Laadprobleem Zoe

Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 42
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door GertjanVB »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Bedankt voor de workaround Roland :thumb:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door PieterZoe »

Erg goed idee Roland! Hiermee maak je een boel Zoe-rijders van de eerste generatie blij! En ik begrijp dat je op elk station de andere lader op 43kw laat staan, waarmee de nieuwe Zoe-rijders ook maximaal uit de voeten kunnen. Perfect dus. Ik ga het snel proberen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvdput
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 mar 2015 15:55
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door rvdput »

PieterZoe schreef:En ik begrijp dat je op elk station de andere lader op 43kw laat staan, waarmee de nieuwe Zoe-rijders ook maximaal uit de voeten kunnen. Perfect dus. Ik ga het snel proberen!
We hebben eerlijk gezegd nog niet nagedacht of we beide laders op de betreffende stations gaan voorzien van deze workaround, of maar 1 van beide laders. Voor beide aanpakken is wat te zeggen. We gaan eerst maar eens testen en dat doen we in ieder geval met 1 lader per station. Als dit goed werkt zullen het vooralsnog eerst uitrollen naar 1 lader van elk station om te zien hoe dat in de praktijk gaat.
Head of Network Technology @Fastned en verantwoordelijk voor het Network Operations Center

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 93
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Hachy »

Roland, respect voor deze oplossing en de pro-actieve houding van Fastned hieromtrent.
Een mooi gebaar richting de Zoë rijders.

Testen met 1 lader is denk ik een juiste strategie, mensen die evt problemen ervaren zullen zelf ook overschakelen op de andere lader indien noodzakelijk. Mensen die geen problemen hebben kunnen om die reden júist de 43kW variant kiezen.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door E-mission »

Dat verklaart waarom mijn oude Zoe met nieuwe (voor 2e keer vervangen) lader en nieuwe software nu constant goed oplaadt bij Fastned. Blij dat de vorige lader tijdig binnen de 5 jaar garantie stuk is gegaan.

Bedankt voor al die feedback, Roland. Zeer nuttig. Kunnen we die 34 kW beperkte AC punten herkennen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvdput
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 mar 2015 15:55
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door rvdput »

Als het plan helemaal is uitwerkt zullen we dat communiceren aan de bij ons bekende Renault ZOE rijders.
Head of Network Technology @Fastned en verantwoordelijk voor het Network Operations Center

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zoemen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2017 21:29
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoemen »

Wij rijden nu een tijdje met de Zoe. We hebben problemen gehad met laden en dachten dat het verbeterd was na een software update.
Nu blijkt toch dat laden vaak niet kan of onderbroken wordt.
Vaak staat er dan al een andere auto te laden waardoor laden niet mogelijk is.
Dit is vooral bij de laders die in de straten of parkeergarages aanwezig zijn.

Bij Fastned hebben we nog niet veel problemen ervaren.
Meestal laden we thuis op 3 fase 11kW, daar hebben we nog nooit problemen gehad.

Wat zou hier de oplossing voor kunnen zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Laadprobleem Zoe

Bericht door E-mission »

Vaak zit het probleem daarvan bij de laders, ze hebben de aarde meestal niet goed geïnstalleerd waardoor de Zoe de verbinding niet goedkeurt. De andere merken lijken een stuk minder kritisch daarin. Dus deels ligt het ook bij de veiligheid criteria die Renault aanhoudt.

Wat je zou kunnen doen is hier aangeven welke locaties dat is om te kijken of andere Zoe rijders daar ook issues hebben.


Sent from my iPhone using Tapatalk
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Gliset »

Gisterochtend een chagrijnige collega... Hij moest al niet zoveel hebben van de Zoe als poolauto (range anxiety), maar vorige week dan ("noodgedwongen") toch maar een auto gereserveerd. Hij heeft bij twee palen in Huizen geprobeerd te laden, maar kreeg beide keren een storing. Uiteindelijk heeft hij de auto laten afslepen (naar Almere, waar de dealer concludeerde dat er met de auto niks mis was...) en z'n afspraken afgezegd...

Wat mij betreft geeft hij het te snel op, maar voor de algemene acceptatie van #EV's is dit natuurlijk funest. Hij was al niet enthousiast en is dus nu helemaal afgehaakt...
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 93
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Hachy »

Welke 2 palen waren het? En met welke pas? Heeft hij ze ook als storing gemeld bij de exploitant?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dave_de_W
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mar 2017 12:18
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Dave_de_W »

30 km van Westraven naar Huizen met een 43 Kw Zoe en dan range anxiety? Ik snap het niet..... Ik doe regelmatig IJmuiden > Rhoon of Helmond zonder moeite.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Gliset »

Tsja... sommige collega's...

@Hachy: laadpas weet ik niet zeker, maar zal de pas uit de auto zijn (Travelcard) Laadpalen weet ik ook niet.

@Dave_de_W: helaas snappen veel collega's nog niet goed hoe je de Zoe moet laden, dus het kan gebeuren dat de auto leeg staat op het afhaalpunt. Ik had dat gisteren ook, nou, ja 60% dan. Gelukkig lukte het mij wel om gisteravond in Meppel te laden, dus vanochtend met een volle accu weer op weg (had ik ook nodig: Meppel-Roermond is 206km, 33kWh verbruikt volgens het dashboard/nog 20km range over bij aankomst)
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



alexdepalex
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2015 12:21
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door alexdepalex »

Is er ook een 24/7 storingsnummer van EVbox? Na 3x proberen te laden is de paal er uit geklapt en staat nu uit met de kabel er in. Op het nummer wat op de site staat is helaas niemand aanwezig.
Zoe Intens QC, maart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



DutchDriver
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 dec 2017 18:02
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door DutchDriver »

Ik heb het niet geprobeerd maar 0800-3522365 werkt niet?
Renault Zoe Q90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



alexdepalex
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2015 12:21
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door alexdepalex »

Dat nummer had ik al eerder gebeld. Dat is EVnet, maar die konden mij niet helpen. Het storingsnummer van EVbox is alleen bereikbaar tijdens kantoortijden en is op de mobiele versie van de site niet eens te zien. Ik heb de kabel dan ook noodgedwongen aan de EVbox laten zitten. De bewaking zou proberen deze morgen te verwijderen.

Overigens is dit bij de Outlet in Roermond. Mooie laadplaatsen. Meer dan 40 laders en een rits Tesla chargers. Maar geen van de geteste EVboxxen deed het met mijn Zoe. Ik heb verder nooit problemen gehad, behalve bij een recente EVbox op een bedrijventerrein.
Zoe Intens QC, maart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 93
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Hachy »

Ja slecht is dat he van EVbox. In de zomer van 2016 zeiden ze al dat ze ‘binnenkort’ een 24x7 nummer zouden openen .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 42
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door GertjanVB »

Vandaag met m’n nieuwe lader in de ZOE op pad en aangeprikt op een 11kW Allego-paal in Arnhem. Na een kwartier de melding dat de laadsessie door een fout was afgebroken. Bij inspectie was de paal nog steeds beschikbaar voor het leveren van stroom (blauw licht) maar ZOE had besloten te stoppen met laden (donker dashboard, geen foutmelding). Bij het openen van de deur, sprong ZOE weer in de houding en hervatte het laden en heeft deze sessie van 53% tot 100% verder probleemloos afgerond.

Probleem niet specifiek voor de nieuwe lader, want ook op een EV-box in het Amphia zkhs en op een BlueCorner paal bij de Decathlon in Breda heb ik het verschijnsel van in storing vallen en hervatten van laden bij portier (bestuurder) openen opgemerkt. Het afmaken van de laadsessie heb ik toen niet uitgeprobeerd.

Thuis op de laadpaal, op snelladers en de 11kW Allego-laadpaal in Oosterhout niets van dat al. Iemand ervaringen en, nog beter, oplossingen?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 93
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Hachy »

Ik heb het ook wel eens meegemaakt bij een Nuon paal. Dat bleek toen wél aan de paal te liggen. Nadat er enkele dagen erna een monteur was geweest, was het probleem daar verdwenen. Klein verschil was wel dat die van mij na een minuut of 5 de sessie toch weer op probeerde te pakken (die weer faalde, etc).
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door gurpad »

Na de upgrade dezelfde ervaringen als Gertjan, bij de snellader van Lidl.
Oorzaak nog niet duidelijk wel steeds op de lader de melding: stopped by car.
Na opnieuw opstarten geen probleem met opladen tot 100%.
Aan de thuislader nooit dat probleem.
Heb het gemeld bij Lidl service die binnenkort info zullen geven.
Toch denk ik dat de oorzaak in Zoe zit en niet in de snellader want die werkte voor de upgrade ook probleemloos.
Wat precies de oorzaak is van het voortijdig stoppen met laden daar blijf ik ook nog naar zoeken.
Mogelijk weten de techneuten op dit forum wat de oorzaak en de oplossing kan zijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door gurpad »

Nog geen reacties gekregen op bovenstaande.
Overigens ben ik benieuwd naar de ervaringen van de mensen die de batterijwissel inmiddels hebben gehad.
Hoeveel kilometer er kon er worden weergegeven op het display bij 100 procent oplading.
Bij mij is dat tot nu toe 273 kilometer geweest.
Mogelijk geeft de manier van opladen ook nog onderlinge verschillen te zien.
Wat zijn jullie ervaringen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 93
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Hachy »

Tussen max 240 in de winter en max 310 in de zomer.
Maar ik heb maar 1 maandje zomer kunnen uitproberen dus geen lange duur-tests gedaan.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



alexdepalex
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2015 12:21
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door alexdepalex »

Ugh. Hier in de buurt (Noord/Midden-Limburg), worden nu eindelijk steeds meer palen bij geplaatst. Van de outlet in Roermond, ziekenhuizen, winkelcentra, pretparken, maar allemaal EV-box! En ik heb bij al deze palen nog nergens kunnen laden. Ik word er wel wat moedeloos van. Heeft contact opnemen met klantrelaties enig nut?
Zoe Intens QC, maart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanGieterveen
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 sep 2017 21:31
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door VanGieterveen »

Deze week in Groningen 2 maal bij een Alego 11 kW paal gestaan.
De eerste keer tot 90% en toen een rood neusje.
Tweede keer kwam hij niet eens tot laden toe.
Later stond een andere Zoe gekoppeld en bleek te laden.
Niet kunnen zien welke type (22 kW of 40 kW), reed er aan voorbij.
Zijn deze palen ok?
Schermafbeelding 2018-03-15 om 21.26.30.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Life Q210 van oktober 2013 -> mei 2017 (87000 km) als VanAssen op dit forum
Zoe Life Q90 van mei 2017 -> april 2020 (30700 km) als VanGieterveen op dit forum
Zoe Intens R135 Intens april 2020 -> ? :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 93
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Hachy »

alexdepalex schreef:Ugh. Hier in de buurt (Noord/Midden-Limburg), worden nu eindelijk steeds meer palen bij geplaatst. Van de outlet in Roermond, ziekenhuizen, winkelcentra, pretparken, maar allemaal EV-box! En ik heb bij al deze palen nog nergens kunnen laden. Ik word er wel wat moedeloos van. Heeft contact opnemen met klantrelaties enig nut?
Ja. Je moet ze eerst testen en dan aangeven dat je op 5/6 palen (bijv) niet laden kunt. En ook welke palen. Dat hoort gewoon te werken, ook bij EV boxen. Je dealer gaat jouw auto daar dan testen en als zij hetzelfde resultaat zien dan wordt het opgelost.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door OlafH »

rvdput schreef:Alle problemen die bij ons bekend zijn hebben betrekking op stations met middenspanningsaansluiting en op ZOE's met het oudere type lader en de oorspronkelijke 22 kWh batterij. Zoals gezegd heeft Renault inmiddels een software update ter beschikking gesteld voor het nieuwere type lader. Helaas is niet iedereen hier mee geholpen.

De afgelopen maanden hebben we daarom met de leverancier van onze laders gewerkt aan een workaround. Hierbij beperken we de laadsnelheid van de AC aansluiting zodat de problemen in veel gevallen niet meer zullen optreden. Uit testen blijkt namelijk dat dan de problemen met harmonische verstoringen zich niet voordoen bij lagere laadsnelheden. Vooralsnog hebben we de laadsnelheid ingesteld op ongeveer 34 kW op drie laders van stations waar regelmatig problemen waren:

Overbroek lader 4
De Slenk lader 3
Varakker lader 4

Als er forumleden zijn die problemen ervaren zijn we heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn bij deze 3 laders. De andere lader op hetzelfde station is nog steeds ingesteld op 43 kW zodat je eventueel kunt vergelijken. Afhankelijk van de resultaten zullen we deze workaround ook configureren op de overige laders op stations met een middenspanningsaansluiting. Daarnaast gaan we nog op zoek naar het juiste compromis tussen laadsnelheid en de betrouwbaarheid van het laden.
Overbroek lader 4 laadt als een zonnetje op 32,7 kW.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door barreman »

Ik heb dit weekend geprobeerd te laden bij A30 Ede/Lunteren - 43kW - De Poel - Fastned (RWS)
beschrijving
A30 North
Colocated with BP fuel station
De Poel - A30

Bij paal 3 werkte de ZOE niet. Bij paal 1 wel, ongeveer 4 kwh in 10 minuten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Riesbak »

Ik heb op de A30 probleemloos opgeladen bij laadpalen 24901 (zuid) en 30703 Noord, geen idee of 30703 paal 3 is, iets zegt me dat de de 3 op het einde mogelijk wel slaat op paal 3.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ipepb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2016 00:07
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door ipepb »

Ik zal wel weer als een verwende Tesla-rijder gezien worden maar hoe hadden jullie dit aangepakt?

Zaterdagmiddag, ik wil samen met een vriend naar Zwolle. We spreken af in A'dam Zuidoost om daar met zijn ICE verder te gaan.
Het is koud, maar met rustig rijden haal ik de 70 km naar ZO makkelijk vanuit de noordkop. Aldaar volgens de app eindeloos veel laadpalen beschikbaar. Niet dus. Ikea: geen paal gevonden. Vervolgens alle adressen in de buurt van TNM app afgereden, blijken allemaal achter slagbomen van lokale bedrijven te staan.
Uiteindelijk gevlucht naar McDonalds, gelukkig is daar nog een paaltje vrij en zowaar start het laden zonder problemen. Waarschijnlijk slechts 1 fase want als ik s avonds terugkom is de laadtoestand nog onder de 80%. Volgens de navi te weinig om terug te rijden. Dichtstbijzijnde snellader op de route is volgens mij Fastned Middelsloot. Daarnaartoe gereden, zekerheidshalve niet harder dan 85 gereden, want wat ik vrees gebeurt: paar minuten laden en alles slaat weer oranjerood uit. De keer dat het me gelukt is hier te laden was toen mijn vrouw met de Tesla aan dezelfde lader aan de Chademo stekker ging ghangen, verder is het altijd hommeles. Enfin, 6% bijgeladen dus net genoeg om hinkend nu met 80kmh naar huis te rijden.

Hoe had ik dit beter kunnen plannen? En hoe los ik het Middelsloot probleem op (volgens de dealer is alles prima).

Ipe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door barreman »

Bij IKEA staan de palen in zuidoost op het parkeerdek op de 1e, rechtsachteraan. Tegen de ingang aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 42
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door GertjanVB »

Chargemap gebruiken, meest betrouwbare info over locatie van laadpalen.
Amstelveen heeft een respectabel aantal snelladers.
Middelsloot is een probleem (oa) verbonden aan de infrastructuur van Fastned, zie daarvoor betreffend draadje. Oplossing pak een andere snellader.
3A4E53B3-81A6-47B8-8E77-02BAD3D67AC0.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ipepb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2016 00:07
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door ipepb »

Dank.

Ipe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 42
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door GertjanVB »

Idd houtje, touwtje gedoe. Is in een Tesla beter geregeld, maar alles heeft zijn prijs.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Riesbak »

Geen laadprobleem, maar het Rensult SMS’je blinkt niet echt uit in duidelijkheid:

Afbeelding
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Gliset »

Riesbak schreef:Geen laadprobleem, maar het Rensult SMS’je blinkt niet echt uit in duidelijkheid:

Afbeelding
Beetje prutsen in Excel maakt het duidelijker :wink:

Code: Selecteer alles

T	H	e	t	 	o	p	l	a	d	e	n	 	v	a	n	 	d	e	 	b	a	t	t	e	r	i	j
T	 	v	a	n	 	u	w	 	a	u	t	o	 	i	s	 	0	5	/	0	9	/	2	0	1	8	 
T	1	7	:	1	5	 	g	e	s	t	o	p	t	.		b	a	t	t	e	r	i	j	n	i	v	e
P	a	u	:	 	8	6	 	%		H	e	t	 	R	e	n	a	u	l	t	-	t	e	a	m		
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Mastah »

Ik heb een vraag of meer mensen BCB versie 08B1 hebben en of die laadproblemen ervaren bij laadpalen met 2 stekkers zoals die van EcoTap.

Bij mijn Zoe is laatst de Chameleon-lader (BCB) vervangen omdat deze defect was. En sindsdien bemerk dat als ik aan een laadpaal met 2 stekkers probeer te laden, en er al een andere auto aan dezelfde paal staat te laden (actief, dus niet standby) dat Zoe weigert te starten met laden. Dit mislukt 3 maal totdat de Zoe het opgeeft. Nu heb ik gebeld met Ecotap e.d. om te vragen of ze de startstroom konden verhogen, maar dat heeft tot nu toe geen soelaas geboden, het euvel blijft zich voordoen. Zij konden ook zien dat op zich de Zoe zich netjes beperkt tot het vragen van 9A.

Hebben meer mensen deze zelfde software versie (uitgelezen met CanZE) hetzelfde probleem? En is er evt een software update of downgrade om dit op te lossen? Of zijn er andere oplossingen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door barreman »

Wij hebben dat probleem ook af en toe, maar lang niet altijd, en niet consequent ( de ene keer aan de ene paal wel, dan weer niet ).
Ik zal es met de OBD stekker gaan kijken of ik de versie van de BCB eruit kan krijgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in