Balanceren / Trillen

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie

Topic author
Marc1966
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 29 mar 2014 14:04
Actief als: particulier

Balanceren / Trillen

Bericht door Marc1966 »

Hallo mensen onze Laguna (2002 station) trilt bij de 100 tot ongeveer 115 kilometer per uur !
Auto is al gebalanceerd maar het stuur blijft trillen er liggen 225/45/17 Uniroyal banden onder (nieuw ! )
Nu hebben wij de auto alweer laten balanceren maar hij blijft trillen , is wel minder gelukkig .
Velgen zijn geheel schoon gemaakt en de remschijven waar het wiel tegen aankomt zijn ook mooi schoongemaakt nu (geschuurd) dus daar kan het niet aan liggen.
Velegen draaien mooi rond en de banden lopen keurig rond dus dat is het ook niet .
Wie o wie heeft ditzelfde gehad en kan een oplossing aandragen.
Ps ik denk er hard over om er 16 inch onder te zetten is niet zo gevoelig heb ik vernomen .
:oops: :cry2: :naughty: :pray:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Re: Balanceren / Trillen

Bericht door WillemS »

Trillen kan ook komen door speling in delen van de ophanging, en van onbalans(slijtage) in de aandrijfassen.
Binnenste en buitenste stuurkogels kunnen dit effekt in kombinatie ook veroorzaken.
Vaak is het bij wagens die veel km's hebben gereden een optelsom van kleine spelinkjes.
Laat ook de uitspoor van de voorwielen kontroleren, te weinig kan ook tot "shimmieen" leiden.
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Marc1966
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 29 mar 2014 14:04

Bericht door Marc1966 »

Ja dat klopt maar onze auto heeft pas 117369 kilometers gereden en vandaag hebben wij het een en ander gecontroleerd op speling en niets te vinden .
17 Inch velgen zijn erg gevoelig onder een Laguna is ons diversen malen verteld .

Grt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Recce
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 11 aug 2014 21:10

Bericht door Recce »

Ik heb onlangs ook Uniroyal banden in dezelfde maat laten monteren en ondervind nu dezelfde problemen.
De banden zijn gebalanceerd en de hele auto is daarna compleet uitgelijnd. De meeste trilling ondervind ik bij het remmen, maar de schijven zijn recht en ik heb verder nergens speling.

Nu heeft een vriend van mij een vergelijkbaar probleem gehad (met een ander bandenmerk weliswaar) met zijn BMW 5-serie.
Hij had voor de bandenwissel nergens last van, nadat die banden eronder waren gezet hoopjes problemen. Uiteindelijk de banden maar weer vervangen voor een A-merk en de problemen waren weer weg. Dus mogelijk heeft de Laguna met 17" velgen ook een voorkeur voor A-merk banden?
Afbeelding
Ex: Laguna-2 GT Dynamique, 1.9 Dci (88KW) 2002, Laguna-2 GT Dynamique 1.9 Dci (88KW) 2001.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut