Klein reisverslagje van een gezinsdagje met de Zoe naar Winterberg:
Heenreis met vol batterijtje vertrokken vanuit Apeldoorn en lekker doorgereden. Na 150km rijden met nog 23% over gingen we even laden bij de
Lidl Herne. Na even wat fruit en een plas vertrokken we 35 minuten later weer met 74%. De gemiddelde snelheid lag zo rond de 34kW en het was gratis, dus daar was ik best tevreden mee.
Kwam nog een Duitser met een blauwe Ionic even langs, altijd gezellig even babbelen en we konden tegelijk dezelfde snellader gebruiken want hij laadde met CCS. In de winter haalde 'ie 150 snelweg km zei'ie en in de zomer 200. Toch netjes met een 28kWh batterij.
Maargoed, daarna weer met normale snelheden nog 130km doorgereden naar Winterberg. We kwamen aan met nog 18% batterijlading en ik had van te voren met de receptie van dit hotel geregeld dat ik hun 22kW
publieke Tesla Destination charger (voor alle auto's) enkele uren mocht gebruiken. Wederom gratis en zo'n beetje onderaan de pistes.
Na een lekkere middag skieën vertrokken we weer met een volle lading, en het aparte was doordat we heuvel af gingen én het max 80km/h ging, we er flink range bij kregen. In de 30 KM die we naar het westen reden kregen we er in totaal 19km aan range bij!. Dus op de range meter stond 191 toen we vertrokken maar 30km later stond er 218 km op
Na een ritje van pakweg 150km met 45% over nog even
deze Innogy 22kW meegepakt, helaas was deze net zoals veel Tank & Rast palen nu niet gratis meer en hadden ze ook nog eens de RFID kaartlezer uitgeschakeld |:( waardoor hij alléén met de eCharge app van Innogy te activeren was. In deze app kun je je creditcard en/of paypal gegevens insstellen maar gelukkig had ik dat al van te voren geconfigureerd.
Echter bij het starten van het laden kreeg ik steeds een foutmelding over de betaling. Na een paar keer proberen kwam ik erachter dat je ergens in het proces nog een klein vinkje aan moet zetten, genaamd 'Accept conditions'. Hier moet je voor elke 10 minuten €1,33 betalen. Ik heb hem op een uurtje ingesteld en er werd €8,- van mijn paypal afgeschreven. Eerst afschrijven, daarna begint de sessie pas.
Met 91% op het metertje vervolgden wij na 45 minuten onze reis en konden we met nog 176km bereik gemakkelijk thuiskomen. Even beetje doorgereden bij onze oosterburen en na een kwartiertje of vijf waren we weer thuis.
Al met al een geslaagde dag zonder EV-wachttijd.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1