Overige E-auto's

Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door GertjanVB »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Aha, Interesting. Wat proberen ze je dan te leren, of is het gewoon lekker met die auto raggûh
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door Jsj »

larsdijkstra 16v schreef:
Jsj schreef:Ik doe even een flinke aanname: Het schijnt ook nogal een moetje te zijn als je vanuit je werkgever en als petrol head met die domme elektrische dingen moeten gaan rijden. De gemiddelde auto verkoper denkt nog steeds dat het wel over waait....

Maar het blijkt dus juist heel erg mee te vallen met het bereik van de Ioniq. Het opladen van de Ioniq kan zelfs tot 70kw gelijkstroom en dat is echt wel uniek. En net zoals een Zoe kan een Ioniq niet laden op de Tesla charger inderdaad.

De Focus electric is eentje uit de oude doos om snel te vergeten inderdaad daar zijn zelfs de meest verstokte EV rijders het wel over eens.
Je doet zeker een flinke aanname, beetje jammer om het zo te brengen. de gemiddelde Renault verkoper is allang onder de indruk en ziet de voordelen en kansen van dit zeer veelzijdige en unieke produkt. Wat ik heb begrepen zitten er mbt de Hyundai nog heel wat nadelen en beperkingen aan het laden, oa voor thuis.
Klopt, maar ik had wel gelijk blijkbaar. Je bewijst ook maar weer dat de gemiddelde verkoper niet goed op de hoogte is. Want ook het laden van de Ioniq kan prima thuis met een type 2 stekker net als de Zoe... Of de snelheid bij thuis laden gelijk is weet ik nog niet dat moet ik nog even uitzoeken. Maw kun je AC laden op 3 fasen ja/nee.

Ik snap wel dat je niet snel positieve geluiden zult horen binnen een organisatie over de producten van de concurrent maar laten we het dan bij de feiten houden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door larsdijkstra 16v »

GertjanVB schreef:Aha, Interesting. Wat proberen ze je dan te leren, of is het gewoon lekker met die auto raggûh
Haha vanwaar die " vooroordelen " tegen " ons? Het was een dag van 1030 u tm 19 u over de techniek, laden, stekkers, concurrentie modellen etc. En een uur rijden met wisseling van modellen: Zoe, I3, en Leaf. Na 2 groepen waren de Focus en Hyundai al leeg. Er werd normaal gereden, tijd voor uitgebreid rijden en kijken hoe je efficient kunt rijden ga ik zelf doen met onze Zoe
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door larsdijkstra 16v »

Jsj schreef:
larsdijkstra 16v schreef:
Jsj schreef:Ik doe even een flinke aanname: Het schijnt ook nogal een moetje te zijn als je vanuit je werkgever en als petrol head met die domme elektrische dingen moeten gaan rijden. De gemiddelde auto verkoper denkt nog steeds dat het wel over waait....

Maar het blijkt dus juist heel erg mee te vallen met het bereik van de Ioniq. Het opladen van de Ioniq kan zelfs tot 70kw gelijkstroom en dat is echt wel uniek. En net zoals een Zoe kan een Ioniq niet laden op de Tesla charger inderdaad.

De Focus electric is eentje uit de oude doos om snel te vergeten inderdaad daar zijn zelfs de meest verstokte EV rijders het wel over eens.
Je doet zeker een flinke aanname, beetje jammer om het zo te brengen. de gemiddelde Renault verkoper is allang onder de indruk en ziet de voordelen en kansen van dit zeer veelzijdige en unieke produkt. Wat ik heb begrepen zitten er mbt de Hyundai nog heel wat nadelen en beperkingen aan het laden, oa voor thuis.
Klopt, maar ik had wel gelijk blijkbaar. Je bewijst ook maar weer dat de gemiddelde verkoper niet goed op de hoogte is. Want ook het laden van de Ioniq kan prima thuis met een type 2 stekker net als de Zoe... Of de snelheid bij thuis laden gelijk is weet ik nog niet dat moet ik nog even uitzoeken. Maw kun je AC laden op 3 fasen ja/nee.

Ik snap wel dat je niet snel positieve geluiden zult horen binnen een organisatie over de producten van de concurrent maar laten we het dan bij de feiten houden.
Ik heb ook niet gezegd dat het thuis niet kan, het is nu oa alleen nog niet mogelijk om thuis op 11kW te laden, alleen 3,7. Hoop dat ik het goed verwoord, help je me anders...? Dat is toch waarom we hier zitten. Ik zal nog wat extra info opvragen bij de trainers, die ik nu niet paraat heb.

Het heeft niets met wel of niet positieve geluiden te maken over concurrentie te maken, het was een opsomming en vergelijk van de diverse mogelijkheden in de markt tov de Zoe om van te leren en goed advies te kunnen geven. Ik lees al een poos mee in de Zoe sectie, en hoop nog meer te leren van jullie want zie veel kennis bij jullie :wink:
Sta je daarvoor open?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Overige E-auto's

Bericht door Nivve »

larsdijkstra 16v schreef: Ik heb ook niet gezegd dat het thuis niet kan, het is nu oa alleen nog niet mogelijk om thuis op 11kW te laden, alleen 3,7. Hoop dat ik het goed verwoord, help je me anders...? Dat is toch waarom we hier zitten. Ik zal nog wat extra info opvragen bij de trainers, die ik nu niet paraat heb.
Dat de Hyundai niet met 11kw kan laden thuis is niet zo raar toch? Dat is bij bijna alle EVs het geval.
Zeker een groot nadeel vind ik, maar niet specifiek van de Hyundai. Je verwoording suggereerde dat wel.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door GertjanVB »

We willen hier idd van elkaar leren. De kennis van de gemiddelde Renault verkoper/dealer van de ZOE wordt wellicht mede hierdoor snel overschaduwd door de kennis van de eerste de beste ZOE-rijder. De goede niet te na gesproken en die blijken er steeds meer te komen gelukkig.

De manier waarop nu de "Fastned" en "EV-box" problematiek mbv Renault NL wordt opgepakt is solide en vertrouwenwekkend. Een trainingssessie zoals je beschrijft is ook super en meelezen en mee praten is helemaal top. Twee winpunten; je produkt kennen en dat produkt kunnen vergelijken met de concurrentie. Vergis je niet in de complexiteit en het risico: iedereen weet wat een ICE kan en wat je er van kunt verwachten, een EV kent veel verrassingen en de ontwikkelingen gaan snel.

Bij een EV waarbij met 400km bereik wordt geadverteerd (onder bepaalde condities) en met een aantal ontwerpkeuzes die afwijken van de gangbare in de markt (AC-laden) en de snelle ontwikkelingen (meer elektronische rij-ondersteuning bij de concurrentie), is het risico op tegenvallende verwachtingen hoog. Complexiteit is een ander woord voor de soms eigenzinnige ontwerp keuzes van de (Franse) ontwerpers, waardoor "features" aanwezig zijn, maar verborgen zitten of een eigenzinnige bediening kennen. Kansen volop door de niet voor iedereen voor de hand liggende voordelen. Kennis hiervan kan bijdragen aan een weloverwogen en gedragen aankoop van de klant waardoor deze met plezier in zijn of haar ZOE zal rijden en een wandelende reclamezuil zal zijn.

Kortom ik vind het positief dat er zulke trainingssessies zijn, dat jij en je collega's enthousiast zijn of aan het worden zijn en dat je je ervaringen hier deelt. Heb daarnaast respect en aandacht voor de concurrentie want de wet van de remmende voorsprong ligt op de loer.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door zoe2goe »

Sluit me aan bij GertjanVB. WELKOM!!! Na drie jaar ontdek ik nog steeds dingen in de ZOE. De gezamenlijke kennis hier is uitmuntend durf ik te beweren. Doe er je voordeel mee, net zoals iedereen dat doet. Omgekeerd: ik zal in ieder geval niet nalaten af en toe je "inside-brain" te picken.

En vooral: veel plezier met, zoals Gertjan dat volgens mij met een liefdevolle knipoog beschrijft, af en toe even "raggûh". Neem van mij aan dat er BIJNA geen grotere ZOE fan is dan GJ :-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door Jsj »

Ik heb even snel gekeken maar ik moet zeggen dat het ook wat onduidelijk is.

Volgens hyundai kun je een wallbox aanschaffen en dan binnen 4 uur weer vol laden. Echter staat er dit in de kleine letters

Bron prijslijst 2017

"Standaard wordt een 6,6 kWh-oplaadpunt geleverd bij de Hyundai IONIQ Electric. Indien uw thuisinstallatie geen 6,6 kWh-oplaadpunt ondersteunt, ontvangt u een 3,7 kWh-oplaadpunt."

Ik denk dat het een 1 fase 32A lader is en als dat niet kan een 1 fase 16a.

Het lijkt er dus op dat de Ioniq AC laden kan maar met slechts 1 fase..

Echter hier spreekt men weer over AC laden met 3 fasen:

https://www.evcompany.eu/hyundai-ioniq-laadpaal/

Ik zoek nog even verder....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door GertjanVB »

Een optie wellicht? Alleen de ZOE laad standaard alles watje er in steekt (tot 22 danwel 43kW afhankelijk van R of Q motor). De overigen doen dat over het algemeen slechts tegen betaling, als ze de mogelijkheid al hebben; Tesla, BMW om een paar te noemen...
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door larsdijkstra 16v »

GertjanVB schreef:We willen hier idd van elkaar leren. De kennis van de gemiddelde Renault verkoper/dealer van de ZOE wordt wellicht mede hierdoor snel overschaduwd door de kennis van de eerste de beste ZOE-rijder. De goede niet te na gesproken en die blijken er steeds meer te komen gelukkig.

De manier waarop nu de "Fastned" en "EV-box" problematiek mbv Renault NL wordt opgepakt is solide en vertrouwenwekkend. Een trainingssessie zoals je beschrijft is ook super en meelezen en mee praten is helemaal top. Twee winpunten; je produkt kennen en dat produkt kunnen vergelijken met de concurrentie. Vergis je niet in de complexiteit en het risico: iedereen weet wat een ICE kan en wat je er van kunt verwachten, een EV kent veel verrassingen en de ontwikkelingen gaan snel.

Bij een EV waarbij met 400km bereik wordt geadverteerd (onder bepaalde condities) en met een aantal ontwerpkeuzes die afwijken van de gangbare in de markt (AC-laden) en de snelle ontwikkelingen (meer elektronische rij-ondersteuning bij de concurrentie), is het risico op tegenvallende verwachtingen hoog. Complexiteit is een ander woord voor de soms eigenzinnige ontwerp keuzes van de (Franse) ontwerpers, waardoor "features" aanwezig zijn, maar verborgen zitten of een eigenzinnige bediening kennen. Kansen volop door de niet voor iedereen voor de hand liggende voordelen. Kennis hiervan kan bijdragen aan een weloverwogen en gedragen aankoop van de klant waardoor deze met plezier in zijn of haar ZOE zal rijden en een wandelende reclamezuil zal zijn.

Kortom ik vind het positief dat er zulke trainingssessies zijn, dat jij en je collega's enthousiast zijn of aan het worden zijn en dat je je ervaringen hier deelt. Heb daarnaast respect en aandacht voor de concurrentie want de wet van de remmende voorsprong ligt op de loer.
Dank je, zo is het ook bedoelt. Die respect en aandacht is er zeker, en mooi om te zien dat het nu echt gaat groeien de komende jaren. Wat ik heb begrepen gaat er veel gebeuren op EV gebied
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door larsdijkstra 16v »

zoe2goe schreef:Sluit me aan bij GertjanVB. WELKOM!!! Na drie jaar ontdek ik nog steeds dingen in de ZOE. De gezamenlijke kennis hier is uitmuntend durf ik te beweren. Doe er je voordeel mee, net zoals iedereen dat doet. Omgekeerd: ik zal in ieder geval niet nalaten af en toe je "inside-brain" te picken.

En vooral: veel plezier met, zoals Gertjan dat volgens mij met een liefdevolle knipoog beschrijft, af en toe even "raggûh". Neem van mij aan dat er BIJNA geen grotere ZOE fan is dan GJ :-)
:wink: :thumb:
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Overige E-auto's

Bericht door Hachy »

Ionic is 100% maar 1-fase.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door Jsj »

Inderdaad, ik ben er inmiddels ook achter. Dat is wel echt een nadeel.

Ook uit de prijslijst 2017
AC-omvormer tot 6,6 kWh (28A) laden

Voor het thuisladen maakt me het nog niet zo veel uit maar wij (zoe rijders) weten als geen ander de 11kw en 22kw paaltjes te vinden daar heb je weinig aan met een Ioniq :(

Vanmiddag ben ik gebeld door de lokale Hyundai dealer omdat ik via het contact formulier een proefrit heb aangevraagd. Deze dacht dat het 3 fase was maar moest dat even verifiëren bij een collega.. :think: Mijn vooroordeel wederom bevestigd...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door larsdijkstra 16v »

Jsj schreef:Inderdaad, ik ben er inmiddels ook achter. Dat is wel echt een nadeel.

Ook uit de prijslijst 2017
AC-omvormer tot 6,6 kWh (28A) laden

Voor het thuisladen maakt me het nog niet zo veel uit maar wij (zoe rijders) weten als geen ander de 11kw en 22kw paaltjes te vinden daar heb je weinig aan met een Ioniq :(

Vanmiddag ben ik gebeld door de lokale Hyundai dealer omdat ik via het contact formulier een proefrit heb aangevraagd. Deze dacht dat het 3 fase was maar moest dat even verifiëren bij een collega.. :think: Mijn vooroordeel wederom bevestigd...
Al doende leert men he...? :wink:
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door Casss »

Op deze website een vergelijk Hyundai IONIQ Electric vs Renault Zoe qua Range en
Efficiency (de Ioniq echter zonder 15-inch)
http://pushevs.com/2016/11/24/hyundai-i ... nault-zoe/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door fivari »

De ioniq is toch heel wat auto voor een erg scherpe prijs.
Op het eerste gezicht is de beperkte battijer een nadeel, maar door een ongelooflijke efficientie, ook in winter en bij hogere snelheid, ligt het bereik niet veel lager dan bij de nieuwe Zoe.
Ik zie voorlopig nog één belangrijk overblijvend voordeel voor de Zoe: de lader. Belgie heeft enkele snelladers, dus bij een langere tocht in een gebied zonder snellaadpalen ben je snel uren aan het laden vooraleer verder te kunnen. Omgekeerd heeft een kilometermaler in Nederland of Duitsland natuurlijk meer aan de CCS, die bij de Ioniq blijkbaar tot 70 kW vermogen kan laden.
Een hele degelijke nieuwkomer! Als die binnen twee jaar een grotere batterij krijgt...
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door Casss »

Bjørn Nyland zegt in zijn Youtube video #33 Winter test of Hyundai Ioniq part 2 op tijdstip 20:46 (kijk vanaf 20:00) dat de Ioniq volgens de eigenaar reeds alle hardware heeft voor autopark. Waarschijnlijk alleen nog een software update nodig voor die optie.



Hier kwam ik een Youtube filmpje tegen waarop die functie al te zien is :shock: Gelijk Bjørn vanaf 20:00 opsomt...relatief veel opties


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

landfort
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 dec 2015 20:32
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door landfort »

Gaaf in een auto van deze prijsklasse!
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door Casss »

Renault gaat naar Genève en neemt mee: een “elektrisch cadeautje”.
http://www.egear.be/renault-geneve-2017/
Iemand een idee was het is? :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door Casss »

Leuk artikel in autovisie voor 49 cent!
MULTITEST Elektrische middenklassers

MET DE VERNIEUWDE ZOE HEEFT RENAULT de twee grootste demonen van de potentiële elektrorijder voorgoed uitgedreven. Door de forse 41 kWh accu kom je zelfs plankgas tegen de wind in bij -5 graden nog minimaal 100 km ver op een volle lading. Wij haalden onder allerminst gunstige omstandigheden en op winterbanden zelfs 226 kilometer.(,,,,,,,)

https://blendle.com/item/bnl-autovisie- ... ce=blendle
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door GertjanVB »

Die blauwe ZOE, die ken ik...
En na onze eigen lange afstand duurtest kan ik bevestigen wat Autovisie zegt. Leuk dat ze het positief benaderen (meer als 100km op een lading!) Maar er is meer....

Even alles op een rij zetten en binnenkort in het "laden in het buitenland" draadje en op Zoe-nl meer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door fivari »

Casss schreef:MET DE VERNIEUWDE ZOE HEEFT RENAULT de twee grootste demonen van de potentiële elektrorijder voorgoed uitgedreven. Door de forse 41 kWh accu kom je zelfs plankgas tegen de wind in bij -5 graden nog minimaal 100 km ver op een volle lading. Wij haalden onder allerminst gunstige omstandigheden en op winterbanden zelfs 226 kilometer.(,,,,,,,)
Dat is toch wel even anders met mijn Q210 uit 2013. Vandaag terug van de Belgische kust richting binnenland: vol vertrokken, bij 4°C met koude batterij (of toch maar 8°C): vol wind op kop en felle regen. Na 80 km noodgedwongen aan de lader met nog 13% over. Nochtans maar 90 km/u en een flink stuk achter een vrachtwagen. Dan 30' geladen @ 22 kW en de lader doen uitvallen door de klimaatregeling in te schakelen. :oops:
Thuis gekomen met 6% over.
Helemaal niet comfortabel. De omstandigheden waren dan ook erg slecht, maar het kan nog kouder natuurlijk.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door PieterZoe »

ik herken die ervaring helemaal. Bij lage temperaturen is het behoorlijk afzien met de Zoe. Soms twijfel ik in de winter wel eens of er iets mis is met de uitlijning of bandenspanning, of dat er stiekem een rem aanloopt. Zo veel slechter wordt de range dan. Ik vraag me af of deze achteruitgang in de winter bij andere EV's ook zo sterk bemerkbaar is. Weten jullie dat?

Gelukkig was het de laatste dagen weer ruim boven de 10 graden en stond er weer een wat hoopgevende range op het dashboard.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door Jsj »

Het lijkt erop de dat Ioniq ( zie test van Bjorn Nyland ) er een stuk beter mee omgaat. Die had tijdens de test echt slechte condities

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Overige E-auto's

Bericht door Nivve »

Ik vind het juist allemaal reuze meevallen. Toch gewoon 130km range zonder verwarming en 110 met verwarming. Met winterbanden had ik dit toch echt slechter verwacht na alle 'In de winter hou je niets over!' doemverhalen.

Overigens dank voor de blendle link, ga hem in de pauze gelijk even aanschaffen ;)
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door GertjanVB »

Björn Nuland behandelde/gebruikte de ZOE niet optimaal plus hadden ze daar in Noorwegen geen AC snelladers. Als je een lange rit maakt heb je na 1 keer snelladen geen last van beperkt bereik, aangezien de batterij dan op temperatuur is door de afstand en de snellaadsessie. De marge is echter klein, als de wind tegenzit ben je de sjaak, die hakt er flink in en dat schijnt in de winterdag ook vaker voor te komen + winterbandjes + kacheltje aan (zie draadje bereik bij klge temperaturen oid)

On topic:
Vandaag de nieuwe focus e-electric aan de "pomp" gezien. Duits kenteken, Belgische berijder met slot op de mond. Laadde op CCS is het enigste wat ik kon vaststellen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AdvanderMeer
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 jan 2017 15:41
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door AdvanderMeer »

Volkswagen gaat 30 volledig elektrische auto's produceren tot 2025:

https://twitter.com/vwgroup_en/status/8 ... 4992189440

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door zoe2goe »

Je kent toch dat mopje van die drie vrouwen, nieuwe buren, die aan het kletsen zijn over de prestaties van hun echtgenoot? De eerste zegt "Mijn man is huwelijksconsulent. Als hij thuiskomt neemt hij bloemen mee, fluistert lieve dingetjes in mijn oor en maakt me echt het hof. In bed is hij geweldig". De tweede zegt, enigszins besmuikt: "Mijn man is motorfiets-mechanicien. Als hij 's-avonds thuiskomt rukt hij mijn kleren uit, trekt me aan mijn haar het bed in en geeft me billenkoek. Kinky, maar, heel gaaf". De derde schudt haar hoofd en zegt: "Mijn echtgenoot werkt bij Microsoft, en elke avond als hij thuiskomt vertelt hij me hoe geweldig het zal zijn".

Dat denk ik dus ook bij bovenstaand berichtje. Er zit zo'n onwil in die tent en niet te vergeten de clientèle, ik moet het nog zien. Ik denk dat Peugeot, toch ook flink achterlopend, het wat handiger aanpakt.

Man man man, wat moeten die batterij-fabrikanten op rozen zitten zeg!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door Jsj »

wat dacht van je revisie bedrijven die komende jaren de grond uit gaan schieten als paddenstoelen.
Refurbished battery pack voor je auto... ik voorzie een hele nieuwe markt....

Mmmm... carrière switch ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door GertjanVB »

Het lijkt dan toch te gebeuren: de Ampera-e wordt (nog een keer) gepresenteerd
Zie deze uitnodiging
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door PieterZoe »

Een Tesla model S-rijder test de nieuwe Opel Ampera E. En hij is niet ontevreden. Ik begin erg benieuwd te worden naar deze EV
http://www.greencarreports.com/news/110 ... assessment

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door larsdijkstra 16v »

Bekende "pookknop" bij de Ampera. Verder een mooie auto
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door MartijnEV »

Nog steeds hetzelfde design pookknop als bij de EV1 van de jaren '90!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door Jsj »

Ik heb inmiddels heel wat youtube filmpjes gezien over de Ampera en begin stiekem enthousiast te worden over deze auto.

Ondanks dat de auto een Opel logo krijgt en slechts 7.2kw over 1 fase kan ac laden en dat de CW waarde slecht zou zijn... :fp:

Waarom: De ruimte voor een compacte auto, echt heel lelijk is ie ook niet. En het belangrijkste.. Er zijn heel wat filmpjes te vinden van Bolt rijders die 300+ miles halen uit 60 kWh... :dance:

Das toch wel knap....

Een van de filmpjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



GerardFidom
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 aug 2016 10:04
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door GerardFidom »

Ik heb gisteren een proefritje in een Ioniq gemaakt. Moet zeggen: fijne auto! Lijkt wel een beetje op de Renault Fluence Z.E. kwa formaat en comfort. Maar dan mét serieus accupakket en snelladen! Toen ik hem mee kreeg stond er een comfortable 182 km op de teller. Wat ook superhandig is, zijn de stuurflippers waarmee je de re-gen sterker of zwakker kunt zetten. Echt een misser dat dat bij de Zoé nog steeds niet kan :(
En € 32.500 voor een zeer compleet basismodel - minstens het niveau Intens van de Zoé, vraag ik me af of Renault zich niet een beetje uit de markt prijst. De Zoé met koop-accu is immers nog een flinke klap duurder :? Ik zag in de verkoopstatistieken 1e kwartaal 2017 dan ook 201 voor de Ioniq tegenover slechts 175 Zoé's... :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

De Ioniq is een zeer efficiënte auto en kan de Zoe echt niet tegenop, maar eerlijk is eerlijk ook later ontwikkeld. Qua prijs is de Zoe dan inderdaad gewoon veel te duur, de Ioniq is gewoon een echt volwaardige auto met een heel goede afwerking.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Draadloze android auto
    door Leemhuis » » in R-Link 2
    6 Reacties
    614 Weergaves
    Laatste bericht door goost
  • Benzine lucht in auto
    door Austral200user » » in Austral
    1 Reacties
    305 Weergaves
    Laatste bericht door scarface450
  • Media Nav- android auto
    door dunc058 » » in R-Link
    1 Reacties
    926 Weergaves
    Laatste bericht door Red-Devil84
  • ESP Melding, auto stopt
    door Yvesy » » in Techniek algemeen
    0 Reacties
    243 Weergaves
    Laatste bericht door Yvesy
  • Auto laten draaien
    door SpaceXp626 » » in Austral
    2 Reacties
    602 Weergaves
    Laatste bericht door Kata
  • Android Auto Wireless - 2023
    door benvit » » in EasyLink
    0 Reacties
    1506 Weergaves
    Laatste bericht door benvit
  • Ik kan de auto niet meer starten.
    door harryTT » » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen
    2 Reacties
    111 Weergaves
    Laatste bericht door harryTT