Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!


gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door gurpad »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Heeft iemand al ervaring met de snelladers van Shell ?
Binnenkort wordt hier een nieuw Shell station gebouwd aan een provinciale weg waar ook vanaf de opening snelladers aanwezig zullen zijn.
Er zijn toch al plaatsen waar ze al operationeel zijn dacht ik, ben benieuwd of daar de AC stekker 43 kW nog wel aanwezig is en wat de laad tarieven zijn die Shell in rekening brengt en of er ook met een pas moet worden gewerkt.
Wie heeft er wat info over ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door HarmOtten »

De meeste mensen op dit forum boycotten Shell waarschijnlijk :wink:.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 53
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door zoe2goe »

Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Luc Weide »

Onlangs heb ik (voor het eerst, zie hierboven) zonder stroom langs de A12 gestaan.
Via een telefoontje naar Renault Nederland ben ik toen door een Autoambulance naar het dichtstbij zijnde Fastned station gebracht.
Vlakbij dat Fastned station was ook een Shell-station (met een tegelpaadje er naar toe !!!).
Tijdens het opladen bij Fastned liep ik daar even heen voor een kop koffie..
En tot mijn stomme verbazing stonden daar (naast dat Shell-station !!!) 2 snellaadpalen (elk 2 x 50 kW DC + 1 x 43 kW AC).

Van de discussies op dit Renault-forum heb ik begrepen dat een AC-laadpaal technisch veel simpeler is dan een DC-laadpaal.
Ik vermoed dus (sinds mijn recente ervaring, zie boven) dat de gebruikelijke 2 x 50 kW DC palen
als goedkope toegift ook altijd een 43 kW AC aansluiting (zullen) hebben.

Als dat vermoeden (= hoop) juist blijkt (in de nabije toekomst)
blijf ik voorlopig toch nog maar doorrijden met mijn 22 kWh accu.

En anders ruil ik Zoë over een jaar ofzo in voor een nieuwe auto met een grotere accu.
Al dan niet van Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 37
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Riesbak »

De zeldzame Shell-stations waar laadpalen staan kan je overdag toch niet laten. De Shell sukkels (en veel bedrijven helaas) plaatsen ze vlak bij de ingang. Resultaat bij Shell: of een bouwvakker busje op de laadplek, of een leasebak met uitlaat. Ik zal daarom altijd naar Fastned of Allegro gaan.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door gurpad »

Van Fastned heb ik begrepen dat zij zich zouden richten op uitbreiding langs de snelwegen hier en in heel Europa .
Maar onlangs hebben ze in samenwerking met Albert Heijn ook een stadssnellader geopend in Tilburg.
Shell gaat nu langs de provinciale wegen snelladers plaatsen ,voor de meeste mensen dus ook dichterbij en met de koffie en het broodje en de toiletten zal het waarschijnlijk een flinke concurentie gaan worden voor Fastned.
Voor ons elektrische rijders dus een gunstige uitbreiding van het aantal snelladers zeker als er bovendien een prijsverschil zal ontstaat in de prijs zoals nu met de benzine prijs het geval is tussen de snelweg en provinciale weg stations.
Shell boycotten mag natuurlijk maar Renault kunnen toch ook niet boycotten omdat ze nog heel veel benzine slurpers verkopen.
Ben nog steeds benieuwd naar de huidige prijs per kWu bij Shell en het betaalsysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door OlafH »

Werkt de Maingau pas bij Shell?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 37
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Riesbak »

OlafH schreef:Werkt de Maingau pas bij Shell?
Jazeker (las ik op het Tesla forum).
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door MartijnEV »

Het is Allego (niet Allegro).

Dus Allego : zonder R. ;-)


Denk aan in goed Frans : ‘Allez - Go !’ :-D
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door gurpad »

Er blijkt al een site te zijn van Shell zelf met veel informatie. Zie: Shell recharge. Een paar details. In 2018, 25 snelladers geplaatst.
Steeds drie aansluitingen per snellader, AC 43 kW,50 kW CSS en 50 kW chademo.
Met diverse pasjes te laden voor 55 eurocent per kWh .
Veel samenwerking met Allego mobility service las ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 9
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Hachy »

In de Smoov app worden ze ook met een apart shell Logo aangegeven, Het zijn gewoon normale Allego's maar dan 14 cent per kWh lager CPO tarief. Voor de rest technisch 100% hetzelfde. Dus alle hubject/ladenetz passen e.d. doen het er ook op.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 37
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Riesbak »

De openbare laadpaal hier naast mijn flat in Nieuwegein (Allego, heel apart dat ik lang Allegro dacht te lezen) is weer gek aan het doen, is al eens door mijn Zoe "gesloopt". Ik zag dat het opladen vannacht een paar keer gestopt was, uiteindelijk vanmorgen weer hervat (misschien door de pre-heat die ik ingesteld had).

Wat me in de auto dan opvalt is dat het info schermpje na het mislukken van opladen dan niet op gemiddeld verbruik staat, maar op de kilometers die Zoe gereden heeft, gooit Zoe zichzelf in een "reset" na een paar mislukte oplaad pogingen? (Zoe laad wel, maar het opladen wordt gestopt omdat er een probleem is lees ik in de sms)
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door OlafH »

Wordt de Ac-lader kaart nog door iemand bijgehouden? Ook mbt deze nieuwe Shell laders en steeds meer laders bij AH en Lidl?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Plumifrons
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2018 08:56
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Plumifrons »

Semi-publiek, maar toch... de laadpalen (EVbox) bij één van de locaties waar ik werk, werken niet lekker samen met mijn zoe. Aanmelden gaat goed, de laadpaal wordt blauw en mijn zoe geeft aan dat ie er nog 4:15 over doet om vol te zijn. So far so good. Echter na ca een minuut of 3 valt de paal uit (alle leds uit) en stopt het laden... Zoe geeft geen foutmelding.

Alle 3 de laadpalen willen niet / vertonen hetzelfde gedrag. Wat me wel opvalt is dat de fluittoon bij het laden erg zachtjes (niet normaal) klinkt. Iemand een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Luc Weide »

Ik rijd Zoë sinds 1 juli 2014.
Om met mijn accu van 22 kWh toch nog wat km's te kunnen maken, rijd ik (bijna) altijd in de eco-modus.

Als ik in het begin een enkele keer ging snelladen (43 kWh) werd de verbinding steeds na ± 1,5 minuut verbroken.
En dan moest ik weer opnieuw inloggen.

Als het niet koud was en niet regende, was dat wel te doen.
Maar natuurlijk niet echt ideaal.

Vragen aan RN (hoe dat kon) leverden niets op.

Uiteindelijk vond ik zelf de oplossing:
eco-modus UIT-zetten bij het SNEL-laden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door HarmOtten »

Plumifrons schreef:Semi-publiek, maar toch... de laadpalen (EVbox) bij één van de locaties waar ik werk, werken niet lekker samen met mijn zoe. Aanmelden gaat goed, de laadpaal wordt blauw en mijn zoe geeft aan dat ie er nog 4:15 over doet om vol te zijn. So far so good. Echter na ca een minuut of 3 valt de paal uit (alle leds uit) en stopt het laden... Zoe geeft geen foutmelding.

Alle 3 de laadpalen willen niet / vertonen hetzelfde gedrag. Wat me wel opvalt is dat de fluittoon bij het laden erg zachtjes (niet normaal) klinkt. Iemand een idee?
Klinkt als een EVBOX met 3 fasen waarbij de laadstroom na de "ramp-up" te laag staat ingesteld. Voor een ZOE (in ieder geval de Q210 / Q90 modellen) moet de laadbox minimaal 12,5 Ampère aanbieden.
Een telefoontje naar EVBOX en je weet het.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Plumifrons
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2018 08:56
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Plumifrons »

HarmOtten schreef: Klinkt als een EVBOX met 3 fasen waarbij de laadstroom na de "ramp-up" te laag staat ingesteld. Voor een ZOE (in ieder geval de Q210 / Q90 modellen) moet de laadbox minimaal 12,5 Ampère aanbieden.
Een telefoontje naar EVBOX en je weet het.
Klinkt aannemelijk. Ik zal eens kijken of er een telefoonnummer (en laadpaalnummer) op staat en eens bellen. Anders via onze eigen TD proberen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 37
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Riesbak »

De Allego laadpaal naast de flat hier in Nieuwegein geeft nog steeds problemen, laatst 4 berichten gehad dat het laden onderbroken was. Allego gebeld, die hebben het doorgespeeld naar de techneuten.

Die belden me terug dat ze zagen dat Zoe teveel spanning aan de paal onttrok (ik heb CanZE eraan gehad, zat op 12,4 kW ipv 11 kW), dat wil de paal niet en breekt dan af, ook stopt mijn Zoe af en toe het opladen. Best wel onhandig als je een volle accu verwacht + voorverwarmde Zoe 's morgens. Gelukkig had Allego dit ingesproken op mijn voicemail, met ticketnummer en al.

Waarom gelukkig? Ben naar de ZE dealer gegaan, dan komt het kip en ei verhaal weer ter spraken, het ligt aan de paal etc. Maar na het afspelen van de voicemail namen ze het gelukkig wel serieus, aanstaande maandag gaat Zoe erheen om e.a. te bekijken, de € 210 diagnose kosten zijn op € 0 gezet.

Wordt vervolgt.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 53
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door zoe2goe »

Volgens de norm mag een auto 5% boven het ingestelde vermogen pakken.

Ik wed dat de instelling in de paal niet goed is, anders had je veel vaker problemen gehad. Ik zal als we nar die TPMS gaan kijken mijn slinkse meet tooltje eens meenemen, dan kunnen we zien wat de paal echt vertelt aan de ZOE. Je kunt ook zelf eens kijken in het Charging scherm van CanZE. Linksboven staat wat de ZOE vindt dat de paal zegt wat ze mag pakken.

Punt is dat de meeste auto's niet meer dan 11 kW kunnen laden dus als de paal per ongeluk 13 zegt wordt dat toch niet opgenomen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 37
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Riesbak »

Zoe laad met 12kW zie ik. Wat wel apart is dat van de zomer mijn SOH op 98% stond, en nu op 90%, kan dat door de lage temperatuur komen?

Afbeelding Afbeelding
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 53
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door zoe2goe »

Wat je in CanZE ziet is dat de paal zegt dat je 12 kW mag laden. Lang niet alle EV's kunnen dat. ZOE heeft er geen problemen en neemt wat er gezegd wordt. Pats. Ergo, lullig om te zeggen, maar de paal is niet goed geconfigureerd, ik gok dat die op 18 ampere staat ipv 16.

Het is ook nog mogelijk dat de auto het analoge signaal van de paal onjuist interpreteert, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk; dan had je het op andere palen ook gehad.

Maar zoals gezegd, dat kunnen en gaan we nameten :-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 37
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Riesbak »

Dit ga ik niet aan Renault melden, ik wil dat ze Zoe controleren, omdat de SOH in 3 maanden van 98% nu op 90% staat. :?
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



HdWZoe
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door HdWZoe »

Goedenavond,

Ik had in November 2018 problemen met de laadpaal op Centerparcs (EV Box) Sandur en bij Van der Valk Hotel Emmen (EV Box). Dit zijn allebei 11KW-laadpalen. De Zoe ging niet laden. Omschrijving probleem: start niet met laden, blijft hangen in 'Controle bezig'. Ik heb gebeld met EVBox. Zij zijn bekend met het probleem met de Zoe en kunnen soms vanuit de centrale het laden alsnog starten. Dat lukte in mijn geval echter niet. Het schijn dat de Zoe een" te hoge aanvangsspanning trekt"?? De Zoe is een gewone (type 2018); 40Kw; geen Quickcharge. Ik heb ook nog met mijn garage gebeld in Den Haag: Zij (her-)kennen het probleem niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door HarmOtten »

@HdWZoe,
Ik begrijp dat u een ZOE R90 heeft (ZE40, oftewel 41kWh batterij)
Een apparaat trekt geen spanning, hooguit stroom, of neemt vermogen op. Maar wat ze bedoelen is dat de laadpaal minimaal een bepaalde stroom moet aanbieden aan de ZOE, en als deze te laag is, dan kan de ZOE niet starten met laden.
Heel simpel, EVBOX moet hun laadpalen instellen op minimaal 12,5 Ampère. Dit weten ze al jaren, maar verdommen het om overal toe te passen!
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 53
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door zoe2goe »

Mijd ze als de pest. Het is iedere keer hetzelfde zoals HarmOtten al zegt. Ze hebben een idiote functie in hun laadpalen ingebouwd dat de auto eerst een minuutje heel langzaam moet laden (dat vindt de ZOE niet leuk). Er is absoluut nul reden om dat te doen, en ze blijven palen maar zo installeren / niet corrigeren. Ligt uiteraard aan de auto hè? Het is echt te suf voor woorden.

Fun fact: ZOE doet een keurige ramp up van het opgenomen vermogen bij aanvang van het laden.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 37
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Riesbak »

zoe2goe schreef:Wat je in CanZE ziet is dat de paal zegt dat je 12 kW mag laden.
Ik heb gisteren de "laadpaal techneut" gesproken, die gaf aan dat mijn Zoe inderdaad rustig die 12 kW kan mag laden, wat hij ziet is dat op het moment er een 2e auto bijkomt (vrijwel altijd de BMW i3 van de buren) de problemen met mijn Zoe beginnen. Hij denkt dat mijn Zoe niet goed met het balanceren van de verminderde spanning omgaat. Hij is ook reuze benieuwd wat de bevinding van Renault maandag is.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 53
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door zoe2goe »

Ik heb toevallig eergisteren wat grafiekjes gezien of/hoe ZOE reageert op veranderend signaal van de toegestane stroomopname: precies en onmiddelijk. Dat is het dus niet. Wat WEL kan, en daar kun je dan echt niks aan doen, dat de paal op 12 staat ingesteld, maar bij een tweede auto naar 6 gaat. Op drie fase laden met maximaal 6 ampere gaat echt niet met een Q. Problem diagnosed (not solved).

Zie https://canze.fisch.lu/charging-and-cosphi/ (ook het commentaar)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Stamp »

Heb net een donnel voor CanZe gekocht en dacht laat ik een publieke laadpaal op de hoek van de straat in Vlaardingen proberen. Konstant ging de de laadpaal (Ev box, zn grote metalen kolom met 2 aansluitingen) in storing. Op het dashboard kreeg ik de melding controleer de laadpaal. Toevallig stond er een andere Zoe ook te laden. Weet niet of het een Q210 of een R240 was.
Andere 2 laadpalen in Vlaardingen werkte ook niet.

De volgende dag in Spijkenisse geprobeerd, ook een EVbox en toen lukte het wel.

Thuis in Vlaardingen nog een keer geprobeerd, niet dus. Storings nummer gebeld en op afstand werd de laadpaal gereset maar dat hielp niet. Ze konden zien dat deze laadpaal meer storingen heb gehad. Vast van die andere Zoe, die zie ik vaker staan.

Thuis met een 16A thuislader gelukkig geen problemen, mits er geen auto voor de deur staat. Denk dat Zoe de stroom van de zonnepanelen lekkerder vind
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Stamp »

Met kerst bij hotel vd Valk in Spier (Drenthe) ook storing. Dat was ook een EVbox maar dan eentje die aan een paal vast zit. Na 6x een melding via sms lukte het laden uiteindelijk toch
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Stamp »

HarmOtten schreef: Heel simpel, EVBOX moet hun laadpalen instellen op minimaal 12,5 Ampère. Dit weten ze al jaren, maar verdommen het om overal toe te passen!
Als dit het probleem is, waarom pas Renault niet de software aan. De oma-lader van 10A werkt toch ook. Renault Zoe moet gewoon 4A accepteren. Dat dit een absurde laadtijd geef maak niks uit, alles beter dan een storing. Met een storing kan je als gebruiker niks mee. Ben je gelijk van een hoop laadpaal toestanden af.

Dus Renault wijs niet naar een ander en los de problemen zelf op, mits de veiligheid niet in gevaar komt. Zorg gewoon dat de Zoe alles aankan en geen last heeft van balancing of weg gedrukt wordt door een andere ev
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 37
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Riesbak »

Vandaag is omdat mijn Zoe voor paal van Allego stond, en het laden telkens werd afgebroken bij de ZE dealer geweest, heeft nieuwe software gekregen voor het laden. Morgenavond kijken hoe het opladen gaat als ook de BMW i3 erbij komt aan de paal, wordt vervolgt.

Ze hebben in de auto niets gevonden, ook hebben ze r-link (ging om de camera software) een update gegeven, ben benieuwd of Android auto nog werkt :pray:
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TonVH
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 aug 2018 10:30
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door TonVH »

Blijkbaar hebben sommige Zoe's problemen met sommige laadpalen.

Valt het aan te geven of die problemen vooral voorkomen bij bepaalde modellen/types en (zo ja) welke?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 37
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Riesbak »

In een Duits forum werd Zoe omschreven als een mobiele scanner om problemen met laadpalen op te sporen. Zoe is een auto die iets kan wat niet alle EV's kunnen doen. Laden met 3, 7, 11, 22 en de mijn Q210 met 43kW. Vele EV's laden aan een openbare laadpaal alleen met 3 of 7 kW, als dan onze gretige Zoe eraan gehangen wordt moet de aarde kloppen, alle instellingen kloppen.

Ik heb buiten de (uitgerekend) laadpaal naast mijn flat geen problemen met opladen.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door HarmOtten »

Stamp schreef:
HarmOtten schreef: Heel simpel, EVBOX moet hun laadpalen instellen op minimaal 12,5 Ampère. Dit weten ze al jaren, maar verdommen het om overal toe te passen!
Als dit het probleem is, waarom pas Renault niet de software aan. De oma-lader van 10A werkt toch ook. Renault Zoe moet gewoon 4A accepteren. Dat dit een absurde laadtijd geef maak niks uit, alles beter dan een storing. Met een storing kan je als gebruiker niks mee. Ben je gelijk van een hoop laadpaal toestanden af.
Dat gaat helaas niet zomaar. Het feit dat de oma-lader WEL op 10A kan laden heeft er mee te maken dat deze op 1 fase werkt. De meeste (EVBOX) laadpaalproblemen gebeuren bij 3 fasen, omdat dan minimaal 3x12,5A aangeboden moet worden voor de ZOE om te kunnen laden.
Deze minimale waarde geldt overigens voor de Q-versies (snellaadversies: 43kW AC). De R-versies kun iets lagere stroomsterken aan, maarja, die kunnen dan weer niet snelladen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Stamp »

Riesbak schreef: Ze hebben in de auto niets gevonden, ook hebben ze r-link (ging om de camera software) een update gegeven, ben benieuwd of Android auto nog werkt :pray:
Je heb toch een Zoe Q210? Het is mij verteld dat Android auto daar niet op werk. De nieuwe Renault Zoe Q90, R90 en R110 hebben R-link 2. Daar werkt Android auto wel op is mij verteld. Of vergis ik mij
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 37
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Riesbak »

Stamp schreef:Je heb toch een Zoe Q210? Het is mij verteld dat Android auto daar niet op werk. De nieuwe Renault Zoe Q90, R90 en R110 hebben R-link 2. Daar werkt Android auto wel op is mij verteld. Of vergis ik mij
Ik heb inderdaad een 2015 Zoe Q210, Dave heeft Android Auto voor me "aangezet", werkt prima bij me. ideale combo van Chargemap en Android Auto trouwens, die brengt je naar de aangewezen laadpaal. Dave heeft geen Zoe, en geen kabel meer voordat iemand het vraagt. :wink:
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht