Mankementen Espace V

Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door MaHeDu »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ook bij mij is de accu, onder garantie, vervangen. Begin maart had ik een startprobleem. Wel snel na een jaar. In andere auto's heb ik nooit een accu hoeven te vervangen omdat ik ze na een jaar of 4 weer inruilde.
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



EspaceV
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2018 11:16
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door EspaceV »

Sinds ruim een week hebben wij een Espace V TCe 200 EDC Initiale van januari 2016 en vandaag toch maar even langs de dealer geweest voor onderstaande punten:

- Buitenspiegel komt niet altijd terug in de juiste stand wanneer we van R naar D schakelen (garage gaat kijken of er updates zijn)
- Bestuurdersstoel komt niet altijd terug in positie (garage gaat kijken of er updates zijn)
- auto lijkt te verspringen over voorbanden bij maximaal sturen en wegrijden (bekend bij dealer maar schijnt bij de Espace te horen)
- Afhankelijk van het weer, kraken rechtsvoor bij sturen en drempels (bekend probleem volgens garage, gaan ze naar kijken/verhelpen)
- Automaat geeft een schok en vreemd geluid bij schakelen van 3 naar 4 (Bekend probleem volgens garage. Afhankelijk van bouwjaar moet er een nieuwe automaat of een nieuwe koppeling in)

Als de onderdelen voor de automaat/koppeling binnen zijn, bellen ze voor een afspraak.
Ik zal jullie op de hoogte houden!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

Een nieuwe ontwikkelingen bij mijn auto, eerst melding controller emissie, voor dat dit uitgelezen kon worden een dag later verdween de melding. Weer een dag later stond ik langs de snelweg met een oververhitte motor (dci 160) met alle alarmbellen aan. Pechdienst kwam en zag zo gauw niets, vulde het koelwater bij (veel) en heeft een slang ontlucht. Ik kon achter hem aanrijden om de auto uit te lezen maar bij de garage hadden ze geen tijd bleek toe we aankwamen. Ik kon ermee doorrijden volgens de kenners.

Thuis gekomen (na 100 km) weer gecheckt, reservoir was gezakt en na het losdraaien van de dop een harde burp en het vloeistof niveau zakte naar nul.

Auto afgesleept en staat nu een week bij de dealer, konden de eerste 2 dagen niets vinden en hebben besloten het blok uit elkaar te halen. Duurt wel even dus. Ik durf er een wedje op te zetten dat de kop gescheurd is.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Thomas84 »

Jeetje dat is balen... Hoeveel heeft de Espace nu gelopen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

92.000 km
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

Bericht vandaag van de dealer, er komt een hele nieuwe motor in mijn auto. De koelvloeistof lekte de zuiger(s) in en werd dus verbrand.

Duurt nog even, eind deze maand is de auto klaar.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CapturIvoire
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 sep 2016 19:05
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door CapturIvoire »

Volgens mij zag ik ook je Espace review op Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/autoreview/4170 ... ique-2016/
Ik zag laatst in Duitsland ook een Espace in de werkplaats staan waarvan ze de motor aan het vervangen waren. Was ook een 1.6 dci. Deze motoren schijnen wel vaker last te hebben van het door jouw omschreven probleem. Renault schijnt overigens wel vrij coulant te zijn met dit soort problemen en vervangt dan gratis de motor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

Tja met 4 jaar garantie hebben ze weinig argumenten om dat niet te doen, maar de koper na mij heeft gewoon dikke pech als dat weer gebeurt.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CapturIvoire
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 sep 2016 19:05
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door CapturIvoire »

Ben je via je garage ook te weten gekomen wat de oorzaak ervan is dat er koelvloeistof in de zuigers lekte?
Ik gok dan op een defecte koppaking.
Misschien hebben ze de motor/koppakking ondertussen verbeterd zodat de klachten verleden tijd zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

Kop is gescheurd.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CapturIvoire
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 sep 2016 19:05
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door CapturIvoire »

Dat is niet zo mooi! Je zou dan zeggen dat het een materiaalfout moet zijn geweest. Misschien een fout tijdens het gietproces?
Ik hoop en denk ook wel dat Renault het probleem inmiddels heeft opgelost want volgens mij, en dat hoorde ik ook via die Duitse dealer, komt dit wel vaker voor bij deze motor.
Renault heeft in het verleden helaas wel vaker last gehad van problemen met hun dieselmotoren vooral vlak na marktintroductie. Raar eigenlijk want hun benzinemotoren zijn zo goed als bullit proof. Zeker over de 0.9 TCE, 1.2 TCE en 1.6 TCE maar ook de oudere motoren (1.4 TCE en 1.6/1.8/2.0 16V daar hoor je nooit klachten over.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

Op het Duitse renault forum zijn er diverse recente 160 pk dci's met zuigerveren die breken waardoor de motor vastloopt. Auto's met amper 15k kilometer erop.

De 1.2tce is ook een ramp, lees op het forum hier hoe die hikken en stoten!
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CapturIvoire
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 sep 2016 19:05
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door CapturIvoire »

Maar een brekende zuigerveer is iets anders dan een gescheurde cilinderkop.
Ik heb zelf van mijn werk uit in diverse auto's mogen rijden met de 1.2 TCE en in geen enkele auto het hikken ondervonden. Heb er speciaal op gelet nav. berichten op dit forum. Wel is het zo dat in de warmloopfase deze motoren snel van de automatische choke af gaan. Dat heeft te maken met milieu eisen en vermindering van uitstoot. Zo'n motor wil dan weleens een keer stoten terwijl die in de opwarmfase zit als je te weinig gas geeft bij het optrekken. Maar dat is bij andere merken ook het geval. 1 keer op temperatuur lopen die dingen als een tierelier. Althans, dat is mijn mening. Ik vind de 1.2 TCE een erg prettige motor. Zit veel pit in en loopt zeer stil en trillingvrij. Het verbaast me dan ook dat Renault nu al deze motoren gaat vervangen. Ze hebben namelijk een nieuwe motor ontwikkeld. De 1.3 TCE die ook door Mercedes wordt gebruikt in de nieuwe A-klasse en straks B-klasse. Het heeft allemaal te maken met milieu eisen die weer aangescherpt zijn en waaraan ze met de huidige 1.2 TCE niet aan kunnen voldoen. Ik hoor overal dat de 1.3 TCE een super fijne motor moet zijn. Deze week nog getest in de Autoweek in 140pk versie in een Scenic. Wil er binnenkort eens een keer een proefrit mee gaan maken. Ben benieuwd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansopanso
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2018 10:56
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door hansopanso »

Hallo,
Momenteel rijd ik in een V70 en neig naar de overstap naar een Espace V. (2015 of 2016)

Mijn vrouw is rolstoel gebonden en het is een van de weinige auto's waar het oppervlak van de kofferruimte groot genoeg is voor een ingeklapte rolstoel. Daarnaast is de instap hoger en daardoor makkelijker voor mijn vrouw.

Ik heb er nu 3 gereden en het rijdt uitstekend maar....
- De eerste (2015), bij Bochane, was slecht verzorgt.
- De tweede (2016 met 36.000 km) gaf bij het schakelen een geluid: "whoO"
- Bij de derde (2016 44.000 km) was het geluid zachter maar de bak schokte. (deze wordt het sowieso niet)

Nu las ik dat de TS ook een geluid had en na een sofware update en nieuwe olie het gefluit nog steeds hoort. Iemand anders @espaceV had het geluid ook en krijgt binnenkort een nieuwe bak of koppeling van Renault.

Daar wordt mijn enthousiasme over de Espace wat de kop ingedrukt. Moet ik wachten tot ik me een 2017 of 2018 model kan veroorloven?
out of my mind ..... back in five minutes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

Persoonlijk zou ik deze auto NOOOOOIT privé kopen, ik lease hem voor 3 jaar. In de twee en half jaar dat ik hem nu rij is er een enorme lijst aan terugroepacties, storingen, defecten etc geweest. (kijk ff op autoweek voor mijn hele verslag) Totaal heeft de auto in die periode al 8 weken in de garage gestaan. Collega's van mij rijden ook de Espace, 2017 en 2018 modellen en ervaren dezelfde problemen, Renault heeft domweg deze auto niet goed uitontwikkeld en de kwaliteit domweg niet onder controle.
De nieuwe volvo v60 komt eraan, afmetingen nagenoeg de "oude " v70, ik zou even mijn plas ophouden en over een jaar of 2 een mooie v60 tweede hands kopen.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansopanso
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2018 10:56
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door hansopanso »

Ik heb alle oppervlakten bekeken en alle nieuwe modellen krijgen een kleinere kofferbak. (En dan heb ik het niet over liters)
Juist de instaphoogte bleek een goed punt. Het vergemakkelijkt het in en uitstappen. (Uitgeprobeerd)

In mijn zoektocht naar kofferbak afmetingen zijn er maar 3 voldoende. BMW 5 serie, Mercedes E, Volvo V70.
En de Renault espace is het eerste busje dat er niet zo uitziet. Het rijdt lekker en we zitten er prima in.
Mijn vrouw en ik hebben ook lang lease gereden. Dat is idd een stuk makkelijker. Nu moeten we net andere dingen rekening houden.

Ook mijn V70 2012 is vorig jaar via een terugroepactie hersteld.
Als er door Renault dingen worden opgelost, is dat goed lijkt me.

Maar hoe normaal is het whooo (fluitend) geluid van de automaat?
out of my mind ..... back in five minutes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

Niet, is een bekende klacht wat volgens mij voornamelijk bij de benzine modellen voorkomt. Ik begrijp dat wanneer het optreedt dat de bak vervangen wordt. Ik zou het Talisman forum doorpluizen, er zijn veel meer Talisman rijders hier dan Espace rijders en de techniek van de auto's is op details na gelijk.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansopanso
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2018 10:56
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door hansopanso »

Inderdaad. Heel erg bedankt! Het Talisman forum is er goed mee gevuld.
Er wordt gesproken over een piep of whoop in de bak. Er schijnt een vliegwiel vervangen te moeten worden. Bij sommige is zelfs de hele bak vervangen!
Na een paar duizend kilometer kan het weer terugkomen!

Zucht....ik dacht dat ik mijn volgende auto had gevonden. Ik kan me niet veroorloven dat mijn auto om de haverklap bij de garage staat. In de leenauto kan ik meestal geen rolstoel kwijt. Verder zoeken.
out of my mind ..... back in five minutes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CapturIvoire
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 sep 2016 19:05
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door CapturIvoire »

@hansopanso.
Dat het forum er goed mee gevuld is wil niet zeggen dat iedere Espace of Talisman deze klachten heeft. Op een forum lees je veelal alleen maar de negatieve verhalen niet de positieve. Als er iets mis gaat zoekt men al snel een plek om zijn/haar ongenoegen te uiten en dat zijn dan meestal de fora op het internet. Mensen met positieve ervaringen hebben die behoefte doorgaans niet en daar lees je dus meestal ook niets over.
Ook andere merken hebben zo hun zwakheden. Wat betreft uw merk Volvo, heb zelf ook weleens gespeelt met het idee een Volvo te kopen. Maar als ik lees op de Volvo fora lees je daar ook over dure onkosten en mankementen. In het Volvo wereldje pocht men doorgaans ook over de extreem hoge kilometerstanden van hun auto's. Lees je dan iets verder door dan blijkt dat de meeste wagens met enorme kilometerstanden al meermaals extreme onderhouds- en reparatiekosten hadden tot nieuwe motoren en versnellingsbakken aan toe. Tja, zo kan ik ook een Renault naar de 5 ton rijden natuurlijk.
Vergeet ook niet dat het gros der Talisman rijders deze auto's rijdt via de lease. En chauffeurs van leasewagens nemen het 's morgens doorgaans niet zo nauw met het warm rijden van hun auto's. Hier bij mij in de buurt heb je er ook een paar. Lijkt soms wel een circuit bij mij voor de deur 's morgens. Als je op die manier met een auto omgaat vind ik het geen wonder dat die automaatbakken dan vroegtijdig stuk lopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansopanso
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2018 10:56
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door hansopanso »

@CapturIvoire
Inmiddels heb ik al wat auto's gehad. Ook ben ik me bewust dat een negatief verhaal sneller wordt verteld. Dat doe ik ook...
Het gaat me ook niet om de Talisman maar om de automaat. Ondanks dat ik ook de Talisman een mooie auto vindt, lever ik mijn V70 daar niet voor in.

De Espace daarentegen heeft wel mijn interesse. Ik heb er nu 3 gereden.
nummer 1 heb ik niets van de bak gemerkt. Maar dat kan zeker komen door de kapotte PDC die heftig aan het piepen was.
Nummers 2 en 3 hadden een whoop-geluid bij het overschakelen. In het Espace onderdeel van het forum vind ik daarover weinig. In het Talisman onderdeel wel.

Over de hoge kilometerstanden... ik heb ooit een Laguna I gekocht met 270.000 km. (op gas nota bene), die met 320.000 km. de geest gaf. Als het ding al niet zo oud was had ik hem nog laten repareren ook..... Dus dat geldt zeker niet alleen voor Volvo's. Ik ga zeker niet meer voor een auto met meer dan een ton op de teller.

Terug naar het topic.
-- Is het Whoop geluid gevaarlijk, of potentieel gevaarlijk?
-- Moet de bak of vliegwiel altijd worden vervangen?
-- Is het op kosten van Renault?
-- Is het onverstandig om een 2e hands Espace te kopen met een gereviseerde automaat?
out of my mind ..... back in five minutes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Adventure »

Ik rij de Espace V 2017 TCE200 en ben meer als tevreden, heb de wagen ook gekocht geen lease!
Voor wat het waard is :-)
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansopanso
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2018 10:56
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door hansopanso »

Goed om te horen. Ik ben wat verliefd geworden op een uit 2016...... wordt vervolgd dus..
out of my mind ..... back in five minutes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door MaHeDu »

@Hansopanso

Hier nog een tevreden Espace V rijder. In dit geval gaat het om een handgeschakelde Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2. Ook deze is privé aangeschaft dus geen leasebak.

Het enige dat mij is overkomen dat de accu het begaf. Deze is onder garantie kosteloos vervangen.

Verder een topauto.

Verbruik is ook prima. Op dagen dat ik vanaf bijna de Duitse grens de A12 afrijd tot Den Haag (ca. 130km enkele reis) en niet harder kan (of wil) dan 100/110 heeft de auto een verbruik van 1 op 21/23. Op dagen dat ik flink door kan rijden (ca. 120/130) noteer ik op hetzelfde stuk 1 op 18/19. Voor zo'n slagschip vind ik dat heel netjes. Bij alleen stadsverkeer is het verbruik ca 1 op 16/17.

Persoonlijk zou ik afzien van de 1e serie (2015) daar lees ik nog wel eens over dat deze wat storingen hebben. Vanaf 2016 zijn deze "problemen" allemaal opgelost.
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansopanso
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2018 10:56
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door hansopanso »

Goed om te horen! Voordeel t.o.v. de Volvo V70 is de hoge instap. Daarnaast zou de Espace ook zuiniger zijn.
Wij keken naar een Espace uit 2016. Die had een "Whoop" in de bak en ik wilde die niet kopen voordat die helemaal goed was.....
Die auto is net voor mijn neus verkocht....(een risico wat we hebben genomen)
Dus verder zoeken.
out of my mind ..... back in five minutes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

Mijn Espace heeft vorige maand een compleet nieuwe motor gekregen (dci 160), na een emissie storing die vanzelf verdween kwam ik een paar dagen later met een oververhitte motor te staan(92K op de klok) . Afgesleept en na een week onderzoek was de conclusie dat de motor een scheurtje had in het blok waardoor hij koelvloeistof lekte in een cylinder en dit verbrandde. De motor was niet op voorraad en heb dus een maand moeten wachten voordat de auto gerepareerd was. Mijn auto is/was van 2016, nog 5 maanden en hij loopt uit de lease, de kans is klein dat er nog een renault komt.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



EspaceV
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2018 11:16
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door EspaceV »

Hierbij een update:

Grootste probleem vond ik het geluid en schokken van de automaat. Ze hebben de automaat, koppeling en de rekeneenheid vervangen. Ik rij hier nu een paar duizend kilometer mee en functioneert perfect zoals het hoort! Geen schokjes of gekke geluiden meer en perfect doseerbaar bij wegrijden. Voorheen was het de vraag of de auto wel of niet werd gelanceerd bij het wegrijden maar dat is nu helemaal opgelost.

Voor het bonkende/krakende geluid over drempels/klinkertjes, hebben ze de stabilisatorstangetjes vervangen en de klacht is hiermee ook volledig opgelost.

Ze hebben gelijk nieuwe software geïnstalleerd, enige klacht is nu nog de spiegel die soms wel en soms niet naar beneden wil wanneer je achteruit rijdt.

Zoals de auto nu is, is het echt genieten! Het is echt een fijne auto, het is iedere keer weer jammer als je al op bestemming bent.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



pieter501
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2018 13:57
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door pieter501 »

Ik lees dit forum al geruime tijd, maar nu heb ik eindelijk de moeite genomen om me te registreren. Als je verder leest wordt duidelijk waarom.

Ik ben een Espace V rijder van het eerste uur. Ik rij hem (1.6 DCI 160 in Intense uitvoering met veel opties) als lease-auto sinds november 2015.
Ik ben er me van bewust dat ik te maken heb met alle kinderziektes van de auto, maar toch...
Even een bloemlezing:
- auto werd destijds uitgeleverd zonder de bestelde trekhaak want er was een probleem met de bijhorende kabelboom. Trekhaak werd nadien geinstalleerd (auto wel 2 dagen moeten voor missen).
- GPS van de Espace wist vaak totaal niet waar de auto zich bevond. 2 keer binnen gemoeten: tijdens het eerste bezoek hebben ze de GPS-antenne vervangen, tijdens het tweede bezoek de volledige GPS module. Tot overmaat van ramp maken ze bij het monteren van de GPS module een dikke kras op de plastic cover van de middenconsole. Gevolg: weer een dag binnen om die plastic cover te vervangen.
- Een keer op de snelweg: bij het optrekken valt het motorvermogen helemaal weg. Gevolg: afslepen. Blijkbaar was er een brandstoftoevoerleiding naar 1 van de cilinders gesprongen. Dat verklaarde de stevige dieselgeur ;-)
- Een andere keer bij mij thuis op de oprit was er al een paar dagen een olievlek (blauw glimmend) te zien onder de auto. Ook weer afgesleept naar de garage. Er was zogezegd niets mis met de auto (nadien lekte hij wel niet meer) maar ze hadden terloops wel 4 terugroepacties uitgevoerd op de auto.
- Volgende keer: bij mij thuis op de oprit weigert de auto dienst. Weer pechverhelping gebeld: mijnheer uw batterij is kapot. ik: Uh, die auto is nog maar 2 jaar oud?. Maar inderdaad, kort daarop werd de batterij vervangen.
- Begin augustus 2018: problemen met de airco op de terugrit vanuit Italie. Blijkt dat ie moest bijgevuld worden. Vind het vreemd dat de garage dat niet preventief gedaan had bij het vorige onderhoud.
- Midden augustus 2018: oververhitte motor op de Antwerse ring (file!). Weer afgesleept, de derde keer al in de levensloop van deze auto. Na een week onderzoek in de garage (niet de gebruikelijke garage want die zijn dan al met vakantie) blijkt dat het motorblok poreus is. Daarmee bedoelen ze eigenlijk: er zit een scheurtje in waarlangs koelvloeistof in de cilinders weglekt en opgebrand wordt. Op dit ogenblik is de garage waar hij staat met vakantie en volgende week komt er een nieuw blok en koeler in.

Combineer dit verhaal van ellende met een garage (Renault Pashuysen in Aarschot) waar niet iedereen altijd begrip heeft voor de situatie (soms op het arrogante af) en je begrijpt dat dit geen vrolijk verhaal is.
Dit was mijn vierde lease-Renault (Grand Scenic, Koleos, dan weer Grand Scenic en nu Espace) en privé heb ik er ook al 3 gehad (Clio, Scenic en Modus). Maar ik zie weinig redenen waarom ik in de toekomst nog een keer voor Renault zou kiezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

@pieter501 Hoeveel KM heeft jouw blok gelopen ? Bij gaf hij met exact dezelfde problemen bij 92K de geest
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



pieter501
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2018 13:57
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door pieter501 »

@rvdgaag : mijn Espace heeft 117.000 kilometer op de teller.
Trouwens: toen ik een dikke maand geleden jouw post las dacht ik: allez, ik herken de meeste makementen die hij beschrijft, alleen die kapotte motor dat heb ik nog niet gehad....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

Mijn auto is ook geproduceerd in nov 2015, in jan 2016 op kenteken gezet. Er was 0,0 discussie over de motor, die werd onmiddellijk door Renault besteld en vervangen. Het duurde wel 4 weken voordat de motor binnen was en ingebouwd.

Over 3 maanden gaat mijn auto er uit, ik twijfel nog of ik hem weet neem (met de nieuwe 2 ltr 200pk diesel). Ik lees met name op het Duitse forum dat er enorm veel modificatie in de laatste producties van de Espace zitten, precies de ellende die wij gehad hebben, we waren dus test rijders eigenlijk.

Ik wacht de (lease)prijs af die in september komt, op basis van de nieuwe WLTP, als die me bevalt neem ik de gok. Bevalt het me niet dan neem ik een Volvo V90.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 9
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door DHL »

Heel lang geleden dat ik hier nog eens kwam kijken... Blijkbaar blijft de saga duren met dit model. Ik was ook één van de pioneers met Espace V. Had hiervoor Van Vel Satis tot 2 nieuwe Espace 4 nieuw gekocht en daartussen nog verschillende Renaults zoals de Latitude (bij jullie onbekend),... Heb die Espace V enkele maanden gehad. Na 2 keer nieuwe koppeling, 1 keer nieuwe bak, verschillende terugroepakties enz enz de wagen weggedaan. Heb wel nog één van de allerlaatste Espace 4 gekocht toen voor mijn vrouw, die doet het perfekt. Zelf ben ik van merk veranderd en het is een openbaring dat je met een wagen ook 2 jaar uit de garage kan wegblijven :)...

Rvdgaag, nieuwe diesel 200 pk bij Renault ? Had nog nergens iets gezien hierover. Eindelijk beetje grotere motoren in de toch wel grote wagen... Benieuwd naar de specs van deze motor.

Zijn de ervaringen met de 1.8 benzine beter en zijn de versnellingsbakproblemen zoals vooruit schieten bij gas geven, piepgeluid bij schakelen, schokkerig gedrag,... opgelost geraakt bij deze motorisatie ?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

Hi DHL, de nieuwe IP met 200 PK diesel gaat hier door de belasting maatregelen in de basis naar 67K euro, de benzine is 5K goedkoper zodadelijk en fiscaal minder belast met wegenbelasting.

Ik stap over naar benzine en ga afhankelijk van de offerte die ik komende week krijg over naar een Espace 225 pk benzine of een Volvo V90 T5.

Van de nieuwe 225 pk benzine heb ik nog geen horrorverhalen gelezen op de Duitse fora waar er al veel rondhangen, de productie van de Espace afgelopen jaar kent veel modificaties die eerdere problemen op zouden lossen.

Dus als het financieel goed uitpakt staat hier in januari nogmaals een nieuwe Espace voor de deur want met mijn gezin is het toch wel een fijne auto.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Geert S
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 nov 2009 19:52
Actief als: particulier
Locatie: Hoogezand

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Geert S »

Dag allemaal,

Is het ook bekend waardoor het gierende geluid uit de edc bak wordt veroorzaakt? Mijn Espace V (topicstarter) heeft sinds een jaar (of zoiets) een nieuwe bak maar sinds gisteren weer af en toe een huilend geluid bij het overschakelen...De garantie verloopt vlak voor de Kerst. Er kan toch niet elk jaar een andere bak onder? Verder bij mij nu ook geroffel van klapperende reactiestangetjes, wat een rommel na 65000 zijn ze compleet op...kwaliteitje zeg.

Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Thomas84 »

Gewoon voor het einde van de garantie dit euvel melden. Als het binnen de garantie is gemeld wordt dit na het verlopen van de garantie ook nog opgepakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Ghia »

Waar ik me zelf nog het meeste zorgen over maak is dat die motor zo dikwijls defect gaat.
Dat beloofd, net van alles zou dit nog het betrouwbaarst moeten zijn.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

De kogel is door de kerk, ik heb een nieuwe Espace Initiale Paris full option besteld kleur Gris Titanium met de 225PK benzine motor.

Nu nog even afwachten wat de levertermijn wordt, ik denk zo rond half februari.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht