Lekkage Renault Scenic II Parvan

Alle overige technische vragen over de Scenic
Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 15
Berichten: 15971
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door mechanic »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Goed inspuiten met bijvoorbeeld wd-40, nachtje laten staan en het de volgende dag proberen los te trekken. Je kan ook bij de materialenzaak een trekkertje halen waarmee je de arm los kan krijgen van de as van de motor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

arjanlas
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2011 17:22
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door arjanlas »

Onze Scenic van maart 2010 had hetzelfde probleem. Gelukkig heeft de dealer dit onder garantie verholpen. Dealer geeft toe dat gaten in het parvan rooster te groot zijn en heeft een werk instructie van Renault gekregen om in dergelijke gevallen de hele rubberen plug met dop van de gaten naar de wielkast afvoer te verwijderen. Hierdoor onstaat een gat van 1 cm dat in de meeste gevallen voldoende is om de verstopping tegen te gaan. Doe je voordeel er mee als je toch aan de slag gaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

whoppy
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 aug 2010 17:58
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door whoppy »

Ik heb het tot twee keer toe ingespoten en laten intrekken en nachtje weken maar de wisser blijft muur en muurvast zitten.
De garage heeft deze voor het laatst losgehaald dus misschien volgende week dat mannetje maar eens navragen wat hij vorig jaar precies heeft gedaan.
Denk dat ik het antwoord wel weet: Keine ahnung!!!!
Liebe Grüße aus Deutschland.........und in Holland ist alles besser :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 15
Berichten: 15971
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door mechanic »

Je kan als de moer eraf is, de arm iets indrukken en proberen los te wrikken. Maar zelden mee dat het bij een scenic niet los komt op deze manier.
Anders bij de materialenzaak even een ruitenwisserarm trekker kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

dmtm
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2011 15:12
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door dmtm »

Geachte allen,

Allereerst wil ik eenieder bedanken die bovenstaande duidelijk omschreven hebben en zelfs met foto's. Ik heb er veel ellende mee weten te voorkomen en geld uitgespaard. Thanx all :clap:
Nu wil ik even mijn ervaring delen omtrent het verstoppen van de afvoeren onder de parvan (waar in deze rubriek uitgebreid over verteld wordt). Wel lees ik 1 ding niet wat ik ondervond.

Voordat mijn afvoeren (links en rechts tegelijk) onder de parvan verstopt bleken te zijn merkte daarvoor al op dat er iets niet in de haak was. Ik hoorde namelijk vloeistof lopen bij het sturen naar links en rechts bij een haakse bocht. Ik hoorde dit alleen als de radio af stond, het was geen luid geluid. Toen ik dit hoorde ben ik ruiger gaan sturen om te conformeren of ik echt wel vloeistof hoorde lopen. Het was inderdaad alleen bij het sturen, maar na het ruig links en rechts te sturen stopte mijn aanjager (kachel ventilator) er mee. Eerst haperen om er vervolgens helemaal mee te stoppen.
Hierna forum op na geslagen en de uitkomst gevonden.

Ik heb de afvoeren ontstopt, er zat een papje voor de afvoeren (links en rechts) van modder/takjes/bladeren. Dit blokkeerde de afvoer en zo liep het water op onder de parvan. Dit was dus de vloeistof die ik hoorde stromen bij het sturen. Papje verwijdert en direct liep het water weg achter de wielkasten.
Tevens de pollenfilter gechecked (zoals beschreven in deze forum) en deze zat VOL met blad en vuil en was ook vochtig op sommige plaatsen. Tijd voor vervanging, maar niet op voorraad thuis, vandaar teruggeplaatst.
Hierna auto gestart en gelukkig deed de kachel ventilator het weer maar het zat me niet lekker. Ik heb in de opbergvakken onder de matten gechecked of het vochtig aanvoelde. Bingo. Onder de mat aan bestuurderszijde was het vochtig. Gelukkig lopen bij mijn auto (Scenic fase II) daar niet de kabelboom, die loopt hoger en er langs. Aan bijrijderszijde was het opberggedeelte droog. Ik ben verder en verder gaan zoeken en merkte op dat boven de gaspedaal de isolatie doorweekt was met vocht/water. Op de gaspedaal zit een stekker gemonteerd en deze is naar mijn inziens nog droog. De bekabeling hiernaartoe was wel vochtig. Kortom, er is water via mijn kachelinlaten naar binnen gestroomd door het verstoppen van de afvoeren en dit heeft geleid tot dit bovenstaande.

Ivm de feestdagen maar alles terug gemonteerd maar ik ga zeker de tip volgen door horrengaas aan te brengen ivm de ruime mazen van de luchtinlaat in de parvan.

Ik wil eenieder bedanken voor deze uitgebreide en duidelijke uitleg.
Lang leve dit soort forums.

Fijne dagen en hopelijk veel geluk voor de toekomst met Renault (dat is wel nodig als ik hier de forum erop nasla)
Groet Daan.
Huidige auto: Renault Megane GT 2.0 Tce180 2011 :dance:
Vorige auto: Renault Scenic II tech.line 1.6 16v 2007 :snooty:
Lang geleden: Renault Clio 1.8 RSi 1994 :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

idonap
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:21
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door idonap »

Ik heb precies hetzelfde probleem als dmtm beschrijft. Afgelopen week viel het plotseling op dat we water hoorden lopen. Even later was het weg. Vandaag de auto gewassen, en daarna stopte de ventilatie er mee. Opnieuw hoorden we water lopen voor het dashboard.
Ik ben even gaan rijden, met de gedachte dat het water dan in beweging zou zijn en waar het kon ook zou weglopen. Dat hielp. De ventilator kreeg ik weer aan de gang.

Nu hadden we al bij de vorige vorst periode dat er ijs aan de binnenkant van de ramen stond, dus dit zal al wel langer aan de hand zijn.

Geweldig dat jullie dit hier hebben gedeeld, ik ga morgen proberen of ook ik dit zelf kan repareren!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

idonap
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:21
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door idonap »

Even afloop bericht: het is ook mij gelukt :dance: , dankzij de duidelijke instructie. Enige probleem was de ruitenwissers los krijgen.
Een poelietrekker zou daarbij erg makkelijk zijn.
Ik begreep dat dit een probleem is dat al erg lang bekend is. Is het dan niet nalatig van Renault dat dit nog steeds op deze wijze wordt ingebouwd? :think: Reageert Renault zelf ook op dit forum?

Nogmaals bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Robtser76
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2013 21:13
Actief als: particulier
Locatie: Hoensbroek

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Robtser76 »

Deze zal ik me ook eens goed moeten bekijken als het straks wat warmer en droger wordt. Ik hoorde eerder deze week ook water lopen, maar niet op de plek waar het hier beschreven wordt. Leek meer uit de deur te komen. Zijn er nog meer van dit soort plekken bekend?
2006 Grand Scenic 1.5 dCi Expression Comfort Tech Road
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 15
Berichten: 15971
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door mechanic »

Je vloerbakjes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Piet van Gijn
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2011 13:03
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Piet van Gijn »

IK rij al jaren een Scenic en doe er bijna alles zelf aan, dit euvel met een slechte waterafvoer uit de paravan komt door dat er vuil (bladeren en ander vuil) op de opening van de waterafvoer slang zit zowel links als rechts. Demonteer de ruiten wissers uw paravan en maak de ruimte schoon en steek de afvoergaten door er kan nog vuil zitten in de afvoerslangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Robtser76
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2013 21:13
Actief als: particulier
Locatie: Hoensbroek

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Robtser76 »

De afgelopen week heb ik het weer gehoord, maar ik heb geen nattigheid in de auto. Niet bij de vloermatten of in de opbergvakjes. Ik zal het eens demonteren komende week. Dan heb ik als het goed is toch wat dagen vrij en zou het goed weer moeten worden. Bedankt voor de tips in elk geval.
2006 Grand Scenic 1.5 dCi Expression Comfort Tech Road
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Edilongi
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2013 09:14
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Edilongi »

Hallo,

Ontzettend bedankt voor de handleiding.
Gisteren uitgevoerd bij mijn Scenic uit 2006. Net in bezit.
Ongelofelijk hoeveel water om die afvoer kanalen stond. Echt liters.
Doorgeprikt, schoongespoeld en weer klaar.
Garage had geen tijd voor me. Dan maar zelf aan het knutselen!!!

Grtz

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 3611

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Verwijderd 3611 »

Vanochtend door de regen gereden met steeds mistiger zicht en half doorweekte schoenen. Vanmiddag dankzij jullie handleidingen de paravan in no time gedemonteerd. Tip van het plakband opgevolgd. Paar baantjes getrokken in het zwembad wat zich achter de paravan had opgehoopt alvorens de plug van rotzooi door te duwen. Zwembad stroomde leeg op de oprit, zaakje dus weer open. Nu nog hopen dat de kachel het weer gaat doen...
Thanx voor de handleidingen !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BoutsP
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2014 22:48
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door BoutsP »

Betreft Renault Senic 2004, water bij bestuurders-, passagiersstoel en in opbergvakken.
Bedank voor de handleiding.
Rechtse afvoer inderdaad verstopt, hopelijk is het hiermee opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

johan80
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2010 16:40
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door johan80 »

Tophandleiding, Hartstikke bedankt hiervoor.
Hetzelfde probleem hier, maar eenvoudig met de handleiding op te lossen.Nu nog de ruimtes onderin droog zien te krijgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



andre1966
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2015 13:22
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door andre1966 »

Als de paravan verstopt zit kan dan misschien de kachekventilater uitvallen? Bij mij werkt die ineens namelijk niet meer. SenicII 2004 ook zoemend geluid in de auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



alexpj1969
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2015 21:34
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door alexpj1969 »

ik heb hetzelfde probleem en ik ga, na het lezen van dit bericht, gelijk van het weekend een kijken of ik er iets aan kan doen.
moet er nog iets speciaals gebeuren voor de ruitenwissers of ontregel je ze niet als je ze demonteerd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axxel
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2013 14:18
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Axxel »

Ik heb een Scenic II uit 2007 en had al een tijd last van veel vocht in de auto (om de havenklap beslagen ramen). Ook had ik al eens water horen lopen voor de voorruit. Gisteren in de wasstraat geweest en toen stond er ineens water aan de bestuurderszijde onder de mat.

Er stond inderdaad een liter of wat water onder het voorruit.

Zeer bedankt voor deze gedetailleerde beschrijving het heeft me erg geholpen! :thumb:

Ik heb wel nog een vraag:
Waar vind ik het genoemde pollenfilter (achter de ruitenwissers?) en hoe kom ik er bij?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 15
Berichten: 15971
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door mechanic »

Net boven de motor zit een luikje in het midden van metaal gedeelte paravan.
2schuifjes verdraaien en je kunt het filter eruit halen,uiteraard ook het luikje in zn geheel wegnemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door WillemS »

En als je een nieuwe koopt zit de handleiding erbij !
tip ; Koop een filter met koolstof dan worden geuren genetraliseerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



luukG
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2013 21:48
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door luukG »

Hoi allen,

Vandaag ook de pdf gevolgd. Perfect gewoon!!
Wat ik me alleen afvraag is waarom dat de dealer deze doorvoeren niet schoonmaakt als ze toch de pollenfilter vervangen. Dan hebben ze toch de afdekking van de Parvan eraf liggen .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 15
Berichten: 15971
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door mechanic »

Nee pollenfilter is te wisselen zonder paravan te demonteren. Tijd is geld,een dealer kan het adviseren.
Ze hadden het bij de scenic 3 ook nog niet geleerd,die heeft dit euvel ook.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ludanto
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2016 22:21
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Ludanto »

Tof om dit forum terug te vinden.

Wij hebben onlangs ook met dit probleem te maken gehad. Plotseling viel heel het dashboard uit en werkte niets van de elektronica nog. Na dat we de auto (bj 2013) hadden binnengedaan, bleken bladeren in de ventilator de ooraak te zijn.

Wij hebben dit voorgelegd aan onze verzekeraar, maar deze verplicht ons om nog 400 euro van de kosten te laten betalen omdat wij "nalatig zouden geweest zijn bij het goed onderhouden van de wagen".

Toppunt hierbij is dat wij de auto 1 maand eerder op groot onderhoud hebben laten doen bij een officiële renault-dealer. de auto gaat trouwens altijd netjes naar de garage voor een onderhoud.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



desillies
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2017 09:42
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door desillies »

Ik zou ivm problemen met onze ventilator heel graag de pdf lezen maar ik heb hiervoor geen permissie. We begrijpen dat de parafan lis moet maar hoe doen we dat?
Hoe krijg ik permissie?
Ik ben heel netjes hoor :-)
Lien

edit: gelukt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RonBrinkman
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2018 23:24
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door RonBrinkman »

[quote="erikpw"]IHierbij een PDF met het verhaal en de foto's.

[quote="erikpw"]

Bedankt voor dit document! De goede beschrijving met mooie foto's is mij zeer behulpzaam geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JPK
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2012 00:39
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door JPK »

Hallo allen,

Ik heb op dit moment hetzelfde probleem. Paravan afvoer was verstopt en is inmiddels schoongemaakt. Water in de vakjes onder de vloer links en rechts. En nu ook het rechts achter raam dat vanzelf open gaat en meestal niet meer dicht wil. Een vocht probleem waarschijnlijk. Als ik hem toevallig wel dicht krijg kan ik dan de stekker op de motor van het rechtsachter raam loshalen zodat het raam niet meer vanzelf open kan? De kosten worden te hoog voor deze auto om het in de garage te laten maken. Ik heb allebei de vakjes al droog gemaakt en de bekleding met een fhön droog gemaakt. De stekker onder de bestuurdersstoel lijkt droog te zijn gebleven. Verder heb ik op dit moment geen problemen.

Inmiddels is het raam dicht en de stekker heb ik achter op de motor los gehaald. Kan ik nu nog andere problemen verwachten? Als het zonder problemen blijft is dit een aardige oplossing voor iedereen die dit probleem heeft en een andere oplossing niet werkt of te kostbaar wordt! Het raam achter werkt weliswaar niet meer, maar daar kan ik goed mee leven.Kan iemand hier zijn/haar licht op laten schijnen? Alvast bij voorbaat dank.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 15
Berichten: 15971
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door mechanic »

Als het een vocht euvel betreft kun ne dit voor alle ramen verwachten. Icm andere storingen,stekker onder lv stoel stuurt bediend vele zaken.

Het rechts achter raam kan enkel bij opnieuw aansluiten,òf afbreken kunststof geleider nog naar beneden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JPK
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2012 00:39
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door JPK »

Oké,mechanic, dank voor de reactie.
Ik hou het in de gaten en hoop maar dat het verder geen problemen geeft nu het onder de linker voorstoel nog droog lijkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Milsbeek01
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 mar 2020 14:07
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Milsbeek01 »

bij mijn scenic ook dat schoon gemaakt maar heb storingen zoals de ramen achter en handrem.
de stekker onder de stoel geeft deze storingen ben handig maar hoe krijg voldoende ruimte waar stekker is om dat te repareren.
of wie kan dat doen spoor milsbeek en wat gaat dat kosten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



314ter
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2022 14:24
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door 314ter »

Kan de originele auteur of iemand die die pdf heeft gedownload hem misschien nog eens delen. Volgens mij is het bestand hier niet meer te vinden. Of kijk ik verkeerd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door maestro12 »

Je bedoelt de pdf 'erikpw' geplaatst heeft?
Die is gewoon nog te downloaden hoor.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Valkenet »

Staat op pag 1 4e topic

download/file.php?id=2132

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jaap Nederlof
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2022 01:09
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Jaap Nederlof »

wesley015 schreef: 15 sep 2010 21:40 3000,- ???
Ik doe het voor 1/3 van de prijs. :D
Hoi Wesley,

Mvg. Jaap
Laatst gewijzigd door Gast op 18 feb 2022 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: geen telefoonnummers of emailadressen in postings, trekken alleen maar spambots aan op het forum (buiten de te-koop rubrieken vanwege tijdelijke aard en afsluiting voor bots)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Valkenet »

Goedendag,

Koop even een trekkertje om de ruitenwisser-armen te demonteren, voor het geld hoef je het niet te laten.
Als je klaar bent met de werkzaamheden doe dan kopervet op de ruitenwisseras-motor. Makkelijker demonteren voor de volgende keer.

https://www.bol.com/nl/nl/p/yato-ruiten ... 047187782/

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Klaasenroelie
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 dec 2019 18:16
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Klaasenroelie »

Als ik mag aanvullen, onderop de afvoerpijpjes heeft renault een rubber klepje gemonteerd, als er troep zich ophoopt in het pijpje bovenop het klepje blijft het euvel zich voordoen. Vorige week heb ik aan beide zijden deze rubber klepjes verwijderd.. simpel te doen door het binnenscherm los te halen en deze klepjes van de doorvoer te trekken( zitten erop gedrukt),

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Valkenet »

Heeft de scenic 3 ook, gelijk eraf halen. Waarom Renault ze erop zet ?? Geen idee. Heeft geen meerwaarde.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht