Megane E-TECH ELECTRIC

Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door BVice »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ja. Je kan zelfs instellen of hij standaard +1 tot +5 km/u er boven gaat zitten. Alleen soms pakt hij een andere snelheid dan hij heeft afgelezen (130 ipv 100) maar dat gebeurt minder vaak
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 41
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Surfroy01 »

Grappig, kwam bij de Action deze miniatuur tegen van matchbox......

Afbeelding
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 41
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Surfroy01 »

Afbeelding
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door BVice »

Ik zoek die ook al een tijdje maar nergens te vinden bij de actions hier
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 41
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Surfroy01 »

Het was ook puur toeval dat ik deze tegenkwam, moest een kadootje voor neefje kopen.......

Even een vraag, onder de armsteun is een vakje aangeduid met sleutel en soort van oplaadsymbool. Is de batterij in sleutel een oplaadbare en wordt ie daar opgeladen?
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door BVice »

Nee, dat is meer het herkenningspunt van de sleutelkaart. Als de auto de sleutel niet herkent moet je hem daar even op leggen. Bij mij is dat nu 2x voorgekomen in 2 maanden tijd, op het scherm staat dan een melding dat je hem daar moet neerleggen
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 41
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Surfroy01 »

Oh ok, gelukkig (nog) geen last van gehad. In het begin wel als ik met andere sleutel bij auto kwam als waar ik hem mee op slot gedaan had, dat hij niet reageerde op automatisch open. Echter is dat nu weer ok, self healing car :roll:
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 41
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Surfroy01 »

Sleutel probleem gevonden, wanneer deze te dicht bij mijn telefoon zit dan komt het signaal niet goed door :mrgreen:
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bas-W
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mar 2013 13:46
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Bas-W »

Bekende ergernis, ook bij andere Renault's. Mijn sleutelkaart zat voorheen voor/achter mijn portemonnee en die had een RFID/NFC blokkade ingebouwd. Hierdoor kon de auto mijn sleutel vaker niet dan wel 'zien'. Het maakte echter ook niet uit of de sleutelkaart voor of achter mijn portemonnee zat.
Besteld: Megane E-Tech Electric Techno 60 kW
Huidig: Talisman Estate 1.5 dCi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 41
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Surfroy01 »

Bericht van ministerie van economische zaken, ondanks de tussentijdse prijsverhoging van 2200 euro krijg ik toch de subsidie uitgekeerd (aanschafwaarde komt daardoor boven de 45KEuro)
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Moes86
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2022 21:29
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Moes86 »

Beste mensen,

Ook ik heb een Megane E Tech besteld begin oktober. De Techno 220 pk Ev60, een witte met als enigste optie een warmtepomp.
Ik twijfelde eerst of ik een warmtepomp erbij zou moeten nemen, want is die 1000 euro erbij die 15 % efficiëntie waard? Ja dat zeker weten.
Waar ik mee zat is dat ik over de grens ging van 45.000 euro van de cataloguswaarde met maar 200 euro geloof ik. Dus ik zou dan ook nog eens de subsidie kunnen vergeten.

Waar ik eigenlijk op hoop is dat het in de toekomst de catalogus "Plafond" ook omhoog gaat ivm stijgende prijzen waar we allemaal mee te maken hebben.

Ik kreeg trouwens begin oktober te horen dat het 8 tot 10 maanden kon duren. Ik hoop ergens volgend jaar rond maart iets te horen. Tot die tijd is er niks aan te doen dan achterover te zitten en proberen alles te volgen rondom de productie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

0111 Mtbiker
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 mar 2016 22:22
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door 0111 Mtbiker »

Het schijnt dat je via de MyRenault app de productie kan volgen. Moet je alleen even het chassisnummer boven tafel zien te krijgen.
Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bas-W
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mar 2013 13:46
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Bas-W »

Schijn bedriegt bij deze helaas. Je kan niets volgen.
Besteld: Megane E-Tech Electric Techno 60 kW
Huidig: Talisman Estate 1.5 dCi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



GreenLilly
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2022 18:54
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door GreenLilly »

Moes86 schreef: 23 okt 2022 21:48 Beste mensen,

Ook ik heb een Megane E Tech besteld begin oktober. De Techno 220 pk Ev60, een witte met als enigste optie een warmtepomp.
Ik twijfelde eerst of ik een warmtepomp erbij zou moeten nemen, want is die 1000 euro erbij die 15 % efficiëntie waard? Ja dat zeker weten.
Waar ik mee zat is dat ik over de grens ging van 45.000 euro van de cataloguswaarde met maar 200 euro geloof ik. Dus ik zou dan ook nog eens de subsidie kunnen vergeten.

Waar ik eigenlijk op hoop is dat het in de toekomst de catalogus "Plafond" ook omhoog gaat ivm stijgende prijzen waar we allemaal mee te maken hebben.

Ik kreeg trouwens begin oktober te horen dat het 8 tot 10 maanden kon duren. Ik hoop ergens volgend jaar rond maart iets te horen. Tot die tijd is er niks aan te doen dan achterover te zitten en proberen alles te volgen rondom de productie.
Ik wil je niet teleurstellen, maar de vraag of de warmtepomp in Nederland echt zin heeft is hier en in andere fora al vaker gesteld. Het lijkt pas echt zin te hebben (ruim) onder 0 graden, wat het hier in Nederland niet vaak is. Ik vraag me af of het die 1000 euro extra waard is, helemaal om vervolgens 3350 aan subsidie te verliezen, heb je dat echt gedaan?
Goed, wellicht komt er binnenkort een real life test waarin dit vergeleken wordt in voor Nederland gemiddelde temperaturen.
Overigens kun je nu je configuratie nog aanpassen mocht je dat willen :).

Voorheen kon je een gedeelte van de productie wel volgen, als in de 'ongeveer' productiedatum/leverdatum. Nu heeft alleen de dealer daar nog inzicht in. Dus succes alvast met het stalken van je dealer :D.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 41
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Surfroy01 »

Moes86 schreef: 23 okt 2022 21:48 Beste mensen,

Ook ik heb een Megane E Tech besteld begin oktober. De Techno 220 pk Ev60, een witte met als enigste optie een warmtepomp.
Ik twijfelde eerst of ik een warmtepomp erbij zou moeten nemen, want is die 1000 euro erbij die 15 % efficiëntie waard? Ja dat zeker weten.
Waar ik mee zat is dat ik over de grens ging van 45.000 euro van de cataloguswaarde met maar 200 euro geloof ik. Dus ik zou dan ook nog eens de subsidie kunnen vergeten.

Waar ik eigenlijk op hoop is dat het in de toekomst de catalogus "Plafond" ook omhoog gaat ivm stijgende prijzen waar we allemaal mee te maken hebben.

Ik kreeg trouwens begin oktober te horen dat het 8 tot 10 maanden kon duren. Ik hoop ergens volgend jaar rond maart iets te horen. Tot die tijd is er niks aan te doen dan achterover te zitten en proberen alles te volgen rondom de productie.
Ik vraag mij af of je uberhaupt kans maakt op subsidie omdat je de auto nu besteld hebt en de pot voor 2022 leeg is. Ik dacht dat de aanvraag geldig is in het jaar van bestellen. En volgend jaar is de subsidie maar 2900 euro.

Overigens is mijn subsidie vorige week gestort op mijn rekening, dus het aantonen van de tussentijdse prijs verhoging, waar ik niets aan kon doen is geslaagd (die 2200 euro omhoog).

Over de warmtepomp, ik was vorige week in Sauerland met 3 graden temp in de ochtend en zag dat de range nauwelijks afgenomen was tov de middag ervoor toen ik bij hotel parkeerde. Ik heb dus geen warmte pomp.

Overigens prima onderweg kunnen laden heen en terug naar Sauerland, tegen de tijd dat je een plas gedaan hebt, kop koffie met broodje op hebt, is ie alweer 80% geladen. En bij de lidl in Duitsland is het gratis laden :D
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door renault15.17 »

De uitleveringen komen inmiddels wel aardig op gang. Maar helaas is de voorspelde leverdatum van mijn MéganE vandaag verschoven van eind november naar eind februari. :cry:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 290
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Andere Peter »

Ik kwam deze vergelijking nog tegen megane / c4
voor wie een half uurtje over heeft. (Tijdens snelladen ofzo :-))
https://nederlandelektrisch.nl/test-rev ... h-electric
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 41
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Surfroy01 »

Overigens vanmorgen de op afstand bedienbare airco optie gebruikt, zeg maar de ouderwetse standkachel maar dan elektrisch, en verrekt dat werkte goed, heerlijk warm bij instappen en het mooiste, al het ijs van de ramen. Nu had ik al sinds jaar en dag een elektrische standkachel die ik in elke auto bouwde en dan met stekker interieur verwarmen, maar ik had niet gedacht dat de airco zo goed de auto zou ontdooien. Verwachte wel flink wat minder range, maar bij instappen bleek er voor 6km energie gebruikt te hebben maar eenmaal op plaats van bestemming was er van dat verschil niets meer te merken. Ik heb overigens geen warmtepomp.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door corvankruchten »

Haha, ik had vanochtend ook geen ijs op de ramen, en dat zonder de airco gebruikt te hebben.....
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffonz
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 dec 2018 16:48
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door ffonz »

Even off topic, omdat ik [mention]Surfroy01[/mention] geen PB kan sturen: Je zei in oktober dat je bij de Lidl in Duitsland kon gratis laden, maar ik had berichten gelezen dat de Lidl daar sinds half september 2022 mee gestopt was. Hoe zit dat nu?
Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door corvankruchten »

Tot nu toe was het mij nog niet gelukt om bij de LIDL in Duitsland te laden, dus ik weet het niet. Ik zal een dezer dagen nog eens gaan proberen.
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 290
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Andere Peter »

de snellader kan/kon je zo pakken bij de Lidl
voor de 22kw aansluiting heb je vaak de app van ze nodig
(wij waren er voor september)
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 41
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Surfroy01 »

ffonz schreef: 01 dec 2022 09:58 Even off topic, omdat ik @Surfroy01 geen PB kan sturen: Je zei in oktober dat je bij de Lidl in Duitsland kon gratis laden, maar ik had berichten gelezen dat de Lidl daar sinds half september 2022 mee gestopt was. Hoe zit dat nu?
Lidl in Winterberg deed het gewoon.

Toegevoegd in 1 minuut 54 secondes:
corvankruchten schreef: 01 dec 2022 09:50 Haha, ik had vanochtend ook geen ijs op de ramen, en dat zonder de airco gebruikt te hebben.....
Ik heb dat zo vaak, en ik woon notabene 1 km hemelsbreed van de noordzee, zou je zeggen, dan moet het warmer zijn maar toch zat alles hier vanmorgen dichtgevroren, terwijl er geen vorst vermeld was.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door renault15.17 »

Sinds gisteren rij ik de E-tech Evolution ER als vervanger van mijn Megane IV dCI EDC. Auto is in april '22 besteld en zou oorspronkelijk in november '22 geleverd worden. Dat werd toen uitgesteld naar eind februari maar op 2 januari stond de dealer al op de voicemail dat de auto geleverd was. :)
Elektrisch rijden is niet nieuw voor me, we rijden al sinds juni 2013 prive in een ZOE, maar de Mégane is wel even wennen, ook t.o.v. de Megane IV.

Afbeelding
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Pepone »

Veel plezier of werkse (naar keuze) ermee.
Zie dat die lelijke oker achtige bumper hoeken zijn mee gespoten.

Ja, het wordt steeds mooier op de weg met witte Renaults. :mrgreen:

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

0111 Mtbiker
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 mar 2016 22:22
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door 0111 Mtbiker »

Hoe bevalt de 130Pk? Lijkt me ruim voldoende maar toch? Hoeveel km rij je er met deze temperaturen mee?
Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door renault15.17 »

De 130 pk is zeker genoeg. Tot ca. 70 km/u is hij lekker vlot, daarboven kom je gewoon goed mee met het verkeer.

Met temperaturen rond het vriespunt, haal ik zo'n 300-320 km. Dat is dan wel 95% snelweg met snelheden boven de 100 km/u. Op dagen dat de temperaturen stijgen richting de 8-10 graden, zag ik de actieradius-voorspelling richting de 360km gaan.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

0111 Mtbiker
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 mar 2016 22:22
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door 0111 Mtbiker »

Netjes. Dank je wel.
Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door A110 »

Geachte Megane E-Tech Electric rijders,

Ik had een paar vraagjes met betrekking over de Megane.
Ik rijd nu, naar volle tevredenheid een Clio E-Tech hybrid.
Alleen de auto is eigenlijk net iets te klein en de bestuurdersstoel is aan de korte kant voor mij, ben 1.92 lang.
Ook de in en uitstap is soms wat lastig als ik weer last van mij rug hebt.

Daarom zit ik in overweging te nemen om eens te gaan kijken voor een Megane Electric. Hele mooie auto qua vormgeving.
Maar heb daar toch graag wat vragen/informatie over van eigenaren die al rijden met zo'n auto.

Mijn dagelijkse auto bewegingen zijn voornamelijk over binnenwegen (60 en 80 km/h) over een afstand woon/werk van 30 km per dag (15 km enkele reis). Jaarlijks zit ik ongeveer op 10.000km
Ik kan de auto niet opladen bij mijn woning. Nog geen voorziening en geen eigen plek. Meestal kan ik wel gewoon voor mijn woning parkeren dus het zou een optie kunnen worden in de toekomst (zijn wel openbare plekken dus kans is groot dat ik niet altijd voor mijn woning kan staan). Zonnepanelen heb ik wel op dak liggen maar niet genoeg, ik kon er maar 5 kwijt. Optie voor meer is er als we de tuin gaan aanpakken. Dan kan ik er meer kwijt.
In de straat staat er wel een openbare laadpaal. En ik kan op mijn werk gewoon gratis opladen.
Verder zullen in het weekend de wat langere afstanden op de snelweg gemaakt worden.

Uiteraard zal ik ook een bezoek gaan brengen aan een dealer maar ik ben me nu voornamelijk aan het oriënteren.

Het hangt ook helemaal af wat de toekomstplannen gaan doen op gebied van de elektrische auto, en dan bedoel ik qua wegenbelasting.
Vanaf 2026 moet je 100% wegenbelasting gaan betalen. De meeste EV modellen zijn zwaarder dan een benzine variant en ga je dus beduidend meer wegenbelasting betalen waardoor de maandelijkse kosten behoorlijk hoger worden dan een benzine variant en het dus niet meer aantrekkelijk is om elektrische te gaan rijden. Hoe kijken jullie hierover.
Uiteraard zijn het nog plannen maar ik moet hier wel goed over na gaan denken.

Mijn vragen:
- hoe is de in en uitstap van de Megane? ofwel is deze wat hoger dan de Clio?
- zijn de stoelen wat langer qua zitting?
- is de binnenspiegel automatisch dimbaar? dit kan ik nergens terugvinden en is voor mij wel een must ivm nachtblindheid
- wat zou de betere keuze zijn, de EV40 of EV60? qua verbruik en actieradius.
- er is al veel over gepraat maar heeft een warmtepomp een meerwaarde?

Verder is alle informatie welkom.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffonz
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 dec 2018 16:48
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door ffonz »

Aantal vragen kan ik geen antwoord op geven, ik ben een kop kleiner.
Binnenspiegel is volgens mij automatisch dimbaar. Maar de Techno heeft ook een digitale binnenspiegel (camera, als je hem op de nachtstand zet). Verder is de achterruit heel erg klein. Weet niet of goedkopere uitvoeringen dat ook hebben.
Van mij had de EV40 ook gemogen, maar mijn partner wilde 60kWh. Grotere batterij is alleen prettig/comfortabel op lange afstanden naar het buitenland. Heb zelf eerst een Zoe gehad en die actieradius (±250km) vond ik ook goed genoeg. Ook naar het buitenland.
Ik heb het nog niet kunnen testen, maar een warmtepomp is wel fijn om in de winter snel te kunnen laden. Met de Zoe werd het laden in de winter allemaal toch wel erg traag.
Hoe die aan gaat is nog wel fuzzy voor mij. Ik geloof dat de batterij verwarmd wordt als je een snellader in de navigatie kiest als bestemming. Maar ja, mijn 1e winter met de Megane moet nog komen.

De meeste vragen zijn toch wel erg persoonlijk. Dus iemand anders kan een hele andere mening hebben.
Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 41
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Surfroy01 »

Ik ben 5cm kleiner maar vind de stoelzitting eigenlijk net te kort, prima zit maar zou bv zo'n kleine extender mogen hebben als ik in vorige auto's had die je in en uit kon schuiven. Ik rijd met een Techno EV60 zonder warmtepomp, heb geen last van laad snelheid verschil in zomer of winter, bereik is in de winter rond de 350km in de zomer 400+km ik rijd daarbij altijd in sport modus. Als ik het zo lees is de 40 genoeg voor je maar ik zou vooral adviseren, ga eens proefrijden dan weet je wat ik bedoel met de zit.

Overigens ben ik uiterst tevreden over de Megane, heb hem precies een jaar een 15Kkm gereden met gemiddeld verbruik van 15kwh/100km. Ik heb wel het voordeel van een eigen oprit met laadpaal, zonnepanelen, daltarief etc. Ga er ook geregeld mee naar het buitenland.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door A110 »

Dank jullie wel voor de antwoorden.

Uiteraard weet ik ook dat het allemaal heel erg persoonlijk is maar alle tips en ervaringen zijn altijd welkom.
Ik ben er nog niet uit. Ik heb een excel bestand gemaakt met alle kosten en ja ik ben nu voor de komende 2 jaar nog goedkoper uit met de Megane E-Tech. Maar als er vanaf 2026 de MRB weer word ingevoerd ben ik toch echt een heel stuk meer kwijt dan mijn huidige Clio E-tech.
Ik moet er nog eens goed over na gaan denken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door A110 »

Goedemiddag,

Ben gisterenmiddag eens bij de Renault dealer binnengestapt om de Megane Electric eens van dichtbij te bewonderen.
Het is een schitterende auto en wat mij opvalt is dat hij ook zeker niet groot oogt in het echt.

Wat betreft de stoelen kan ik zeggen dat ik het met Surfroy01 eens bent. De zitting is inderdaad nog steeds kort. Wel iets langer dan mijn Clio maar had wat mij betreft toch nog iets langer gemogen.
Als ik de voorstoel op mijn lengte instel kan ik wel achter mij eigen op de achterbank zitten. Alleen door de verhoogde vloer kunnen mijn voeten niet onder de stoel waardoor ik niet lekker kan zitten. Nu komt het zeer weinig voor dat ik achter mij eigen gaat zitten, maar toch.
De in en uitstap is wel iets makkelijker dan de Clio. Mede ook door de hogere bodem.

Wat mij ook opviel is dat ik met mijn rechter knie tegen de "punt" van de middenconsole, het gedeelte waar je je telefoon draadloos kan opladen, zit en dat zat niet prettig.

Al met al een zeer mooie auto maar ga er nog eens goed over nadenken. Een proefrit te zijner tijd zal een doorslag moeten gaan geven.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht