Moet 2x drukken om deuren te openen

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door Gl1800 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Over welke software heb jij het? De software versie voor de AB kun je zelf niet zien zover ik weet, dat moet met een pc in de garage gebeuren, via de diagnose stekker onder de middenconsole.
Dus verwar het niet met de software van je RLink/multimedia systeem aub.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door Grad »

Ik ben zojuist gebeld door de dealer.
Een hele hoop bla bla maar van een software update weten ze niks. Er werd gezegd dat 2x drukken alleen moest als hij lang gesloten was om de accu te sparen.
Ik geloof echt wel in de update , maar het kan er bij niet in dat dit niet nederland breed gecommuniceerd word.
@GI1800 welke dealer heb jij ?
Mijn dealer is renault janssen Kerres die bestrijkt ongeveer heel midden en zuid limburg.
Is dealer van citroen, nissan kia en renault en heeft zeker 5 vestigingen.
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door Gl1800 »

Dat verhaal van lang gesloten en dan 2x moeten drukken is waar. Met lang praat je over een week ofzo. Hiermee spreekt de dealer zichzelf ook tegen zou ik zeggen want als hij kort gesloten is hoor je niet 2x te hoeven drukken.
Ik ga mijn dealer niet noemen, ik denk dat hij daar niet blij van wordt als hij in deze discussie wordt betrokken.
Wat ik wel weet is dat de chef monteur mij vertelde dat hij die update niet zo maar zag, hij heeft met RN gebeld en die vertelde hem hoe hij wel bij die update kwam of zoiets
Maar het fijne weet ik hier niet van.
Maar dat er een update is, is zo zeker als 2x2 4 is.
Ik heb er ook zelf bijgestaan dat hij werd ingevoerd.
Zou anders zelf met RN bellen.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Burg
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

moet twee keer drukeen

Bericht door Burg »

Toen ik een maand na de aflevering op 21 september bij de dealer aangaf dat ik twee keer moest drukken om het portier te openen, wisten zij meteen te melden dat daar een update voor was ( her-programmeren van het handsfree module) en na een afspraak gemaakt te hebben is deze op 25 september geïnstalleerd. De duur van deze operatie is ongeveer 1 uur.

Ik zou als ik jou was maar gauw een andere dealer opzoeken.
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door Gl1800 »

Burg , zo is dat :D
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door Grad »

@ burg Een andere dealer zoeken is wel heel rigoreus, ga ik dus ook niet doen, iedereen verdient een tweede kans.toch ?
Verder is het een prima dealer, ik zou wel naar de dealer van GI1800 kunnen gaan maar die is geheim. :lol:
Ik denk dat ik binnenkort eens met wat printjes cq verwijzigingen uit dit forum langs ga.
Uiteindelijk zal ook mijn dealer het wel oplossen, maar ik heb er zoals al eerder gemeld niet veel last van, wat niet wegneemt dat ik het wel opgelost wil heben
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door Axel57 »

Mijn dealer is het ook aan het uitzoeken en zou het bij meerdere Captur modellen eens proberen, kijken of ze het allemaal hebben.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Forma
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2013 14:42
Actief als: particulier

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door Forma »

Gl1800 schreef:Wie herkent dit :?: Als mijn Captur met Keyless entry langer dan ongeveer 10 minuten afgesloten is en ik wil de deuren weer openen, moet ik altijd 2x op het knopje van het handvat drukken. De eerste keer gebeurt er niets. Als ik hem echter net heb afgesloten door weg te lopen, dan hoef ik maar 1x te drukken( zoals het hoort). Mijn dealer erkent dat het niet is zoals het hoort, hij heeft de software opnieuw geladen zonder resultaat. :?
Het lijkt erop dat het systeem eerst geactiveerd moet worden door de eerste keer drukken :?:
Hij doet dit bij beide deuren, dus het ligt niet aan het schakelaartje in het handvat

Gisteren Captur opgehaald. Ook 2x drukken.
Renault Captur, TCe 140 EDC GPF, Mild Hybrid, Intens, Rouge Flamme/Noir Etoile, Pack Easy Link navigatie +, parkeersensoren voor en achter, achteruitrijcamera, instaplijsten, trekhaak en reservewiel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door Grad »

Hieruit blijkt maar weer dat er veel dealers zijn die niet op de hoogte zijn (gebracht) van een software update.
Het is toch wel heel slordig van renault nederland.
Ondertussen zouden de nieuwe capturs toch wel standaard voorzien mogen zijn van de nieuwste software.
Ook tom tom mag trouwens wel weer eens een update krijgen.
Voor de rest rijd hij heerlijk en ben ik zeer tevreden, morgen maar weer eens wat benzine voor de lol verbranden. :D
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



WJvH
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 jun 2017 15:20
Actief als: particulier

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door WJvH »

Gl1800 schreef:Wie herkent dit :?: Als mijn Captur met Keyless entry langer dan ongeveer 10 minuten afgesloten is en ik wil de deuren weer openen, moet ik altijd 2x op het knopje van het handvat drukken. De eerste keer gebeurt er niets. Als ik hem echter net heb afgesloten door weg te lopen, dan hoef ik maar 1x te drukken( zoals het hoort). Mijn dealer erkent dat het niet is zoals het hoort, hij heeft de software opnieuw geladen zonder resultaat. :?
Het lijkt erop dat het systeem eerst geactiveerd moet worden door de eerste keer drukken :?:
Hij doet dit bij beide deuren, dus het ligt niet aan het schakelaartje in het handvat
Ik heb het zelfde euvel bij mijn eigen auto. Inmiddels ook al 2x een leen auto van de dealer meegekregen i.v.m. andere problemen en deze 2 auto's hadden het ook.
10-2017 Captur dCi 110, Edition One, Two Tone Gris Cassiopée / Noir Etoilé.
09-2020 Captur TCe 130, Initiale Paris, Noir Etoilé GNE

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



John Black
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 okt 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door John Black »

Eindelijk!
Ben nu diverse keren bij de dealer geweest voor mn nieuwe Capture Phase 2.

Niet alleen moest ik 2 keer drukken, maar soms weigerde de keyless entry helemaal.

Diverse keren uitgelegd dat er een update voor de module was, maar dealer wist van niets en dus was er ook niets aan de hand. Als er zoiets was zou het in het Renault systeem bekend zijn.

Bij het ophalen gaven ze aan alsnog de update gevonden te hebben en ... nu nog maar 1x drukken.
Renault Captur, Edition One, Noir Etoille, Sept. 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wouter47
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 nov 2017 10:57
Actief als: particulier

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door Wouter47 »

Ik heb mijn Nieuwe Captur (phase 2) sinds eind februari en hetzelfde probleem van 2x moeten drukken viel mij op.

Bij de eerste keer drukken gaat overigens wel de verlichting branden, maar de deur ontgrendelt pas bij de 2e keer drukken...

Groet,

Wouter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door Axel57 »

Eureka, gisteren is bij onze Captur de voorruit vervangen en de auto uitgelijnd en gelijk nog maar een keer begonnen over het twee keer drukken.

Beide handsets ingeleverd, handsets opnieuw geprogrammeerd en wat denk je nu hoeven we maar een keer te drukken. :dance:
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



prometheus53
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2018 09:33
Actief als: particulier

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door prometheus53 »

Beste renault Captur rijders van het type 2 (nieuwste uitvoering vanaf 2017).renault heeft de toegang van de auto vanaf dit type op 2x drukken gezet dit om bij de 1e keer drukken de verlichting aan te zetten en bij de 2e x de deuren te ontgrendelen daar is NIETS en dan ook NIETS aan te veranderen het is door Renault bedacht,Bedankt Renault----- :twisted: gewoon een hele domme keuze.

de dealer heeft het verholpen bij zijn 1e beurt nu werkt het eindelijk goed(1x drukken). :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AadvK
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 feb 2017 15:08
Actief als: particulier

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door AadvK »

Hoi .
Onzin dat dat niet is te veranderen .
Vorige maand zelf laten veranderen .
Dus nu gewoon een maal drukken om te openen.
Groetjes en succes
Aad
Nieuwe Captur Juli 2017 phase 2 Tce 120 EDC Intens Rood met Zwart dak . Met Opties middenarmsteun voor en Easy life Pack .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door Axel57 »

@prometheus53 wij en veel anderen hebben dat laten veranderen zoals je in deze topic hebt kunnen lezen.

Wij drukken :P maar 1 keer met onze Phase 2. Ja je moet een beetje druk zetten bij de dealer.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door Grad »

De vorige maand met de captuur voor de gecombineerde A en B beurt geweest. Ca 20000 km in een jaar gereden.
Bij het brengen van de auto nog eens gevraagd naar de oplossing voor het 2x drukken.
Toen ik de auto ging ophalen had deze een software update ondergaan, en nu hoef ik nog maar 1x te drukken om de deuren te openen. Ik heb de 2e handset hier niet voor hoeven in te leveren.
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Burg
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door Burg »

Ik zou die 2 de handset maar even testen.
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



carpintero
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jun 2018 22:27
Actief als: particulier

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door carpintero »

ik heb het zelde met onze capture van 20-06-2018 2x drukken , hebt dit kort gebruikt , keyless geeft een signal af wat onder schept kan worden dus ik gebruik altijd de knopje op de kaart

Gl1800 schreef:Wie herkent dit :?: Als mijn Captur met Keyless entry langer dan ongeveer 10 minuten afgesloten is en ik wil de deuren weer openen, moet ik altijd 2x op het knopje van het handvat drukken. De eerste keer gebeurt er niets. Als ik hem echter net heb afgesloten door weg te lopen, dan hoef ik maar 1x te drukken( zoals het hoort). Mijn dealer erkent dat het niet is zoals het hoort, hij heeft de software opnieuw geladen zonder resultaat. :?
Het lijkt erop dat het systeem eerst geactiveerd moet worden door de eerste keer drukken :?:
Hij doet dit bij beide deuren, dus het ligt niet aan het schakelaartje in het handvat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Forma
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2013 14:42
Actief als: particulier

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door Forma »

Na een onderhoudsbeurt nu maar 1x drukken. Eerst de mededeling dat het niet kon, maar blijkbaar bij nadere “studie” bleek het wel mogelijk te zijn.
Renault Captur, TCe 140 EDC GPF, Mild Hybrid, Intens, Rouge Flamme/Noir Etoile, Pack Easy Link navigatie +, parkeersensoren voor en achter, achteruitrijcamera, instaplijsten, trekhaak en reservewiel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Moet 2x drukken om deuren te openen

Bericht door Grad »

Recent was de batterij van mijn kaart leeg. Toen effe de reserve kaart gebruikt, deze was niet mee geweest met de update om het 2x drukken te verhelpen.
Kaart werkte zonder problemen.
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht