Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
wesley015 schreef: ↑15 sep 2010 21:40
3000,- ???
Ik doe het voor 1/3 van de prijs.
Hoi Wesley,
Mvg. Jaap
Laatst gewijzigd door Admin op 18 feb 2022 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:geen telefoonnummers of emailadressen in postings, trekken alleen maar spambots aan op het forum (buiten de te-koop rubrieken vanwege tijdelijke aard en afsluiting voor bots)
Koop even een trekkertje om de ruitenwisser-armen te demonteren, voor het geld hoef je het niet te laten.
Als je klaar bent met de werkzaamheden doe dan kopervet op de ruitenwisseras-motor. Makkelijker demonteren voor de volgende keer.
Als ik mag aanvullen, onderop de afvoerpijpjes heeft renault een rubber klepje gemonteerd, als er troep zich ophoopt in het pijpje bovenop het klepje blijft het euvel zich voordoen. Vorige week heb ik aan beide zijden deze rubber klepjes verwijderd.. simpel te doen door het binnenscherm los te halen en deze klepjes van de doorvoer te trekken( zitten erop gedrukt),
Onze Scenic 2 2.0 AUT. uit 2005 heeft eigenlijk nooit grote problemen gehad. Maar nu wil ik hem verkopen en merk ik ineens dat ik hetzelfde probleem met binnen gekomen water heb. Dit moet eerst in orde. Onder de voeten van bestuurder en bijrijder staat water want de matten zijn nat geworden. Verder nog geen uitvalsverschijnselen gelukkig. Ik heb ruitenwissers en paravan er af en al water bovenin de auto weg kunnen pompen. De beschrijving met foto's was handig. Nog wel twee vragen.
1. Waar zit het klepje onderaan het afvoerpijpje? Achter de kunststof plaat achter het voorwiel, zo ja moet die er af om er bij te kunnen?
2. Hoe krijg je het water weg dat al onder de matten voorin de auto is gekomen?
Het is al met al een serieuze klus.
Als na al deze jaren het klepje er nog op zit, is er toch wat gemist met onderhoud..
Inderdaad, zit achter de achterste wielkuip, dus aan de linker voorzijde de rechter wielkuip. En vice versa.
De vloermat moet eigenlijk gedemonteerd worden, zodat deze kan drogen. Het is immers net een spons.
Kan best lang duren!
Ben momenteel met mijn eigen suzuki bezig met water lekkage ergens nog nader te bepalen, hangt al een week op zolder.
Dank je Mechanic. Ik heb de afvoerbuisjes goed door gespoten met de tuinslang en de boel weer in elkaar gezet. Nu nog de natte matten.
Nu wil ik de matten zoveel mogelijk loshalen om alles sneller droog te krijgen. Kan ik de kunststof delen (zie foto) loswippen met een schroevendraaier en er flink aan trekken of kan er dan wat kapot gaan? Ik zie geen schroeven.
IMG_3214.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Het beste is inderdaad alles eruit en laten drogen, het één na beste is absorptiekorrels (beter bekend als kattenbak vulling) onder de vloerbedekking gooien en om de dag vervangen door verse, net zolang alles droog aanvoelt.
Hier zelf al met met meer dan Scenic dat probleem voorgehad en ken ook een collega die dat heeft moeten ondergaan. Ik snap trouwens niet dat ze daar bij Renault blijkbaar niet van geleerd hebben. Kan me niet voorstellen dat ze van dat probleem geen weet hebben.
Ergste is nog dat ze tegen een oudere meneer (die ik ooit met dat waterprobleem bij zijn Scenic heb geholpen) in de garage hebben gezegd dat het zijn eigen fout is 'want je moet dat rooster regelmatig vrijmaken meneer'.
Heb hem toen gezegd dat hij in de garage eens moest vragen om dat voor te doen. Maar dat heeft hij niet gedaan want na te zien hoe ik het deed zei hij dat de uitleg in de garage op niks trekt.
Ondertussen heeft hij zijn Renault weg gedaan en een Peugeot gekocht. "Nooit meer een Renault" zei hij.
In elk geval heb ik steeds de hele (natte) bekleding eruit gehaald en na het meeste water eruit te persen laten drogen. Dan het resterende water dat nog in de wagen stond verwijderd met een (water)stofzuiger en met een spons en zeem de laatste resten.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Mensen willen te weinig betalen voor onderhoud. Ohh mijn neef/buurman/verrevriend doet het voor de helft.....
Goed werk kost geld, in de herfst is niets zo klote als vocht, beslagen ramen etcetera.
Alles eruit, goed drogen, dan terug bouwen.
Zonder mat kunnen de stoelen best terug al natuurlijk, om zo te rijden tot het droog is.
Natuurlijk willen mensen besparen op onderhoud. En idd, soms maakt dat de dingen slechter als het gebeurt door iemand die niet goed weet waar hij mee bezig is. Dat is dan ook net het probleem, hoe weet je of die goedkopere optie wel de juiste is.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
En uur heeft maar 60minuten, en onderhoud is meer dan een oliebeurtje.
De klant moet natuurlijk betalen, ook voor het extra werk.
Zo natuurlijk is besparen op onderhoud niet hoor, als dit met 20euro te voorkomen was geweest...
Mechanic, als er hier 1 iemand is waarvan ik weet dat die goed weet waar die over spreekt en al heel wat mensen heeft geholpen en ik ook het diepste respect heeft dan bent u dat.
Maar zal mijn verhaal iets verduidelijken want ik begrijp uw opmerking ivm extra werk, betalen en met 20€ voorkomen niet zo goed.
Dus: Iemand komt in de merkgarage waar het onderhoud op de vastgestelde tijdstippen/km stand wordt gedaan met de melding dat hij in zijn wagen last heeft van aangeslagen ruiten en ook een natte vloer in de wagen.
Daarop zegt de garage hem dat het "waarschijnlijk een gevolg van waterinsijpeling is en dat komt doordat de klant zijn rooster niet regelmatig proper heeft gemaakt". Ze hebben op dat moment geen tijd maar maken een afspraak voor de week erop.
Die man vertelt dat verhaal tegen mij waarop ik naar het probleem kijk.
Ik leg hem uit waar dat water vandaan komt en doe hem voor hoe hij 'het rooster' proper maakt.
Dat 'rooster proper maken' komt neer op de ruitenwisserarmen verwijderen, dan nog een hoop andere zaken losmaken en zelfs de ruitenwissermotor losmaken om aan de afloopjes achter de ruitenwissermotor te kunnen en zo de afloopjes door te kunnen blazen om ze vrij te krijgen.
Heb hem ook gezegd dat die afloopjes achter de plastic beschermplaten nog een klepje hebben dat ze normaal gesproken in de garage zelf al afknippen om zo een betere vrije afloop te hebben.
Als die man ziet hoe veel werk dat 'rooster vrijmaken' vereist vraagt die zichzelf (terecht) af hoe een man op zijn leeftijd dat zelf zou moeten doen laat staan dat hij wist dat dat moest gebeuren.
Ze hebben hem daar in al die jaren als vaste klant ook nooit ns wat over gezegd. Denk ook dat die werkwijze zelfs niet in de handleiding van de wagen staat maar daar moet ik me nog ns in verdiepen.
Het hele 'is uw eigen schuld want...' verhaal van de merkgarage is waar het mij over gaat en ook die man vind dat niet normaal.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Het onderhoud begint al vóór dat er water het interieur in lekt.
Ik zeg nergens dat de klant het zelf dient te doen, maar niemand werkt gratis.
Een goede garage/monteur weet dat dit een euvel is en dus zal deze adviseren dit periodiek te reinigen. Valt ook aan te verdienen immers.
Renault had er niks van geleerd want de type 3 had precies hetzelfde.
Ook na het afknippen van de afvoeren kan het euvel nog optreden.
De moraal is een beetje dat een beurt véél meet is dan wat filters.
Dus het komt er op neer dat de(ze) merkgarage hun klant in de steek heeft gelaten. Want ik zou ook denken dat het probleem gekend is bij de merkgarages en ze kunnen daar dus zeker op anticiperen/ingrijpen.
Maar als ze dat niet doen en er een probleem opduikt dat ze zelf mee in de hand hebben gewerkt en dan doen alsof het de klant zijn schuld is??? Sorry, totaal verkeerd vind ik.
Zoals u zegt en ik eerder ook al had vermeld -> Ze hebben bij Renault niks geleerd want 2 maal hetzelfde euvel bij openvolgende types is toch niet echt ok te noemen denk ik dan. En als dat niet zo was konden ze tenminste een melding naar hun dealers/garages sturen met de opmerking wat er kan gebeuren en hoe dit eventueel op te lossen.
Als extra -> ging bij de meneer waar ik over sprak trouwens over een type 3.
Wij zijn tot nu toe wél gelukkig bij onze merkgarage, is niet voor niets dat we daar al aan onze 3e Renault toe zijn.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Eerst heb ik handdoeken gebruikt om het ergste vocht op te dweilen. Geluidsisolatie onder de mat is net een spons. Je knijpt m gewoon uit, zoveel water... Heb daarna veel kranten gebruikt, en vochtvreters. Nu is de hele handel kurkdroog, en geen water meer binnen..
Wat betreft dealers,,,, ik heb altijd geleerd om bij een grote beurt de wielen eraf te halen, blokjes eruit, de boel gangbaar maken en in mekaar met een beetje kopervet dr an. Trommels eraf, de boel schoonspoelen, even achter de cupjes kijken, schoentjes schuren en trommel, en de bende weer in mekaar...
Vaak mij verbaasd dat de dealer dat niet meer deed, maar gezien de kosten snap ik dat wel... Even kijken of de blokken nog dik genoeg zijn, en is de remkracht op de testbank ok, dan wordt er niks gedaan .. huidige auto's vergen ook niet meer het onderhoud van toen..... Ik bedoel, interval van mn scenic is 30.000km/jaar. Eerdere auto's was 5000 of 7,500km.. tis wat...
Allemaal bedankt voor de reacties! Ik heb paravan en ruitenwissers verwijderd, alles schoon en droog gemaakt en de klepjes onderaan de afvoerbuisjes verwijderd. Binnen de vloerbedekking voor de voorste stoelen losgemaakt. Met droge handdoeken het water opgenomen, net zolang tot het - na proefrijden over drempels, kuilen en een weekje wachten - niet meer opnieuw nat werd. Al met al: wat een gedoe! Renault bedankt!
De auto te koop gezet en gisteren kunnen verkopen. De koper gaat gelukkig niet onder een boom parkeren .
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Binnen 1 week koelvloeistof tot onder het minimum. Tot nu toe zat meer dan 1 jaar kvs op hetzelfde niveau.
2 liter gehaald van de action, ik er was onderweg achter gekomen. 1 Litertje bijgevuld.
Hoe kom ik bij de afvoerslangen van het panoramadak van een grand scenic 3 2011 zitten die in de A stijl aan de bestuurders kant en hoe verwijder ik de bekleding van de stijl , de slang is afgebroken +/_ 22cm dat heb ik gezien achter de ruitenwisser...
Dag allen,
Net nieuw bij dit forum aangezien ik met googlen geen antwoord kon vinden op een recent probleem met onze Renault Espace V.
Na 2 uur in de regen geparkeerd te hebben staan vorige week opeens iets geks met de ventilatie en water welke op...
Sinds enkele weken is de binnenkant bovenzijde van de deurstijl (A stijl, die langs het raam loopt) daar waar de naad zit bij het stoffen gedeelte, kletsnat. Ook als de Zoe geparkeerd staat en het regent dan...
Naast een Megane 1.5 dci met 320000km hebben we een Grand Modus.
Links in de kofferbak blijkt bij een flinke regenbui water naar binnen te komen. Direct achter de verschuifbare achterbank. Het ontstaat gewoon bij stilstand. Het lijkt vanachter het...
Beste forum leden, ik wil de bougies van mijn Grand Scenic IV vervangen (eerste vervanging 60.000 km) welke delen moet ik demonteren om hierbij te komen? Ze zitten helemaal achter tegen het schutbord en zijn onzichtbaar. Volstaat een 14mm...