Sleutel Espace
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Sleutel Espace
Hoi allemaal,
Sinds vandaag hebben we een geweldige espace uit 1999.
helemaal blij echter 1 minpuntje. Er is maar 1 sleutel!
Ik was net een beetje aan het internetten en zag dat een sleutel bij laten maken
via de dealer zo'n 180,- kost klopt dit?
Nu zag ik ook sets die je koopt via form-cars.nl je krijgt dan 2 sleutelbaarden
en een centralevergrendeling set. Heeft iemand hier ervaring mee? kun je dan die sleutelbaarden
en je eigen sleutel gewoon naar de ( sleutelboer ) brengen en die dupliceerd hem dan?
Heeft iemand tips heel graag,
Groeten Pauline
Sinds vandaag hebben we een geweldige espace uit 1999.
helemaal blij echter 1 minpuntje. Er is maar 1 sleutel!
Ik was net een beetje aan het internetten en zag dat een sleutel bij laten maken
via de dealer zo'n 180,- kost klopt dit?
Nu zag ik ook sets die je koopt via form-cars.nl je krijgt dan 2 sleutelbaarden
en een centralevergrendeling set. Heeft iemand hier ervaring mee? kun je dan die sleutelbaarden
en je eigen sleutel gewoon naar de ( sleutelboer ) brengen en die dupliceerd hem dan?
Heeft iemand tips heel graag,
Groeten Pauline
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
- Actief als: particulier
ja belachelijk duur die sleutels 
Ik denk niet dat de sleutelset van form-cars.nl zal werken daar er reeds twee sleutels zijn aangemeld in je responder van je ontvanger. En als ik het goed heb dan is jou sleutelkasje infra-rood bedining. En ik denk dat het kastje van form-cars.nl frequent is

Ik denk niet dat de sleutelset van form-cars.nl zal werken daar er reeds twee sleutels zijn aangemeld in je responder van je ontvanger. En als ik het goed heb dan is jou sleutelkasje infra-rood bedining. En ik denk dat het kastje van form-cars.nl frequent is

Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
Re: Sleutel Espace
Die prijs van 180 Euro klopt inderdaad. Ik heb een sleutel laten bijmaken bij de handelaar waar ik de auto kocht tegen "kostprijs" en was toen zo'n 150 Euro kwijt.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Een sleutel is tegenwoordig niet alleen de "metalen-baard", maar in de sleutelhouder zit ook een transponder(startblokkering) en de afstandbediening(zender). Dit dient op het slot van de wagen en de AB-ontvanger te worden afgestemd. En, ja, dat kost geld. Daarom zeg ik ook altijd tegen klanten wees zuinig op je autosleutels, het is een stukje elektronica (en koop nooit een auto met maar 1 sleutel, de oude eigenaar kan hem met de andere, toch zo meenemen!)
mvg WillemS
mvg WillemS
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 04 apr 2012 16:28
sleutel
dat meenemen door de verkoper klopt maar gedeeltelijk.
als je een nieuwe sleutel laat bijmaken en hem door de auto laat herkennen(inleren)via het contactslot, dan is de sleutel die de verkoper heeft, gedeeltelijk waardeloos.
hij kan dan alleen de auto via de bestuurderskant openen maar niet starten, er worden door de auto maar twee sleutels toegestaan via de transponderlezer. ik heb voor verschillende ford modellen sleutels laten bijmaken waar ook een transponder inzat bij een ijzerwarenzaak en hij heeft een apparaatje waarmee hij de code kan overzetten.
bij de Ford garage ook geleerd dat je de sleutel zelf kan inleren door in een bepaalde volgorde de oude en nieuwe sleutels in het contact te steken, moet wel binnen een bepaalde tijd(seconden).
ik weet niet of dit ook mogelijk is bij renault.
als je een nieuwe sleutel laat bijmaken en hem door de auto laat herkennen(inleren)via het contactslot, dan is de sleutel die de verkoper heeft, gedeeltelijk waardeloos.
hij kan dan alleen de auto via de bestuurderskant openen maar niet starten, er worden door de auto maar twee sleutels toegestaan via de transponderlezer. ik heb voor verschillende ford modellen sleutels laten bijmaken waar ook een transponder inzat bij een ijzerwarenzaak en hij heeft een apparaatje waarmee hij de code kan overzetten.
bij de Ford garage ook geleerd dat je de sleutel zelf kan inleren door in een bepaalde volgorde de oude en nieuwe sleutels in het contact te steken, moet wel binnen een bepaalde tijd(seconden).
ik weet niet of dit ook mogelijk is bij renault.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Hmmzz... Je kunt ook eens informeren wat een compleet setje bij de sloperij kost. Je moet dan wel goed weten waar je mee bezig bent en handig zijn. maar voor zo een 75 euro heb je twee handzenders, ontvanger, en stuurkasje, wat je dan weer kunt inbouwen en aanleren. Op de handzenders kun je dan je oude baard zetten en een nieuwe bij laten maken. Ik heb dit ooit een keer gedaan bij mijn zwager zijn type III V6 maar dit is weer zo een 5 jaar geleden
Kijk wel welk type je hebt Infrarood of Frequent
Kijk wel welk type je hebt Infrarood of Frequent

Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
Ik heb vandaag contact gehad met de renaultdealer en het kost 160,- inclusief het inlezen etc.
Hij vertelde dat je inderdaad wel een sleutel kunt laten bijmaken bij de sleutelmaker maar dat je daar de auto niet mee gestart krijgt. Die 2e hans set is wel een goed idee alleen ben ik verre van handig.
bedankt voor de antwoorden
Groetjes Pauline
Hij vertelde dat je inderdaad wel een sleutel kunt laten bijmaken bij de sleutelmaker maar dat je daar de auto niet mee gestart krijgt. Die 2e hans set is wel een goed idee alleen ben ik verre van handig.
bedankt voor de antwoorden
Groetjes Pauline
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 04 apr 2012 16:28
SLEUTELS BIJMAKEN
Bij de ijzerwarenzaak waar ik de sleutels van de Ford heb laten bijmaken was het dus ook mogelijk sleutels te kopen met een lege transponder die hij dan kon voorzien van een code met dat speciale kastje.
Zal morgen eens informeren of dat ook mogelijk is voor Renault sleutels.
Zal morgen eens informeren of dat ook mogelijk is voor Renault sleutels.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 28 mar 2013 23:09
- Actief als: professional
Een nieuwe kaart kan alleen met speciale diagnose apparatuur worden ingeleerd op de auto. De truc die wordt beschreven voor het inleren zoals bij Ford werkt bij Renault niet. Een tweedehands kaart kan niet geprogrammeerd worden.
DiagNerd
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 29 jun 2014 15:22
Iemand een idee wat het me kost om een sleutel bij te laten maken voor mijn Renault Mégane scenic uit 2000?
BVD
Maikel.
BVD
Maikel.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community