Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Vaak kom je bij het loshalen van de kop bij een 1.4 8kleps motor nog wel wat meer zaken tegen.
Oa uitlaatspruitstuk wat gescheurd is,een thermostaat die op zijn eind loopt,bouten die breken etc.
Een nette vervangende kangoo kost nog een verbazingwekkend bedrag. Maar met deze mankementen levert een kangoo bij verkoop weinig op. Lastige keuze.
Een bougie die nat is van de olie ?? dan is er meer aan de hand dan een lek inlaatklepje.
Stond het bougiegat niet vol motorolie en is dit langs de bougie gelopen met het er uit draaien en zat hij daarom onder de olie ?
Als de bobine in de olie staat heb je ook geen vonk en doe de cilinder ook niet mee , als ik alles namelijk zo lees is het geen garage waar je vrolijk van wordt ?
Hoe hebben ze geconstateerd dat de klep lek is ?
Ik denk ook rare verhalen , als je de motor afstoomt of proper maakt moet je zeker de bougiegaten droog blazen . De olie kwam zeker van lekke kleppendekselpakking. Ik heb mijnen dicht gekit, na 2 j is dat rubber toch te hard.
Een niet sluitende klep puft normaal gezien ,na zoveel km nooit afgesteld geweest. En bij teveel opgeslagen storingen slaat de motor ook niet gemakkelijk meer aan.
Voor duizend heb je een andere gekeurde Kangoo ,bij te oud mogen die sommige steden niet meer binnen. Zijn er genoeg nu.
Mijne Kangoo kwam van achter het kippenhok vandaan, hoeveel daaraan geprutst is geweest weet ik niet, Dan daar is proberen,dan dit, nooit iets tegoei.(was een bromfietsmaker)
Wijze beslissing,beter evt wat geld sparen en en een goede auto aanschaffen.
Na wat rondbellen levert een rijdende sloop auto van dit kaliber zo tussen de 100-150e op.
De scénic van mn pa gaat ook naar de jachtvelden. Niet de mooiste meer en een koppeling die nog een jaartje mee kan.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Goedenavond. Ik ben geheel nieuw op dit forum, dus zal me even kort voorstellen.
Mijn naam is Cees, ben ruimschoots 50+ en woon met mijn ega in Leiden en ben kok van beroep bij de regionale zorgverzekeraar.
Betreft een Mégane 2 1.6. 16V bouwjaar 2006, zodra de motor gestart wordt hoor ik soms een ratelend geluid die na een paar seconden verdwijnt, het nadeel is wel dat het sporadisch gebeurt en voor zover ik weet niet van de distributieriem zijde...
Mijn Megane Estate TCe 115 uit 2019 (net 100K gedraaid) heeft bij het starten (met koude motor) dat de toeren richting de 1500/2000 gaat. Dit houdt ongeveer een halve minuut aan, waarna de toeren zakken richting 1000.
Wanneer ik weg rij zonder...
Wij hebben in aug 2023 bij de dealer een Sandero 1.0 TCE Bif Comfort gekocht uit aug 2020 met ca 40.000km op de teller.
Na ca twee maanden zijn wij voor het eerst teruggeweest omdat de auto incidenteel niet in 1x startte. Er is toen een condensor...
Renault Captur E-tech, plu-in hybrid stopt en is niet meer aan de praat te krijgen, Er komt een melding: zet in stand P en voer de kaart in. Echter, de pook staat in de P maar js niet meer te veranderen, die zit vast. Een kaart heb ik nuet, alleen...
geachte mede renault-rijders,
ik heb sinds kort een probleem met starten....wel contact maar bij door draaien van de sleutel geen startmotor.
wellicht zit er een relais die dat moet verzorgen....2 gevonden in de zekeringbox onder motorkap.....kan...