My Renault app

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door puccini »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Bert O. schreef:
It will get regular updates
:lol:

Dit geloven ze zelf toch niet :twisted: :fp:
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrsmit01
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 59
Lid geworden op: 29 jan 2016 16:12
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door mrsmit01 »

De nieuwe MY Renault-app zal vanaf de herfst progressief worden gelanceerd in een aantal gedekte landen, waaronder Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. In België en Luxemburg zal ze tijdens het eerste trimester 2018 gelanceerd worden. Over een Nederlandse lancering is momenteel nog niets bekend. De app zal regelmatig worden bijgewerkt met nieuwe functies om het geconnecteerde ecosysteem van de gebruiker uit te breiden. In de maanden na de lancering, zal de app compatibel worden met alsmaar meer nieuwe en tweedehandse modellen en met het wagenpark van Renault.

Gaat nog even duren dus....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door puccini »

@ mrsmit01

Dat hebben we al kunnen lezen in de bijdrage van daniel.vandermaesen!
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Domi1963 »

Klopt! Ik wacht ongeduldig het voorjaar van 2018 af!
Als het weer niet verschoven wordt. :roll:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrsmit01
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 59
Lid geworden op: 29 jan 2016 16:12
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door mrsmit01 »

puccini schreef:@ mrsmit01

Dat hebben we al kunnen lezen in de bijdrage van daniel.vandermaesen!
Dank voor je oplettendheid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door PaulZ »

Zal in de herfst een proberen hem vanuit de Duitse AppStore te installeren.
Ik hou jullie op de hoogte......
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Priyantha
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2014 15:04
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Priyantha »

Ik heb de app met de hand gedownload. En vervolgens geïnstalleerd. Inloggen gaat niet met je Nederlandse My Renault account.
Dus ik heb een nieuw account aangemaakt via de app, dan krijg je een UK account, vervolgens heb ik het VIN nummer van mijn Megane ingevuld en de datum van registratie. Ik heb gewoon mijn Nederlandse adres ingevuld ;-)
Vervolgens weet de App waar mijn auto staat, verdere informatie is er eigenlijk niet, kan ook komen doordat de Megane die ik heb niet zoveel 'online diensten' heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MH74
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2017 12:50
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door MH74 »

Priyantha schreef:Ik heb de app met de hand gedownload. En vervolgens geïnstalleerd. Inloggen gaat niet met je Nederlandse My Renault account.
Dus ik heb een nieuw account aangemaakt via de app, dan krijg je een UK account, vervolgens heb ik het VIN nummer van mijn Megane ingevuld en de datum van registratie. Ik heb gewoon mijn Nederlandse adres ingevuld ;-)
Vervolgens weet de App waar mijn auto staat, verdere informatie is er eigenlijk niet, kan ook komen doordat de Megane die ik heb niet zoveel 'online diensten' heeft.
Hoe download je de app handmatig?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rudi63
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 dec 2016 19:34
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Rudi63 »

Heb de app ook geinstalleerd en op mijn Talisman ook enkel zichtbaar waar de wagen zich bevind.
De app kan je hier: https://apk.tools/details-my-renault-595037-apk/ downloaden en dan op je toestel installeren, voorlopig bied de app weinig meerwaarde.
Talisman Grandtour 150Tce Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door hfr »

Rudi63 schreef:Heb de app ook geinstalleerd en op mijn Talisman ook enkel zichtbaar waar de wagen zich bevind.
De app kan je hier: https://apk.tools/details-my-renault-595037-apk/ downloaden en dan op je toestel installeren, voorlopig bied de app weinig meerwaarde.
hopelijk wordt deze app toch wat uitgebreid, want zoals die nu is kun je er niks mee aanvangen. Wanneer je dat vergelijkt met de apps van andere merken
wanneer ik de beschrijving lees , die een paar maanden geleden is gepubliceerd, komt er niks van voor in deze versie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jiepie
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 aug 2016 20:19
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door jiepie »

Vandaag een bestandje kunnen downloaden via Rlink-toolbox, bleek bestand voor de MY renault app te zijn, nu nog de app vinden om hem op de smartphone te installeren. in de Kadjar is er een app voorzien nu.
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door hfr »

heb ook zo'n kleine update gekregen, maar er staat gewoon bij Update systeem (verplicht)
Uitleg waarvoor het dient ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frank Govers
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2017 21:16
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Frank Govers »

De nieuwe MY Renault-app zal vanaf de herfst progressief worden gelanceerd in een aantal gedekte landen, waaronder Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. In België en Luxemburg zal ze tijdens het eerste trimester 2018 gelanceerd worden. Over een Nederlandse lancering is momenteel nog niets bekend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffopma
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Bericht door ffopma »

Ik heb van Renault.fr begrepen dat de app niet eerder dan 1e kwartaal 2019 in NL uitgerold zal worden omdat de website van Renault.nl (nog) niet geschikt is voor gebruik met de app.

Heb wel de Engelse versie als apk voor Android gedownload maar na registratie van mijn Captur in de app was deze verdwenen uit de nederlandse R-link store.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door PaulZ »

Lekker dan.....dan ben ik al bijna toe aan een nieuwe auto......
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Corner
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 12
Berichten: 118
Lid geworden op: 04 jul 2017 20:16
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Corner »

Dat is ook mijn reactie.... "LEKKER DAN!!!!"
Zo houden ze consumenten aan het lijntje door te beloven, beloven en beloven, maar het kost ze ook klanten, want Renault blijft nu wel erg lang achter in de techniek die andere merken nu wel kunnen bieden. En ik zeg eerlijk, ik ben gevoelig voor dit soort techniek.... Het is dat ik net deze Catur phase 2 heb aangeschaft, anders was ik voor een ander merk gegaan die wel mee kan lopen met de techniek van deze tijd!
Mijn advies aan RN is dan ook... zet hier met enige spoed wat mensen op, want het is zonde als klanten weglopen omdat Renault niet kan voldoen aan de techniek van deze tijd ;-)
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffopma
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Bericht door ffopma »

Heb er recent weer een paar mailtjes aan gewaagd maar het antwoord blijft nog steeds hetzelfde "Het is nog niet bekend of (dus niet wanneer) de app in Nederland uitgerold gaat worden.

Dit is de na drie keer mailen de enige informatie die verstrekt wordt, waarom het nog niet bekend is wordt niet vermeld.

In mijn tweede mail gaf ik aan dat het dan toch vreemd was dat er zowel in de papieren als de PDF handleiding en via deze link http://nl.e-guide.renault.com/nld/R-LINK/MY-RENAULT in duidelijk Nederlands (geen Belgisch dus) instructie wordt gegeven hoe de app te downloaden en te koppelen en synchroniseren met de My Renault account.

De betreffende Renault Customer Care medewerker vroeg mij daarop of ik wat specifieker kon zijn m.b.t. de gebruiksaanwijzingen dus heb ik hem de PDF en bovenstaande link gestuurd.

Na die mail werd ik gebeld en is mijn voicemail ingesproken met, jullie raden het al, de volgende mededeling: Beste heer Fopma, Het is nog niet bekend of de My Renault app in Nederland uitgerold gaat worden. Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

De mailtjes en het telefoontje kwamen overigens van dezelfde medewerker dus het is niet zo dat er lang elkaar heen gewerkt wordt. Opvallend is natuurlijk wel dat er in de voicemail met geen woord gerept wordt over de instructie in het boekje en op de website terwijl de bewuste medewerker mij daar zelf om heeft gevraagd.

Ik ga er naar aanleiding van die voicemail toch nog een keer een mail aan wagen want ik ben benieuwd waarom er niet over het boekje en de link werd gesproken terwijl ik die zelf op verzoek heb aangeleverd. Ook zal ik vragen waarom de rest van Europa en o.a. het Midden Oosten wel van deze service gebruik kan maken en Nederland niet want ook dat vind ik nog steeds vreemd.

Er zal wel weer niets anders uit komen dan het bekende "Het is nog niet bekend of.........." maar dan heb ik in ieder geval geprobeerd.

Ik hou jullie op de hoogte en zal volgende keer ook het complete mailverkeer posten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerbstar
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: My Renault app

Bericht door Gerbstar »

ffopma schreef:Heb er recent weer een paar mailtjes aan gewaagd maar het antwoord blijft nog steeds hetzelfde "Het is nog niet bekend of (dus niet wanneer) de app in Nederland uitgerold gaat worden.

Dit is de na drie keer mailen de enige informatie die verstrekt wordt, waarom het nog niet bekend is wordt niet vermeld.

In mijn tweede mail gaf ik aan dat het dan toch vreemd was dat er zowel in de papieren als de PDF handleiding en via deze link http://nl.e-guide.renault.com/nld/R-LINK/MY-RENAULT in duidelijk Nederlands (geen Belgisch dus) instructie wordt gegeven hoe de app te downloaden en te koppelen en synchroniseren met de My Renault account.

De betreffende Renault Customer Care medewerker vroeg mij daarop of ik wat specifieker kon zijn m.b.t. de gebruiksaanwijzingen dus heb ik hem de PDF en bovenstaande link gestuurd.

Na die mail werd ik gebeld en is mijn voicemail ingesproken met, jullie raden het al, de volgende mededeling: Beste heer Fopma, Het is nog niet bekend of de My Renault app in Nederland uitgerold gaat worden. Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

De mailtjes en het telefoontje kwamen overigens van dezelfde medewerker dus het is niet zo dat er lang elkaar heen gewerkt wordt. Opvallend is natuurlijk wel dat er in de voicemail met geen woord gerept wordt over de instructie in het boekje en op de website terwijl de bewuste medewerker mij daar zelf om heeft gevraagd.

Ik ga er naar aanleiding van die voicemail toch nog een keer een mail aan wagen want ik ben benieuwd waarom er niet over het boekje en de link werd gesproken terwijl ik die zelf op verzoek heb aangeleverd. Ook zal ik vragen waarom de rest van Europa en o.a. het Midden Oosten wel van deze service gebruik kan maken en Nederland niet want ook dat vind ik nog steeds vreemd.

Er zal wel weer niets anders uit komen dan het bekende "Het is nog niet bekend of.........." maar dan heb ik in ieder geval geprobeerd.

Ik hou jullie op de hoogte en zal volgende keer ook het complete mailverkeer posten.
Heb je ooit nog reactie gehad op jouw mail aan Renault?
Ik zou een app toch wel heel erg fijn vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door MarcelP »

Ik heb wel een keer die R&Go app gevonden in de App store. Geen idee waarom ze daar ooit tijd en energie in hebben gestopt. De extra functionaliteit die het biedt is in mijn ogen zeer beperkt. Waarschijnlijk had de stagiair die het RLink 2 systeem heeft geprogrammeerd nog een paar dagen over... :lol:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffopma
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Bericht door ffopma »

Gerbstar schreef:
ffopma schreef:Heb er recent weer een paar mailtjes aan gewaagd maar het antwoord blijft nog steeds hetzelfde "Het is nog niet bekend of (dus niet wanneer) de app in Nederland uitgerold gaat worden.

Dit is de na drie keer mailen de enige informatie die verstrekt wordt, waarom het nog niet bekend is wordt niet vermeld.

In mijn tweede mail gaf ik aan dat het dan toch vreemd was dat er zowel in de papieren als de PDF handleiding en via deze link http://nl.e-guide.renault.com/nld/R-LINK/MY-RENAULT in duidelijk Nederlands (geen Belgisch dus) instructie wordt gegeven hoe de app te downloaden en te koppelen en synchroniseren met de My Renault account.

De betreffende Renault Customer Care medewerker vroeg mij daarop of ik wat specifieker kon zijn m.b.t. de gebruiksaanwijzingen dus heb ik hem de PDF en bovenstaande link gestuurd.

Na die mail werd ik gebeld en is mijn voicemail ingesproken met, jullie raden het al, de volgende mededeling: Beste heer Fopma, Het is nog niet bekend of de My Renault app in Nederland uitgerold gaat worden. Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

De mailtjes en het telefoontje kwamen overigens van dezelfde medewerker dus het is niet zo dat er lang elkaar heen gewerkt wordt. Opvallend is natuurlijk wel dat er in de voicemail met geen woord gerept wordt over de instructie in het boekje en op de website terwijl de bewuste medewerker mij daar zelf om heeft gevraagd.

Ik ga er naar aanleiding van die voicemail toch nog een keer een mail aan wagen want ik ben benieuwd waarom er niet over het boekje en de link werd gesproken terwijl ik die zelf op verzoek heb aangeleverd. Ook zal ik vragen waarom de rest van Europa en o.a. het Midden Oosten wel van deze service gebruik kan maken en Nederland niet want ook dat vind ik nog steeds vreemd.

Er zal wel weer niets anders uit komen dan het bekende "Het is nog niet bekend of.........." maar dan heb ik in ieder geval geprobeerd.

Ik hou jullie op de hoogte en zal volgende keer ook het complete mailverkeer posten.
Heb je ooit nog reactie gehad op jouw mail aan Renault?
Ik zou een app toch wel heel erg fijn vinden.
Nee, helaas niet.

Heb de moed maar opgegeven, blijkbaar krijgen NL Renault rijders niet dezelfde service als in de ons omringende landen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffopma
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Bericht door ffopma »

Ik heb het toch maar weer eens geprobeerd en kreeg nu onderstaande reactie.

Geachte heer Fopma,

Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 8 april jl. ontvingen, waarin u de vraag stelde of er een My Renault App uit zal komen in de nabije toekomst. Wij kunnen u het volgende aangeven.

De Nederlandse MyRenault website is nog niet ontworpen voor mobiel gebruik. Mogelijk wordt er in de toekomst een lichte app voor ontwikkeld, maar nadere gegevens hierover zijn nog niet bekend.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Renault.

Mocht u nog meer vragen hebben, dan kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website www.renault.nl.

Met vriendelijke groet,

Kasharel LINKERS

Customer Care Department
Renault Nederland N.V.

Tel. : 0800 – 0303
www.renault.nl

Ik heb daar weer op gereageerd met de vraag of de website in de toekomst wel voor mobiel gebruik beschikbaar gemaakt gaat worden, afwachten maar weer.

Groet,

Frank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

densoft
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door densoft »

Programmeren en Renault is niet echt een goede combinatie. Ik denk dat ze de afdeling software ontwikkeling maar eens goed moeten aanpakken....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



WimK
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2018 13:33
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door WimK »

Mogelijk dat het iets te maken heeft met het wel/niet kunnen gebruiken van Android Auto in NL ...
Officieel is Android Auto ook niet te downloaden in NL , slechts via een APK-mirror.
De auto ondersteund het maar Google biedt het niet officieel aan :roll:
Grand Scenic Bose Autom. (IV) (2018)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Domi1963 »

densoft schreef:Programmeren en Renault is niet echt een goede combinatie. Ik denk dat ze de afdeling software ontwikkeling maar eens goed moeten aanpakken....
Neen. Renault en geld investeren in een deugdelijk systeem, dat gaat niet samen. Jammer vind ik. Dat ze Carlos Gohsn maar vlug aan de deur zetten, want das een zakkenvuller. Ik heb Renault de laatste tijd nog nooit weten zulkse slechte wagens weten maken als nu. De bouwkwaliteit is er niet op vooruit gegaan...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Domi1963 »

Trouwens, echte Renaults bestaan jammer genoeg niet meer. Het zijn ofwel vermomde Nissans of gekloonde Samsungs!
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerbstar
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: My Renault app

Bericht door Gerbstar »

ffopma schreef:Ik heb daar weer op gereageerd met de vraag of de website in de toekomst wel voor mobiel gebruik beschikbaar gemaakt gaat worden, afwachten maar weer.

Groet,

Frank
Ik ben benieuwd of je hier ooit nog antwoord op hebt gehad.
Ik vind de RLink2 echt dieptriest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Alderaan »

De myrenault app is nu te downloaden in de Apple store je kunt een account aanmaken en je auto toevoegen
En ...... dan heb je hetzelfde als op de myrenault website... niets dus. Geen verbinding met je auto.
Je hebt er dus helemaal niets aan..... Volgens de renault manual moet je in de auto de “mijn wegen” app van renault rlink2 store activeren
Maar die app bestaat niet in de Renault store.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerbstar
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: My Renault app

Bericht door Gerbstar »

Alderaan schreef:De myrenault app is nu te downloaden in de Apple store je kunt een account aanmaken en je auto toevoegen
En ...... dan heb je hetzelfde als op de myrenault website... niets dus. Geen verbinding met je auto.
Je hebt er dus helemaal niets aan..... Volgens de renault manual moet je in de auto de “mijn wegen” app van renault rlink2 store activeren
Maar die app bestaat niet in de Renault store.
Hopelijk komt die app dan zeer binnenkort.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: My Renault app

Bericht door adinsx »

Alderaan schreef:De myrenault app is nu te downloaden in de Apple store je kunt een account aanmaken en je auto toevoegen
En ...... dan heb je hetzelfde als op de myrenault website... niets dus. Geen verbinding met je auto.
Je hebt er dus helemaal niets aan..... Volgens de renault manual moet je in de auto de “mijn wegen” app van renault rlink2 store activeren
Maar die app bestaat niet in de Renault store.
Heb je al in de auto zelf gekeken en gezocht naar die app? Het staat me bij dat ik hem wel op mijn Rlink heb zien staan...
Zal er binnenkort ook eens induiken.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Domi1963 »

In Belgium niet in de Appstore


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: My Renault app

Bericht door adinsx »

Alderaan schreef:De myrenault app is nu te downloaden in de Apple store je kunt een account aanmaken en je auto toevoegen
En ...... dan heb je hetzelfde als op de myrenault website... niets dus. Geen verbinding met je auto.
Je hebt er dus helemaal niets aan..... Volgens de renault manual moet je in de auto de “mijn wegen” app van renault rlink2 store activeren
Maar die app bestaat niet in de Renault store.
Even opgezocht in de app-store, maar daar staat duidelijk in de beschrijving bij wat je ermee kan. De connectie met de auto is vooral voor de elektrische auto's. Niet voor de gewone. Dan kun je inderdaad alleen de My Renault-zaken inzien.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Alderaan »

Lees de manual maar eens van je auto..... 5.17 van de r.link2 manual

Belangrijkste functies van de app “MY RENAULT”:
“Actieradius”
Met deze functie kunt u de resterende ac- tieradius van uw auto weergeven in kilome- ters.
“Boordcomputer”
Met deze functie kunt u de geregistreerde trajecten sinds de laatste reset controleren (gemiddelde snelheid, afgelegde afstand, gemiddeld verbruik, enz.).
“Kilometrage controleren”
Met deze functie kunt u het dagelijkse, we- kelijkse en jaarlijkse overzicht bekijken van de afgelegde afstanden (kilometrage).
“Bandenspanningen”
Met deze functie kunt u de bandenspanning of de staat van de banden van uw auto con- troleren.
“Driving eco2”
Met deze functie kunt u uw Eco-scores be- kijken.
“Trajecten”
Met deze functie kunt u een overzicht be- kijken van uw trajecten in de laatste dertig dagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Alderaan »

adinsx schreef:
Alderaan schreef:De myrenault app is nu te downloaden in de Apple store je kunt een account aanmaken en je auto toevoegen
En ...... dan heb je hetzelfde als op de myrenault website... niets dus. Geen verbinding met je auto.
Je hebt er dus helemaal niets aan..... Volgens de renault manual moet je in de auto de “mijn wegen” app van renault rlink2 store activeren
Maar die app bestaat niet in de Renault store.
Heb je al in de auto zelf gekeken en gezocht naar die app? Het staat me bij dat ik hem wel op mijn Rlink heb zien staan...
Zal er binnenkort ook eens induiken.
Staat niet de renault app store en in de auto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerbstar
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: My Renault app

Bericht door Gerbstar »

Ik kan in RLink2 ook geen app vinden om te verbinden met mijn telefoon.
Op mijn iPhone heb ik de app wel, maar zonder connectie met de auto heb je er niets aan.
Al mijn vorige auto’s (geen Renaults) hadden verbinding met mijn telefoon. Ik ben echt verbaasd dat Renault (in Nederland) zo enorm achter loopt op de andere merken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffopma
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Bericht door ffopma »

Gerbstar schreef:
ffopma schreef:Ik heb daar weer op gereageerd met de vraag of de website in de toekomst wel voor mobiel gebruik beschikbaar gemaakt gaat worden, afwachten maar weer.

Groet,

Frank
Ik ben benieuwd of je hier ooit nog antwoord op hebt gehad.
Ik vind de RLink2 echt dieptriest.
Nee, op die laatste vraag is nooit een reactie gekomen. Ik begrijp het ook niet, als je een app hebt heb je geen mobiele website nodig lijkt mij.

Wel net de nu beschikbare app geinstalleerd maar daar moet je de KM-stand zelf invullen en de locatie van je auto wordt bepaald op basis van de GPS in te telefoon, niet echt "connected" te noemen dus.

Je kan wel op basis van die locatie een bestemming plannen om naar toe te navigeren, de app geeft dan aan dat de route bepaald wordt met behulp van het GPS-systeem van je auto. Dat klopt niet want als je op "navigeer" klikt krijg je de mogelijkheid om één van de op je telefoon beschikbare navigatie apps te openen, je kan de route dus net zo goed direct in je navigatie app plannen.

Connectie met het R-Link systeem is er dus (nog?????) niet.

Nog een hoop werk te doen voor Renault net zover is als andere merken helaas.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Alderaan »

Na veel mailtjes en belletjes met Renault is het antwoord dat het niet bekend is of de connected services er gaan komen in NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in