij:

<bladiebla knip knip>

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn. Hebt u meer informatie nodig, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via het onderstaande e-mailadres of telefoonnummer.


Met vriendelijke groet,

Semoné Van der Westhuizen


Shell Customer Service Centre
Shell Nederland Verkoopmaatschappij B.V.
Postbus 1222
3000 BE Rotterdam

Tel: 0900 202 2710 (1 ct/min)
E-mail: shellstation@shell.com
Website: http://www.shell.nl

Wij horen graag uw mening!
Tevreden, teleurgesteld of vol suggesties? Wanneer u onze enquête ontvangt, neemt u dan alstublieft een paar minuten om uw mening te delen.
Via deze enquête kunt u uw mening geven over mijn service. Overige opmerkingen, tips of complimenten kunt in het opmerkingenveld plaatsen. Ik hoor graag van u!

Wat vindt u van onze stations? Vertel het Shell via http://www.shell.nl/vertelhetshell
To: shellstation@shell.com

Subject: Scheiding

Hallo mijn allerliefste tankstation.

Waarom moest dit nu zo gaan. Iedereen gaat met zijn tijd mee, en zo ik ook. Maar jij blijft achter.
Met pijn in mijn hart constateer ik dat we na onze innige relatie sinds ik voor de eerste keer in mijn 16e levensjaar in 1996 mijn brommer vol kwam gooien nu toch echt moeten scheiden.
Het valt me zwaar. Hoezeer ik ook probeer bij je te blijven, het lukt me niet.

Ik bezoek ELK station wat ik zie. Overal vraag ik of ik brandstof mag tanken maar krijg overal hetzelfde antwoord; “nee mijnheer, helaas kunnen wij uw auto niet van uw brandstof voorzien”.
Waarom….? Ik hou van duurzaam. Met een groen hartje. En jij niet. Mijn auto lust graag elektriciteit. En dat kan jij me niet bieden. Plots kan ik bij geen enkel van jullie 461 prachtige stations meer tanken.

Ik vrees dus dat scheiden de enige oplossing is, en we afscheid van elkaar moeten nemen na onze innige en langdurige relatie :- (

Vanaf het eerste 10 cent zegeltje midden jaren 90 tot de laatste airmile was ik bij je, mijn allereerste verdiende guldens heb ik je gegeven. Zelfs in het buitenland als we samen op vakantie waren.
Ik vind het echt heel erg, de tranen druppelen op mijn toetsenbord,scheiden hier dan toch echt onze wegen? Of is er nog iets aan te doen? Kan je onze relatie nog herstellen? Komt er ooit een manier dat we weer samen kunnen zijn?

Wordt de laatste pomp wellicht een 43 kW electrische snellader?
Laat je (groene) hart spreken!
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door HarmOtten »

Shell schreef:Graag delen we u mede dat Shell geen elektronische laadpunten heeft. Ook zal dit niet worden uitgerold in de toekomst.
elektronische laadpunten? :think:
.
.
.
:P
.
.
.
:lol: :lol: :lol: :lol:
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Ellebrug precies zo en elke dag dezelfde auto, dus de pomphouder himself.

Overigens vind ik het sturen van dergelijke ronkende teksten niet veel bijdragen. Je kan van de ontvanger niet verwachten dat hij of zij direct bezwijkt, het antwoord is dus bij voorbaat bekend en de wellicht hautain begrepen tekst zal niet bijdragen tot begrip.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door OlafH »

Dit is typisch de reactie (van Shell dus) waardoor dit soort bedrijven gedoemd zijn te verdwijnen. Tot in de haarvaten oliedoordrenkt en niet in staat vooruit of om de hoek te denken. Nog 2 of 3 mislukte megaovernames in de fossiele wereld en zelfs hun kas is leeg en kan het alleen nog maar bergafwaarts gaan. Tenzij er een echte visionair aan de top komt die ook nog eens in staat is het bedrijf de hoek om te krijgen. Met de vrije kasstroom van anderhalf uur zouden ze fastned kunnen kopen biivoorbeeld. Koop, leer en wees voorbereid.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 19
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Hachy »

@GertjanVB,

Daar heb je natuurlijk gelijk in, echter het gaat erom dat mensen aan het denken worden gezet.

Waarom kan ik al 100 jaar alle soorten brandstof bij Shell tanken behalve electriciteit? Het gaat naast zo'n ludieke (maar onderliggend serieuze) vraag natuurlijk om de maatschappelijke discussie waarom Shell zich (in tegenstelling tot de rest van Nederland) heel groen opstelt maar er totaal niet naar handelt. Gewoon arrogantie en morele superioriteit ten top natuurlijk.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door BB-One »

Gisteren bij Total Dijkhuizen in Tiel staan laden. Canze gaf 39.9kW aan. Ging naar binnen om even wat drinken te kopen en kreeg gratis een kopje koffie aangeboden, omdat ik stond te laden!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door OlafH »

Kost wel wat daar... om de hoek zit partycentrum de Betuwe waar je voor normaal tarief op 22 kW kan laden.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door BB-One »

Wat kost het dan? Ik begin nu wel nieuwsgierig te worden, kan het nergens vinden...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door OlafH »

Ik meen gewoon 30 cent. Moet t ff nakijken op de factuur.

Edit: je bedoelt natuurlijk de kosten van de paal bij de Total... Kan het ook niet meer vinden, maar ik was ergens de prijs tegengekomen waar ik best van schrok. Je kunt daar volgens mij ook een pre-paid kaart krijgen van 15 euro voor een halfuur of een uur meen ik.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door BB-One »

Gisteren de rode neus gekregen :shock:
Wilde even een paar kWh in amersfoort bij de Allego paal aan de maanlander pakken. Stond al een i3 te laden, maar AC-laden moet dan ook lukken. Bij aansluiten rode neus, ik heb daar al regelmatig geladen en nooit problemen. Ik had geen zin om te wachten dus maar door gereden, in de hoop dat ik genoeg zou kunnen overhouden om thuis te geraken, maar ondanks rustig rijden en gebruik makend van vrachtwagens schatte ik toch in dat het niet zou gaan lukken. Bij Van der Valk Harderwijk maar even vijf minuten deur op slot en maar weer proberen te laden, gelukt!

Vreemde is wel:
Kwam aanrijden, tegen beter weten in de auto aangesloten, nog steeds rode neus. Auto afgesloten maar wel aangesloten gelaten, paar minuten later, deur openen en het laden begon gelijk weer vanzelf.

Weet iemand wat er exact gereset wordt als je een paar minuten de deur op slot hebt? Oftewel is er niet een reset mogelijk door ergens een zekering eruit te trekken zodat je niet een paar minuten hoeft te wachten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

Meer dan dit http://canze.fisch.lu/resetting-the-cha ... situation/ weet ik ook niet. Ik hou het op een reset van de BCB (en PEB). Ik gok dat deze direct vanuit de fuse box die op de accu zit worden gevoed. Dat zijn vastgeschroefde zekeringen......
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Nivve »

Het zou leuk zijn als ze in de nieuwe versie een 'reset' knop op het dash kunnen maken. Scheelt de hele tijd wachten :?

Overigens gaat na 8 minuten of zo het led van de start knop uit. Zal dit zijn als echt alles gereset is? Laatst dat als indicatie genomen en dat werkte toen, maar sindsdien niet kunnen proberen of dit de grens is.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

@Nivve: inderdaad. En iemand stuurde me eens een berichtje dat lang de start knop ingedrukt houden werkt, maar ik heb dat nooit zelf kunnen constateren. Heb ook zelden een rode neus moet ik zeggen (geldt ook voor mijn eigen neus!).

Reset tijd: zie mijn link. Als je in de auto zit wachten op eerste klik, tweede klik, daarna nog één minuut. In totaal is dat in mijn ervaring tussen de 4 en 6 minuten, 6 altijd safe.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 19
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Hachy »

Hebben jullie ook al eens gehad dat een loadbalanced paal in flipmode schiet als er een 2e auto bij komt ? Ik had dat vanochtend bij een ICU 'slimme' laadpaal. 10 minuten laden ging prima, kwam ik terug, paal in flipmode nadat er een 2e auto was aangesloten.

EVnet ging het fixen, de kWh meter was stuk gegaan o.i.d. gaf 'het systeem' aan.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door RudyH »

Wat bedoel je met flipmode. Continu aan/uit van de paal Of dat de auto continu in storing valt?

Wat ik heb ondervonden is dat wanneer er onder de 8 KW ( 3 fase)geladen wordt de auto continu in storing valt (rode neus) en de auto maar een paar % laad. Meestal is dit bij een 11 kw (3 fase) load balanced laadpaal wanneer er een 2de auto erbij wordt gehangen of er al een aanhangt. Daarnaast is 43 kw laden bij Fastned ook een probleem en ben ik vaak noodgewongen 22 kw te laden 1 of 2 fase thuis te laden. Mijn ZOË al diverse keren voor onderzoek weg gebracht echter RN kan niks vinden.

Regelmatig rij ik dus met halfvolle accu van de laadpaal weg. Zijn er meer mensen met dit probleem?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door HarmOtten »

@RudyH,
Als je bij Fastned niet op 43kW, maar wel op 22kW kan laden zou ik dit draadje eens lezen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 19
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Hachy »

Met flipmode bedoel ik zoals een Evbox met te weinig startvermogen. Dus blauw/geel/rode ring in willekeurige volgorde. Niet dat er iets met de auto is.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 19
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Hachy »

Afgelopen zaterdag weer 2x een flipmode paal. Van Nuon/Heijmans dit keer, Amsterdam Krugerplein en eentje aan het water in Huizen.
Je kan Heijmans bellen en ze nemen ook je melding aan, ook buiten kantoortijden, maar daarna 0 feedback wegens 'Doen we niet meer'

Slechte service, andere laadpaal leveranciers gaan in elk geval direct even kijken of ze online samen met jou het probleem verhelpen kunnen. Heijmans neemt alleen je bericht aan met de melding 'we gaan ernaar kijken' . Je hebt geen idee of de laadpaal het die avond nog gaat doen.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

0111 Mtbiker
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 10
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 mar 2016 22:22
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door 0111 Mtbiker »

Ik heb vanmiddag bij Rosada geprobeerd te laden. Na 16 keer opnieuw beginnen met laden is het toch goed gegaan en ging ie door tot 100%. Het laden begon en stopte vrijwel direct.
Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 19
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Hachy »

Heb je ook een chargemap link van je laadpaal?
Was het een Evbox? En hoe lang duurde het tot je auto vol was?

Heb vorige week een uitgebreid support request bij Evbox neergelegd voor een definitieve oplossing voor alle EvBoxen voor zoe rijders. Je raadt het al, nog steeds niets gehoord.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

0111 Mtbiker
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 10
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 mar 2016 22:22
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door 0111 Mtbiker »

In de laadhistorie kan ik zien dat ie afwisselend een snel en een traag laadpunt herkent. Uiteindelijk is ie gaan laden aan een traag oplaadpunt en was ie in 1h30m vol vanaf 37%. Ik kan deze niet in chargemap vinden. Het zijn de palen van Rosada fashion outlet aan de Wouwbaan.
Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 19
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Hachy »

Volgens my.thenewmotion.com is dat een EVbox.

Wat je moet doen is EVbox bellen op 088-7755450 en aangeven dat je daar laadproblemen hebt met de Zoe.
Ze passen dan het startvermogen aan en hoogstwaarschijnlijk is je probleem bij die laadpunten dan voorbij.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

0111 Mtbiker
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 10
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 mar 2016 22:22
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door 0111 Mtbiker »

Heb er net een telefoontje aan gewaagd. Het is geen EvNet paal. Ze konden er niets mee
Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht