R-Link storingen Captur

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

Beth
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:56
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Beth »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Captur van 1 maand oud maar al wat problemen met de R-Link, geeft geregeld aan dat er kaarten niet gevonden worden en ook de USB werkt dan niet. Probleem bekend bij Renault maar nog geen oplossing
Vandaag na het starten ging de radio op vol volume en wat ik ook probeerde het geluid bleef op vol volume, het systeem reageerde helemaal nergens op.
Motor uitgezet en weer opnieuw gestart maar toen was er helemaal geen geluid maar na veel gedraai aan de knop en het tikken op het scherm was er geluid en nu op de juiste afstelling.
Renault maakt geen vrienden met dit systeem en ik baal er al behoorlijk van

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 38
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Huite »

Niet rijden bij 10 graden...
:think:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pjosch
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2013 10:35
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Pjosch »

Beste mede Captur berijders,

Ik heb nu sinds 1 maand de nieuwe Captur en het rijd heerlijk. De eerste auto waar ik met mijn 2.05 ruim in zit :o)
Echter, helaas vanaf week 1 heb ik problemen met mijn R-Link.
Op zoek naar info kwam ik hier terecht...


Problemen die ik tot dusverre ervaren heb:

1. Wegvallen van Navigatie doordat de SD niet meer gevonden word
1a. Als SD wegvalt werkt de "handsfree" knop op het stuur niet meer
1b. Als SD wegvalt werkt bellen met behulp van voice niet meer
1c. Als SD wegvalt werkt Metro app niet meer

2. Vastloper R-Link, aan uit knop werktte zelfs niet meer. Dit was tijdens telefoongesprek. Gesprek was afgelopen maar telefoonstatus op scherm bleef hangen en kreeg ik niet weg. Oplossing was parkeerplaats zoeken en moter ff uitzetten

3. Radio bleef hangen. Bij verlaten auto bleef de radio vrolijk doorspelen, ook toen auto op slot ging. Na een paar keer de auto starten was het plotseling verholpen



Auto is ondertussen 2x terug naar de garage geweest. Men is blijkbaar op de hoogte van problemen ivm temperatuur en men gaf aan dat Renault het aan het onderzoeken is.

De eerste keer heeft men kunnen bevestigen dat ik de laatste versie had en vervolgens heeft men een reset gedaan naar de fabrieksinstellingen.
De tweede keer heeft men de SD-kaart vervangen.

Helaas blijft het probleem met de navigatie bestaan.

8 Januari terug naar de garage waar men het verder gaat onderzoeken.....

ik hoop dat er bij iemand de problemen verholpen zijn en een hint kan geven?

updated: SSD vervangen door SD (-kaart)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 38
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Huite »

@ Pjosch

Met SSD zul je neem ik aan de SD-Kaart bedoelen?

En helaas voor jou zijn er veel mensen met R-Link problemen maar is er bij mijn weten nog niemand bij wie de problemen écht opgelost zijn.
Toch zijn er op dit forum wel de nodige tips te vinden. Gewoon even de moeite nemen om je in te lezen. Info staat wat verspreid maar dat is even niet anders.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pjosch
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2013 10:35
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Pjosch »

@ Huite

Bedoelde inderdaad SD-kaart, heb post ff aangepast. Bedankt!

Ik zal me eens gaan bijlezen op het forum.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Beth
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:56
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Beth »

Bij deze wil ik reageren op het bericht van Pjosch van 30 December op de punten 1 en 3 want ook mijn Captur heeft deze zelfde klachten. Een bericht naar Renault Nederland gestuurd en daar het zelfde verhaal, het is bekend komt waarschijnlijk door de temperatuur??.
Er wordt gewerkt aan een oplossing maar het vreemde en kwalijke zaak.
Wordt vervolgt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fkorpels
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2013 20:13
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Fkorpels »

Hallo allen met de R-Link problemen. Ik heb dezelfde problemen gehad als wat ik op dit forum allemaal lees. Vanaf 23 oktober 2013 had ik mijn Captur. Een fantastische auto waarvan het R-Link systeem vanaf dag 1 dagelijks problemen heeft gegeven. Nadat ik de 2e keer bij de garage terug was geweest en men alles had doorgemeten, heeft deze besloten om er een compleet nieuw navigatiesysteem in te zetten. Dat is op 21 november gebeurd. Ik moest er even op wachten want hij moest besteld worden. Men is er 2 dagen mee bezig geweest om hem in te bouwen. Maar met een tot op heden geweldig resultaat. Mijn systeem heeft vanaf dat moment vlekkeloos gefunctioneerd en doet dat nog steeds! (even afkloppen) Nu dus al weer 6 weken. Zowel multimedia (usb stickje met 32 GB aan muziek!), bluetooth telefoon als navigatie.

De garage die mij fantastisch geholpen heeft is Hans Jongerius uit Woerden. Of alleen het navigatiedeel vervangen is of meer componenten van R-Link weet ik niet, maar dat kunnen zij je vast wel vertellen.

Hopelijk kunnen jullie wat met deze informatie.

Een goed 2014!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 38
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Huite »

door Fkorpels » Do Jan 02, 2014 2:58 pm
(........................................)
Of alleen het navigatiedeel vervangen is of meer componenten van R-Link weet ik niet, maar dat kunnen zij je vast wel vertellen. (.....................................)
@ Fkorpels
Dank voor het delen van deze informatie!
Ik denk dat je veel mensen hier een groot plezier doet als jij bij je dealer zou vragen wat er precies vervangen is. Lijkt mij "handiger" dan dat "wildvreemden" jouw dealer gaan benaderen...
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Beth
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:56
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Beth »

Er wordt veel gezegd over de R link maar ik heb nog wel het een en ander wat niet goed is.
De sensoren van de verlichting werken niet goed het is vandaag prachtig weer met veel zon en mijn verlichting blijft dan volledig aan waardoor de navigatie op nacht blijft, hij staat op automatisch.
Ook de regen sensoren werken niet goed ook deze staat op automatisch maar werkt vaak niet en moet dan alsnog handmatig worden bediend.
Ik heb een 900 cc motor en ik rij altijd met de eco modus maar hij haalt nog geen 1 op 13 en dat is ook veel te veel dus alles bij elkaar ben ik helemaal niet tevreden en ga maar weer naar de dealer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 38
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Huite »

Dat met die sensoren moet te repareren zijn.
Dat met het verbruik zal, ben ik bang, met jouw rijstijl van doen hebben.
Rijd zelf rond de 1 op 17. :dance:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 14612

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Verwijderd 14612 »

@Beth Wat die sensor voor verlichting betreft: ik heb ook weleens dat het heel helder "lijkt" en het toch wel even duurt voordat de sensor vindt dat de normale verlichting uit en de DRL aan kan. Dit is vooral sinds de zon erg laag staat, dus mogelijk heeft de sensor reactie ook met lage lichtinval te maken?! Als ook de regen sensor niet of slecht werkt kan óf de afstelling verkeerd zijn (met dat draaiknopje op de handle) of de voorruit (te) vuil zijn, waardoor de sensor niet goed wil werken. De dealer kan dit (zoals Huite al aangaf) prima nakijken.
Wat het verbruik betreft. De mooie cijfers van Huite zullen niet erg veel mensen halen denk ik. Na ca. 4000 km. zit ik op 1:14,5 écht. Mijn ervaring is dat bij harder dan 120 op de snelweg het verbruik erg snel oploopt, dus dat liefst vermijden. Verder zou het kunnen dat juist door de ECO-stand je de neiging hebt wat "door te trappen", omdat de motor wordt geknepen. Rij eens een 1000 km. zónder ECO en kijk eens of het dan verbetert. Beter dan 1:13 moet echt haalbaar zijn, maar een zuinigheidswonder zal de Captur 0.9 niet worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pjosch
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2013 10:35
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Pjosch »

Afgelopen donderdag heeft men bij de dealer het probleem van R-Link in combinatie met wegvallende SD-kaart proberen op te lossen. Helaas kon ik ze vrijdagochtend al weer bellen dat het probleem nog niet verholpen was.
Ben vervolgens meteen naar de dealer gereden zodat hun "live" het probleem konden zien en troubleshooten. Pas na terugzetting naar fabrieksinsellingen werd de SD-kaart weer uitgelezen. Men zal de bevindingen terug gaan koppelen naar Renault en ben nu in afwachting.

Overigens op zaterdagmiddag viel de SD-kaart al weer weg.

To be continued helaas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

sjoerd1970
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 nov 2013 19:15
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door sjoerd1970 »

Er is een topic door mij aangemaakt over het niet kunnen lezen van de kaarten. Dat is bekend en er komt binnekort een oplossing voor. Ik neem aan dat je bij Renault een case hebt aangemaakt of bij de dealer zodat ze je kunnen bellen als de update klaar is (momenteel in de test fase).

Probleem met geluid is ook vaker gemeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pjosch
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2013 10:35
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Pjosch »

@sjoerd1970

Ja, er is een case aangemaakt en ge-escaleerd naar Renault Frankrijk. Is me verteld dat men het aan het onderzoeken is en er een update hiervoor in de maak is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

sjoerd1970
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 nov 2013 19:15
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door sjoerd1970 »

Het probleem wordt beinvloed door de binnentemperatuur in de auto. Renault erkent en herkent het probleem en heeft een softwareoplossing gemaakt die momenteel wordt getest. Dat vertelde Renault NL mij.

Update wordt misschien via de dealer uitgevoerd, dus hou de dealer of Renaul NL op de hoogte als je problemen ondervindt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 38
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Huite »

door sjoerd1970 » Wo Jan 15, 2014 1:06 pm
Het probleem wordt beinvloed door de binnentemperatuur in de auto (...................)
Ja vooral je verwarming niet op 10 graden zetten... :mrgreen:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

sjoerd1970
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 nov 2013 19:15
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door sjoerd1970 »

Ha ha.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Beth
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:56
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Beth »

Vandaag weer een update gehad voor de 3 x en weer geen resultaat en ook het zelfde verhaal dat Renault aan een oplossing een oplossing werkt. De dealer voelt zich ook behoorlijk machteloos en weet ook niet meer wat hij kan doen maar ik ben nu 2 maanden aan het tobben en ben het meer dan zat .Ik heb al een dossier bij Renault Nederland maar ben het meer dan zat en ga dan ook de dealer ( als verkoper) en Renault Nederland per brief aansprakelijk stellen voor het leveren van slechte spullen die niet werken en dus in gebreke blijft dat zouden dan ook alle forum klanten moeten doen want zo blijven wij aan het tobben

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

sjoerd1970
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 nov 2013 19:15
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door sjoerd1970 »

Wat mij vooral stoort is het gebrek aan communicatie met de dealers, renault nederland en de klanten. Ik lees hierboven dat een dealer het zelf probeert op te lossen. En dat terwijl Renault Nederland en de forumlezers al eind December hier kunnen lezen dat Renault het probleem erkent en het via een softwareupdate opgelost wordt.

Triest als je dan door de dealer gevraagd wordt steeds terug te komen voor een update die nog niet uit is gekomen.

Toen ik het probleem kreeg in december was het andersom. Ik belde Renault NL en die maakten een case aan. De medewerker kende het probleem niet. Heb toen ook mijn dealer gebeld en die vertelde een brief te hebben ontvangen dat het een temp. Probleem was waar aan den softwarematige oplossing werd gewerkt.

Wat mij verbaast is de wisselende ervaringen en terugkoppeling aan klanten. Ik ben wel netjes teruggebeld, maar het zou handiger zijn als klachten werden verzameld en je voor info niet afhankelijk bent van een klantenforum en iedereen dezelfde info kreeg.

Als je een bepaalde dienst hebt afgenomen, zoals live services zou het wel netjes zijn om een compensatie te krijgen. Of bijv. Een gratis kaartupdate. Misschien kunnen we gezamenlijk iets doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door avdvee »

Alhoewel ik vooralsnog op punten nog steeds niet geholpen ben kan ik wel stellen de nodige aandacht vanuit Renault Nederland als Bochane Almere gekregen te hebben. In die zin hebben ze naar mij toe e.e.a. rechtgezet. Nou nog oplossen ;-)
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mdak27
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2014 14:10
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door mdak27 »

Ik rijd sinds september 2013 Renault Captur. Vanaf datum aflevering heb ik problemen met R-link. Bovendien ontbrak de klantenpas en de lakstift. Eerst bijna 3 maanden met grote regelmaat retour dealer, vervolgens dealer en Renault Nederland in gebreke gesteld. Na talloze berichten mijnerzijds kwam er dan eindelijk medio februari 2014 een oplossing voor de lakstift; die wordt wel verkocht maar zal nooit geleverd worden door Renault (bij dealer niet bekend). De klantenpas kwam 6 maart 2014. Renault Nederland, naar eerst de dealer als oorzaak te hebben aangewezen, was "vergeten" de juiste knoppen in te drukken om de kaart aan te (laten) maken. Als klant werd ik gewoon als "lastig" betiteld. Het verhaal R-link is echter NIET opgelost. Renault krijgt het maar niet voor elkaar TomTom live en Coyote gelijk te laten lopen. Ik heb nu welgeteld 23 dagen van TomTom live i.c.m. Coyote gebruik kunnen maken. Ze hebben op 14 februari 2014 een compensatieaanbod gedaan maar kunnen het niet in het systeem implementeren. De 1ste proefperiode heeft nooit gewerkt. De 2 de proefperiode TomTom is op 5 maart beëindigd door Renault (maar die werkte niet), vervolgens liep de 3de proefperiode nog tot begin mei maar werkte vanaf 5 maart niet meer en heeft Renault deze proefperiode m.i.v. 3 april beëindigd. In de 3de proefperiode TomTom live heeft Renault dan ook (eindelijk) de proefperiode Coyote herstart. Samen (TomTom live en Coyote) heeft het hele gebeuren 23 dagen gewerkt in de periode 2 september 2013 tot en met 6 april 2014. De proefperiode Coyote eindigt over 31 dagen maar dan is het risico aanwezig dat de compensatieperiode er ook uit dondert. Dit is nl. ook gebeurt met de 2de proefperiode TomTom live en dan blokkeert de hele handel. Bovendien krijg ik vanaf 7 april om de haverklap "systeem losgekoppeld" met als gevolg dat de hele handel weer niet werkt. Renault heeft mij van alles beloofd; een proefperiode TomTom live en een proefperiode Coyote gevolgd door de compensatie m.b.t. TomTom live en Coyote maar het lukt Renault niet het systeem te laten functioneren. Elke week stuur ik de foto's van het systeem in de auto vergezeld van een uitgebreide schriftelijke up-date maar het mag niet baten. Ik ben het zo beu; ik wil gewoon een werkend R-linksysteem. Wie herkent zich in deze gang van zaken? P.s. alle up-dates in het systeem zijn uitgevoerd door mij of de dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pjosch
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2013 10:35
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Pjosch »

Klinkt helaas bekend. Probleem bij mij is ook nog niet verholpen, ook niet nu het warmer dan 10 graden is geworden.

Ik heb mijn conclusie getrokken....geen Renault meer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 38
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Huite »

@mdak27
De veelheid aan ellende met R-Link die jij omschrijft slaat alles wat ik tot nu toe over problemen met dit systeem gelezen heb.
Kan je helaas niet helpen maar slechts sterkte toewensen... :think:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

depe20
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2013 21:08
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door depe20 »

Wij rijden de Captur nu een tijdje, maar het is vanaf dag 1 al ellende met die R(ot) Link... Ben er echt klaar mee, zelfs de dealer kletst volgens mij uit z'n nek.

- Radio blijft regelmatig aan, na het afsluiten van de auto
- Bluetooth carkit gedeelte werkte ongeveer 1 week, nu zegt de dealer...ja, het systeem ondersteund de iPhone 5S niet. (heeft wel gedaan.)
- Na de laatste update van 2 weken geleden doet de USB poort het niet meer...geeft impuls stroom door...aan/uit/aan/uit...op welk toestel er ook wordt aangesloten.
- Volume reageert heel vaak niet, dus als ik in de auto stap en echtgenoot heeft de radio hard achtergelaten...bem! leuk hoor!
niet uit te krijgen. Uitstappen, deuren vergrendelen, hopen dat 'ie uit gaat.
- TomTom Live services werkt niet...de eerste week wel...daarna: dood! Nu net gebeld door dealer, Frankrijk zegt dat 'ie het nu wel moet doen, zal straks eens kijken.
- Netwerkverbinding wordt steeds verbroken, geen apps te downloaden
etc etc...

Welke gek heeft trouwens bedacht dat het SD kaartje op de plek moest komen waar het nu zit? Als je bijvoorbeeld even je portemonnee erin stopt, drukt deze de kaart eruit. Valt me echt tegen van een wagen waar zoveel tijd in de design heeft gezeten...

Er zijn nog zoveel andere problemen geweest met die auto...handsfree systeem, werkt ook niet optimaal.

Het jammere is echt dat het geen Leasebak is, maar een eigen wagen...anders had ik via Leaseplan kunnen down/upgraden...maar hier zit nu mijn zuurverdiende geld in. Begrijp me goed...verder, heerlijke wagen...maar als elektronica in 2014 nog steeds niet functioneert...vooral functies die bij andere merken wel normaal werken, dan hebben er denk ik een paar liggen slapen daar in Frankrijk. ;o(

Zoooo, dat ben ik even kwijt.
Renault Captur | dCi 90 | Dynamique | Bleu Pacifique/Ivoire | 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 38
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Huite »

Zal best wel goed komen met je R(amp)-Link. De meeste doen het inmiddels goed.
Maar vervelend is het zeker. Misschien bij een andere dealer aankloppen?
En als die je goed helpt daar blijven?
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

depe20
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2013 21:08
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door depe20 »

Misschien is een andere dealer toch wel een betere optie, maar of die beter is betwijfel ik... Weinig te verliezen zou ik zeggen...

Gelukkig doet Live services het inmiddels weer...nu eens gaan kijken voor oplossingen voor al die andere problemen!

Thanks! ;o)
Renault Captur | dCi 90 | Dynamique | Bleu Pacifique/Ivoire | 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mauricevh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 aug 2013 10:24
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door mauricevh »

De laatste tijd heb ik steeds vaker dat mijn tomtom helemaal de weg kwijt is. Twee weken geleden op de terugweg van italie kom ik door de Gotthard rij ik opeens enkele tientallen kilometers door niemandsland. :pray:
Vandaag door de tunnel A16/Dordrecht... weg kwijt. Het lijkt steeds vaker te gebeuren. Binnenkort de reactie van de dealer aanhoren.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 38
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Huite »

@depe20
Misschien even aangeven waar je ongeveer woont?
Kunnen we qua dealer even met je meedenken!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Scenicized »

Quickfix van TomTom gebruiken? Ik ken het van TT uit mijn vorige auto.
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 38
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Huite »

@mauricevh
Logisch dat als je door een lange tunnel rijdt je Navi min of meer de weg kwijt raakt.
Als dat in combinatie met slecht zichtbare GPS satellieten is heb je een probeem.
Dat met die zichtbaarheid van de satellieten kun je ergens in het R-Link menu controleren.
Mocht dat er niet goed uitzien dan even vergelijken met je telefoon.
Bij grote verschillen in zichtbaarheid zou er iets met je R-Link kunnen zijn.

Heb in het begin ook wel eens zo'n "geintje" met een slechte ontvangst van GPS satellieten in R-Link gehad.
Op mijn telefoon waren er toen ook maar 2 zichtbaar.
Was gelukkig eenmalig.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door TCe120ECD »

Heb zowel op de heen- als terugweg door de Karavankentunnel (7km) gereden. Geen problemen met TomTom gehad. Gedurende de hele reis naar Kroatië en terug geen problemen. Heb nog TomTom van bij de aflevering auto, v905 of v906 zoiets dergelijks.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Theo-R-link »

Captured, wat is Quickfix en hoe gebruik je dat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Scenicized »

Moet ik zelf ook nog uitvogelen. Bij de losse TomToms en de Carminat TomTom in mijn vorige Megane haalde ik eens per 2 a 3 weken de SD kaart eruit. Via TomTom Home werden dan alle nieuwe posities van de satellieten geladen. Deed ik het niet, dan was ik af en toe ook van het pad af.
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Theo-R-link »

De kaart van R-Link kan je, zoals je al weet, niet met TomTom updaten, dus zeer waarschijnlijk ook niet met een TomTom programma bewerken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door Scenicized »

Even zoeken leert me dat R Link via het standaard internet in de auto de Quickfixes ophaalt. Is er verbinding met het internet? Vind je de auto wel satellieten? Als dat laatste niet het geval is: antenne kaduuk of een defecte R Link.
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mdak27
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2014 14:10
Actief als: particulier

Re: R-Link storingen Captur

Bericht door mdak27 »

Technische vraag; in het scherm Netwerkstatus (status= VERBONDEN) staat het veld achter SIM-ID niet ingevuld. Meegeleverde SD-card zit netjes in de auto. TomTom live werkt niet en heeft het ook nog niet gedaan. Melding; TomTom Services; Er is een fout opgetreden op de TomTom server. Probeer het opnieuw. Opnieuw proberen; vanaf levering iedere dag minimaal 2x. Contact met dealer, dealer contact met Renault Nederland; iedere keer een ander verhaal. Diverse herstart procedures uitgevoerd in opdracht van Renault Nederland>dealer. De laatste keer; veld achter SIM-ID hoeft niet ingevuld te staan en veroorzaakt dus het probleem niet (aldus Renault Nederland> dealer>klant). Wie kent dit probleem en heeft wellicht een antwoord?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht