Laadprobleem Zoe


MacManiac78
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2019 20:29
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door MacManiac78 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

De storing "Laden onmogelijk" komt door een te lage laadspanning.
De ZOE heeft op 3 fase minimaal 14A nodig. Zet je in de Alfen laadpaal die laadspanning (al dan niet door load balancing) te laag en komt dit te vaak voor, dan moet deze storing worden gewist voor je weer laden kan.
Zelf wilde ik de auto ook alleen met zonnestroom laden en de laadspanning dus verlagen zodat het laden binnen de curve past, maar dan heb ik de volgende dag dus deze storing.

Wissen gaat vrij eenvoudig met CanZE. De daarvoor benodigde voorbereidingen staan keurig in de app. Bij Alfen is een toegangscode voor Alfen ACE installer op te vragen, dan kan je zelf alle instellingen aanpassen.
Mocht je willen smart-chargen met een niet meer door Jedlix ondersteunde ZOE willen neem dan even contact met mij op via een PM. Ik heb een alternatief gevonden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MacManiac78
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2019 20:29
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door MacManiac78 »

De laadpaal levert te weinig Ampère! De ZOE geeft dit terug aan de laadpaal en zo gaat niet de paal, maar de ZOE in storing! Hoe ik dit zeker weet? Ik wilde ALLEEN laden op zonnestroom, dus zette ik het vermogen van de laadpaal (onder de voor de ZOE (Q90) onder de magische grens van 10A. De ZOE laad wel, voor even.... vervolgens communicatie met de laadpaal, laadpaal reboot start op... van 3 fase naar 1 fase... dat een aantal keer en je hebt het niet kunnen laden in het display. Via OBD2 de ZOE gereset, nieuwe laadsessie... zelfde ellende. Reset van ZOE, laadpaal 10A.... nooit meer ellende gehad. Geeft de paal dus (vanwege load-balancing?) minder dan 10A dan ZAL de ZOE in storing gaan. Die storing is voorzover ik weet, alleen met OBD2 te resetten. Ik lees wel een dat de storing na weer gaan rijden self-reset, maar dit werkt niet bij mij, ook een andere lader testen gaf zelfde storing. Dit is gewoon een ZOE ding! OBD2 module kopen en in je auto bewaren. Just in case. Minimale massa: IDEM! (Ja, ik weet dat ik reageer op een heel oude post, maar de oudere ZOE rijdt nog rond en Dealers hebben veelal niet het juiste antwoord. Zij zijn immers geen ervaringsdeskundigen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Serieus laadprobleem ZE50
    door ZOE-ZE50 » » in Opladen Zoe
    3 Reacties
    110 Weergaves
    Laatste bericht door Pepone