Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door Nivve »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik denk toch echt dat er een tijdelijke dip in de capaciteit was, gezien mijn verbruik niet wezenlijk hoger was (gemiddeld 16kw, ik heb de hele rit het panisch in de gaten gehouden) en de snelladers er van 10-99 maar 13 kWh inpompte.
Bij een buitentemperatuur van -5 vorige week nog gewoon 100+ range gehad, dus vandaar dat ik de 8 graden niet acht als het probleem achter de terugval.*

Ik heb binnenkort de android tablet en CanZE, dan kan ik volgende keer echt nagaan wat de oorzaak is. Het blijft zo toch giswerk.
Pasje heb ik trouwens niet meer nodig. Mijn vrienden hebben de Zoe afgezworen voor de rit naar Meppen :cry2:**


*Edit: Mijn zoe stond niet aan de laadpaal die week.
**Edit2: Ze vonden de acceleratie wel supervet gelukkig 8)
Edit3: Spelfout
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door fivari »

Nivve schreef:Mijn vrienden heb de Zoe afgezworen voor de rit naar Meppen :cry2:**
Er is geen jeugd meer!!!

Geniet, nu het nog kan, van het avontuur van elektrisch rijden. Binnen enkele jaren is het allemaal mainstream en dan wordt niet kunnen laden gewoon vervelend, nu is het nog: avontuur en spanning: adrenaline en zoeken met onverwachte ontmoetingen.

Zoals gisteren toen in weer en wind zowel de snellaadpaal Wommelgem, Autolei als de semisnellaadpaal in Schilde eruit vlogen. Een volgend probleempje met de Zoe?
Dan maar met mijn eigen lader aan 14A in het stopcontact van het restaurant geladen om zo 's nachts en vanwege de felle kopwind met 3% thuis aan te komen.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door PieterZoe »

@fivari mooi gezegd! Helemaal waar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 14
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door HarmOtten »

Op dit moment worden prototypes van de ZapCharger PORTABLE getest.

En vond ik het volgende filmpje:
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door OlafH »

Wat is hier beter aan dan de omalader van Renault? De maximale 16 A?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 14
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door HarmOtten »

Het grote voordeel van de ZapCharger is dat er een volledige galvanische scheiding in zit. Daardoor is deze ook geschikt voor het zogenaamde IT-elektriciteitsnetwerk in Noorwegen en België. Beetje technisch verhaal, maar dit zijn oude netwerken waarbij je geen nul-geleider hebt. De 230V~ staat hierbij tussen twee fasen. Bij de nieuwere netwerken staat 230V~ tussen een fase en de nul (en 400V~ tussen de fasen onderling). Voor meer info, zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Aarding
Met de ZapCharger zal je ook geen last meer hebben van eventuele slechte aarding. Kortom, met deze "nood-lader" kun je in alle landen terecht.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door RogerS »

Ik ben benieuwd wat de ZAP Charger zal gaan kosten...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door Sordone »

Volgens dit Noorse artikel http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjon ... -ladekabel gaat ie 15.900 NOK ex BTW kosten, circa 1,683.59 EUR. Duur spul maar dan heb je er wel een die diefstal beveiligd is. :think:
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door zoe2goe »

Heeft iemand van jullie de Renault Flexicharger, zeg maar de officiële Renault granny charger? Zo ja, hier de super-tip, indien niet reeds bekend. Eerste de disclaimer: weet wat je doet. Bij twijfel niet inhalen. Een fatsoenlijk aangelegd stopcontact heeft geen enkel probleem met 13-14 ampère. Een niet fatsoenlijk.......

De Flexicharger staat standaard op 10A. Als je een sterke magneet tegen de stekker houdt/plakt, gaat- ie op 13A. Ja, ik dacht eerst ook dat ik pootje werd gelicht, maar het is zo. Zit kennelijk een reed contact in. Het idee lijkt te zijn dat een speciaal stopcontact, met dus een magneet er in, de Flexicharger toestaat met hogere stroom te laden.

http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=11&t=4 ... =100#p3120 en de volgende paar reacties in dat draadje.

Afbeelding
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 8
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door GertjanVB »

De Zapcharger is naar een next level. Info kan nu hier gevonden worden.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door OlafH »

Huh? Hier een flexi charger van Renault. Toch maar eens proberen, maar mijn stekker ziet er heel anders uit dan de stekkers op dat forum.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door zoe2goe »

Ben benieuwd!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door fivari »

In Frankrijk spreek men van een Green-Up: een met zorg geïnstalleerde schuko die in staat is om gedurende lange tijd 13A door te geven. En opdat de flexicharger het verschil zou kunnen merken met een gewone schuko waarvoor slechts 10A is toegelaten, is een magneet ingebouwd. Die detectie kan men dus omzeilen door zelf voor een magneet te zorgen.
Maar 10A voor een gewone schuko is wel erg weinig en wel erg aan de veilige kant. Zelf kan ik probleemloos 18A op een schuko laden zonder dat die echt warm wordt.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door fivari »

In Frankrijk spreek men van een Green-Up: een met zorg geïnstalleerde schuko die in staat is om gedurende lange tijd 13A door te geven. En opdat de flexicharger het verschil zou kunnen merken met een gewone schuko waarvoor slechts 10A is toegelaten, is een magneet ingebouwd. Die detectie kan men dus omzeilen door zelf voor een magneet te zorgen.
Maar 10A voor een gewone schuko is wel erg weinig en wel erg aan de veilige kant. Zelf kan ik probleemloos 18A op een schuko laden zonder dat die echt warm wordt.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door OlafH »

Zo'm beetje elke groep van een huisinstallatie is toch op 16A afgezekerd? Dan zou 18A niet kunnen lijkt me?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dré
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jul 2013 22:43
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door Dré »

stopcontact op kabel van 2,5 carré met automaat zelfs 20A (In BE)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door fivari »

Inderdaad: zekering 20A, 2,5mm2. De kabel wordt dan handwarm. Het stopcontact warmt eigenlijk niet of niet merkbaar op.
Maar een stopcontact dat je voor het eerste gebruikt, moet je toch even monitoren. Een slecht contact warmt onmiddellijk op, een minder goed contact is na een tiental minuten toch wel merkbaar te warm.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door OlafH »

Hier in Nederland zijn de huisinstallaties standaard van 16A zekeringen voorzien. Wel een hele rij meestal, 9 groepen is geen uitzondering.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 13
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door Hachy »

De vraag is nu of er op de Nederlandse flexi-charger / Granny cable ook een Green'up stekker zit. Zo ja, dat zou wel relaxed zijn, dan hoef je alleen maar een Green'up opbouwcontactdoos zien te kopen en te monteren op plaatsen waar je geen laadpaal hebt, maar wel regelmatig bent. Dan kan je daar ineens op 13A laden ipv 10A op 1-fase.

http://www.legrand.be/nl/oplossingen/wo ... od-greenup
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door zoe2goe »

Dat zou @OlafH nog even checken. Met magneet neem ik aan ;-)

En als het klopt, och, kun je in plaats van die montage ook een paar Chinese magneetjes in je flexi charger tas leggen!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door OlafH »

ehm, ja. Oh ja! Moet nog even een neodymiumpje opzoeken!
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 13
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door Hachy »

En? Krijg de mijne in mei, dan zal ik uiteraard uitgebreid verslag doen! :D
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GillettiNo
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2016 12:23
Actief als: particulier
Locatie: Wilnis

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door GillettiNo »

Even een ander vraagde over de flexicharger; hierop staat aangegeven dat je deze niet met een verlengsnoer zal mogen gebruiken. Is dit ook i.v.m. de eventuele warmteontwikkeling?
Zal je als alternatief dan de normale Mennekes laadkabel aan de andere kant kunnen gebruiken om te verlengen? Dus niet aan de Schuko zijde, maar aan de Mennekes zijde?
-Wijnand-
2014 Zoe Intens vendu dec 2016
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door OlafH »

Volgens mij gaat verlengen met een Mennekes kabel niet werken. Verlengsnoer werkt prima, ik doe het regelmatig. Maar zorg wel dat je een echt goede kabel hebt. Minimaal 1,5 mm2 kabeldikte, liefst 2.5 mm2, met randaarde, liefst gegoten stekkers en altijd helemaal afrollen. Dat laatste wel in verband met warmteontwikkeling.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door zoe2goe »

Correct. De Mennekes pluggen zijn zo ontworpen dat je er niet twee achter elkaar kunt pluggen, ondanks dat het "mannetje vrouwtje" is. De reden is a) mogelijke water inloop, b) dat je het zo zou kunnen schakelen dat er een dunne kabel niet wordt gedetecteerd, een te hoge stroom door de kabel gaat en daarmee brandgevaar.

Wat OlafH zegt over verlengen klopt uiteraard 110%. Nooit met een "rolletje" werken. Ik heb zelf zo'n oranje kabel 3x1.5mm2 20 meter. Lang leve de Action (ik meen 15 euro).
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door fivari »

de beide pluggen kunnen niet diep genoeg in elkaar worden gestoken. Ik vermoed dat zeker het pilot-signaal niet wordt doorgegeven. Er zijn er die het toch absoluut willen en die korten het plastic van een van beide pluggen wat in: die zagen een stukje weg. Geen verstandig idee lijkt mij.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GillettiNo
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2016 12:23
Actief als: particulier
Locatie: Wilnis

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door GillettiNo »

Thnx! Ik ga op zoek naar een degelijk verlengsnoer :thumb:
-Wijnand-
2014 Zoe Intens vendu dec 2016
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 13
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door Hachy »

Vlak voor de vakantie kreeg ik eindelijk de Renault flexicharger binnen. Getest met een 50m haspel en dat werkt. Resterende laadtijd die de auto aangaf bij 75% vol was wel lachwekkend, iets van 4:50 ofzo.


Verder heb ik ook gemerkt dat het erg uitmaakt op welk stopcontact je het spul aansluit; op keuken stopcontacten werkte het niet; op een nieuw aangelegde schuko (dus rechtstreeks vanaf de meterkast) werkte het wel goed.

Afbeelding

/edit ik heb deze haspel daarvoor gebruikt.

https://www.toolmax.nl/brennenstuhl-kab ... -7172.html


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door zoe2goe »

Zie ook dit item over het vermogen wat de Flexicharger wil geven http://canze.fisch.lu/granny-charging-b ... this-time/
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 13
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door Hachy »

Aan de logo's te zien wordt de Nederlandse versie dus niet meer green-up stekker geleverd. Zal dus wel 10A zijn?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door zoe2goe »

Ik denk het wel (10A). Maar een draadbrug is snel geplaatst. Als je even op zoek gaat naar de threads kom je het vanzelf tegen 8)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 13
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door Hachy »

Haha leuk winter projectje een keer; voorlopig heb ik hem nog nooit nodig gehad gelukkig maar je weet maar nooit hè. Thx voor de tip anyway!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door RudyH »

Kan iemand mij dit uitleggen? Kan het helaas nu niet zelf testen gezien ik de kabel heb uitgeleend.

Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 8
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door GertjanVB »

Je kunt ook even een paar posts en een bladzijde teruglezen. Zoe2goe kwam met deze truc/magneetschakelaar
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door RudyH »

Aaah helder, dit onderwerp volledig gemist.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 13
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Bericht door Hachy »

Plus niet te vergeten dat die Granny Chargers van Renault in Nederland niet met zo'n Green-Up stekker geleverd worden, dus volgens mij ook zonder zo'n magneet contact erin. Althans ik kan hem in de mijne niet ontdekken.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Herstel naar standaard?
    door Austral-130 » » in Austral
    2 Reacties
    327 Weergaves
    Laatste bericht door Austral-130
  • Standaard 3 jaar navigatie updates?
    door PedroN » » in Captur E-TECH
    1 Reacties
    98 Weergaves
    Laatste bericht door IanMoone
  • Standaard speakers zijn super als je dit weet :)
    door rteske » » in Austral
    6 Reacties
    867 Weergaves
    Laatste bericht door rteske