Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App


Injector1
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App

Bericht door Injector1 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Inmiddels is de positie van de Zoe , ook zichtbaar.
Update geweest?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App

Bericht door Injector1 »

Helaas, ik ben te voorbarig geweest.
Op dit moment staat de Zoe ZE 50, een KM van mijn huis aan een laadpaal.
Ik kan het laden op mijn Samsung smartphone niet volgen en de plaatsbepaling, werkt ook niet. Volgens mijn smartphone, staat de auto bij de buren voor de deur!
Het vervelende is, dat ik niet weet, wanneer de accu vol is.
Het is een laadpaal met twee aansluitingen.
Vanochtend was ik de enige aan de laadpaal, dus zou zijn.
kon ik in de Zoe zien , dat het 3,5 uur duurde voordat de accu vol
Zou zijn.
Gaat er ondertussen , iemand anders ook laden, dan gaat de laadtijd denk ik, verdubbelen.
Is er iemand met een ZE 50, waar het wel goed werkt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

raver099
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 feb 2016 16:53
Actief als: particulier

Re: Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App

Bericht door raver099 »

Injector1 schreef:Helaas, ik ben te voorbarig geweest.
Op dit moment staat de Zoe ZE 50, een KM van mijn huis aan een laadpaal.
Ik kan het laden op mijn Samsung smartphone niet volgen en de plaatsbepaling, werkt ook niet. Volgens mijn smartphone, staat de auto bij de buren voor de deur!
Het vervelende is, dat ik niet weet, wanneer de accu vol is.
Het is een laadpaal met twee aansluitingen.
Vanochtend was ik de enige aan de laadpaal, dus zou zijn.
kon ik in de Zoe zien , dat het 3,5 uur duurde voordat de accu vol
Zou zijn.
Gaat er ondertussen , iemand anders ook laden, dan gaat de laadtijd denk ik, verdubbelen.
Is er iemand met een ZE 50, waar het wel goed werkt?
Goedemorgen @Injector1,

Ik heb eigenlijk altijd wel zicht op het laden. Bij uitzondering geeft ie niets door, maar ik vermoed eerder dat dat aan de dataverwerking van Renault zelf ligt. In de app kan ik netjes zien hoeveel procent er in zit. Nadeel is dat niet de snelheid van laden zichtbaar is en dat een inschatting er niet bij staat (of totaal niet klopt).

Plaatsbepaling is een android probleem denk ik. Bij mensen met Apple apparatuur lijkt het wel te werken. Ik zou het nog met de IPhone van de baas kunnen checken, maar ik onthou eigenlijk altijd gewoon waar hij staat, dus nog niet echt behoefte aan de functie gehad Afbeelding Het lijkt me een simpel op te lossen probleem met een software update, maar als ik de verhalen lees, heeft Renault momenteel grotere zorgen dan updates uitbrengen en uitrollen.

Ik ben op wat kleine dingen na zeer, zeer tevreden met de nieuwe Zoe, begin februari geleverd. Ik wil niet zonder meer, al was het maar het gemak van slechts 2 pedaaltjes Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App

Bericht door Injector1 »

Goede morgen raver 099.
Bedankt voor de reactie.
Ik heb op dit forum, in een ander draadje, gelezen dat er in Juni een update komt voor de
App.
Ik heb contact met de Renault gehad over dit probleem.
Bij Renault zeggen ze, dat het aan de bewuste laadpaal ligt.
Als ik de Zoe aan mijn eigen laadbox hang, kan ik het laden prima volgen.
Volgende keer maar eens een andere laadpaal proberen.
Wat de Zoe Edition One betreft,December 2919, wat een heerlijke auto.
Ik ben er dik tevreden over.
Ik vind het vaak jammer, dat ik alweer op de plaats van bestemming ben. 😀😀
Prettige dag verder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App

Bericht door Injector1 »

Correctie.
Bouwjaar 2919 , moet zijn 2019.😀

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App

Bericht door Injector1 »

Ik kreeg recent een een melding in de Zoe, van een geslaagde update.
Nu werkt de app, zoals het hoort.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App

Bericht door amvih »

Met Renault NL contact gehad over het niet weergeven van de positie in de MyRenault App.
Waar eerder 4 maanden geleden werd aangegeven door Renault NL dat dit aan de App (versie Android) lag en dat daarvoor een app update zou komen, werd dat nu tegengesproken.
Hier zou een zogenaamde Actis oplossing (zo schijnt het systeem te heten waarin bugs-oplossingen worden aangeboden) voor zijn die door de dealer kan worden ingespoeld.
Renault Nederland heeft zelf mijn dealer ingelicht, zij hebben ook gezorgd voor de afspraak.
Van de week dan de afspraak gehad en inderdaad de plaatsbepaling doet het nu perfect.
Bijkomend voordeel is dat er nu ook de laatste versie van de SW op staat, versie 283C30861R is vervangen voor versie 283C34777R, wijzigingen zie ik zo niet, het lijkt alleen wat vlotter te reageren, of dat echt zo is, is natuurlijk moeilijk te zeggen, kan ook gevoel zijn.
Overigens zou deze update ook vanaf vandaag 05-06 worden vrijgegeven voor de andere auto's en dan via OTA (OverTheAir), wel in badges, dus het kan wat duren voordat deze wordt aangeboden in de auto.
In het gesprek ook aangegeven dat de easyconnectstore nog niet beschikbaar is en er dus nog geen buitenlandse kaarten kunnen worden gedownload en dat nadat de eerste auto's al bijna een jaar geleden zijn geleverd. Nu werd aangegeven dat ook deze op "korte" termijn toch beschikbaar komt, nu heeft Renault dat wel vaker gezegd, dus denk ik dat dit bericht wel met een korreltje zout moet worden genomen.
Overigens heb ik ook voor Nederland nog geen kaart-update gezien welke dan via OTA zou moeten worden aangeboden.
Tevens had ik nog een probleempje met de airco, na een configuratie instellingen update van begin maart, blies deze tijdens het rijden dan weer koude lucht en dan weer wat warmere lucht, geen constante luchtstroom dus. Daar was nu ook een oplossing voor, het schijnt dat ergens diep in de menu structuur (alleen bereikbaar via de dealer middels een clip) de instelling "klimaatzone" op "ongedefinieerd" staat, terwijl dit moet staan op "zone 1". Nu dat is aangepast lijkt ook de airco weer goed te werken.
Tot zover!

Misschien nog even voor de duidelijkheid, maar dit betreft een CLIO 5 benzine versie, dus geen ZOE of iets met laden in de app.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App

Bericht door Injector1 »

Bij mijn Zoe Edition One , December 2019, werkt inmiddels alles goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App

Bericht door amvih »

Injector1 schreef: 05 jun 2020 21:48 Bij mijn Zoe Edition One , December 2019, werkt inmiddels alles goed.
Dus bij jou werkt de kaart update van Nederland OTA wel?
Dan moet ik toch nog weer een keer terug naar Renault, daar deed men vaag over, dit zou moeten werken, in hetzelfde gesprek werd later weer gezegd dat er misschien nog geen kaart-update zou zijn voor de nederlandse kaart, vaag dus.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App

Bericht door Injector1 »

Sinds Januari 2020, 1 keer een kaart update gehad.
Ik heb het navigatiesysteem, niet op fouten kunnen betrappen.
Het is wel zo, dat ik alleen over Nederland spreek.
Andere Europese landen, heb ik geen ervaring mee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App

Bericht door daf55 »

Ook geen updates gehad, maar wel ervaring in Duitsland, dat werkt prima!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

raver099
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 feb 2016 16:53
Actief als: particulier

Re: Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App

Bericht door raver099 »

Ik heb gisteren een update gehad, maar plaatsbepaling van de auto werkt nog steeds niet in de (Android) app. :(

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Doediek2110
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2014 21:57
Actief als: particulier

Re: Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App

Bericht door Doediek2110 »

Sinds vandaag werkt de positie bepaling, de KM stand en de nog te rijden KM's op de tank bij mijn Captur. De software versie in de auto is nog steeds hetzelfde.
Captur 2 06-2020 Tce 100 Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

raver099
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 feb 2016 16:53
Actief als: particulier

Re: Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App

Bericht door raver099 »

Onnodig citaat verwijderd.
Als u direct reageert op het vorige bericht dan graag niet de "citaat" knop gebruiken.
Moderator

Hier nog een prachtige melding dat de positie van het voertuig niet kan worden opgehaald (Zoe ZE50). En gisteren weer iets nieuws. De helft van het scherm (bovenkant) werkte niet i.p.v. een héél zwart scherm. Het is soms wel storend hoe slecht de software is. Temeer als je je realiseert dat er voor de besturing van de auto ook zoveel software gebruikt wordt. Maar niet te lang over nadenken......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankyboy123
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 mei 2018 14:26
Actief als: particulier

Re: Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App

Bericht door Frankyboy123 »

Ik kan mijn Koleos niet op my Renault plaatsen. Zegt dat de registratiedatum niet klopt. Wat kan ik daar aan doen ? Nog niet ingeschreven op mijn naam. Pas tweedehands gekocht. Maar de eerste leveringsdatum zou toch moeten gekend zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Doediek2110
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2014 21:57
Actief als: particulier

Re: Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App

Bericht door Doediek2110 »

De positie van mijn auto en de KM stand zijn sinds 16 augustus 2021 bevroren. Ergo de auto staat nog steeds bij mijn huis en heeft nog steeds maar 5500 km gereden. De gegevens uitwisseling staat aan, een route naar de auto sturen werkt ook (meestal).
Herkent iemand dit ?
Captur 2 06-2020 Tce 100 Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Joopjoop
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2022 20:56
Actief als: particulier

Re: Positie van Renault kan niet worden weergegeven in MY Renault App

Bericht door Joopjoop »

De Renault app, registreert de ritten niet,zou wel handig zijn,i.v.m kosten wat je dan hebt,met de gereden kilometers.
Weet iemand of dit mogelijk is ,of is er een Renault app voor,.
Groetjes Joop

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht