Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Ik wil alle bladeren en andere z..i onder de paravan verwijderen bij mijn GE III 2000.
Heb inmiddels de moeren verwijderd en een half busje kruipolie op de verbinding tussen schroef en wisser gespoten, wat gewrikt en gedaan, maar nada beweging.
Wat gaat er fout? Wie weet hoe ik (beter ) verder kom?
Gezien ik nog geen reaktie gehad heb op mijn vraag zal ik hem maar iets duidelijker stellen .
De paravan is dat ding dat tussen de metalen onderdelen van je ruitenwisser(motor) en je autoraam zit. daar waar er in de loop der jaren aardig wat bladeren, zaadjes etc tussen kan gaan zitten. Ik wil dit schoonmaken om uit te sluiten dat er daardoor soms vocht in mijn Espace lekt.
Toch lukt het meestal wel met wrikken, laat de moer er wel op want de arm komt plotsklaps los.
Er zijn ook speciale RW-arm trekkertjes in de handel.
SUC6
p.s. smeer voor monteren een beetje Tectyl op de as, voor de volgende keer.
Volgens mij hoef je niet zo moeilijk te doen. Haal de twee plaatjes waar de interieurfilters achter zitten los en dan kun je bij de waterafvoergaten die in de binnenschermen uitkomen.
Voor de ruitenwisserarmen zijn aparte trekkers voor te koop. Als je ze eenmaal los hebt weer monteren met kopervet op de assen.
Hoe is het afgelopen? ik ben erg benieuwd, want ook mijn Espace heeft een jungle hier zitten. En beslaat ook in 1 klap zodra het regent... Dus ik ben bang dat er ergens vocht/water naar binnen komt.
@ Valkenet, Toch adviseer ik de gehele paravan te verwijderen, dan kan je die hele ruimte goed reinigen.
Verder (quote;Als je ze eenmaal los hebt weer monteren met kopervet op de assen;unquote) Dit zou ik niet doen ivm kans op electrolyse waardoor het asje en het gat van de RW arm wegvreet en dat wordt dan een nieuw mechanisme
Heb je geen tectyl gebruik dan keramisch vet.
SUC6
Nog niet aan klusje toegekomen...
FF gegoogled op tectyl: hierbij zie ik verschillende spullen met een verschillend doel en verschillende uiteindelijke vorm.
Welke van de soorten kan ik het beste gebruiken?
PS heb gekeken op de pagina van Valvoline (http://www.valvoline.nl/tectyl)
Waardoor gaan de wisserarmen zo vast op de asjes zitten.
De wisserarmen zijn van aluminium, de asjes van staal.
Door een elektrolytische verbinding onder invloed van vocht gaat dit na verloop van tijd aan elkaar vast corroderen.
Hier is heel weinig tegen te doen, behalve eens in de zoveel tijd loshalen en de asjes schoonmaken met een staalborsteltje.
De wissers niet schoonmaken, anders schuur je de spievertanding die hierin zit geheel weg en krijg je de armen niet meer vast.
1 keer per jaar reinigen is voldoende.
Om het probleem nu op te lossen zou ik aanraden om even bij een garage langs te gaan en te vragen of zij de wisserarmen willen losmaken voor je.
Let op met de achterwisser!
Hier zit een aluminium busje in het kunststof gegoten.
Als je deze gaat proberen te verwijderen en de trekker sluit niet strak genoeg om het asje maar om het plastic, dan knapt het busje los uit de arm.
Om dit te herstellen zit er niks anders op dan een andere arm te monteren.
Het busje dient dan van het asje af geslepen te worden, kan met een Dremel oid.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Het gaat erom dat vocht geen kans krijgt ertussen te kruipen.
Ik gebruik tectyl in een kilo blik, dan een klein kwastje en even het asje en het gat in de RW-arm insmeren, nadat het is schoongemaakt, vervolgens monteren zolang het nog nat is.
Het blijft zacht, dus later eenvoudig los te maken.
Je kunt hier heel goed Tectyl Amber 849, voor gebruiken.
Spuit wat in het deksel en dan met een klein kwastje aanbrengen.
Droog monteren geeft je bij losnemen iedere keer het (vastzitten) zelfde probleem.
SUC6
En veel rijplezier in 2012
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
ik heb lekkage in mijn auto gehad, het water kwam via de ventilatie naar beneden met als gevolg een natte bodem en de kachelweerstand kapot. Inmiddels is die vervangen, maar ik kwam erachter dat bij de voorruit een soort isolatiedoek...
Ik ben op zoek naar de bovenste veerschotels van een twingo uit 2000. Deze zijn bij de leverancier van mijn garage niet leverbaar en ook bij Renault niet. Apk keurmeester van de RDW had er een opmerking over dat ze verregaand verroest waren. Wie kan...
Een vriend van mij heeft een Twingo van de eerste generatie uit 2000 met een 1.2 motor. De motor heeft geen compressie meer op twee cilinders en zal vervangen moeten worden (hij heeft 350.000 gelopen dus revisie lijkt me niet meer de moeite)....
Hallo, sinds kort de trotse eigenaar van een Megane R.S. PlugIn hybride. Een 2ehands voertuig uit België van 2021. Nu zag ik dat de vorige eigenaar z'n huis en werkadres (in België) erin heeft gezet onder thuis en werk. Ik heb alles afgestruind in...
Wie kan mij vertellen hoe je het kofferbak slot demonteert van een renault megane 2 cabrio,
Ik zie wel 2 bouten aan de binnen kant in de kofferbak, maar dan is hij nog steeds niet los.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Graag een reactie.
M.v.gr Eddie
Is er een mogelijkheid om Google te verwijderen uit de Renaults? Hoe minder afhankelijk van Alfabet, Meta en al die andere onbetrouwbare Yanks hoe beter. :x
Afgelopen weekend kreeg ik tijdens het rijden op de Autobaan, 3x de melding Risico op Motorschade . Na 5 seconden gaat de melding weer weg. Het was elke keer bij een snelheid van 100km per uur. We zijn naar huis gereden met 94km per uur (afstand van...