Parkeersensoren Voorzijde

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Gebruikersavatar

donjacomo
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2015 13:20
Actief als: particulier

Re: Parkeersensoren Voorzijde

Bericht door donjacomo »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

wat voor 12 volt modeule moest je dan bijkopen bij Halfords ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Parkeersensoren Voorzijde

Bericht door TCe120ECD »

@ donjacomo, het bedrijf is Car Profession: http://www.carprofession.nl/, adres is Leliestraat 17 in Tiel.
Wat de 12V aansluiting betreft, is hier op de site eentje met een mooiere afwerking. Netjes ingebouwd. Ik heb een ronde opbouw, voor dacht enkele euries en die meneer heeft het gratis geplaatst voor mij. Heb ook een foto geplaatst:
post100932.html?hilit=5V%20usb%20aansluiting#p100932
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Parkeersensoren Voorzijde

Bericht door Eric H »

Beste forumgenoten, ook ik zit er aan te denken om nu ook parkeersensoren aan de voorkant te laten monteren, de prijs is nu best redelijk ( 270 euro ) maar ben eigenlijk eerst benieuwd naar forumgenoten die ook nu recent later ( aftermarket ) deze sensoren hebben laten inbouwen en hoe hun ervaringen zijn.
Ook hoor ik graag of ik nog ergens extra op moet letten alvorens deze te laten inbouwen, of zijn er misschien inmiddels nog extra mogelijkheden toe te passen met inbouwen zoals bijvoorbeeld misschien een camera aan de voorkant die dan weer op de R-Link zichtbaar wordt ?
Alvorens tot laten inbouwen over te gaan wacht ik natuurlijk eerst jullie reactie's weer af.
Bij voorbaat alvast weer mijn dank,
Eric
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 23504

Re: Parkeersensoren Voorzijde

Bericht door Verwijderd 23504 »

Er zijn géén mogelijkheden om de sensoren vóór te koppelen aan de R-Link en/of camera.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Parkeersensoren Voorzijde

Bericht door Eric H »

@Capturbo, best wel jammer, het blijft dus enkel op geluid doorgeven wat je afstand nog is, hoe werkt het eigenlijk onderweg tijdens een file of tijdens het rijden met een auto vlak voor je snufferd ?
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Parkeersensoren Voorzijde

Bericht door TCe120ECD »

@Eric H, welke sensoren zijn dat voor de prijs van € 270,00 en wat krijg je voor dat geld? Bijvoorbeeld:
1. vlak ingebouwde sensoren
2. in kleur gespoten
3. aan/uit schakelaar
4. speedswitch
5. garantie
6. led indicatie
7. alleen achter of voor + achter
Als ik nu zou kiezen, zou ik gelijk met camera+sensoren voor nemen. Ik heb nu led+pieper, maar mis zicht.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Parkeersensoren Voorzijde

Bericht door Eric H »

Dit was bij Renault webwinkel.nl en dit staat er bij:
Parkeersensoren voorzijde
Inparkeren gaat nog makkelijker met deze parkeerhulp aan de voorzijde. De piepjes geven een indicatie voor de afstand tussen het voertuig en een object waardoor de bestuurder een betere inschatting kan maken. 7711238161
€ 270,52

Slechts sensoren met een pieper dus.
Wat ik zou willen is met camera voor en dan op de R-Link maar dat schijnt volgens de kenners hier niet mogelijk te zijn.
Als het niet mogelijk is met camera dan zie ik er toch maar van af.
In de folder van 2014 staan ze nog steeds voor rond de 600 euro en dat is dan zonder camera toch ook ?

ps.Parkeersensoren achter met camera heb ik al en dat bevalt me echt zeer goed, kan op 5 cm afstand bumper tot bumper parkeren, zeker na de laatste camera update waardoor je eigen achterbumper zichtbaar is geworden, daarvoor zag je die dus niet. :clap:
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Parkeersensoren Voorzijde

Bericht door TCe120ECD »

Deze of iets dergelijks zou ik als aanvulling op de Voorsensoren gemonteerd willen hebben. Omdat het eigenlijk voor Achter bedoeld is, zou het simpel met een schakelaar in het Dashboard in-/uitgeschakeld moeten worden. Ergens op Youtube zag ik een filmpje van een auto met een dergelijk systeem. De auto kwam bij een smal brugje, waarbij de bestuurder gelijk kon zien dat doorrijden niet slim was. Kan jammer genoeg dat filmpje niet meer terugvinden.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Parkeersensoren Voorzijde

Bericht door Eric H »

@TCe120ECD wat bedoel je precies met: Deze of zoiets dergelijks ....
Bedoel je daar die advertentie van mij mee?
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Parkeersensoren Voorzijde

Bericht door TCe120ECD »

Sorry Eric H, vergeten de link bij te voegen. Bij deze: http://nl.aliexpress.com/item/Hot-Sale- ... 22089.html
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Parkeersensoren Voorzijde

Bericht door Eric H »

Dacht al zoiets :lol:
Hier 2 filmpjes. :thumb:

26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Parkeersensoren Voorzijde

Bericht door TCe120ECD »

De camera uit de tweede film zou je, zoals ik voor ogen heb, aan de voorkant van je Captur moeten monteren en aan/uit schakelen d.m.v. een schakelaar in je dashboard. Als je geen schakelaar zet, blijft de camera continu aan. In mijn geval werken de Voorsensoren + de camera dan idem als het huidige systeem achter. Echter, ik ben niet in staat om de camera in te bouwen, moet alleen nog iemand vinden die dat tegen betaling wilt doen. Een spiegelmonitor zou ook fraai zijn, heb je geen zichtbare monitor op het dashboard.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht