Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Maar er zijn toch vele soorten van die Elm ? Welke moet ik hebben ?Wat betreft het tunen. Leuk om te weten dat het kan. Maar het spul is nu nog te duur om te slopen.
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Maar er zijn toch vele soorten van die Elm ? Welke moet ik hebben ?Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Dat zegt niks, helaas. Bij commerciële palen zijn ook vaak dit soort problemen is is meestal het stevig aandraaien van de aardklem voldoende. Aardfouten meten is een beetje zwarte magie......De netbeheerder biedt aarde aan (Liander)
Dat klinkt niet goed, die verkleuringen.De laadkast zit een nieuwe 6 meter kabel en mennekes steker aan (2 contacten hiervan zijn een beetje verkleurd 1 een beetje zwart...)
Ja en dat snap ik ook niet precies. Bedoel je dat alles OK was, je toen op het knopje voor ontgrendelen drukte, nog steeds alles ok, en toe je aan de mennekes plug begon te trekken de fout startte? Want dat is HEEL raar. Na ontkoppelen moet alle stroom al afgekoppeld zijn door de lader. In theorie is een vastzittend relais in de lader nog mogelijk. Ik weet niet hoe handig je bent met een multimeter......Wel bijzonder dat de 1e melding pas kwam toen ik de kabel loshaalde
Ik ga er van uit dat je laadpaal op een aparte groep zit. Totaalvermogen mag dan echt het probleem niet zijn, dan zou je hoofdzekering er uit knallen. Boze tongen beweren dat de Zoe bij het starten van het laadproces een gemene impulsstroom neemt, maar ik heb het nooit kunnen verifiëren.De maximale belasting was gisteren om en nabij 9200 watt, daarbovenop nog een oven etc dus ruim 11400 watt en dat ging goed (gezekerd op 3 X 25A)
Hide post links |
Hide post links |
Is inderdaad een eigen groep met de Doepke...zoe2goe schreef:Dat zegt niks, helaas. Bij commerciële palen zijn ook vaak dit soort problemen is is meestal het stevig aandraaien van de aardklem voldoende. Aardfouten meten is een beetje zwarte magie......De netbeheerder biedt aarde aan (Liander)
Dat is een tegenvaller ik dacht 1 oorzaak te kunnen uitsluiten.Dat klinkt niet goed, die verkleuringen.De laadkast zit een nieuwe 6 meter kabel en mennekes steker aan (2 contacten hiervan zijn een beetje verkleurd 1 een beetje zwart...)
Je zou inderdaad zeggen dat het contact tussen de steker en ontvanger niet helemaal top is....Ja en dat snap ik ook niet precies. Bedoel je dat alles OK was, je toen op het knopje voor ontgrendelen drukte, nog steeds alles ok, en toe je aan de mennekes plug begon te trekken de fout startte? Want dat is HEEL raar. Na ontkoppelen moet alle stroom al afgekoppeld zijn door de lader. In theorie is een vastzittend relais in de lader nog mogelijk. Ik weet niet hoe handig je bent met een multimeter......Wel bijzonder dat de 1e melding pas kwam toen ik de kabel loshaalde
Handig...tja een beetje basis kennis daarna houdt het op (wel een multimeter)
Ik ga er van uit dat je laadpaal op een aparte groep zit. Totaalvermogen mag dan echt het probleem niet zijn, dan zou je hoofdzekering er uit knallen. Boze tongen beweren dat de Zoe bij het starten van het laadproces een gemene impulsstroom neemt, maar ik heb het nooit kunnen verifiëren.De maximale belasting was gisteren om en nabij 9200 watt, daarbovenop nog een oven etc dus ruim 11400 watt en dat ging goed (gezekerd op 3 X 25A)
Hide post links |
Bedoel je dat alles OK was, je toen op het knopje voor ontgrendelen drukte, nog steeds alles ok, en toe je aan de mennekes plug begon te trekken de fout startte?
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Dus: Meet tussen links (N) en rechts (L1), maar omdat normaal gesproken aarde en N dicht bij elkaar liggen......Stuck relay: Als je "in de mennekes plug" kijkt (dus de plug die de auto in gaat), met uiteraard de dunne bussen boven, dan is de pen in het midden aarde, LINKS daarvan N ("blauw") en de overige dikke pennen de fasen. Tussen N en de fasen mag dus in rust geen spanning staan.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Kun je me vertellen of de Doepke zekering/ALS wel geschikt is, dan kan ik alles bij de leverancier laadkast neerleggen..zoe2goe schreef:OK, in dat geval is het relais (component meteen boven die overmaatse 5 polige "kroonsteen" defect. Bruine draad onderbreekt niet.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |