Onze Espace is gestolen en weer gevonden!

Forumregels
27.3.24 :
Het Espace gedeelte van het forum ondergaat op dit moment een voorjaarsschoonmaak en een kleine metamorfose.

Svp help ons door uw nieuwe vraag in de juiste rubriek te stellen.
---
Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Krakende stoelen, slecht sluitende deuren, lekkend schuifdak, scheve bumper, dat soort dingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Adventure
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Onze Espace V is gestolen

Bericht door Adventure »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ok terug naar vandaag, de Renault Espace V staat nog steeds bij de garage en er is nog steeds niets meegedaan sinds 13 April.
De reden is dat de autosleutels en kentekenbewijs kwijt zijn geraakt bij de verzekeringsmaatschappij, de dealer kan de auto niet eens verplaatsen en starten. Het is een automaat deze gaat geen kant op! Dealer heeft ons in de ochtend helemaal bijgepraat en wilde onze vakantie niet verder verstoren.
Hoe nu verder vroeg ik... tja...

Vervolgens heb ik rond 12:00u mijn rechtsbijstandsverzekering om hulp gevraagd, alle stukken aangeleverd en dit ook gemeld aan de Renault Verzekering

Mijn rechtsbijstandsverzekering duikt er verder in, hebben dit nog nooit aan de hand gehad. Overigens heeft Renault Verzekeringen dit ook nog nooit meegemaakt dat de autosleutels en kentekenbewijs zoek zijn geraakt De dealer heeft er veel aangedaan om de auto rijdend te krijgen, maar de verzekeringsmaatschappij was er van overtuigd dat de sleutels en papieren nog gevonden zouden worden, ze moesten immers ergens zijn.

Nu waren we toch met vakantie en wisten wij van dit alles niets, echter in mijn naïeve gedachte ging ik de wagen vandaag of morgen in ontvangst nemen.



Om 14:00 werd ik terug gebeld door Renault verzekeringen mochten de sleutels en kentekenbewijs 'vandaag' ook nog niet gevonden worden... DAN "MAG" de dealer nieuwe sleutels laten maken. Het kenteken zou vervolgens ook wel goed komen. Al met al een soort wet van Murphy.

Ik kan slechts afwachten, laat beide partijen (Verzekering en Rechtsbijstand) het maar oplossen.
De dealer kan ik totaal niets verwijten!!
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Adventure
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Onze Espace V is gestolen

Bericht door Adventure »

WimK schreef:Wij zijn Disney fan, maar kijken ook graag verder dan alleen Disney.

Ook reeds gedaan rondtour Californie, Vegas, Grand Canyon. Rondtour West Canada.
Jullie blog nodig zeker uit om nog verder te gaan …
als de gezondheid het toe laat gaan we over een jaar of 3 weer , m'n vrouw heeft sinds een jaar of 4 reuma en dan is de vlucht alleen al een behoorlijke opgave, los van de rij afstanden. na 2 dagen wat actiever te zijn is de volgende dag rust een must … ach we zien wel hoe de stand tegen die tijd is.
Wim sterkte met je vrouw, hopelijk kunnen jullie heel snel!
Mocht je inspiratie willen mbt Florida of camperreis dan weet je onze website te vinden!
Je kan me altijd mailen!

Afbeelding
Voor dit najaar hebben we een Jeep + Caravan gehuurd en gaan we o.a Yellowstone/Grand Teton en de Rocky Mountains bezoeken.
Dit nadat we een paar keer met veel plezier met de camper door dus US hebben gekruist willen we het eens met een jeep en caravan doen!
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



WimK
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2018 13:33
Actief als: particulier

Re: Onze Espace V is gestolen

Bericht door WimK »

Dank, Ik heb de link opgenomen in de favorieten!

Leuke combinatie ! Hoef je het slaap gedeelte tenminste altijd weer op te ruimen en mee te sjouwen

en DANK!
onze verslagen : https://kion.demon.nl/index.php/reportages-reis
Grand Scenic Bose Autom. (IV) (2018)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Onze Espace V is gestolen

Bericht door MaHeDu »

@Rick, je auto ziet er niet zo fraai meer uit. Hopelijk komt het allemaal goed en gaat hij weer glimmen als voorheen.

Ik ben "slechts" drie keer in Florida geweest en het heeft veel mooie natuur. Het is één van mijn favoriete vakantiebestemmingen.
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Adventure
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Onze Espace V is gestolen

Bericht door Adventure »

Nou "slechts" drie keer in Florida.. gaaf Marcel, wij zijn gek op de US en er doorheen te reizen, ook met een camper!

Morgen komt de schade-expert voor de tweede keer, de eerste keer kon hij niets beginnen de auto moest eerst van buiten en binnen worden schoongemaakt. Je kan gewoon niet geloven wat er in 4 weken met je auto kan gebeuren :-( De Espace is al weg sinds 10 maart, de eerste dagen was ik zwaar pissed zeg maar,. Hoe langer het duurt kijk je er iets anders tegenaan, het is maar materiaal, zo is het maar weer.
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Adventure
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Onze Espace is gestolen en weer gevonden!

Bericht door Adventure »

Even een update

*Op 4 maart vind ik de wagen in de ochtend op de oprit, met de spiegels in de welkom-stand en de deuren van het slot. Ik kon dus zo instappen starten kon niet, de accu was totaal leeg. De wagen ging naar de dealer, deze kon niets vinden, heeft software nagekeken en geen gekke dingen gevonden. Accu is direct vervangen en ik kon weer rijden. Reed trouwens top na de accu wissel !!

* 10 maart is onze Espace helaas gestolen...
* 3 april krijgen we een mail dat de auto is gevonden in België en dat er een sporenonderzoek is gedaan.
* 8 april krijgen we een mail dat de Espace in deze week naar onze dealer wordt getransporteerd
In dezelfde mail staat dat er ook een schade-expert langskomt bij de dealer... dan wordt alles snel gefixt.

* 23 april blijken de autosleutels en kenteken-papieren nog steeds kwijt te zijn, onze dealer kan al vanaf 10 april niet eens in de auto.
Het onderzoeksbureau kan de sleutels en papieren niet vinden.

* 23 april mijn rechtsbijstandsverzekering stelt Renault-verzekeringen verantwoordelijk voor de kosten die voor vloeien uit de vertraging en ik krijg voor zolang het duurt een leenauto.

* 25 april, papieren en sleutels zijn gevonden en afgeleverd bij de dealer...

* Op 26 april krijg ik een zeer nette excuus mail waarin Renault-verzekeringen de schade op zicht neemt, ... maar vraagt wel om een klasse 3 alarm installatie om de verzekering intact te houden.... "Wij bieden u voor het daardoor ontstane ongemak onze welgemeende excuses aan."
Ik heb mijn dealer opdracht gegeven zodra de auto helemaal hersteld is de wagen van het vereiste alarmsysteem te voorzien.

* 29 april Volgens Renault-verzekeringen komt de schade-expert dan echt kijken op 29 april, en... is echt ook langs geweest bij de dealer.

* Op 10 mei krijg ik een email waarin staat dat Renault autoverzekering nog steeds geen expertiserapport van de expert heeft ontvangen.
"Wij hebben nog geen expertiserapport van de expert ontvangen. Wij hebben de expert om de status gevraagd. Na ontvangst van het expertiserapport zullen wij u verder informeren."

De auto is al meer dan 2 maanden niet in ons bezit, het wordt onderhand wel een heel lang verhaal.
Sinds 10 April is niets maar dan ook niets aan de Espace gedaan....
Normaal heeft de schade-expert het rapport dezelfde dag al verstuurd begrijp ik.., echt de wet van Murphy ... alles gaat fout blijkbaar.

Ben er ook wel verdrietig van, maar dan weten jullie hoe het zit.
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



WimK
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2018 13:33
Actief als: particulier

Re: Onze Espace is gestolen en weer gevonden!

Bericht door WimK »

Triest dat het allemaal zolang moet duren. Op een gegeven moet ga je denken ...'had hem maar niet teruggevonden' Misschien was het dan allemaal achter de rug...

Regelmatig Renault/verzekering helpen herinneren dat je graag weer met je 'eigen' auto wilt rijden i.p.v. vervangend vervoer …

Succes...en niet opgeven!
Grand Scenic Bose Autom. (IV) (2018)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Onze Espace is gestolen en weer gevonden!

Bericht door adinsx »

*Op 4 maart vind ik de wagen in de ochtend op de oprit, met de spiegels in de welkom-stand en de deuren van het slot. Ik kon dus zo instappen starten kon niet, de accu was totaal leeg. De wagen ging naar de dealer, deze kon niets vinden, heeft software nagekeken en geen gekke dingen gevonden. Accu is direct vervangen en ik kon weer rijden. Reed trouwens top na de accu wissel !!

* 10 maart is onze Espace helaas gestolen...
Ik zit toch te denken of hier geen verband in zit. Wel érg opvallend namelijk... Was de accu leeg omdat het boevengilde wat langer de tijd nodig had? Deuren niet goed dicht, de auto is 'wakker' gebleven en heeft zo de accu leeggetrokken? Of... Nja, ik vind het niet toevallig zeg maar.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Adventure
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Onze Espace is gestolen en weer gevonden!

Bericht door Adventure »

Afgelopen vrijdag mochten we Espace eindelijk op halen..
De wagen is weer showroom nieuw zoals hij was, zowel van binnen en van buiten...

Helaas niet helemaal goed opgelet bij het ophalen van de auto, ik heb meer op de lak en velgen en de binnenkant gelet.

Afbeelding
In de achterlichten zit over de gehele lengte vocht

Afbeelding
Zowel links als rechts.. veel water in de achterlichten..

Blij dat de auto na 2.5 maand weer in ons bezit is, maar dit is dan weer jammer.
We zitten er nu sterk over na te denken de Espace in te ruilen .. en... dan de wet van Murphy af te sluiten.
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Onze Espace is gestolen en weer gevonden!

Bericht door rvdgaag »

Die condens is een algemene klacht van de eerste bouwjaren, wanneer je na een paar ritten op droge dagen dit nog hebt kan R. ze onder garantie vervangen.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Adventure
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Onze Espace is gestolen en weer gevonden!

Bericht door Adventure »

Ach het is ook meer mijn frustratie heb de Espace net terug na 2.5 maand, en wil de wagen niet opnieuw naar de garage brengen.
Hij komt er immers net vandaan :-)
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mikek1991
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 jan 2021 21:13
Actief als: particulier

Re: Onze Espace is gestolen en weer gevonden!

Bericht door Mikek1991 »

Goedemorgen mensen. Ook hier helaas 3 weken geleden de Espace V gestolen pal voor de deur. In de dagen erna nog een Captur en Kadjar en een Mazda hier in de buurt. Met een gezin met 3 jonge kinderen ( 2 van 9 weken en eentje van 2 jaar) dus alle 3 nog in de kinderstoel/maxi cosi was dit de ideale auto. Nu hebben we van de verzekering een vervangende auto gekregen…. Een Opel Corsa. Hopelijk krijgen we volgende week te horen dat we geld uitgekeerd krijgen. Volgens de website van de verzekeraar bij een all risk verzekering de aanschafwaarde voor tweedehands auto’s binnen 3 jaar na aanschaf. We hadden hem net een half jaar. Nu thuis gekluistert aangezien ik dus niet in de auto pas met de kinderen op de achterbank. Volgens de verzekering konden we ook geen grotere auto krijgen, volgens de polis kwamen we in aanmerking voor een B segment auto.
Mijn vrouw wilt hierna toch weer een Espace, alleen wil ik dan toch meer actie ondernemen in de beveiliging. Iemand ervaring met een bearlock systeem? Of andere tips om het niet aantrekkelijk te maken om de auto te stelen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



WimK
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2018 13:33
Actief als: particulier

Re: Onze Espace is gestolen en weer gevonden!

Bericht door WimK »

ik heb in mijn nwe. auto een alarm laten inbouwen, met extra start onderbreking. (klasse 3 of hoger)
Ja , moet weer op knopjes drukken. het 'voordeel' van Keyless instappen ben je wel kwijt, echter zonder auto zijn is een veel groter gemis!
Zeker als er tegenwoordig regelmatig een rolstoel mee moet.
Grand Scenic Bose Autom. (IV) (2018)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht