Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Bedankt voor deze test, ook hier hoor je dat rijden over oneffenheden de Captur niet echt comfortabel is.
Ik vind mijn stuur met het nog wel mooie glanzende chrome en pianolak toch wel mooier dan het nu nieuwe stuur van de clio overgenomen.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst
Het zal wel weer aan mij liggen.
Ik heb nu 91.500 km gereden en rij standaard met 2,5 à 2,6 bar rondom. De meeste kilometers met de 205/55R17 95V Michelin Primacy3. Nu voor met Primacy´s (de originele) en achter met Conti CPC5, ook weer extra load versies. De drie winters gereden met 205/60R16 95V Vredestein Quatrac5.
Ik ervaar geen comfortproblemen. Niet dat ik een fan ben van hard geveerde auto´s, maar ik vind de Captur net lekker.
Wat in het hele verhaal niet belicht is dat de Captur standaard geleverd wordt met extra load banden. Voor de belasting zijn ze echt niet nodig. Ik heb echter de indruk dat ze voor het stuurgevoel juist nodig zijn. Je zou het eens kunnen proberen met banden met een loadindex van 91 i.p.v. 95.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
Ik heb zelf ook de Quatrac 5's maar dan in 17 inch. Heerlijk soepele banden en dat is vooral met koud weer merkbaar. Dan moeten de banden van de Jazz van mijn vrouw minstens 10km opwarmen voordat ze een beetje soepeler worden. Na een dure glijpartij met de Jazz in januari hebben we die ook maar voorzien van Quatrac 5.
Als andere banden het rijden wat comfortabeler maken dan zou ik dat zeker overwegen.
Stja, dat merk je hier al, een ieder beleeft het rijgedrag van een auto toch echt op zijn eigen manier, zeker als je individueel een vergelijking maakt met een auto die je hiervoor reed of erbij hebt.
Heb juist een test van topgear gelezen dat het onderstel van juist de nieuwe Scenic dat ze deze erg stug en hobbelig vinden en dus niet zo comfortabel als wat ik van een verkoper hoorde.
Uit de test:
" De besturing is erg licht en sluit daardoor prima aan bij onze nieuw ontdekte, rustige rijstijl. Dit in tegenstelling tot het onderstel, dat eigenlijk onder alle omstandigheden vrij hard en bonkig is. Ongetwijfeld zullen de 20-inchers hier iets mee van doen hebben, al zouden de dikkere banden dit deels moeten compenseren. Hoe dan ook: bereid je voor om na een ritje over slecht wegdek de Roosvicee op te dweilen in je Renault Scénic TCe 130."
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst
avdb55 schreef:Het zal wel weer aan mij liggen.
Ik heb nu 91.500 km gereden en rij standaard met 2,5 à 2,6 bar rondom. De meeste kilometers met de 205/55R17 95V Michelin Primacy3. Nu voor met Primacy´s (de originele) en achter met Conti CPC5, ook weer extra load versies. De drie winters gereden met 205/60R16 95V Vredestein Quatrac5.
Ik ervaar geen comfortproblemen. Niet dat ik een fan ben van hard geveerde auto´s, maar ik vind de Captur net lekker.
Wat in het hele verhaal niet belicht is dat de Captur standaard geleverd wordt met extra load banden. Voor de belasting zijn ze echt niet nodig. Ik heb echter de indruk dat ze voor het stuurgevoel juist nodig zijn. Je zou het eens kunnen proberen met banden met een loadindex van 91 i.p.v. 95.
Waarom zou bovenstaande aan jou liggen ??
Je bandenspanning is best hoog als je de banden van een Captur bedoelt.
Bij mij wordt 2,2 / 2,3 bar aangegeven
Om het iets comfortabel te maken houd ik het op 2,0 / 2,1 achter/voor.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Heeft iemand al eens de moed gehad om de bougies te vervangen van een RENAULT CAPTUR 1.3 TCe 150 ? :shock:
Vooral de vierde bougie is vrijwel onbereikbaar. Het lijkt erop of de grote (koelvloeistof?) slang, die dwars over de motor loopt, los moet....
Zonder enige aanleiding in navigatie scherm van mijn captur de tekst verschenen: kaartgegevens onlogisch. Moet volledige kaartupdate uitvoeren om kaart te herstellen. Laat oude kaart niet meer zien dus heb totaal geen navigatie tot beschikking
Heeft...
Vraagprijs: € 25
ik heb een reservewiel voor mijn Captur 2019 aangeschaft. De banden reparatie set bestaande uit compressor, bandenvulmiddel en bijbehorende zwarte kunststof bak is te koop.
Voor wij op vakantie gingen nog even de ruitensproeier vullen, oliepeil nakijken daar schrok ik wel van vieze smurrie aan de peilstok.
Naar de dealer die zei dat het condens was, dat komt omdat u veel elektrisch rijdt meneer dan wordt de olie niet...