Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Alle overige technische vragen over de Scenic
Gebruikersavatar

Topic author
Kata
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door Kata »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Dat ziet er niet zo goed uit. Ben benieuwd of het een goedkope reparatie of dure vervanging wordt. Ik hoop op het 1e voor je.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door mechanic »

Er valt niks af te stellen aan de remmen achter,voor ook niet trouwens.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door Frans_G.Scenic »

Ik heb de box er gisteren onder uit getrokken, deed helemaal niets meer behalve foutmeldingen genereren. Kabels lijken niet het probleem. Even de elektromotor direct voorzien van spanning, die doet het.
Zit trouwens behoorlijk wat techniek in, ik stelde mij een motor met wat switches voor maar dit is behoorlijk geavanceerd.
Zal hem nog een keer aansluiten, als er dan geen beweging in komt ga ik op zoek naar een passende box. Nog iemand er één liggen met defecte kabels??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

nicohaas
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 dec 2012 22:44
Actief als: particulier
Locatie: rijnsburg

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door nicohaas »

Ik hem mijn rem ook net vervangen na een aantal maanden met irritante foutmeldingen en verplicht gebruik van de noodrem.
Ik heb op ebay.de een nieuwe ongeprogrammeerde box gekocht voor 280 euro van een particulier, deze gemonteerd en vervolgens wilde ik hem inleren: lukte niet; geen enkele communicatie met clip. En zonder communicatie kan je hem niet inleren. Ik dacht dus dat ik opgelicht was. Wat bleek was dat ik bij het aanstekkeren een pennetje plat had geduwd precies éen van de twee canbus punten (de twee getwiste draden). De nieuwe box heeft een andere print gekregen in 2014 en doet het alleen met een patch die je moet downloaden. Gelukkig werkt alles nu perfect.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door Frans_G.Scenic »

Hoi Nicolaas, project ligt eigenlijk te wachten op een plank in de werkplaats. Rijd ondertussen al een paar maanden zonder rem, maar de apk komt snel dichtbij dus ik moet aan de bak. Ik denk eigenlijk dat mijn rem wel eens goed kan zijn maar dat hij geen voeding krijgt, deze moet komen van een connector onder de bestuurder stoel. Verder heb ik contact gehad met een bedrijfje in Engeland die de box echt reviseert, nieuwe motor en relais. Heb je de oude box nog liggen, want ik weet nog niet zeker waarom hij anders nergens op reageert, hij communiceerde trouwens nog wel met een irritante piep als gevolg. Nu heb ik allen een storingsmelding, maar verder geen alarm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

nicohaas
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 dec 2012 22:44
Actief als: particulier
Locatie: rijnsburg

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door nicohaas »

ja ik heb de oude box hier nog liggen. Ik heb hier ook iemand die veel er vanaf weet en je kan helpen , kan in de avonduren.
mail me maar. nicohaas@ziggo.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

nicohaas
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 dec 2012 22:44
Actief als: particulier
Locatie: rijnsburg

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door nicohaas »

Ik zit in de buurt van Leiden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door Frans_G.Scenic »

Ik heb de rem-box van Nico gekregen en samen met mijn eigen box uitgezocht wat de oorzaak van het niet functioneren was.
De printplaat van die van Nico was defect waardoor het relais dat de motorrichting omdraait niet werd bekrachtigd.
Bij mijn eigen rem-box was juist het relais defect, deze vervangen met die van Nico geeft weer een draaiende motor.
Omdat de apk moet gebeuren voor het eind van de maand heb ik nog een rem-box aangeschaft, die zit nu onder mijn auto en werkt goed na het inlezen met de Clip.
Ik heb nu dus een functionerende box liggen en een box met een goede motor én de kennis om ze te repareren.
Ik zit in Lelystad...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

nicohaas
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 dec 2012 22:44
Actief als: particulier
Locatie: rijnsburg

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door nicohaas »

Goed gedaan, kwam mijn kapotte unit nog van pas. De relais zijn gewoon standaard en kosten heel weinig. Heb je niet eens een andere print nodig.
Dat inleren van een reeds voorgeprogrammeerde unit kan dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door Frans_G.Scenic »

Inderdaad, vin code vervangen en routine draaien waarbij motortype, bak en de beweging/hellingsensor wordt gekalibreerd.

Het relais vervangen is niet zonder goede dé-soldeerapparatuur te doen, ik heb een bedrijf voor elektronica reparatie en beschik er daarom wel over. De kans dat je de print onherstelbaar beschadigd is anders erg groot.

Ik dacht trouwens te zien dat je ook kunt programmeren dat de parkeerrem niet steeds automatisch wordt aangetrokken, dat zou de levensduur van de box behoorlijk kunnen verlengen. Heb nu ook een paar maanden zonder parkeerrem gereden, de wielen worden door de bak toch wel geblokkeerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

nicohaas
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 dec 2012 22:44
Actief als: particulier
Locatie: rijnsburg

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door nicohaas »

desolderen inderdaad lastig, is volgens mij een mulitlayer print, doorgemetaliseerd.

Klopt inderdaad , je kan hem op koude landen stand zetten. Misschien wel een goed idee. Hij staat bij mij toch meestal vlak in de garage.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

nicohaas
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 dec 2012 22:44
Actief als: particulier
Locatie: rijnsburg

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door nicohaas »

Als er nog meer mensen zijn met remproblemen: Laat het me horen, we hebben inmiddels ervaring. Mijn zoon heeft een garage in Noordwijk ( avant autoservice).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Evert_70
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2016 16:05
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door Evert_70 »

Bij de APK keuring van mijn Grand Scenic II was geconstateerd dat handrem links niet werkte. Kabel bleek los te zitten. Maar mijn garage was het niet gelukt om daarna de 'rembox in te leren'. Er staat nu een melding op dashboard voor parkeerrem en auto piept snel achter elkaar bij het sluiten en openen van de Scenic. Advies van de garage om bij de dealer de handremmodule in te leren.
Zou dit bij andere garage opgelost kunnen worden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door Frans_G.Scenic »

Hallo Evert, klinkt wel een beetje vreemd. Eerst zat er iets fout en had je geen foutmelding en nu zit de kabel goed en heb je wel een foutmelding? Ik zou hem (laten) uitlezen en dan kun je eventuele eerdere fouten wissen,hier kun je hem ook testen door hem te laten aantrekken en loslaten. Woon je ver van Lelystad anders wil ik dat wel voor je doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Evert_70
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2016 16:05
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door Evert_70 »

Hallo Frans, bedankt voor het antwoord en je aanbod. Ik woon in Haarlem, dus Lelystad niet direct om de hoek. Ik laat evt via een directbericht weten, als ik van het aanbod gebruik wil maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



WilV
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2016 12:51
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door WilV »

Hoi Frans, en misschien andere die me kunnen helpen.

Ik zit momenteel met hetzelfde probleem als al deze andere die dit hier reeds beschreven hebben.
1,5 jaar geleden begon het een keer met een melding Parkeerrem defect, en dat heeft zich uitgebreid dat ik nu dagelijks dit probleem te horen en te zien krijg.

Heb je de gerepareerde box nog liggen wat ik misschien over kan nemen, of is deze inmiddels al weg?

Kunnen we anders even mailen hoe ik dit probleem misschien op kan lossen?
Is het handiger om eerst uit te lezen?

Ik heb Nico (Haas) reeds gebeld, maar deze verwees me door naar jou, omdat jij nog meer in detail weet van deze handremmen... De Renault handremmen guru van Nederland. :)

Bedankt voor je antwoord alvast.

Groetjes Wil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door Frans_G.Scenic »

Beste Wil,

Ik heb Evert afgelopen maandag kunnen helpen met zijn parkeerrem, we zijn er met elkaar wel een paar uur mee bezig geweest.
Hij kon vertrekken met een werkende parkeerrem en een prachtige volautomatische koffiemachine.:-)
Ik heb oa geleerd dat er een verschil zit in de rembox van model GS van 2004 en 2006, maar de nieuwere rembox werkt in de oudere wagen.
Ik denk dat ik je wel kan helpen, stuur me even een een direct berichtt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

nicohaas
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 dec 2012 22:44
Actief als: particulier
Locatie: rijnsburg

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door nicohaas »

We hadden er vorige week ook weer één . Een handrem waarvan een kabel kapot was. Hadden ze gelijk alles vervangen. Zonde je kan de kabels los kopen. Inleren was een fluitje van een cent. Ik hoorde dat de losse unit ongeveer 500 € kost. Een nieuwe unit heeft een kortere print en er is een patch voor nodig om hem te installeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door Frans_G.Scenic »

Hoi Nico, die onder de GS van 2004 van Evert zat war er inderdaad één met een kortere print, Ik ging er er van uit dat deze origineel was. Zal eens kijken of ik een productiedatum kan vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



patrique
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2011 16:33
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door patrique »

Hoi, ik zit momenteel ook met een "defecte" handremmotor onder mijn GS. Ik heb hem laatst een keer met de hand los moeten trekken, omdat hij niet meer van de handrem af ging. Als het goed is heb ik morgen het typenummer van het exemplaar wat er bij mij onder zit. Ik heb wel de garagemanual, maar niet de mogelijkheid om een eventuele nieuwe motor in te lezen en ook geen ervaring met het vervangen hiervan. Is er in Nederland toevallig ook een bedrijf die deze motoren reviseert, of tips heeft, of waar ik een keer een afspraak mee kan maken?
Grand Scenic II - 1.6 16V, inmiddels ingeruild!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door Frans_G.Scenic »

Dag Patrique, ik ben nog aan het overwegen om het meer bedrijfsmatig te gaan doen maar heb ondertussen al een aantal remboxen kunnen repareren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



patrique
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2011 16:33
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door patrique »

Hoi Frans, klinkt veelbelovend! Als ik wat meer info heb, of vragen kan ik dan nog contact opnemen met jou?
Grand Scenic II - 1.6 16V, inmiddels ingeruild!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

StijnC
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jun 2014 10:12
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door StijnC »

Een week geleden is door de Wegenwacht de accu van van onze GS 2004 1.6 16v vervangen. Sindsdien krijgen we de melding dat de parkeerrem defect is. Eerst deed de rem het wel ondanks de foutmelding. Nu doet de rem het niet terwijl ik wel de motor van de rem hoor bij het uitzetten van de motor. Wat kan hier aan de hand zijn? De wegenwacht heeft wel de melding verwijderd maar de melding bleef....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door Frans_G.Scenic »

Beste Stijn, dit is wat weinig informatie voor een goede diagnose. Maar ik denk dat het niet direct wat met de accu te maken heeft. Ik zou hem eerst moeten uitlezen en de fout codes bekijken. Als je de motor van de rem nog hoort lopen is het vermoedelijk niet de voeding van de box maar deze zou je wel even kunnen controleren. Er zit waarschijnlijk een zekering en connector onder de stoel, de zekering zit zover mij bekend niet in mijn auto uit 2006.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

StijnC
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jun 2014 10:12
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door StijnC »

Beste Frans,

Bedankt voor je reactie. Nee ik denk ook niet dat het aan de accu ligt maar het feit dat het toen begonnen is zou misschien een aanwijzing kunnen zijn? Ik kan misschien de connector onder de bestuurdersstoel een nakijken? Zou daar de oorzaak kunnen liggen? De paravan hou ik altijd netjes schoon, dus water kan de oorzaak niet zijn denk ik.
Misschien is door de vorige slechte accu de handrem in een ´tussenstand´ blijven staan en komt het arme ding er zelf niet meer uit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door Frans_G.Scenic »

Het is een behoorlijk stuk techniek, die blijft niet zomaar stil staan. Er zitten sensoren ed op om de werking te controleren.
Uitlezen en sturen met Clip geeft het meeste informatie maar als je gedetailleerd kunt aangeven wat hij nog wel of niet doet automatisch en met handmatige bediening kan ik een betere diagnose stellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



patrique
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2011 16:33
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door patrique »

Ik heb inmiddels een nieuwe handrem laten monteren. De oude was echt ten dode opgeschreven. Door een kabelbreuk zat hij helemaal vol met water en prut. Zie ook bijgevoegde foto! Ik heb hem nog wel schoongemaakt en gesmeerd, maar de werking was net zo wisselvallig als het Nederlandse weer. Het was een rib uit mijn lijf, maar ik kan nu in ieder geval met een gerust hart op vakantie!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Grand Scenic II - 1.6 16V, inmiddels ingeruild!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door Frans_G.Scenic »

Hoi, ik ben ook even weg geweest vandaar mijn late reactie. Hij heeft kennelijk onder water gestaan,eigenlijk best goed dat hij het nog wat deed. Ik heb nog een box met goed mechaniek dus ik had je misschien wel kunnen helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Joops Broodje
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2016 15:26
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door Joops Broodje »

Hoi Frans,

Ik lees het verhaal over dit probleem bij de Reanult Scenic. Zelf heb ik een Laguna uit 2006 met hetzelfde probleem. Melding "storing parkeerrem" heeft dit sinds het aantrekken van de gele hendel in middenconsole. Bij het uitlezen is er geen signaal naar de remmodule. Mijn eigen garage heeft geen oplossing en wil net als de Renault dealer de electra van de Laguna nalopen op breuken o.i.d. Is er wellicht bij jou of een van de andere leden bekend of het eenvoudiger kan? Hoor het graag.
Groeten, John.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door Frans_G.Scenic »

Hoi John,

Ik vermoed dat je hem mechanisch hebt ontgrendeld omdat hij elektrisch niet meer functioneerde.
Omdat je hem niet meer kunt benaderen/uitlezen vermoed ik dat hij wel eens geen spanning zou kunnen krijgen.
Bij de scenic zit er een connector en zekering onder de bestuurders stoel,ik weet niet hoe dit bij een Laguna is.
Gr, Frans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Joops Broodje
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2016 15:26
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door Joops Broodje »

Hoi Frans,

Dank voor de snelle reactie. Ik kan voelen en ook zien dat er kabels zitten. Zal de stoel eruit moeten halen, laat het je weten.

Gr.John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ernstdullaart
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2013 12:06
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door ernstdullaart »

Hallo Frans,

Ik zou graag een afspraak willen maken om de box te laten uitlezen en repareren.
Ook ik krijg nu de permanente melding 'parkeerrem defect', terwijl hij de kabels wel aantrekt.
Volgende week heb ik tijd. Kan ik naar Noordwijk komen bij je zoon?

mvg,
Ernst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

nicohaas
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 dec 2012 22:44
Actief als: particulier
Locatie: rijnsburg

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door nicohaas »

Ik zou er graag zelf bij zijn morgen maar ik kan helaas niet. Ben wel benieuwd hoe het afloopt. Ik hoop dat je niet te lang hoeft te wachten als hij ermee bezig is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

nicohaas
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 dec 2012 22:44
Actief als: particulier
Locatie: rijnsburg

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door nicohaas »

ben er net ff geweest. alles lijkt het weer te doen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ernstdullaart
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2013 12:06
Actief als: particulier

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door ernstdullaart »

Ja. Tot nu toe doet hij het prima.
Bas zei dat er via de rechter kabel vocht in de box gekomen was. Corrosie dus. De box is weer droog en de punten op de printplaat zijn opnieuw gesoldeerd.
Oh ja, dan nog een dingetje. Toen we drie jaar geleden een poot werden uitgedraaid door Renault in Zoetermeer, is onder andere de rechter kabel vervangen.
Hoe dan ook; hulde aan Bas!
Fijn ook dat die irritante piepjes verdwenen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

nicohaas
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 dec 2012 22:44
Actief als: particulier
Locatie: rijnsburg

Re: Parkeerrem defect... Grand ScenicII

Bericht door nicohaas »

mooi , ik kon er helaas niet bijzijn donderdag, heb wel de box gezien. Je hebt al een korte print, het nieuwere type dus.
Ben blij dat je tevreden ben. Ik heb destijds een nieuwe unit moten kopen. Problemen waren daardoor opgelost. Hij gaf echter vorige week ineens een storing aan, die later vanzelf wegging en tot nu toe nog niet teruggekomen is. Is wel een gevoelig systeem wat ze nu niet meer toepassen. Nu altijd twee units bij de wielen zelf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht