nog levende 20/30

Gebruikersavatar

Topic author
gerrit
lid
lid
Posts in topic: 23
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 mar 2005 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Bericht door gerrit »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Dag Ron, gefeliciteerd met de aankoop. als je er lang van wilt genieten --> niet in de winter(pekel) mee rijden :!:
Het zijn geweldige wagens dus dat genieten gaat vast wel lukken.

groet G12
12 Gordini '73, 12 Break, 20 TX '82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ron737
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 nov 2008 16:41

30TX

Bericht door Ron737 »

Ik zal het proberen om de pekel te mijden. Ook niet echt een geschikte plek om em voor de winter te behoeden.
Kan em hooguit wel laten staan waar die staat als het moet.

En het is nu nog even te leuk om meteen al aan de kant te zetten de naderende winter,maar met een beetje geluk en global warming is er weinig strooi-zout deze winter.
Ik zal hier een paar foto's toevoegen als dat lukt.


Ron
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ron737
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 nov 2008 16:41

Nog een levende R30 TS

Bericht door Ron737 »

Deze kan ook in de lijst erbij. Een 30 TS uit 1976 die sinds 2001 in NL rond rijdt.

Gespot bij een Renault (16) specialist in IJmuiden die daar kennelijk voor onderhoud en APK staat.
Schijnt voornamelijk binnen te staan bij een liefhebber in of rond Amsterdam zou hij moeten verblijven/rijden.
Als ik het goed had stond deze nog niet in de lijst.

Ik had mijn camera mee genomen dus bij deze ook een foto.

Ron
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ron737
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 nov 2008 16:41

Verse 30 lijst incl de nog niet gecontroleerde 20's

Bericht door Ron737 »

Ik heb geprobeerd de leesbaarheid wat te vergroten van de lijst door spaties er tussen te zetten, echter het forum schuift alles weer in elkaar :twisted: Ik heb de 30 lijst wat aangepast en gecheckt bij RDW en de niet meer bestaande niet verwijderd maar onderaan gezet. Inmiddels nu een nieuwe post met ---- ertussen dus nu alles op enige afstand en makkelijker leesbaar. De 20 lijst moet nog een keer. Nu toch alvast maar even neer gezet.

Ook een volgorde op type vast gemaakt, zou ook nog per leeftijd kunnen natuurlijk.



20 TL 23-YB-18 14-05-1976 blauw

20 TL 43-YB-90 22-04-1977 beige

20 TS 44-YB-78 01-12-1977 grijs

20 TS 07-PB-ZB 28-04-1978 groen

20 TS 79-FZ-TF 29-08-1979 groen Gesloopt NIET MEER BEKEND

20 TS 77-NZ-KP 30-10-1979 wit

20 TS 18-XV-FP 23-04-1982 bruin

20 TS 07-GFL-6 28-05-1980 groen

20 TS JS-77-XB 11-05-1983 beige

20 TS JY-15-SL 24-06-1983 wit

20 TS aut.KP-02-RT 13-01-1984 grijs

20 TS KP-82-PS 13-01-1984 beige

20 TS KS-45-DX 20-02-1984 rood

20 TS 78-ZB-TN 02-07-1984 grijs

20 TS KJ-73-DX 22-11-1983 grijs



20 LS 66-GBD-6 18-08-1983 wit



20 TX GL-53-GJ 02-01-1981 wit

20 TX GX-21-YF 01-06-1981 blauw

20 TX HP-87-BH 09-03-1982 blauw

20 TX PG-LS-89 06-05-1982 beige

20 TX JN-47-RG 18-03-1983 beige

20 TX 90-XJ-BH 04-08-1983 grijs






20 GTD 70-SP-PP 06-02-1981 groen

20 GTD 26-HFN-3 30-09-1983 grijs nieuw in de lijst








30 TS------40-YA-57------19-02-1976-----groen----LPG nieuw in de lijst

30 TS------22-YA-31------03-09-1976-----rood------LPG


30 TS------04-YA-26------15-10-1975-----grijs------LPG

30 TS------31-YA-18------30-10-1975-----groen

30 TS aut.-20-JP-25-------01-04-1976----blauw-----LPG




30 TS aut.-16-RD-BT-------18-01-1978----bruin


30 TS aut.-13-VJ-87--------24-04-1978----beige

30 TS -----44-XN-35--------31-08-1978----bruin---LPG

30 TS -----90-VV-79 --------16-09-1978----groen----LPG

30 TS aut. DD-73-PV -------20-10-1978----grijs

30 TS------18-PV-GK--------23-10-1978----grijs----LPG

30 TX air --79-XN-BR-------16-08-1979----blauw

30 TX ------FG-18-ZB-------14-09-1979----bruin


30 TX ------DL-70-ST--------02-01-1980----bruin



30 TX -----GZ-52-GG -------04-06-1981----beige

30 TX -----GZ-49-RR -------16-06-1981----grijs----LPG


30 TX aut.--HK-51-RF ------15-01-1982----blauw----LPG

30 TX aut.Air 60-SH-NN ----19-05-1982----grijs

30 TX aut--94-TL-BR--------16-12-1982----groen

30 TX-------JR-58-LY--------07-04-1983----grijs

30 TX-------HY-05-SX-------uit reg.---------groen ----------------NIET MEER BEKEND

30 TS-------03-YB-57--------28-02-1977---blauw-----------------NIET MEER BEKEND

30 TS aut.--34-DT-TF-------16-09-1977----groen---------------- NIET MEER BEKEND

30 TS-------56-UX-92-------31-03-1978-----grijs------------------NIET MEER BEKEND

30 TX------FK-65-PB--------23-11-1979----groen-----------------NIET MEER BEKEND

30 TX------GN-86-BD-------10-12-1980-----bruin-----------------NIET MEER BEKEND

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gerrit
lid
lid
Posts in topic: 23
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 mar 2005 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Bericht door gerrit »

Even een tip voor degene die de lijst heeft overgenomen:
Als het kenteken niet meer bij de rdw bekend staat wil dit niet zeggen dat het voertuig niet meer bestaat of dat het kenteken niet meer te naam gesteld staat! het voertuig kan bv lange tijd zonder apk zijn en dus uit het actieve rdw bestand zijn verwijdert. Deze 20/30's kunnen dus wat mij betreft gewoon in de lijst blijven staan.
Ook bestaat de 20 ts met 79-FZ-TF nog wel degelijk maar het kenteken is niet meer actief(sterker nog ik zie de wagen regelmatig)
12 Gordini '73, 12 Break, 20 TX '82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ron737
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 nov 2008 16:41

Bericht door Ron737 »

Gerrit; als je goed kijkt heb ik ook niks uit je lijst verwijderd,en dat ook vermeld.Alleen toevoegingen gedaan,en de niet meer bekenden onderaan gezet. De topic gaat tenslotte over de nog levende 20/30's. Voertuigen die lang geen APK meer hebben zijn nog wel bekend bij de 30's hoor, check maar, er is er 1 die aan het restaureren is en al 5 a 6 jaar geen APK meer heeft,deze is dus nog wel degelijk bekend.

De nog levende 20/30's versta ik toch de auto's die je op de weg nog tegen zou kunnen komen.Deze auto's verdienen een hogere plaats in de lijst en hoewel gesloopte misschien dienst doen als plantenbak (zie foto's elders) kan je daar bijna van verwachten dat niemand daar meer heil in ziet om dat de weg op te krijgen. Om die reden heb ik dan ook de onbekend zijnde " ter nagedachtenis" onderaan gezet omdat ze dan toch een respectable leeftijd hebben gehaald,en wie zal t zeggen ooit weer eens tot leven geroepen worden. Wie t weet mag t zeggen.

Vertel eens wat over die R20 die gesloopt is die je nog regelmatig ziet. Is het de bedoeling om die ooit weer op de weg te krijgen?En is die 20 van jou Gerrit?

Wie weet of geschrapte kentekens later weer gereannimeerd kunnen worden door RDW,of krijg je dan een nieuw kenteken als je toch weer een oude auto levensvatbaar hebt gemaakt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ancienne
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 dec 2007 19:25

Bericht door ancienne »

De 78-ZB-TN is niet meer......
Helaas vorige week zaterdag in de vangrail gedoken en de schade is dusdanig groot dat repareren geen optie is.

De opvolger word een R20TS uit 1981 in een prachtige lichtblauwe kleur...

Kenteken word hier bekend gemaakt zodra de papieren binnen zijn!!!

Ancienne

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ramon
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:34

Niet meer de oude...

Bericht door Ramon »

Zoals al te lezen was is er één Renault 20 TS minder op de weg, hierbij nog even het treurige bewijs.
Een verse is onderweg, dat dan weer wel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Quint1981
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 okt 2008 11:54
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Bericht door Quint1981 »

De schade valt op de foto wel erg mee.
Ik had verwacht dat hij er wat erger eruit zou zien.
Renault 19 1.7i Beverly uit 1994.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ancienne
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 dec 2007 19:25

Bericht door ancienne »

Valt toch tegen..
Chassisbalk rechtsvoor 2cm omhoog gekomen,radiateur lek,koelfan stuk front in puin(zit gelast)binnenscherm rechts verkreukeld,voorscherm,motorkap,koplamp,grill,bumper en wat klein grut....
Aardig wat werk+richten en spuiten.........(en geen tijd......)

Gisteren naar de RDW geweest om de nieuwe in te voeren,dan rijd Ramon weer vlot met een TS!!!!

Ancienne

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Quint1981
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 okt 2008 11:54
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Bericht door Quint1981 »

Dat is zeker meer dan je op de foto kan zien. :shock:

Veel plezier met je nieuwe R20 :D
Je in ieder geval wel reserve onderdelen van je oude R20 voor je nieuwe R20. :)

Groetjes
Quint
Renault 19 1.7i Beverly uit 1994.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ancienne
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 dec 2007 19:25

Bericht door ancienne »

En........

Dat is dus geworden de 78-HJG-5


Ancienne

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ron737
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 nov 2008 16:41

Bericht door Ron737 »

Toch nog iets vertrouwds van de schade auto overgebleven en wel het beginnummer van het kenteken. 78 :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ancienne
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 dec 2007 19:25

Bericht door ancienne »

Ja,dat was ons ook al opgevallen.....
Vrijdag is ie klaar vor de APK..

Ancienne

(En de volgende is onderweg,een R20TS van 1982 in het bordeauxrood!!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

spekkie
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 nov 2006 07:30
Actief als: particulier

Bericht door spekkie »

Te koop op Marktplaats: Een 30 Turbo Diesel, 82-GFJ-7, (http://link.marktplaats.nl/204081154)
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erwin pronk
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 jan 2008 05:22
Actief als: particulier
Locatie: julianadorp

mijn levendige R20 GTD

Bericht door erwin pronk »

Het heeft even geduurd, maar hier dan toch alvast wat foto's. Rijd er nu mee vanaf 4 november en heb er alweer zo'n 3000 km opzitten. Het zal voor de auto wel wennen zijn hier in ons koude kikkerlandje, hij komt uit Cannes en sinds ik er mee rijd is het niets anders dan regen, sneeuw en ijs! Maar hij heeft er geen problemen mee, door ziekte stond hij zo'n tien dagen stil, en toen ik hem weer wilde starten bij -7! liep hij gelijk! Wat ik niet kan zeggen van enkele modernere auto's bij ons op de parkeerplaats!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jos
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 136
Lid geworden op: 16 okt 2005 11:03
Actief als: particulier
Locatie: Haalderen

Bericht door Jos »

spekkie schreef:Te koop op Marktplaats: Een 30 Turbo Diesel, 82-GFJ-7, (http://link.marktplaats.nl/204081154)
Afbeelding
Dat is toch een 30 die al heel lang op MP staat maar toen nog niet ingevoerd? Het is een auto die plm 7 km van me af staat (in een dorpje verderop). Althans toen was het ook een grijze uit Oostenrijk. Met aardig wat km (een paar ton dacht ik) en verder absoluut niet mooi vond ik (wel op het plaatje). De eigenaar zei toen: het is gewoon een auto om lekker goedkoop te rijden. De foto's uit Oostenrijk zijn volgens mij dezelfde al haalt hij regelmatig auto's uit Oostenrijk omdat hij daar woont + vaak naar zijn ouderlijk huis in Nederland (Gendt) komt. Dus dat maakt het makkelijk. Meestal heeft hij er een aantal Mercedessen staan

Jos
Rariteitenkabinet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gerrit
lid
lid
Posts in topic: 23
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 mar 2005 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

r30 turbo diesel

Bericht door gerrit »

dat herinner ik mij ook, alleen stond er toen meer dan 300.000km :?: :?: op de teller
Nou kunnen deze dieselmotoren erg veel aan qua kilometers maar tja de rest....
12 Gordini '73, 12 Break, 20 TX '82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erwin pronk
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 jan 2008 05:22
Actief als: particulier
Locatie: julianadorp

dieseltjes

Bericht door erwin pronk »

Mijn ervaring met renault diesels is over het algemeen goed, mijn eerste r20 GTD haalde zonder problemen 3 ton. Zelfde geld voor een R19 GTD, zonder moeite 3,6 ton. Rij nu in een Megane 1.9d en die heeft ook alweer 3,3 ton op de teller. De Turbodiesel is een ander verhaal, heb zelf een R25TurboD gehad die na 2 ton al een nieuwe cilinderkop nodig had, bij 2,6 een nieuwe koppaking, bij 3 ton scheurde het blok, revisie motor van VeGe begaf het al na 5.000 km omdat dat een gewone D bleek te zijn en niet bestand tegen een Turbo, werd ook weer gerepareerd maar begon al weer heel snel koelvloeistof te zuipen. Met andere woorden, niets anders dan lof voor de dieselmotoren, maar ik pas even voor de Turbo's, alhoewel ik dolgraag weer een goede TurboD zou willen hebben want als ze het doen zijn ze niet te houden zo snel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

spekkie
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 nov 2006 07:30
Actief als: particulier

Bericht door spekkie »

en nog een R30 TD. http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lfvqhxvpm2oh
Afbeelding
70-XJ-GG 30 Turbo D Grijs 07-04-1982/05-06-2007

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ron737
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 nov 2008 16:41

Weer een levende 30

Bericht door Ron737 »

En weer een levende 30 TX op Marktplaats, een mooie zilvergrijze dit keer.
Sinds 17-11-2006 in Nederland geregistreerd Leeftijd van 16-02-1981
APK tot 10-04-2009.

Erg mooie kleur voor een 30 vind ik persoonlijk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

XBXG
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 jan 2006 23:43
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Bericht door XBXG »

Sinds een tijdje staan er 2 (!) R20's op loopafstand van mijn huis.

Dit is een GTD uit 1981:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Peugeot 206 - 2008
Citroën Ami 8 - 1970

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

XBXG
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 jan 2006 23:43
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Bericht door XBXG »

En dit is een 20TS op LPG uit 1980:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Peugeot 206 - 2008
Citroën Ami 8 - 1970

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ron737
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 nov 2008 16:41

Bericht door Ron737 »

En ik heb er een Renault 20TS bij (licht groen) nu op Nederlands kenteken gezet.

Het is geworden de 05-JHT-3

Foto volgt later.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

XBXG
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 jan 2006 23:43
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Bericht door XBXG »

Gefeliciteerd met de R20. Ik kijk uit naar de foto's. :wink:
Peugeot 206 - 2008
Citroën Ami 8 - 1970

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ron737
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 nov 2008 16:41

Bericht door Ron737 »

Hier zijn wat nieuwe foto's voor de liefhebbers.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

XBXG
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 jan 2006 23:43
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Bericht door XBXG »

Mooie foto's van een schitterende R20! :Yes:
Peugeot 206 - 2008
Citroën Ami 8 - 1970

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

G12
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 221
Lid geworden op: 02 mar 2009 20:22
Actief als: particulier
Locatie: overijssel

Bericht door G12 »

ziet er zeer goed uit :!: mooie kleur ook.
Hoe heb je overigens die velgen van je 30 zo mooi gekregen ron737 :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

R1271
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mar 2006 14:46
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door R1271 »

Mooie auto! Deze kleur was toen ook tamelijk gangbaar. Is het 977?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ron737
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 nov 2008 16:41

Bericht door Ron737 »

De kleur is inderdaad de 977. Volgens mij heb ik ook ooit een de Renault 16 in die kleur gezien, en de Renault 18 en natuurlijk ook de 30.

De velgenvraag over het opknappen van de 30TX velgen zal ik beantwoorden in die topic.

Je kan aan alle kanten merken dat deze 20TS een lage km-stand heeft en een uniek exemplaar is. Stoelen nog super comfortabel en niet doorgezakt, centraledeurvergrendeling werkt als nieuw en is superkrachtig waar mijn 30TX soms nog wel eens wat slapjes wordt en soms een extra zetje nodig heeft werkt deze als nieuw.

Het is een leuke ervaring om met een klasse lager dan de 30 ook rond te rijden,en het verschil te ervaren van toch wat jaren eerder (dan mijn 30) Er zit zeker verschil in rijeigenschappen en vermogen natuurlijk. De auto is toch weer op een andere manier een leuke ervaring om mee te maken en te zien hoe de auto verder verbeterd is door de jaren.

Als je ze door elkaar gebruikt merk je toch weer dat je moet opletten op o.a. de richtingaanwijzer bediening (bij de 20 oud type dashbord 2 stengeltjes-bediening en bij de 30 gecombineerd in 1 stengeltje) en electrischeraam bediening die op andere plaatsen zitten.

Beide auto's hebben zo hun charmes uiteraard, en bekijks heb ik er zeker mee.
Laatst zei nog iemand bij de benzinepomp: Zo dat is nog een oudje,maar ongetwijfeld een Renault die het nog goed doet zonder de altijd storingsgevoelige electronica bij de huidige modellen........ :lol: :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erwin pronk
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 jan 2008 05:22
Actief als: particulier
Locatie: julianadorp

bewondering

Bericht door erwin pronk »

Over bewondering van de r20 gesproken, vorige week was ik bij de Renault dealer om een kachelweerstand van een Clio te bestellen. De chef magazijn wilde daarna wat aan de chef werkplaats vragen maar die was nergens te vinden; die bleek dus buiten kwijlend om mijn R20GTD heen te lopen. Ze vonden het prachtig om zo'n roestvrij exemplaar te zien waar ook nog bijna alles van werkte. Toen ik de achterklep voor ze openmaakte zagen ze wel dat de gasveren het niet meer deden, ik zet de klep altijd open met een houten plank. Ze gingen na het bewonderen naar binnen, zochten even in het data bestand en konden nog zonder problemen 2 nieuwe gasveren voor me bestellen! Kijk, dat is nog eens leuk.
Minder leuk is dat de Renaults, als ze een maal een garage geroken hebben, er weer naartoe willen..... Een dag later rij ik van mijn werk naar huis; breekt de V snaar. Dus wegenwacht gebeld; zou 1 uur duren. Echter binnen 10 minuten stond er een wegenwachter naast me! Hij had de melding van de R20 in zijn scherm gezien en geloofde niet dat die nog bestonden dus kwam gelijk naar mij toe. 5 Min later reed ik weer weg met nieuwe V snaar! Nu maar hopen dat er even niets meer achteraan komt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

R1271
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mar 2006 14:46
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door R1271 »

Wat ook opvalt, na verder bestuderen van de foto's, zijn de driepuntsgordels achterin. Voor zover ik weet is de Renualt 20 nooit standaard met gordels achterin geleverd. Dit lijken vaste, ik heb in mijn R20 3-punts rolgordels, in 1978 als accessoire gekocht. Renault Eindhoven vertelde toen dat ze dat nog niet eerder hadden verkocht. Het waren andere tijden...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ron737
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 nov 2008 16:41

Bericht door Ron737 »

Grappig verhaal van de wegenwacht Erwin, inderdaad worden het bijzondere auto's tegenwoordig dat blijkt maar weer uit de interesse van zelfs de Renault-dealer.

Heb ook wat Renault 20 folders aangeschaft van vroeger tijden en ik bespeur daar ook geen achtergordels in. Ook in de tekst word uitsluitend gesproken over gordels vóór.

Misschien dat ze bij de crashtest toch niet zo snel aan achterpassagiers dachten, en daarom ook vooral de voorkant van de schade lieten zien, waarbij de folder dan spreekt dat de inzittenden volgens de modernste normen zijn beveiligd :roll: Tsja de tijden zijn veranderd......
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

G12
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 221
Lid geworden op: 02 mar 2009 20:22
Actief als: particulier
Locatie: overijssel

Bericht door G12 »

de 20 is wel degelijk met gordels achterin als standaard geleverd maar dan alleen op de TX uitvoering, in m'n TX zitten ze dan ook in en uiteraard als rolgordel! helaas missen de eerste TX'en wel de wisser op de achterruit met spoiler maar dit word vergoed met de boordcomputer(zeldzame optie van mijn TX) en de cruise control evenals de hoofdsteunen achter en portiervergrendeling met afstandsbediening.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

R1271
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mar 2006 14:46
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door R1271 »

Komt die auto oorspronkelijk uit wel Nederland? De folder uit 1982 noemt wel gordels voorin voor een 20TX maar over achter wordt niets gezegd. Ook de Renault 25 was standaard niet voorzien van gordels achterin. In 1984 heb ze nog ingebouwd in een 25GTS.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

G12
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 221
Lid geworden op: 02 mar 2009 20:22
Actief als: particulier
Locatie: overijssel

Bericht door G12 »

He die folder heb ik ook en ook die van '83
de TX is idd van oorsprong een franse en van 1982 en voorzien van plip wat wel in de nl folder van 1983 staat.
In het onderdelenboek pr 1079 staan de gordels niet als optie(vierkant blokje) maar als gewoon te bestellen nummer.
De boorcomputer staat overigens in geen enkel ond. boek, wel heb ik hier een dik frans boek bij.
enkele oud renault monteurs en 20 kenners hadden zo'n ding nog nooit gezien in een r20.

Ik heb eindelijk voor normaal geld een gereviseerd stuurhuis voor de r20 gekocht. Strakt nog "even" de TRX velgen opknappen dan dan stuurt ie weer lekker en ziet hij er weer netter uit hoop ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in