HarmOtten schreef:
Dat gaat helaas niet zomaar. Het feit dat de oma-lader WEL op 10A kan laden heeft er mee te maken dat deze op 1 fase werkt. De meeste (EVBOX) laadpaalproblemen gebeuren bij 3 fasen, omdat dan minimaal 3x12,5A aangeboden moet worden voor de ZOE om te kunnen laden.
Deze minimale waarde geldt overigens voor de Q-versies (snellaadversies: 43kW AC). De R-versies kun iets lagere stroomsterken aan, maarja, die kunnen dan weer niet snelladen.
Ik heb er niet veel verstand van maar willen ze bij EVBOX piekspanning bij inschakelen voorkomen en beginnen ze daarom met een laag vermogen?
Het is er frustrerend als je bij een laadpaal kom die gelukkig vrij is maar dat hij constant in storing raakt, zeker als je er al 3 laadpalen heb geprobeerd.
Een BMW i3 laad ook met 3 fase stroom en die heeft blijkbaar geen problemen.
Oude Q210 voor 2015 hadden ook problemen bij fastned, iets met harmoniseren. De Q210 na 2015 hadden dat niet want die hadden en andere versie software. Dus met software is veel te doen.
Later heeft Fastned (in 2018) het vermogen verlaagd van 43kw naar 39kw om dit probleem te voorkomen. Het is eigenlijk van de gekke dat Renault dit niet wilde/kon oplossen