Multiriem gebroken na 60.000 km en 3 jaar, oorzaak??

Alles wat met de motor van de Scenic te maken heeft.
Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 13
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Multiriem gebroken na 60.000 km en 3 jaar, oorzaak??

Bericht door mechanic »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Is een geweldige reis auto weet ik uit ervaring,de D4 motor is ook erg krachtig.
Alleen erg ruim voorin,en bij achterbank wegklappen pas achterin.

Veel plezier ervan!

Ps: de grote wielen icm platte banden nemen wel iets comfort weg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Re: Multiriem gebroken na 60.000 km en 3 jaar, oorzaak??

Bericht door Frans_G.Scenic »

mechanic schreef:Is een geweldige reis auto weet ik uit ervaring,de D4 motor is ook erg krachtig.
Alleen erg ruim voorin,en bij achterbank wegklappen pas achterin.

Veel plezier ervan!

Ps: de grote wielen icm platte banden nemen wel iets comfort weg.
Er zitten al kleinere onder maar maakt minder uit dan ik verwacht had, maar is meer iets voor het Volvo forum :wink:

Ik heb toch nog een (laatste) vraag, in Luxemburg de benzinetank afgevuld van de Scenic, die brandstof stop ik liever in de buitenboordmotor.
Is die af te tappen? Met een slang door de vulopening is niet zo'n succes, ik trok net de connector los op de motor. Daar staat best druk op en hij starte niet meer. Het is wel een geklieder en dus niet ongevaarlijk om hem op lpg te laten lopen en deze leiding te verbinden met een stuk slang. Is er een betere en veiligere manier?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 13
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Multiriem gebroken na 60.000 km en 3 jaar, oorzaak??

Bericht door mechanic »

Aftappen aan de tank gaat niet.
Beste inderdaad in de motorruimte een aanvoer/retourslang kiezen die gunstig gesitueerd is en met een slang naar een emmer leiden.
Auto op contact zetten. Of de pomp eindeloos blijft lopen weet ik niet (vermoed van niet),hadden daar in de wpl een aparte pomp voor.

Er is een prima Volvo forum vol kenners!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht