Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Daar is iemand begin van het jaar heel druk geweest met sterretjes zetten. Tijdens het bijwerken van mijn kaart tijdens de jaarwisseling waren het er nog maar een paar, maar nu nagenoeg allemaal.Jammer, maar ik heb er niets tegen om te betalen voor een goede service als het tarief redelijk is en de bediening degelijk en breed geaccepteerd. Ik begreep dat je ook met creditcard kon betalen. 11 ct per minuut is € 6,60 per uur waar je wel in staat moet zijn 25 kWh binnen te trekken dat is 0,264 per kWh. De meter blijft lopen zolang je verbonden bent en je moet niet met een koude of bijna volle batterij aan de paal gaan hangen. Mijn beste laadstrategie (kort, snel niet te veel laden) past daar wel bij. Kies je voor vast tarief dan moet je lang en zo veel mogelijk laden.
Helaas schijnt het niet aantrekkelijk te zijn per Kwh te verrekenen. Ik blijf voorstander van kwh tarief; zo duidelijk als wat in alle situaties. In NL hebben we dat al gehad en rekenen we per kWh af tegen 0,56 of 0,64 en dan ben je op z'n best in 45 min voor 22 kWh € 9,00 kwijt en dat is € 0,20 per minuut. De Q90 gaat niet zo snel ik gok 40 kWh in 1,5 uur op z'n best en dat is € 25,60 is € 0,28 per minuut.
Grappig het verschil in benadering te zien;
- Tank & Rast; per minuut,
* om zo snel mogelijk de lader vrij te maken en in feite de klant weer op weg te sturen
* nadelig voor langzaamladers (AC / ZOE)
- Allego; vast tarief,
* laad- en dus verblijftijd zo lang mogelijk laten duren tbv omzet in de Autohof?
* voordelig voor langzaamladers met grote batterijen
Gezien de tariefstelling van de CCS en DC hebben ze goed opgelet en kunnen we idd blij zijn met onze Chameleonlader!