wisselaaraansluiting update list wordt niet herkend

Plaats reactie

Topic author
haakie
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

wisselaaraansluiting update list wordt niet herkend

Bericht door haakie »

Goedenavond.....ik hoop dat 1 van jullie me hier kan helpen. Ik ben sinds een tijdje in het bezit van een Grand Scenic uit 2005 en hierin zit een update list radio. Omdat ik toch wel heel erg mijn mp3's mistte heb ik een kastje gekocht (carlink mp3 usb/sd adapter) welke je rechtstreeks aansluit op de wisselaaraansluiting (die blauwe dus) Nou wordt het niet herkend als een cd wiselaar terwijl ik het kastje wel werkend heb gezien op dezelfde radio bij iemand anders? Ook heb ik een tweede exemplaar getest van de audiolink (oftwel x-carlink) gekregen om te testen...en deze werd OOK niet niet herkend. De verkoper vertelde me dat wellicht de wisselaaraansluiting geactiveerd dient te worden door de dealer. Kan 1 van jullie dit bevestigen?
En eventueel een andere vraag: kan ik eventueel een carminat-radio (die met die pijltjes) gewoon werkend aansluiten in deze auto of moet er dan een compleet nieuwe kabelboom en display in. Mijn auto had dit namelijk niet standaard ingebouwd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Actief als: particulier

Bericht door Renier »

Normaal gesproken moet de wisselaar of audio interface die je op de radio aansluit de ingang automatisch activeren waardoor je hem in de SRC lijst kan vinden :?

Zo werkte het tenminste bij mijn Tunerlist radio's (de voorloper vd Updatelist).

Bel anders even met de dealer of die het verhaal kunnen bevestigen

Zo'n Carminat radio lijkt me niet zo maar te gaan werken.
In ieder geval andere display bij mijn weten.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
haakie
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door haakie »

dank je voor het antwoord.
Ik heb al 3 dealers gebeld en ze hebben allemaal een verschillend antwoord. Uiteindelijk staat er voor as dinsdag een afspraak om het ding aan de computer te hangen....Op hoop van zegen dan maar.
Vrees dat ik te maken heb met een defecte radio? Het vreemde is alleen dat er wel spanning op de wisselaaraansluiting zit (dit kan ik zien aan de lampjes op mijn usb stick)
Jammer van die carminat radio.......die kon ik redelijk goedkoop op de kop tikken..........
Misschien een rare vraag, maar is er wellicht iemand onder jullie woonachtig in de omgeving Hellendoorn/Raalte/Zwolle?Deventer bij wie ik de beide kastjes zou mogen proberen.....om uit te sluiten dat beide kastjes wellicht defect zijn. Ik heb geen zin om een hoop geld uit te geven bij de dealer voor niets!!!! Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ghostrider410
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 07 mei 2013 11:29
Actief als: particulier

Re: wisselaaraansluiting update list wordt niet herkend

Bericht door ghostrider410 »

hoi hebt u de aux ingeschakelt?? dat kan het ook zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut