Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard


Proton
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 feb 2015 10:47
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door Proton »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Zelf iets samenstellen met een EVSE is de goedkoopste optie, moet je wel zelf schroeven (solderen hoeft niet eens ;) ).
De kabel + connector is het duurste onderdeel.

http://www.stegen.com/en/ev-products/66 ... oller.html
http://store.openevse.com/products/open ... controller

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door avdvee »

Wow, dankzij Jeroen (zoe2goe) kan ik nu voor mijn huis laden. Werkt als een trein (weliswaar een boemeltje ha ha maar toch). Geniaal ontwerp (zie zijn foto's op de vorige pagina) en nog voorzien van waarschuwings/ indicatieleds ook. Eerste indruk is goed; warmte afgifte na een uur lijkt mee te vallen.

Natuurlijk neem ik dit apparaat mee op Zoe dag zodat Jeroen het kan showen.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door avdvee »

Afgelopen week heb ik de onderdelen binnen gekregen van OpenEVSE en inmiddels laadt mijn ZOE hier mee op.
De noodlaadkabel van Renault niet meer nodig.
Waarom een OpenEVSE oplossing kopen/ bouwen als je de Flexicharger van Renault hebt? Ik bedoel die is weliswaar duur maar functioneel / veilig?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door RudyH »

Hallo Avdvee, OpenEVSE kan op 3 fasen laden de Flexicharger niet. Dat is het verschil.
De noodkabel wordt nu gebruikt voor 'nood' (overigens nog nooit nodig gehad)

@zoe2goe, Die zelfbouwer met de loodaccu`s is geweldig. De diy li-ion accu packs die diverse mensen bouwen zijn ook geweldig.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door avdvee »

Aha, logisch verhaal. Eigenlijk net zoals mijn Ratio lader dus (die sluit je aan via de krachtstroom connector) en die Tesla laders.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door zoe2goe »

Uiteindelijk gaven de LEDs dus wel een krimp. Blauwe LED gesneuveld door 400 volt spanning over de sperrichting, daar helpt dan uiteindelijk geen serieweerstand aan. Niet echt gek natuurlijk. Gewoon niet goed over nagedacht.

Vandaag heeft Arnold een tussenstopje hier gemaakt en heb ik beide LEDs voor de zekerheid vervangen, nu met een diode in de omgekeerde richting erover. Ook weer opgelost.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 14
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door HarmOtten »

De Nooren hebben een oplaadkabel gemaakt voor een gewoon stopcontact die ook op het oude Noorse en oude Belgische elektriciteitsnetwerk kunnen laden. Er zit een volledige galvanische scheiding in het snoer!
Lees hier een Noorse artikel.
Hier ook vertaald in het Nederlands m.b.v. Google translate.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



forte
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2015 14:20
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door forte »

Bij het laatste moet nog wel opgemerkt worden dat we er nog niet helemaal klaar voor zijn in Noorwegen. Zaptec doet erg zijn best om dit gedurende de komende maanden goed gekeurd en op de markt te krijgen maar vooralsnog moeten de Noorse Zoe rijders nog even geduld hebben.

Zoe's worden momenteel nieuw aangeboden incl. podpoint thuis geinstalleerd en met 1 tot 5 jaar gratis laden bij Fortum's laadstations.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door zoe2goe »

Zo, ze is weer thuis ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door zoe2goe »

Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 8
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door GertjanVB »

En in bedrijf....
image.jpeg
image.jpeg
Duurt wel ff, maar toch een uitkomst in de middle of nowhere
(Heb er na de foto wel even een waterdicht zakje om gedaan en onder de auto geschoven)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door zoe2goe »

Leuk om te zien Gertjan!! De redder in de nood ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door zoe2goe »

Iemand heeft mijn "omalader" nagebouwd. Hartstikke leuk!

Afbeelding

In het commentaar draadje lees je nog over de strubbelingen die natuurlijk bij zo'n project horen :-)

http://canze.fisch.lu/granny-charging/
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 8
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door GertjanVB »

Begrijp dat het niet ff het in elkaar zetten van een bouwdoosje is. Pff, als ik het commentaar lees dan krijg ik als bouwvakker al de kriebels.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door zoe2goe »

Tis een beetje priegelen ;-) Maar we leuk.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door Nivve »

Vraagje over het langzaamladen.
Van het weekend naar Meppen (Duitsland) geweest. Vrienden vonden het een slecht idee maar ik ben eigenwijs (pionieren ho! :dance: ). Daar aan een doodnormaal duits stopcontact gehangen en einde van het weekend vol weggereden (intermittent geladen ivm kou van de voordeur als mijn snoer er doorheen moest. Nu bleek het dat de Zoe 100% was volgeladen (volgens het dashboard), echter mijn range was maar 88 km. En dat met grootste deel heenreis 95km/u.

Dus de vraag is, in hoeverre kan het langzaamladen aan een stopcontact ervoor zorgen dat de capaciteit zo sterk omlaag gaat?


De rest van de rit terug was een grote ramp (erg slechte eerste indruk van de schone Zoe op mijn vrienden). Telkens bij een snellader +/- 13kWh geladen wat 10-95% moest zijn volgens het dashboard. Ook bij de 22kWh lader was naar 99% maar 13 kWh geladen (vanaf 13km RR, 10% of zo?). Uiteindelijk bij het brugrestaurant A4 geladen naar 74%, wat plotseling een acceptabele 88km was (heb niet gekeken hoeveel kWh erin is gegaan...).

Ik snellaad erg regelmatig en ik ben dit nog niet tegengekomen, dus vandaar dat ik afvroeg of het met het langzaamladen te maken kon hebben.

Eerst aanschaf nu ik mijn loon binnen heb, is een android tablet voor CanZE. Ik kan er dan niets aan doen, maar dan weet ik iig waar ik aan toe ben (aangenomen dat de CanZE dit zou hebben opgepikt).
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 8
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door GertjanVB »

Veel geheimtaal, maar ik leid uit je verhaal af dat het door de kou komt, niet door langzaam laden. In het On board topic kom je een pdf tegen met laadtijden gerelateerd aan batterij temperatuur. Bij lage temperatuur langzaam laden, hoe warmer hoe sneller. Ook als de batterij vol raakt gaat jet langzamer en bij koude is dat punt eerder bereikt. Ook de range wordt lager aangegeven als de ZOE lage temperaturen detecteert, als je een lang stuk rijd, kan dat vervolgens weer meevallen als de batterij opwarmt, maar als je de kachel gebruikt, daalt de range weer.
In Meppen kun je overigens prima gratis 22kW laden bij Otten Kalte - klima - Elektro, wel direct na aankomst doen, als de batterij nog warm is.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door Nivve »

Ach ja, coherent schrijven is niet mijn sterkste punt :roll:

Ik denk zelf niet dat het de kou is, gezien het de hele weg hetzelfde bleef, zelfs na de derde keer snelladen. Bovendien was het 8 graden zondag, niet echt koud naar mijns inzien. De laadsnelheid was bij de eerste snellader idd lager, zoals verwacht bij het begin van de rit, maar bij de rest van de laders gewoon rond de 43 kw geladen. Maar nog steeds maar een range van 80+ als ik (met een onderhand door de snellader verwarmde accu) weg reed.

Ook heb ik de hele rit naar huis zonder verwarming (op min en AC OFF) en 95 gereden, dus ik zou eerder capaciteiten van 120 km hebben verwacht. Ik heb zelfs mijn banden opgepompt naar 2.9 om elke km eruit te trekken :pray:
Vandaar dat ik een beetje ontdaan ben van de lage capaciteit, zover ik weet is er niet echt een verklaring voor. Maar het begon toen ik wegreed na aan het normale stopcontact te hebben gelegen.

En bedankt voor de vermelding van de lader. Komt me volgende keer wel goed uit denk ik :thumb:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 14
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door HarmOtten »

@Nivve,
Het langzaam opladen lijkt mij niet de oorzaak van je verminderde range te zijn.
Je zou d.m.v. dit trucje je batterij gezondheid eens kunnen bepalen. Wellicht is die aanzienlijk lager dan 100%.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 8
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door GertjanVB »

@nivve: Voor laden bij Otten moet je een RFID-card hebben, die krijg je in de winkel met voor 3 of 4 keer laden erop. Ik kan je de mijne toesturen, ik heb daar twee keer mee geladen, dus er moet nog wat op zitten en dan kun je direct buiten winkelwijken gerecht. Stuur maar een PB met adres.

Met 8 graden zit je net in het gebied met tegenvallende laadprestaties voor batterijtemperatuur. Wat je noemde is buitentemperatuur en niet batterijtemperatuur dus daar kan nog wat in zitten.
Kachel is niet alleen de verbruiker van stroom, maar ook de ventilator, tikt mee.
Tegenwind en helling (helling naar en van Meppen niet zo aan de orde) spelen ook mee: 1 bft tegen is 1kW in verbruik extra (ongeveer). 95 km/h en 2,9 bar zijn cijfers waar je normaliter wel de 120 mee moet halen. Op mijn reisje naar Duitsland onlangs werd ik ook enigszins verrast door beperkt bereik. Dat zat hem voornamelijk in de tegenwind en de kou doet in den beginne ook wat. Het regeneren gaat dan niet zo best. Zelf heb ik 89% batterijcapaciteit
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door Nivve »

Ik denk toch echt dat er een tijdelijke dip in de capaciteit was, gezien mijn verbruik niet wezenlijk hoger was (gemiddeld 16kw, ik heb de hele rit het panisch in de gaten gehouden) en de snelladers er van 10-99 maar 13 kWh inpompte.
Bij een buitentemperatuur van -5 vorige week nog gewoon 100+ range gehad, dus vandaar dat ik de 8 graden niet acht als het probleem achter de terugval.*

Ik heb binnenkort de android tablet en CanZE, dan kan ik volgende keer echt nagaan wat de oorzaak is. Het blijft zo toch giswerk.
Pasje heb ik trouwens niet meer nodig. Mijn vrienden hebben de Zoe afgezworen voor de rit naar Meppen :cry2:**


*Edit: Mijn zoe stond niet aan de laadpaal die week.
**Edit2: Ze vonden de acceleratie wel supervet gelukkig 8)
Edit3: Spelfout
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door fivari »

Nivve schreef:Mijn vrienden heb de Zoe afgezworen voor de rit naar Meppen :cry2:**
Er is geen jeugd meer!!!

Geniet, nu het nog kan, van het avontuur van elektrisch rijden. Binnen enkele jaren is het allemaal mainstream en dan wordt niet kunnen laden gewoon vervelend, nu is het nog: avontuur en spanning: adrenaline en zoeken met onverwachte ontmoetingen.

Zoals gisteren toen in weer en wind zowel de snellaadpaal Wommelgem, Autolei als de semisnellaadpaal in Schilde eruit vlogen. Een volgend probleempje met de Zoe?
Dan maar met mijn eigen lader aan 14A in het stopcontact van het restaurant geladen om zo 's nachts en vanwege de felle kopwind met 3% thuis aan te komen.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door PieterZoe »

@fivari mooi gezegd! Helemaal waar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 14
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door HarmOtten »

Op dit moment worden prototypes van de ZapCharger PORTABLE getest.

En vond ik het volgende filmpje:
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door OlafH »

Wat is hier beter aan dan de omalader van Renault? De maximale 16 A?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 14
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door HarmOtten »

Het grote voordeel van de ZapCharger is dat er een volledige galvanische scheiding in zit. Daardoor is deze ook geschikt voor het zogenaamde IT-elektriciteitsnetwerk in Noorwegen en België. Beetje technisch verhaal, maar dit zijn oude netwerken waarbij je geen nul-geleider hebt. De 230V~ staat hierbij tussen twee fasen. Bij de nieuwere netwerken staat 230V~ tussen een fase en de nul (en 400V~ tussen de fasen onderling). Voor meer info, zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Aarding
Met de ZapCharger zal je ook geen last meer hebben van eventuele slechte aarding. Kortom, met deze "nood-lader" kun je in alle landen terecht.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door RogerS »

Ik ben benieuwd wat de ZAP Charger zal gaan kosten...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door Sordone »

Volgens dit Noorse artikel http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjon ... -ladekabel gaat ie 15.900 NOK ex BTW kosten, circa 1,683.59 EUR. Duur spul maar dan heb je er wel een die diefstal beveiligd is. :think:
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door zoe2goe »

Heeft iemand van jullie de Renault Flexicharger, zeg maar de officiële Renault granny charger? Zo ja, hier de super-tip, indien niet reeds bekend. Eerste de disclaimer: weet wat je doet. Bij twijfel niet inhalen. Een fatsoenlijk aangelegd stopcontact heeft geen enkel probleem met 13-14 ampère. Een niet fatsoenlijk.......

De Flexicharger staat standaard op 10A. Als je een sterke magneet tegen de stekker houdt/plakt, gaat- ie op 13A. Ja, ik dacht eerst ook dat ik pootje werd gelicht, maar het is zo. Zit kennelijk een reed contact in. Het idee lijkt te zijn dat een speciaal stopcontact, met dus een magneet er in, de Flexicharger toestaat met hogere stroom te laden.

http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=11&t=4 ... =100#p3120 en de volgende paar reacties in dat draadje.

Afbeelding
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 8
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door GertjanVB »

De Zapcharger is naar een next level. Info kan nu hier gevonden worden.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door OlafH »

Huh? Hier een flexi charger van Renault. Toch maar eens proberen, maar mijn stekker ziet er heel anders uit dan de stekkers op dat forum.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door zoe2goe »

Ben benieuwd!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door fivari »

In Frankrijk spreek men van een Green-Up: een met zorg geïnstalleerde schuko die in staat is om gedurende lange tijd 13A door te geven. En opdat de flexicharger het verschil zou kunnen merken met een gewone schuko waarvoor slechts 10A is toegelaten, is een magneet ingebouwd. Die detectie kan men dus omzeilen door zelf voor een magneet te zorgen.
Maar 10A voor een gewone schuko is wel erg weinig en wel erg aan de veilige kant. Zelf kan ik probleemloos 18A op een schuko laden zonder dat die echt warm wordt.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door fivari »

In Frankrijk spreek men van een Green-Up: een met zorg geïnstalleerde schuko die in staat is om gedurende lange tijd 13A door te geven. En opdat de flexicharger het verschil zou kunnen merken met een gewone schuko waarvoor slechts 10A is toegelaten, is een magneet ingebouwd. Die detectie kan men dus omzeilen door zelf voor een magneet te zorgen.
Maar 10A voor een gewone schuko is wel erg weinig en wel erg aan de veilige kant. Zelf kan ik probleemloos 18A op een schuko laden zonder dat die echt warm wordt.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door OlafH »

Zo'm beetje elke groep van een huisinstallatie is toch op 16A afgezekerd? Dan zou 18A niet kunnen lijkt me?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dré
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jul 2013 22:43
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door Dré »

stopcontact op kabel van 2,5 carré met automaat zelfs 20A (In BE)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Herstel naar standaard?
    door Austral-130 » » in Austral
    2 Reacties
    350 Weergaves
    Laatste bericht door Austral-130
  • Standaard 3 jaar navigatie updates?
    door PedroN » » in Captur E-TECH
    1 Reacties
    135 Weergaves
    Laatste bericht door IanMoone
  • Standaard speakers zijn super als je dit weet :)
    door rteske » » in Austral
    6 Reacties
    961 Weergaves
    Laatste bericht door rteske