Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
mechanic schreef:Bij o.a de dealer heb je een jaar garantie op onderdelen en montage.
Als je weet wat je doet,en je hebt het gereedschap kan er niks fout.
Tja , ik denk zo , jij blijkbaar ook …..'t zijn altijd die vrouwen die ons op kosten jagen hee !
Off topic :
Heb vandaag een ex-collega gesproken ....die had een nieuwe "bus" gekocht van Ford met 6 zitplaatsen ( lichte vracht ) , zijn oude hadden ze midden in de nacht voor z'n deur perte-totale gereden....
Linksachter aangereden tegen waarschijnlijk meer dan de toegelaten 50km/uur.....de oude bus stond "in vitesse" en was +- 8 meter verder "geduwd"
Al ff geleden...MAAR :
verleden weekend : dagje Walibi-Waver - pretpark en je raad het al....op de heenweg no problemo...op de terugweg na +- 40 van de 75 km...
gedurende +- 1 à 2 seconden : "kans op motorschade-STOP motor" Voor de foutmelding erop kwam had ik al zelf ondervonden dat er een paar keer "gestotter" was van de motor ( heel even maar en dat tegen +- 2500rpm te voelen dus )
Bij de foutmelding Ik gelijk de cruise control af en gewoon verder naar huis gereden....niks meer aan de hand!
Het was de 2e tankbeurt nadat er bij de vorige een "flush" was ingekapt en bij die 2e dus gewoon getankt zonder iets toe te voegen.
Afgelopen weekend toch nog maar eens 100 cc in de +- overige 40 liter gekapt en geen problemen gehad met de motor.
Het lijkt erop dat er mogelijk dus toch een injector of meerdere in foutmelding gaan echter komt de foutmelding alleen als de motor goed warm is.
Ik zal de wagen dus voor de zekerheid nog een keertje laten nakijken in onze garage en 1 of meerdere injectoren eruit laten halen om deze te "testen"
M'n concullega van de garage zei me echter zonet dat er al verschillende Fords van ons bedrijf +- hetzelfde hebben gehad als mijn wagen....en raadde me aan om alvorens de injectoren eruit te halen , een ander en straffer spul in de tank te kieperen …( FORTE oid ik moet het nog nakijken er zijn meerdere varianten )
Met dat spul waren de problemen opgelost bij de Fords.....echter is dit geen garantie voor mijn auto.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ondertussen weer een tijdje geleden.....
update :
+- 1 maand geleden injector 1 laten vervangen door een nieuw exemplaar na nogmaals een fout/storing....je kan dat niet blijven uitstellen !
Aankoopprijs voor 1 injector incl. btw = 378€ , dit is maw enkel de aankoopprijs !
Tot heden geen problemen meer , ik moest het wel een beetje tijd geven omdat er nu een andere injector bij de 3 originele zit.
Alles ingelezen( of is het ingeleert ? ) en heb op een a4-tje de nodige vaststellingen staan wat betreft de "correcties" per injector.
Ik hou jullie op de hoogte mocht er een volgende injector de geest geven.....mijn collega's raadden me aan om in zulk geval toch weer een volgende te vervangen en pas bij een 3e de laatste 2 gelijk te vervangen.
Blijkbaar iets te vroeg victorie gekraaid......enkele weken terug weer een storing op de motor/inspuiting , hill-assist enz enz.....
De 4 injectoren zijn eruit geweest om te laten testen en er zat op een andere dan diegene die is vervangen ook een storing/mankement.
Er worden nu nog 3 bijkomende nieuwe injectoren geplaatst en dan is het weer ff afwachten.
Zodra het zeker is dat er aan de injectoren niets meer mankeert zal de auto naar een Renault-daler gaan voor een nieuwe distributieriem en alle andere zaken die dan ook best vervangen worden ( waterpomp enz....)
't Is dat ik zo graag rijd met m'n Scenic dat ik er geen afscheid van kan nemen ,; 7 plaatsen , grote koffer , zetelverwarming , cc , lederen zetels ..
Een andere wagen is altijd duurder , en ik zou er graag nog -tig keer mee op reis gaan .
ik hou jullie op de hoogte .
Alle 4 de injectoren zijn vervangen uiteindelijk!
Heb de auto terug en moet zeggen dat ie soepel rijdt nu.
Heb meteen ook een afspraak gemaakt voor de distributieriem en waterpomp enzenz……
Dit zou 803 € gaan kosten btwi.
@rondzoeken : bij Renault-dealers - service-punten kom je soms in de buurt van 800 maar eerder naar de 900 en hoger...…
Nu is die garage vlakbij m'n werk en dat is ook wel handig in-geval-van .
Officieel zijn dat de gangbare prijzen in onze woonbuurt.
Vandaag is onze oudste dochter naar de autokeuring geweest : groen !
Geen opmerkingen , tekortkomingen ( lichten stonden deze keer wel goed na controle van m'n collega) , hij kan er dus weer een jaartje tegen !
Nu die distributieriem nog volgende week en we zijn weer helemaal gerust.
Met een weekje vertraging is de distributieriem + waterpomp en heel de mic-mac vervangen....808 € uiteindelijk , pfffff.
Er stond 1.2 km op de dagteller , ik vermoed dat dit de testrit was van de garage.
Een jaartje later dus ( 7 ipv 6 jaar ) en nieuwe injectoren hoop ik komende zomer niet terug in panne te staan in Duitsland , Kroatië , Bosnië , ……
Heb nog eens naar m'n km's gekeken : 63500 km voor 7 jaar ...tja , echt wel te weinig voor een diesel maar ik kon bij de aanschaf ook niet weten dat ik dichter bij huis ging werken en zelfs nog aan een firmawagen ging geraken , haha.
Afgelopen weekend nog aardig wat geluk gehad : Clio op de oprit , GSIII op straat ...na een ritje met de Clio de 2e sleutel maar geprobeerd om te zien of er een probleem met de sleutel was. Startte meteen ( in z'n neutraal , handrem "op" ) , naar binnen....tot er gebeld werd aan de deur :
De Clio was gebold tot tegen de rechter-voorzijde van de GSIII....leek een ferme deuk in te zitten , echter na de Clio terug 3 meter vooruit te hebben gereden : geen schade ! (plastic heeft voordelen )
De handrem was iets te zacht aangetrokken en de auto is vermoedelijk zeer traag achteruit gebold.....onze zoon was immers nog tussen het starten en het aanbellen 5 minuten weggeweest en zei dat de auto er nog stond zoals ie vertrok.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Sinds 2 september rijd ik in mijn Austral. Een heerlijke auto en een flinke verbetering tov mijn Renault Kadjar. Helaas werkt mijn cruise control niet sinds ik hem ophaalde (overigens wel tijdens de proefrit) Hebben meer rijders hier last van gehad?...
Vorig jaar hebben wij een Dacia Duster uit 2018 aangeschaft ivm het trekken van de caravan. Echter bij de eerste rit ging het al fout, de temperatuur schoot omhoog en er ging gelijk een alarm af in de auto ' mogelijk motorschade '. De caravan weegt...
Goede morgen,
Onze Renault Master 3.3T 2.5dci 115 uit 2006 gaat regelmatig naar de noodloop .
Het toerental blijft dan onder de 2000 rpm, helaas geen indicatie op het dashbord en soms lost het zich vanzelf op tijdens een rit.
De eerste keer uitlezen...
(Eigenlijk een Nissan NV300 Westfalia, maar goed, dat is hetzelfde)
De meeste start-stop instructies gaan naar BatteryGuage, maar die laat bij mij geen startstop zien, maar na lang zoeken heb ik hem gevonden
Ik ben sinds kort in het bezit van een Renault Scenic 2018 (gelukkig slechts 18000 km op de teller (gecheckt door Bovag), dus nog zo goed als nieuw).
In de eerste week dat ik er in gereden heb werkte het Start and Stop systeem...
Goedemiddag,
Sinds maart hebben wij een Renault Kadjar uit 2018. Tot nu toe geen problemen gehad, maar afgelopen week tot 2x toe gebeurd dat de auto niet start bij het stoplicht nadat hij door start stop systeem uit is gegaan. Eerste keer geen...