Megane - IPOD/USB aansluiting
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Megane - IPOD/USB aansluiting
Mijn nieuwe Megane wordt 2 augustus afgeleverd en als optie heb ik er de gecombineerde IPOD/USB aansluiting in laten zetten. Nu ben ik aan het kijken wat voor apparaat ik er op zal aansluiten. Ik kan een Ipod kopen maar die zal ik buiten de auto eigenlijk nooit gebruiken, ik kan ook een USB flash disk kopen maar die is met max 8GB erg beperkt en de 16GB varianten zijn te traag. Mijn blik is toen gevallen op een Western Digital passport drive van 60GB welke USB powered is.
Helaas kan ik nergens vinden hoeveel stroom de kit op de USB aansluiting kan leveren en of een dergelijke harddisk het gaat doen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Helaas kan ik nergens vinden hoeveel stroom de kit op de USB aansluiting kan leveren en of een dergelijke harddisk het gaat doen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
- Actief als: particulier
Ik gebruik zelf een 30 GB iPod icm met een Dension Icelink Plus (de Renault set was toen helaas nog niet beschikbaar) en zou niet anders meer willen.
Is zo'n Western Digital passport drive van 60 GB niet veel duurder dan een 80 GB iPod? Ipod staat verder bekend om z'n goede geluidskwaliteit, weet niet hoe dat bij de Western Digital passport drive is.
Is zo'n Western Digital passport drive van 60 GB niet veel duurder dan een 80 GB iPod? Ipod staat verder bekend om z'n goede geluidskwaliteit, weet niet hoe dat bij de Western Digital passport drive is.
Hide post links |
-
Een Ipod is een echte MP3 speler, de WD Passport is een portable USB harddisk en kan standalone geen MP3's afspelen.
De Audio Box (staat ook bekend als TunePoint http://www.renault.co.uk/TunePoint.aspx) is in dit geval de MP3 speler welke via USB de harddisk gebruikt als opslag medium. Dit is ontworpen voor USB geheugensticks maar zou in theorie ook kunnen werken voor portable harddisks.
Een 60GB WD passport drive http://www.wdc.com/en/products/products ... anguage=en kost zo'n 70 Euro, dit is natuurlijk behoorlijk goedkoper dan de 239 euro die een 30GB Ipod kost. De geluids kwaliteit wordt bij het gebruik van de TunePoint dan ook bepaalt door de TunePoint en niet door de WD of Ipod.
De Audio Box (staat ook bekend als TunePoint http://www.renault.co.uk/TunePoint.aspx) is in dit geval de MP3 speler welke via USB de harddisk gebruikt als opslag medium. Dit is ontworpen voor USB geheugensticks maar zou in theorie ook kunnen werken voor portable harddisks.
Een 60GB WD passport drive http://www.wdc.com/en/products/products ... anguage=en kost zo'n 70 Euro, dit is natuurlijk behoorlijk goedkoper dan de 239 euro die een 30GB Ipod kost. De geluids kwaliteit wordt bij het gebruik van de TunePoint dan ook bepaalt door de TunePoint en niet door de WD of Ipod.
Hide post links |
-
- Global Moderator
Klinkt interessant!
Helaas is de WD Passport niet geschikt voor het 40W Cabasse systeem, daar zoek ik al een tijdje naar. Icelink is daar helaas ook niet geschikt voor.
Kan je via de stuurwielbediening/radio dan ook de WD Passport bedienen (track vooruit/achteruit, random, etc) zoals dat bij de Icelink kan? Grote nadeel vd Icelink interface is naar mijn mening dat je niet makkelijk door alle albums kan bladeren via de interface, alleen via de iPod zelf. Maar tijdens het rijden is dat niet aan te raden....
Is dat bij de Audio Box beter?
Kan je het niet bij Renault navragen hoeveel stroom hij levert, ze hebben toch een technische dienst?

Helaas is de WD Passport niet geschikt voor het 40W Cabasse systeem, daar zoek ik al een tijdje naar. Icelink is daar helaas ook niet geschikt voor.
Kan je via de stuurwielbediening/radio dan ook de WD Passport bedienen (track vooruit/achteruit, random, etc) zoals dat bij de Icelink kan? Grote nadeel vd Icelink interface is naar mijn mening dat je niet makkelijk door alle albums kan bladeren via de interface, alleen via de iPod zelf. Maar tijdens het rijden is dat niet aan te raden....

Is dat bij de Audio Box beter?
Kan je het niet bij Renault navragen hoeveel stroom hij levert, ze hebben toch een technische dienst?
Hide post links |
-
M'n auto met mediabox is afgelopen donderdag geleverd en gisteren heb ik de portable harddisk (Lacie Classic 80GB) er op aangesloten. Gelukkig werkt alles als een zonnetje, de Mediabox emuleert een CD wisselaar en elke folder op de harddisk wordt gezien als een apparte cd.
Nu dat m'n mp3 collectie er op staat functioneert het dus als een 253x CD wisselaar
Het enige manco is dat ID3 tags niet ondersteund worden, die werken alleen als er gespeeld wordt vanaf een IPOD en helaas alleen op het Ipod scherm. Volgens de manual ondersteund de mediabox maximaal 32000 folders met maximaal 32000 bestanden, ik kan dus nog wel even vooruit.
Nu dat m'n mp3 collectie er op staat functioneert het dus als een 253x CD wisselaar
Het enige manco is dat ID3 tags niet ondersteund worden, die werken alleen als er gespeeld wordt vanaf een IPOD en helaas alleen op het Ipod scherm. Volgens de manual ondersteund de mediabox maximaal 32000 folders met maximaal 32000 bestanden, ik kan dus nog wel even vooruit.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Heel mooi dat het op deze manier kan werken!
Is even wat werk om je hele CD collectie om te zetten naar MP3 en dan naar de mediabox te kopieren maar dan heb je wel onbeperkt muziek in de auto.
Laat die wereldreis maar komen
Antonio.
Is even wat werk om je hele CD collectie om te zetten naar MP3 en dan naar de mediabox te kopieren maar dan heb je wel onbeperkt muziek in de auto.
Laat die wereldreis maar komen

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
- Global Moderator
Gefeliciteerd met je nieuwe wagen!!superprutser schreef: Gelukkig werkt alles als een zonnetje, de Mediabox emuleert een CD wisselaar en elke folder op de harddisk wordt gezien als een apparte cd.
Nu dat m'n mp3 collectie er op staat functioneert het dus als een 253x CD wisselaar .
Maar hoe kan je snel een bepaalde folder "selecteren" als je een bepaalde "CD" wil afspelen? Op de radio zitten 6 knoppen voor de selectie van een CD bij een standaard 6X cd wisselaar, dus de eerste 6 folders zal geen probleem zijn. En via de stuurwielbediening kan je ook van CD naar CD wisselen. Maar wat nu als je naar de 253e folder wil? Moet je dan 253x op de knop vd stuurwielbediening drukken?
Voordeel van een iPod icm de IceLink zijn de uitgebreide shuffle mogelijkheden (per genre, artiest, album), die werken ook in de auto. Maar zoals je zegt, een iPod + IceLink heeft ook een andere prijs....

Hide post links |
-
Helaas betekend het inderdaad dat als ik naar album 253 wil ik net zo vaak op de volgende cd knop moet drukken.
Grootste gemis vindt ik zelf de ID3 tags, zonder een lijstje met namen is het nu echt onmogelijk om te weten welke cd ik te pakken heb.
Grootste gemis vindt ik zelf de ID3 tags, zonder een lijstje met namen is het nu echt onmogelijk om te weten welke cd ik te pakken heb.
Hide post links |
-
- Global Moderator
Het linkje van de Tunepoint is aangepast, hierbij de goede link: http://www.renault.co.uk/ownerservices/ ... point.aspx
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-