Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
27.3.24 :
Het Espace gedeelte van het forum ondergaat op dit moment een voorjaarsschoonmaak en een kleine metamorfose.
Svp help ons door uw nieuwe vraag in de juiste rubriek te stellen.
--- Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.
Ja nu kan ik geloven hoe je die remschijven stuk krijgt lol... Mijn schijfjes en blokken hebben nu 40 k gereden, nog steeds de eerste dus. Ik geraak niet hoger dan 250 maar hier in Belgie hoogst ontoelaatbaar. Integendeel, als je snel afkomt, komen ze nog een beetje voor je wielen rijden om te tonen dat het niet mag. Verkeersridders...
Van dat imagoprobleem heb ik ook last. Als je met iets of wat BMW toekomt catalogeren ze je direct in een hoekje. Maar foert, heb ervoor gewerkt dus kan het. De Espace wordt door iedereen als friendly car gezien :p
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Precies en de Espace is een lekkere auto om in NL je werk te doen, ik had alleen gehoopt dat die Fransen nu eens geleerd zouden hebben wat productkwaliteit is. De Espace is geen premium product, dat weet ik maar zoveel problemen had ik niet verwacht.
Wat nog uitstaat aan "mijn" lease Espace:
-R-link2 update, verkeersinfo is ruk, omleidingen kloppen nooit en veel snelwegen staan er niet op
-Reactiestangen voor vervangen, niet leverbaar
-Krakende achtervering, geen oplossing voor, ik denk een designfout, lees klacht veel.
Nog 1,5 jaar te gaan met deze wagen maar of de volgende weer een Renault wordt........
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Mijn Espace heeft al 17 dagen bij de garage gestaan voor de krakende achtervering. Een korte samenvatting: "diagnose gesteld", "wachten op onderdelen en kan 4 weken duren", "verkeerde onderdelen voor deze auto binnen gekregen", "moet Renault nog bellen", "oeps vergeten Renault te bellen", "we gaan opnieuw de importeur bellen", "Ja u hoort van ons". De dealer doet lekker 'tralala'.
Vandaag is mijn rechter spiegel vervangen en is gelukkig eindelijk de hinderlijke fluittoon opgelost. Tijdens mijn vakantie schoot de bumperhoes los bij de koplamp en dat is ook hersteld vandaag. De beloofde R-Link update was er wel maar nog niet voor mijn auto. Renault rolt die gefaseerd uit en ze hadden mijn auto nog niet gemeld. 3%$##$#%#^& (lees dit als hard vloeken). Prutsers zijn het daar in Frankrijk.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
De mijne staat nu bij de dealer voor oa de krakende achterkant. Inmiddels zijn de dempers van de achterklep beiden versleten en is de vervangen rechterspiegel na 1,5 maand ook kaduuk, klapt niet meer in..
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
rvdgaag schreef:De mijne staat nu bij de dealer voor oa de krakende achterkant. Inmiddels zijn de dempers van de achterklep beiden versleten en is de vervangen rechterspiegel na 1,5 maand ook kaduuk, klapt niet meer in..
Erbarmelijk !
Even ter vergelijk mijn Espace IV is 13 jaar oud , z'n achterklep is loodzwaar maar de dempers ervan zijn nog altijd de originele .
Ze werken perfect !
Na 62 jaar durft mijn rug al eens te kraken maar de achterkant van m'n Espace is kraakvrij .
( In een herfstige modus als vandaag durf ik al eens in de toekomst te denken . Stel dat binnen 25 jaar de 'Oldtimer' status
nog steeds bestaat .
We zijn in het jaar 2045 en in Frankrijk mogen geen auto's meer verkocht worden met een verbrandingsmotor maar
er is wel een Oldtimermeeting . Op zo'n meeting zie ik Espace's van serie 1 , 2 , 3 en 4 maar zou er
één Espace van de 5 serie die vijfentwintig jaar overleefd hebben ? )
Toen de Espace 4 uitkwam was dit zeker en vast geen toonbeeld van kwaliteit hoor. Werkelijk alles ging kapot aan die wagens. Is maar sinds phase 2 dat ze enorm verbeterden. Ik weet, jij hebt nog een phase 1, maar je bent echt één van de uitzonderingen die gespaard blijft van hoge kosten.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Espcace V, 130pk Dci, nu bijna 2 jaar oud:
volgende mankementen komen vaak voor:
-de stabilisator stang van de voorwielophanging is al 2 maal vervangen moeten worden
-de r-link heeft ook een update nodig gehad. vroeger startte de r-link soms niet op bij het starten van de motor. nu werkt de r-link wel.
-een aantal maanden was er zogezegd een update van het motormanagement. misschien heeft dit te maken met het Volkswagen-schandaal. sindsdien vinden we dat de motor met momenten minder trekkracht heeft. dit varieert van week tot week. op sommige momenten voelt de motor loom aan, aan tragere snelheiden bij het optrekken
-de start-stop systeem werkt bijna nooit, ook niet toen de wagen nieuwe was! in vergelijking tot Duitse wagens werkt het start-stop systeem van de renault espace echt ondermaats
Espace V, 160pk (automaat), mijne is nu bijna 3 jaar oud
- de r-link werkt nu wel al 2 jaar redelijk stabiel, eerste jaar viel hij dikwijls uit of startte het gewoon niet op
- ook ik ervaar nu minder trekkracht en de automaat die soms tergend traag schakelt bij lage snelheden (waardoor je quasi komt stil te vallen in gevaarlijke situaties bv oversteken van kruispunt), is al verschillende keren teruggeroepen maar de garage zegt me nooit wat ze hebben gedaan
- al verschillende keren meegemaakt : (zomer/winter, droog of nat weer, maakt allemaal niet uit) sputtert de motor bij het starten en als je dan wil vertrekken schokt hij, valt hij stil en krijg je foutmeldingen dat de automaat niet werkt, de P-stand kapot is etc en dan is er geen bewegen meer aan, meestal ben je dan 1m verder geraakt en sta je half op straat .. redelijk irritant. Oplossing : 20 min wachten en dan start hij als vanouds. In de garage hebben ze de software eens geupdate maw ze weten ook niet wat het is en het probleem blijft. Ik heb lang gedacht dat het kwam door dor diepe plassen te rijden en er vocht op het versnellingsapparaat kwam maar ik heb het vandaag ook weer voor en gisteren was een droge dag dus tja...
- de start/stop zet ik gewoon telkens uit omdat ik het irritant vind dat als je bij een T-splitsing komt, hij dikwijls al stilvalt. Ik heb trouwens de indruk dat het een zeer onstabiel systeem is dat soms wel / soms totaal niet werkt.
- de collision detection waarbij je zogezegd te snel naar een voorganger rijdt, schiet schijnbaar eens per 2 weken wakker en dan piept het voor dood terwijl er niets aan de hand is, op andere momenten waarbij hij wel zou moeten waarschuwen blijft hij stil. Maw al die veiligheidssystemen van Renault laat je beter weg want ze werken op je systeem.
Het is in mijn geval een leasewagen, ik zucht al bij de idee dat ik er in totaal 5 jaar mee zal moeten rijden (vroeger was het maar 4 jaar). Don't get me wrong, ik ben er tevreden van en je leert leven met de meeste mankementen (en anderen hebben veel meer pech met hun Espace V blijkbaar) maar de volgende keer zal het geen Renault meer zijn (vorige was een Koleos, iedereen verklaarde me zot maar buiten het stevig rollen in de bochten vond ik dat een leuke wagen, je zat hoog en de 4x4 werkte perfect in de sneeuw)
Je automaat probleem wordt veroorzaakt door de accu (bekend probleem), laat deze vervangen en je hebt dat euvel opgelost. Start stop werkt alleen als de accu 80% of meer is geladen om deze te beschermen.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Hetzelfde gehad met een splinternieuwe Talisman. Ook allerhande problemen in ‘t begin en na het vervangen van de batterij is alles zo goed als verdwenen, waaronder ook het start & stop probleem...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Ik moet toch wel zeggen dat er wel wat problemen zijn (levering sept 2015), de versie is initiale, software hapert regelmatig op gebied van multimedia, gps, R-link. (meest irritante is wanneer de gps uitvalt als je hem echt nodig hebt)
Starten bij koud weer, ook al heb je de dag ervoor 1000 km gereden , aan de batt. zou het dus niet kunnen/mogen liggen.
Leds (interieur) die bij koud weer flikkeren.
bij kort afdraaien , piepend geluid achteraan.
Sinds kort een klokkend geluid (denk aan ophanging) bij minder goede wegen.
De garage is top maar jammer genoeg straalt Renault dit niet uit.
Ik vind het jammer dat je dergelijke prijs betaald voor deze problemen.
Buiten al deze opsomming, loopt de wagen eigenlijk zeer goed qua comfort, veel ruimte voor de kinderen.
Bovendien ziet de wagen er mooier uit wat momenteel als volume wagen op de markt loopt.
Druppel lader heeft geen zin, deze auto heeft een AGM accu die kun je niet laden met een gewone accu lader. De accu is op door het start stop systeem wat de accu echt op zijn sodemieter geeft. Daarnaast helpt de hoeveelheid electronica in de auto ook niet echt mee. De accu en de dynamo zijn ondergedimensioneerd naar mijn idee.
In de 5 serie BMW's die ik reed en rijd zit meestal een 115Ah accu in, ik geloof dat de Espace nog geen 70Ah accu heeft.
Nu op 86K kilometer wordt het stoelframe voor de 2e keer vervangen ivm speling en worden weer de reactiestangen vervangen. Dit heeft niets met kinderziektes van een vroeg model te maken maar domweg met slechte kwaliteit.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Die druppelllader heb ik in huis om de accu van een oldtimer in leven te houden en dat was uiteraard
sarcastisch bedoeld .
Beschamend toch dat Renault bij de aankondiging van de Espace V de ambitie uitte
om op hetzelfde niveau van de Duitse merken te komen en blijkt nu
dat ze enkel met de aankoopprijs in de buurt van die concurrentie komen .
Een AGM accu kan je gewoon met een druppellader opladen, alleen moet deze daar wel voor geschikt zijn.
Buiten dat is het inderdaad jammer dat de Espace zijn verwachtingen niet waar maakt. Heb hem zelf als leenauto mee gehad en vond hem tegenvallen... De afwerking vond ik niet passen bij een auto van € 60.000...
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Ook bij mij is de accu, onder garantie, vervangen. Begin maart had ik een startprobleem. Wel snel na een jaar. In andere auto's heb ik nooit een accu hoeven te vervangen omdat ik ze na een jaar of 4 weer inruilde.
Vr. Gr.
Marcel
Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2
Sinds ruim een week hebben wij een Espace V TCe 200 EDC Initiale van januari 2016 en vandaag toch maar even langs de dealer geweest voor onderstaande punten:
- Buitenspiegel komt niet altijd terug in de juiste stand wanneer we van R naar D schakelen (garage gaat kijken of er updates zijn)
- Bestuurdersstoel komt niet altijd terug in positie (garage gaat kijken of er updates zijn)
- auto lijkt te verspringen over voorbanden bij maximaal sturen en wegrijden (bekend bij dealer maar schijnt bij de Espace te horen)
- Afhankelijk van het weer, kraken rechtsvoor bij sturen en drempels (bekend probleem volgens garage, gaan ze naar kijken/verhelpen)
- Automaat geeft een schok en vreemd geluid bij schakelen van 3 naar 4 (Bekend probleem volgens garage. Afhankelijk van bouwjaar moet er een nieuwe automaat of een nieuwe koppeling in)
Als de onderdelen voor de automaat/koppeling binnen zijn, bellen ze voor een afspraak.
Ik zal jullie op de hoogte houden!
Een nieuwe ontwikkelingen bij mijn auto, eerst melding controller emissie, voor dat dit uitgelezen kon worden een dag later verdween de melding. Weer een dag later stond ik langs de snelweg met een oververhitte motor (dci 160) met alle alarmbellen aan. Pechdienst kwam en zag zo gauw niets, vulde het koelwater bij (veel) en heeft een slang ontlucht. Ik kon achter hem aanrijden om de auto uit te lezen maar bij de garage hadden ze geen tijd bleek toe we aankwamen. Ik kon ermee doorrijden volgens de kenners.
Thuis gekomen (na 100 km) weer gecheckt, reservoir was gezakt en na het losdraaien van de dop een harde burp en het vloeistof niveau zakte naar nul.
Auto afgesleept en staat nu een week bij de dealer, konden de eerste 2 dagen niets vinden en hebben besloten het blok uit elkaar te halen. Duurt wel even dus. Ik durf er een wedje op te zetten dat de kop gescheurd is.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo,
Ik zou graag op mijn nieuwe Espace ‘welcome lights’ plaatsen. Dit houd in dat wanneer je 1 van de deuren opent een witte led-strip onder de auto aan gaat. Eventueel in combinatie met een oranje strip als extra richtingaanwijzer.
Beste
Ik heb een espace 4 2013 facelift model vorige week op reis vertrokken. Onderweg 2maal het balgje tussen de tank en dieselfilter gesprongen. Weet iemand hier de oorzaak van
Mijn Espace IV 3.5 aut.(185.000) trilt/ resoneert ergens in onderstel (vermoed ik). De auto voelt onrustig zo tussen de 80 en 110 km/u. Vooral op vlakke wegen is dit goed merkbaar. Hij blijft wel recht rijden en trekt niet naar links of rechts.
Het...
Op zoek naar luchtinlaatslang artnr. 8200217386
Espace 4 3.5 V6.
Renault kan ze niet meer leveren en deze staat ook al op de site van de onderdelen lijn.
Iemand ‘n tip voor ‘n alternatief of degelijke reparatie?
Slang is op meerdere plaatsen...
Kan iemand mij vertellen tot welk bouwjaar de 3.5 v6 in de korte Espace zijn geleverd?
Ik kom bij de phase 2 alleen de grand Espace tegen met 3.5 motor.
Ik hoor het graag
Via Marktplaats heb ik originele Renault dakdragers gekocht voor mijn Espace V. Helaas zat er een gebruiksaanwijzing bij. Weet iemand het aanhaalmoment voor deze dakdragers?