Maart 2022:
En natuurlijk, volgende electrische probleem: de achterlichten rechts houden er mee op. Totdat er aan de zekeringkast wordt gerommeld, dan doen ze het weer. Even. Om vervolgens weer op te houden.
Toen was ik het zat. Op een mooie dag heb ik de accu ontkoppeld, de zekeringkast los gehaald, foto's gemaakt van hoe alles erop zit en vervolgens ALLES los gehaald. ALLES. En dan heb je dit:
IMG_20220301_102126.jpg
Zoals je ziet, deze printplaat is niet zo blij. Hij is smerig, zit al jaren op zijn plek, zijn aansluitingen zijn gecorrodeerd... tijd voor een beetje liefde! Daarna zag hij er een stuk vrolijker uit:
IMG_20220301_105912.jpg
Tijd om hem terug te plaatsen. Dacht ik. Tot ik onderweg nog wat diodes tegen kwam (van het mistachterlicht). Waarvan er eentje behoorlijk verdrietig was, hij was te warm geworden....
IMG_20220301_111459.jpg
En toen ik hem oppakte zei hij: knak... en brak! In twee stukken... maar gelukkig bleek ik overweg te kunnen met een soldeerbout:
IMG_20220301_130117.jpg
Krimpkousje er omheen en hij is weer als nieuw:
IMG_20220301_131720.jpg
Na deze reparatie nog even doorgemeten en toen mocht hij weer de auto in!
Nog even de aansluitingen van de voedingskabels schoon gemaakt, alle stekkers wat contactspray gegeven en de boel weer in elkaar gezet. Dat had ik dus veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eerder moeten doen! Alle electrische problemen zijn verleden tijd. De koplampen schijnen weer alsof ze nieuw zijn, alle deuren gaan weer soepel mee met de centrale vergrendeling, de kachel warmt me weer op, de achterlichten doen het weer enthousiast... Dit is bij problemen echt wel een aanrader om even aan te pakken!
Daarna hebben we ons nog even gestort op de warme lucht aanvoer. Ik bleek het schildje op het spruitstuk te missen, maar die kon ik gelukkig van iemand overnemen. Netjes nog wat aan gelast (er bleek wat metaal te missen) en het schildje gespoten en gemonteerd:
IMG_20220312_175852.jpg
Netjes toch?! Jammer alleen dat ik er bij het monteren van de bijbehorende luchtslang er achter kwam dat de klep voor warme of koude lucht toevoer vast gezet was. En dat na wat zoekwerk bleek dat LPG altijd koude lucht aangevoerd moet krijgen
(helemaal voor niks dus)!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.