'Nieuwe' Espace

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Gebruikersavatar

Topic author
Manu
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 267
Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
Actief als: particulier
Locatie: La Provence
Contacteer:

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Manu »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

rvdgaag schreef:Dat noemen we evolutie, vrijwel geen enkele autofabrikant maakt nog zo'n rijdende zeecontainer met de wegligging van een pannekoek. De nieuwe Espace is naar huidge maatstaven nog steeds een zeer grote en ruime auto, je zal alleen als je naar de kerk rijdt je hoed af moeten zetten want hij is wat lager .....
Na dit topic nog even te lezen heeft 'de evolutie' mij waarachtig niet overtuigd van de Espace V .
Slechts één rijder is tevreden . Anderzijds is er ook al eentje op de tweedehandsmarkt beland .
Heel jammer dat de door zovelen geliefde Espace IV hier plots hoort te worden afgemaakt .
Ter eer en meerdere glorie van ... wat eigenlijk ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door DHL »

Voor mij was Espace IV een geweldige wagen. Maar concept is nu ook al van 2002, dus sommige zaken zoals wegligging, verbruik,... veranderen. Ik zeg bewust niet verbeteren want daarvan ben ik niet overtuigd.
Toen de IV uitkwam in 2002 had die veel meer een waw effect op de klanten. En je zag ze hierdoor ook veel vaker rijden. Hier in Belgie zie je de nieuwe niet veel. Vrees dat de verkoop niet is wat ze verwacht hadden. Maar als ik de vele ongemakken lees van de huidige Renaultprodukten hou ik ergens mijn hart vast en hoop ik echt op geen herhaling van de periode 2002 tot 2006... Kadjarrijders die klagen, Talisman lijkt me erg te zijn, Espace hoor je iets minder geklaag maar die rijden ook veel minder.
Tja, ik had aanpassingsmoeilijkheden toen ik BMW ging rijden. Maar intussen alweer goed gewoon, in die mate dat ik wellicht niet terugkeer.
De Scenic van mijn vrouw is 6 jaar. Bedoeling was een Espace V en een nieuwe Grand Scenic te hebben. De Espace is verkocht, de Scenic zal wellicht nooit door mij gekocht worden, tenzij mijn vrouw er gek van is. Haar kan ik niets weigeren, daar is ze te lief voor :)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomski
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mar 2016 10:45
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Tomski »

Hier een uiterst tevreden Espace V rijder (2016 Tce200 Initiale)
1 keertje is ie binnengemoeten voor een storing om de sensor die de afstand met je voorligger meet te laten resetten.

Voor de rest een heerlijk comfortabel geweldige sturende bolide. Ik kom uit BMW en ik vind de afwerking gewoonweg de absolute top (behalve de afwerking van de panelen onderaan, die zijn van hard plastic) maar daar zit je eigenlijk vrijwel nooit met je handen.

7traps automaat doet z'n werk naar behoren, verbruik blijft binnen de grenzen, 150-160 op de autobahn (jammer genoeg niet op cruisecontrol want max 140) doet ie alsof ie er voor ontworpen is. Geluidscomfort binnenin is waw, nog nooit zo een stille auto geweten, tenzij een S klasse... maar ook hier zit de benzinemotor voor iets tussen, de dieselversie is iets rumoeriger binnenin)

R link laat me ook nooit in de steek, heb momenteel wel geen bluetooth meer, maar dat ligt aan de laatste update van Android, mijn vrouw haar telefoon kan nog steeds connecteren, mijn vorige telefoon ook.

Zetels zitten geweldig, massagefunctie kan soms es heel deugd doen. Stoelverwarming is me mss net een tikkie te hevig, die moet ik vaak weer snel afzetten.

Als ik dan toch op een puntje echt moet vitten, de achteruitrijcamera is onbruikbaar als het een tijdje geregend heeft... dan zie je een waas met groene gele en blauwe lijnen, gelukkig hebben we nog spiegels en parkeersensoren.
En ook de keyless entry werkt soms helemaal niet als de sleutel in de broekzak van m'n jeans zit, precies of het signaal geraakt daar niet door. Sleutel uit de broek nemen is voldoende om de boel tot leven te wekken.

Zou ik em opnieuw kopen: onmiddelijk. Ik zou écht niet weten wat ik voor dit geld nog beter kan kopen.


Vanmorgen nog es héél verliefd gekeken toen ik em achterliet op z'n parkeerplek hier op het werk... 't is toch verdorie een knappe kist
2016 Renault Espace Initiale Paris TCe200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Manu
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 267
Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
Actief als: particulier
Locatie: La Provence
Contacteer:

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Manu »

Tijd om dit even wat leven in te blazen :D

Met zo weinig gegevens valt er uiteraard weinig te evalueren .
De aanwezigheid van de Espace V op het forum lijkt me te vergelijken met de aanwezigheid ervan in het straatbeeld hier in Frankrijk .
Heel weinig :think:

De weinige reacties zijn ook extreem ; van eentje met een waslijst van haperende elektronica en loshangende onderdelen
naar een rechtstreeks in de hemel prijzen .

Mag ik dan voorzichtig vaststellen dat Renault het moeilijk heeft om het niveau van de kwaliteit stabiel te houden ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door rvdgaag »

Er zijn in NL vorig jaar 763 Espaces in NL verkocht, da's weinig en toont aan dat het vertrouwen in het product bij dit segment auto's voor Renault ng niet optimaal is, om een idee te geven de BMW 5 serie verkoopt er in 2016 1489.

Ik heb hem nu een jaar en na een periode waar er diverse zaken problemen gaven en de auto in totaal 5 weken inde werkplaats heeft gestaan is hij nu "stabiel". Hij bevalt mij goed, omdat ik 3 grote pubers heb, heb ik voor het gezin deze auto nodig. Als de kids niet meer mee gaan op vakantie iod dan ga ik weer terug naar de BMW 5 serie.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door DHL »

Als je in de garage vraagt hoe het zit met de verkoop van Espace zeggen ze niet te kunnen volgen lol... Anderzijds, als ik op autoscout kijk hoeveel er te koop staan, dan vraag ik me af hoeveel er effectief nog rondrijden.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomski
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mar 2016 10:45
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Tomski »

Hier op het werk rijden er al 7 rond..
2016 Renault Espace Initiale Paris TCe200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Pleiades »

Bij mij in de straat stonden 5 stuks Espace IV. Drie stuks zijn vervangen door BMW's, eentje door een Mercedes GL en de laatste door een Talisman. Vrijwel iedereen die ik heb gesproken was tamelijk teleurgesteld in de nieuwe Espace.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door DHL »

Hier in de streek zie ik er twee rijden... Zeer weinig in vergelijking met het uitkomen van Espace IV toendertijd. Voor die auto liep het echt storm.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zuma
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 mar 2009 17:50

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Zuma »

Ik rijd altijd 2e hands. Thans een grand espace IV 3,5 V6. Met recht een echte zeecontainer maar wel een rappe en hoog rijcomfort. Vanwege onze kampeerhobby met 2 kids heb ik die ruimte ook echt nodig. De volgende auto wordt daarom zeker geen Espace V. Eerder weer een van de laatste IV of anders een bus met dubbele cabine....

Getypt met veegtelefoon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cabool
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:27
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Cabool »

Ik heb nu 40.000km op iets meer dan een jaar en na een eerste jaar met verschillende kleine dingetjes (gsm bluetooth, active cruise control en Rlink 2 dat vastloopt) na de laatste updates sinds een tijdje geen problemen meer. Integendeel, begin hem meer en meer te bevallen. Na eerste jaar dacht ik, ik ga hierna terug naar Mercedes, maar ondertussen wil ik zeker een facelift Espace testen vooraleer terug naar Mercedes te gaan. Als ze de minpunten van de Espace V oplossen heb je gewoon een fantastische auto. Zeker het volledig verouderde (non-touch) scherm bij Mercedes (en BMW en Audi) zou ik niet meer gewoon kunnen worden. De ingebouwde Coyote heb ik nog bij geen enkel ander merk gezien en gebruik ik constant. En de kinderen zijn gek van de ruimte, de sfeerverlichting en het comfort. Ook de 1.6dci, de vinnigheid en de automaat zijn gewoon prima! Als ik met een BMW 5 mee rij, valt me op hoe veel lawaai die automaat maakt bij het vertrekken. De degelijkheid staat een niveau minder dan de Duitse merken, maar je krijgt er veel andere dingen voor die de Duitse merken niet hebben.

Wat mij meest opvalt na jaren met Mercedes C-klasse gereden te hebben is het gebrek aan voeling met de weg. Met de Mercedes kon je perfect tot op de km/u aanvoelen hoe snel je door bochten kon gaan, je kon maw perfect op de limieten rijden moest je dat willen (bij wijze van spreken, want is uiteraard niet aan te raden op de openbare weg). Met de Espace heb je dat gevoel helemaal niet en is de wegligging ook een heel stuk minder. Al mag je natuurlijk een monovolume niet vergelijken met een berline of break. Maar bv. als het regent heb je bij de Espace op de snelweg geen enkel gevoel hoe snel je kan. Je zou perfect 140 km/h kunnen rijden bij regenweer alhoewel dat totaal onverantwoord zou zijn gewoon omdat je het niet aanvoelt. Het contact met de weg is in de Mercedes veel directer. Tenzij je een bocht door moet, dan voel je de Espace heel makkelijk over de voorwielen schuiven, iets dat je totaal niet hebt met de Mercedes. Ik zie dat ik in dezelfde bocht veel trager doorga met de Espace dan met de Mercedes, vooral als het nat is. Maar zoals gezegd, het is een totaal ander type auto natuurlijk. Ik vermoed dat je met een V-klasse ook niet dezelfde wegligging hebt als met een C-klasse.

Al met al, prima auto, maar je moet wel alle updates laten doen. En ik vermoed je handen afhouden van de eerste generatie. Volgens mij zijn er vanaf my2017 weinig problemen. Maar dat weet je als je een volledig nieuw Frans model koopt... en overigens zijn Duitse merken ook niet foutloos met volledig nieuw ontwikkelde modellen.

Een tevreden Espace rijder, maar Mercedes liefhebber. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TommieVtwin
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:32
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door TommieVtwin »

Ik rijd sinds een maand met de Espace 5 initiale 1.6. Rijdt zeer goed, super comfort, massagestoelen zijn een zegen, maar er zijn toch een aantal zaken waar Renault de bal heel zwaar mis heeft geslagen:
1) Cruise control max 140???? Leuk in Duitsland. Heeft waarschijnlijk te maken met afstandsradar, begrijpelijk, maar zorg dan dat die apart kan worden uitgeschakeld zodat de cruise hoger kan worden ingesteld.
2) Coyote: op zich heel goed systeem natuurlijk (had vroeger draagbare versie) maar.... Waarom moet dat het volledige scherm van je Rlink innemen??? Er is zelfs op heel je dashboard geen klokje meer zichtbaar als de Coyote actief is. Waarom moet je steeds volledig Coyote opstarten (5 menu's doorlopen) voordat je dat pokkegeluid kan uitzetten? En waarom kan je dat niet gewoon permanent uitzetten??? En waarom kan je dat niet uitzetten voor alle alerts als er op dat moment een alert actief is (bob als je voor een rood licht staat met een roodlichtcamera). Dan heb je je net zitten doodergeren aan de herrie (ja, je kan trager gaan rijden om de herrie uit te laten gaan, maar ik kies graag zelf, mag het?) kan je nog geeneens dhet geluid uitzetten als je veilig stilstaat!
3) Ongeveer 15% van de gevallen komt de bestuurdersstoel niet in de juiste positie na het starten. Really?? Dat los je dan op door een copy van je profiel aan te maken want gewoon op het actieve profiel klikken doet niets.
4) Achteruitrijcamera is waardeloos in de regen
5) Elektrische offeropening/sluiting laat zich niet overrulen door een manuele ingreep. Soms moet die klep gewoon sneller open (als je in de stromende regen staat bvb)
6) Voorruitverwarming laat zich niet apart bedienen. Als je die opzet gaat ook de voorruitontwaseming volle bak blazen. In mijn Volvo kon ik dat gewoon kiezen: enkel verwarming of met extra blazen. Soms is dat blazen echt niet nodig.
7) Bij koude motor heeft hij de neiging om zwaar te schokken bij eerste vertrek (eerst achteruit van de oprit en dan in D wegrijden). Voelt aan als een beginneling die gaat stilvallen op zijn koppeling. Onbegrijpelijk.
8) Gasrespons is gewoon heel erg mak in iedere stand, behalve sport
9) Als je in je gepersonaliseerde wageninstellingen sportstanden kiest, krijg je bij iedere start geleuter en moet je bevestigen. Ben je niet snel genoeg, dan gaat hij vanzelf in Neutrale setting. WHY???
10) DAB radio werkt echt niet goed. Regelmatig signaal kwijt.
11) Radiostations scrollen vanaf stuurremonte: als je aan het draaiwiel komt gaat hij steeds naar voorkeurstation 1. Zou toch veel logischer zijn dat hij gewoon naar het vorige of volgende gaat (bvb naar 2 of 4 als je op 3 staat??
12) Regendetectie is nukkig, werkt soms uitstekend, soms zit je de hele tijd te klooien om je wissers even te laten gaan.
13) bij regenweer overdag gaan de lichten niet vanzelf aan, maar blijf je op dagrijlichten rijden. Ik zou dat heel graag anders zien ivm veiligheid. (ja je kan ze manueel aansteken, maar je verwacht toch dat zoiets vanzelf gaat?) Was met mijn Ford Mondeo in de tijd wel zo, alsook met mijn Volvo.
14) Bekerhouders zijn quasi onbruikbaar. Je kan er geen fles van 0,5l in kwijt en tijdens het rijden is het ronduit moeilijk (lees gevaarlijk) om aan je fles te geraken, mocht je die daar al kwijtkunnen. Utterly useless.


Voor de rest echt wel degelijk een prima wagen, maar deze puntjes (behalve het laatste dan) zou Renault toch wel dringend moeten aanpakken met software updates denk ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door rvdgaag »

Voor coyote kan je met een widget een kwart scherm instellen
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door DHL »

De laatste zin was wellicht ironisch bedoeld lol

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Manu
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 267
Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
Actief als: particulier
Locatie: La Provence
Contacteer:

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Manu »

De laatste post of de laatste zin van de vorige post ? LOL !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Manu
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 267
Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
Actief als: particulier
Locatie: La Provence
Contacteer:

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Manu »

Naar mijn gevoel is Renault hier in Frankrijk nog steeds aan het herstellen van een periode van onbetrouwbaarheid .
Een topmodel op de markt gooien met twijfelachtige prestaties , elektronica en een achterklep die niet naar behoren werk , loskomende panelen en terugroepacties vermijd je dan toch best , niet ?

Bovendien is een land van autoliefhebbers als het Verenigd Koninkrijk eenvoudig niet voorzien van een rechtsgestuurde versie een uitstekende manier om ook nog eens de internationale pers op je dak te krijgen . En niet op de manier die je graag hebt .

Ik vind mezelf een autoliefhebber , pur sang .
Met de manier waarop ik dat beleef wil ik niemand iets verwijten , elk is dat op zijn manier .
Van in mijn jeugd geniet ik van motoren met twee dubbele Weber carburateurs . Daarna van
een 2002 die voor zijn tijd comfortabel en zonder meer gewoon snel was .
Van 16 kleppers en van Twin Sparks en heuse V6'en die het écht deden .

De aankondiging van de Espace V was veelbelovend maar de auto maakt dat niet waar .

Dat doet me denken aan de voorstelling van de eerste betaalbare Turbo Diesel . Een Ford Mondeo .
De aankondiging beloofde spectaculaire prestaties ; Niet te onderscheiden van een benzinemotor maar met minder verbruik .
Ik heb met die auto een aantal dagen gereden en die turbo was er wel maar het spektakel niet .
Idem verhaal met de eerste betaalbare 16 kleppen motor . Weer een Ford Mondeo .
Ford beloofde de souplesse van een V6 en een motorkoppel van hier tot in China . Met deze auto reed ik ook een paar
dagen maar dat was ook een teleurstelling .
De Espace V was wat mij betreft ook zeer beloftevol maar ...

Veel recente Espace V op de tweedehandsmarkt duidt op veel teleurgestelde kopers , net als hier .
Dit fenomeen lijkt hier wel de prijs van tweedehandse Espace IV op te drijven .

( Ik hoor niemand klagen over de elektronische "vroem vroem" waarvan je in de auto kunt genieten , die gaat blijkbaar niet stuk .
De persoon die het idee had om die miskleun in te bouwen in een luxueuse Franse auto mogen ze
enkele maanden opsluiten in een kelder . Ik garandeer jullie dat die naar boven komt met een lumineus idee voor
een nieuwe fooratractie .) (LOL)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cabool
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:27
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Cabool »

- dat cruise control altijd active cruise control is, vind ik inderdaad ook jammer... waarom niet gewone cruise control waarbij je active cruise control kan aanzetten? Op die manier zou je perfect active kunnen activeren tot 140km/h en daarboven manueel.
- Coyote kan je perfect op een half scherm of 1/4de scherm zetten. Als je dat niet kan, moet je rlink2 incl. de apps (laten) updaten. Ik gebruik het altijd zo
- achteruitrijcamera is inderdaad snel vuil bij regenweer
- scrollen door radiostations werkt hier prima via stuurwiel
- regensensor werkt hier prima, eigenlijk beter dan in mijn Mercedes. Sensor werkt even goed en bij de Espace kan je indien je wil (manueel) de intensiteit regelen.
- dat de lichten niet automatisch aangaan bij regenweer vind ik ook vervelend. Bij de Mercedes gaan die aan zowel bij donker als bij regen overdag. En in dat laatste geval, is het zo dat de binnenverlichting op dag blijft staan zodat je niet met een donker, slecht zichtbaar display zit bij regenweer overdag met de lichten aan. Moet eenvoudig op te lossen zijn via software, gewoon lichten activeren van zodra de regensensor regen detecteert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TommieVtwin
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:32
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door TommieVtwin »

Als ik het zo lees zou ik dus een software update moeten krijgen, want ik kan de Coyote echt niet als widget kiezen.
Je verwacht toch dat die update gewoon al geïnstalleerd is als je de wagen koopt, niet? Bedankt dealer... :discuss:
(Was trouwens een directiewagen met 7.000km toen ik hem kocht).

Mijn laatste zin was toch niet ironisch bedoeld hoor :D
De wagen op zich rijdt wel degelijk goed, mits je je neerlegt met een "zware" mastodont onderweg te zijn. En binnen dat referentiekader valt hij wel degelijk heel erg mee, zelfs met ocharme een 1.6 dieseltje erin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomski
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mar 2016 10:45
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Tomski »

die update kan je zelf doen via de Rlink pc software hé.

je steekt eerst een usb sleutel in je auto, die sleutel steek je vervolgens in je pc nadat je de software opgestart hebt en dan zal ie zeggen dat er een nieuwe update is voor coyote is.. die widget van 1/4 of 1/2de scherm voor Coyote is onderdeel van de coyote software zelf, niet van de R link software
2016 Renault Espace Initiale Paris TCe200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomski
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mar 2016 10:45
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Tomski »

ik vind de achteruitrijcamera best meevallen als het regenweer is.. Ik heb nu na 20000km de lens van de camera al 2 keer moeten droogwrijven. (Heb daarvoor gewoon een doekje liggen in de koffer)
2016 Renault Espace Initiale Paris TCe200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TommieVtwin
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:32
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door TommieVtwin »

Dat Rlink updaten via PC, daar heb ik me ondertussen ook al blauw aan geërgerd. Ik krijg op geen enkel platform (MAC, Vista, Win10,...) Rlink aan de praat... App werkt wel maar flashcard wordt nooit herkend (verschillende geprobeerd). Tips iemand?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomski
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mar 2016 10:45
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Tomski »

ik werk altijd met een usb sleutel van minstens 8gb (is een vereiste) en dat werkt toch altijd
2016 Renault Espace Initiale Paris TCe200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TommieVtwin
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:32
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door TommieVtwin »

IK gebruik er van 32GB.. dus daar kan het niet aan liggen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomski
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mar 2016 10:45
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Tomski »

hoe is deze geformateerd? FAT32?
2016 Renault Espace Initiale Paris TCe200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TommieVtwin
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:32
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door TommieVtwin »

yup. Net ontdekt dat ik Rlink Toolbox had draaien en niet Rlink2 toolbox. Even kijken of dat soelaas brengt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomski
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mar 2016 10:45
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Tomski »

haaaaa, je moet idd wel Rlink2 hebben
2016 Renault Espace Initiale Paris TCe200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TommieVtwin
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:32
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door TommieVtwin »

Ja dus.... Update gelukt. Alvast 1 frustratie weg: Coyote nu als widget beschikbaar :dance:
Nu de rest nog... :fp:

Bedankt voor de tips!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomski
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mar 2016 10:45
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Tomski »

Het ontbrekende klokje vind ik beetje hinderlijk als de achteruitrijcamera actief is....

terwijl ik 's ochtends de oprit afrij moet ik telkens wachten tot ik op straat in D sta en vertrokken ben voor ik zie hoeveel te laat ik die dag weer ben :doh:
2016 Renault Espace Initiale Paris TCe200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomski
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mar 2016 10:45
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Tomski »

heb deze week de kans had om ook es met een manuele dci 130 te rijden.... dat rijdt eigenlijk ook nog wel best vlot.
Jammer van de rumoerige diesel. Maar 's avonds was ik wel weer aangenaam verrast door de stilte binnenin bij mijn Tce
2016 Renault Espace Initiale Paris TCe200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TommieVtwin
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:32
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door TommieVtwin »

Zo, de (eindelijk gelukte) software update heeft alvast enkele frustraties de wereld uit geholpen:
- Coyote nu as widget beschikbaar op 1/2 of 1/4 scherm :clap:
- Radio scroll issue is ook opgelost en hij verspringt nu mooi naar het volgende/vorige voorkeurstation, ipv van steeds naar voorkeur 1 :dance:
Benieuwd of ook het soms niet in positie komen van de stoel is opgelost bij deze. Blijft het nog steeds ongelofelijk vinden dat mijn dealer die update een maand geleden niet gewoon even geïnstalleerd heeft (er van uit gaande dat hij wel beschikbaar was toen). :discuss:

Nu nog mijn andere puntjes aanpakken en we zijn al bijna waar we moeten zijn Renault!
To be continued.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TommieVtwin
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:32
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door TommieVtwin »

Tomski schreef:Het ontbrekende klokje vind ik beetje hinderlijk als de achteruitrijcamera actief is....

terwijl ik 's ochtends de oprit afrij moet ik telkens wachten tot ik op straat in D sta en vertrokken ben voor ik zie hoeveel te laat ik die dag weer ben :doh:

:lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomski
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mar 2016 10:45
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Tomski »

Effe updaten: bijna 60000km op de teller. Nog steeds uberhappy met de Espace V :)

Alhoewel de facelift voor 2020 me precies wel kan bekoren om in te ruilen. :D
2016 Renault Espace Initiale Paris TCe200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht