Navigatie

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
keesenjos
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2010 13:46
Actief als: particulier

Navigatie

Bericht door keesenjos »

Na wat bezoeken bij mijn dealer en wat telefonisch contact met Renault Nederland, dacht ik dat mijn probleem met mijn navigatie opgelost was.
Niets is minder waar, als je geen kaart update doet werkt het via spraak een adres invoeren niet meer na je verval datum van een jaar, dit is opgelost door Renault Nederland d.m.v. een gratis update.
Echter nu heb ik een nieuw probleem, bij ons laatste bezoek aan Frankrijk valt de navigatie uit, en zit ik naar een zandloper te kijken.
Dit gebeurt na ongeveer 15 tot 20 minuten (alleen in Frankrijk????), als de auto een kwartier stil staat doet hij het weer voor eerder genoemde tijd.
Via het hoofdmenu kom ik rijdende weg wel weer in het navigatiemenu en werkt het weer voor eerder genoemde tijd.
Op de terugweg diverse keren uitval gehad tot we in Belgie kwamen en de navigatie weer foutloos werkte?????

Scenic IV 21-1 2017 met de laatste software volgens MY-Renault

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: Navigatie

Bericht door Carlovdw »

keesenjos schreef:Na wat bezoeken bij mijn dealer en wat telefonisch contact met Renault Nederland, dacht ik dat mijn probleem met mijn navigatie opgelost was.
Niets is minder waar, als je geen kaart update doet werkt het via spraak een adres invoeren niet meer na je verval datum van een jaar, dit is opgelost door Renault Nederland d.m.v. een gratis update.
Echter nu heb ik een nieuw probleem, bij ons laatste bezoek aan Frankrijk valt de navigatie uit, en zit ik naar een zandloper te kijken.
Dit gebeurt na ongeveer 15 tot 20 minuten (alleen in Frankrijk????), als de auto een kwartier stil staat doet hij het weer voor eerder genoemde tijd.
Via het hoofdmenu kom ik rijdende weg wel weer in het navigatiemenu en werkt het weer voor eerder genoemde tijd.
Op de terugweg diverse keren uitval gehad tot we in Belgie kwamen en de navigatie weer foutloos werkte?????

Scenic IV 21-1 2017 met de laatste software volgens MY-Renault
Ik heb de zelfde problemen met de mijn. Hier in de Ardenne en richting zee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gidi
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2018 14:56
Actief als: particulier

Re: Navigatie

Bericht door Gidi »

o, was er al een topic over navigatie.
Zelf moet ik een cd invoeren, maar heb niet de originele.
Volgens de garage moest ik ze online zoeken, maar waar?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Timelord
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 124
Lid geworden op: 01 jul 2010 20:42
Actief als: particulier

Re: Navigatie

Bericht door Timelord »

Wat dacht je van bij de originele reseller ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Navigatie

Bericht door VdmPeter »

Ik ben sinds vorige week terug uit Frankrijk en ook mijn navigatie liep vast in het drukke Parijs. In de heen reis gaf hij op dat punt de verkeerde banen door en ging alles in een versneld tempo over mijn scherm, in het terugkomen liep hij op ongeveer dezelfde plaats gewoon vast. Na resetten van de Rlink werkte weer alles. Nog niet tegengekomen in België. Denk dus dat er inderdaad iets mis is met de mappen van Frankrijk.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
keesenjos
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2010 13:46
Actief als: particulier

Re: Navigatie

Bericht door keesenjos »

Voor dat we weer naar Frankrijk reisden weer langs de garage geweest, op de heenweg 3x kort durende uitval in Frankrijk en 1x langdurig.
Echter op de terugweg net voor Brussel weer "vastgelopen" en tot de volgende dag niet meer aan de gang.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Navigatie

Bericht door RigolleM »

Hier nog een draadje over hetzelfde onderwerp.

Mijn verhaal:

Ik heb het ook 2x voorgehad als we op reis vertrokken. De eerste keer had ik de bestemming ingegeven in de wagen voor we vertrokken.
Eénmaal we gingen vertrekken, gewoon de auto gestart, en de eerst km's werkte alles nog, maar toen zag ik dat alles bevroren was en er geen navigatie meer was. Even naar het hoofdmenu en het navigatiescherm bleef zwart. Radio, airco,.. bleven wel werken. Ik had daarnaast ook mijn smartphone in gebruik genomen dus kon ik probleemloos verder navigeren. Bij de eerste stop ff uitgestapt en daarna terug in de wagen gestapt en de navigatie startte terug op, maar ik zag dat de GPS fix nog 200km achter was, en na enkele seconden had hij de juiste GPS fix en daarna werkte de navigatie probleemloos. De volgende dag moesten we nog een kleine 600km tot onze eindbestemming en terug had ik hetzelfde voor, maar nu was het onmiddellijk... Ik had voor de zekerheid al mijn smartphone ook ingesteld en dus terug via de smartphone verder gereden, tot onze eerste stop van de dag. Na de stop deed de R-Link het terug en zag ik terug dat de GPS-fix nog op ons startpunt hangde wat na enkele seconden in orde kwam.
Hierna heb ik het niet meer voorgehad, maar de smartphone heeft altijd als backup dienst gedaan (en niet alleen voor de uitval).


Ik had het eigenlijk voor net als we Frankrijk binnen reden, en de 2de maal zaten we 100km voor de Mont Blanc tunnel, dus ook in Frankrijk. In het terugkeren heb ik geen problemen gehad, maar toch voor de veiligheid mijn backup gebruikt.

Blijkbaar kan je je uw R-Link herstarten door langer dan 10s de 'aan/uit' toets ingedrukt te houden.

2 x over de Morandi-brug gereden :shock:
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Timelord
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 124
Lid geworden op: 01 jul 2010 20:42
Actief als: particulier

Re: Navigatie

Bericht door Timelord »

We zijn in Mei zowel heen als terug naar Engeland via Frankrijk gegaan, maar geen problemen gehad.
Het jaar daarvoor zijn we rondgetrokken door Frankrijk en ook gene problemen gehad.
Grand Scénic uit 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Timelord
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 124
Lid geworden op: 01 jul 2010 20:42
Actief als: particulier

Re: Navigatie

Bericht door Timelord »

Beste KeesenJos,

ik heb het vanmorgen even uitgeprobeerd, maar in onze Scenic van 4 jaar oud werkt de stembegeleiding nog steeds.
We hebben geen kaartupdate gehad sinds 2015. Ik kan trouwens wel een adres inspreken, maar een ingestelde route annuleren is me nog niet gelukt via spraak. Geen idee of dat uberhaupt wel kan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht