Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ja dat ben ik met je eens. Maar goed we rijden nu weer.
Oprijden is optie maar ik moet ook zo af en toe naar België voor werk en wil dan niet ineens ergens met panne staan.
Rijd nu prive met auto maar wil dan op mijn bedrijf(je) een jonge auto kopen, kan ik ook weer wat afschrijven en minder belasting betalen dan anders en wat plezier ervan hebben.
Overigens vind ik bij stationair draaien, het gebied bij de riem nogal een niet soepel geluid maken, beetje schurend metaalachtig continu hoorbaar. Meer alsof lagertje ergens niet lekker meedraait. Monteur vertelde me dat die poelie ook weer op aparte manier ging anders dan meeste normale poelies. Men moest de krukas helemaal vastzetten met pen om ervoor te zorgen dat moment goed bleef etc. Weet niet of ik het zo goed uitleg. Maar mogelijk is nodige 'geweld' gebruikt, ik weet het niet.
Waar de auto eerst zijdezacht liep hoor je nu steeds/continu op achtergrond een soort licht aanlopend geluid. Mijn vrouw en kinderen waren ff met auto weg en hoorde dat ook dus tsja. Zou het kunnen dat ze met reparatie iets beschadigd hebben waar lagers in zitten? Ja een lastige vraag ik weet maar goed wie weet. Anders moet ik toch maar weer even langsrijden.
Qua andere auto. PHEV of EV heeft de voorkeur met ruimte a la Espace.
ja maar dat is denk ik wel 4 jaar terug.
Heb nog beetje op internet rondgekeken en schurend geluid komt veel uit op spanrol/lagers.
Ik vind het geluid, ook al is het licht, goed hoorbaar, zeker met kap open. Lijkt mij niet de bedoeling. Kreeg na een tijdje stationair draaien ook nog ff luchtverontreiningslampje te zien maar dat ging snel weg. Ik kijk het nog even aan en dan toch maar even langs garage.
Heb ook het idee dat temperatuur onder de kap nogal hoog is maar goed bij stationair draaien. Op een gegeven moment ga je van alles in hoofd halen.
Het vervangen bij een 2.0 16v T zou kunnen zonder te blokkeren,turbo varian heeft de krukas een spie en draait dus niet vrij, echter het vast zetten van de krukasbout kan dan niet op juiste moment.
De garage heeft dus gelijk.
Ik zou niet meer terug gaan naar die garage, dit bijgeluid is al fout 2 in zeer korte tijd.
Bij een defect aan krukaspoulie en loshalen poly v-riem monteerde ik altijd een nieuwe v-riem set incl loop&spanrol. De riem heeft geslipt.over alle onderdelen vermoedelijk, en je wilt iemand met goed fatsoen op weg sturen. Kost wat extra, maar geen trammelant.
Ze hadden 'm in de garage meer dan uur stationair laten draaien zonder problemen. Ik heb liever dat het helemaal goed is dan dat je onzeker bent over geluiden die je eerst niet hoorde. Bijgeluid vind ik op zich niet erg maar lijkt mij niet horen en hoop niet dat dit kwaad kan en dat ik dan later weer naar een garage kan. Zoals gezegd lijkt het ook wel of het extra warm is onder de kap. Geur ruik ik niet meer echt. Liever iets goed gemaakt wat geld kost dan niet helemaal goed gemaakt en minder kosten. Uiteindelijk kosten poelie en nieuwe ruildynamo vervangen samen alweer 1.000 EUR. Los van feit dat je dan weer terugmoet en je een zeikerd gaat voelen
Wat zou dat overigens ongeveer kosten om spanrol te vervangen ?
Dan ook noodzakelijk om eventueel een nieuwe riem erop (riem zag er goed uit zei men) te zetten? Kosten ongeveer?
Een poly v-riem set voor dit type auto kost via het www ongeveer €100, en een 30-45min arbeid voor de montage. Garage rekent een hoger materiaal tarief.
Nu achteraf zijn er arbeidskosten, was dit direct meegenomen met de reparatie dan waren die kosten er niet.
Dit specifieke.dynamo type gaat bij de Espace zeer vaak stuk, meestal koelingseuvels of te zware belasting. De diodebrug is de boosdoener dan normaliter, is bij een revisie specialist ten opzichte van een nieuwe stuk goedkoper te herstellen.
Tevens is er de optie het onbetrouwbare watergekoelde exemplaar te vervangen voor een conventionele (en goedkopere)
De koelslangen dienen doorgelust te worden, en ik meen een software instelling aangepast. Specifieke.handelingen zou ik moeten zoeken, is lang geleden.
Er is een geluid wat er voor reparatie niet was, dan ben je geen zeikerd. Laat ze maar kijken naar de oorzaak.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
hallo, ik ben marcel. we hebben een grand scenic 2.0 benzine met een CVT automaat uit 2010.(nissan motor en cvt). na jaren moeiteloos vakanties te hebben gereden nu pech, slang van de cvt geknapt, olie eruit. bak uitval. na slang reparatie en olie...
Wij hebben een semi-automaat Twingo uit 2006. Onze auto staat in de 4e versnelling en kan niet meer in de R of in de A worden geschakeld.
Het fabrieksnummer is 8200774905.
Weet iemand nog zo'n pook te vinden. Zou zonde zijn van de...
Ik krijg een melding Luchtkwaliteit.
Volgens horen zeggen is dat een bekend probleem met Espaces.
De sensor kost ongeveer 80 euro, maar waar zit deze?
Is deze relatief eenvoudig te vervangen?
Ik heb een 28 jaar oude Clio Storia met 147000 km op de teller. De auto rijdt probleemloos. Het enige probleem is dat sinds 5 jaar met enige regelmaat het waarschuwingslampje voor de dynamo gaat branden.
Inmiddels heb ik nu 2 keer de dynamo en...
Ik heb een espace uit 2004.
Recent is het instrumentenpaneel / dashboard ermee opgehouden. Alles functioneert nog gewoon qua rijden maar ik zie dus niet wat ik doe. Met een flinke klap op het dashboard doet ie het weer een paar...
Goedemiddag 🤗
Ik heb vorig jaar een Renault twingo uit 2002 gekocht en dit is zowel een schakel als automaat.
Ik kan dat zelf instellen.
Maar nou bokt hij soms en soms slaat hij van zelf als ik op automaat rijd over naar schakel.
Ik heb m’n accu na...
Ik heb sinds kort een renault scenic (ik geloof het model 1 phase 2) waar ik af en toe de P0141 melding krijg.
Schijnt de 2de lamdasensor te zijn. Kan iemand dit valideren.
Nu rest eigenlijk mijn grootste vraag, kan ik dit zelf vervangen? Ik...