Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Elmac »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Frankko schreef:De auto na 2 dagen weer opgehaald en rammel zou weg moeten zijn want ze hebben m uitvoerig getest. Schijnt aan de rubber op de veerpoot te liggen en de is met speciale olie ingevet. Auto stond gewassen van binnen en buiten en met nieuwe mat op mij te wachten. Ben over mijn dealer Munsterhuis Enschede wel tevreden. Doen echt hun best om het op te lossen wat ze kunnen oplossen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Is het nu structureel opgelost bij jou Frankko?, had precies hetzelfde, monteur meegereden, die hoorde het ook goed, staan we in de werkplaats, 4-5000 toeren in stand N en niets te horen...
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Frankko »

Die van mij deed t alleen bij drempels en hobbels dus bij stilstand niet. Het is nu al lange tijd opgelost.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daray
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2017 17:05
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door daray »

Frankko schreef:Die van mij deed t alleen bij drempels en hobbels dus bij stilstand niet. Het is nu al lange tijd opgelost.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb exact hetzelfde. De dealer heeft dezelfde oplossing geprobeerd maar het is weer terug gekomen.
Na vele bezoeken aan de dealer is het nog niet opgelost.

Bleek wel dat er een steun achter het dashboard kastje los zat maar dat veroorzaakte het niet. Het gekke is dat na ieder bezoek aan de dealer het geluid een paar dagen weg is maar het komt altijd weer terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TM10-2017
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2017 20:27
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door TM10-2017 »

Heb mijn 1.6dci - 130PK manueel nu 2 weken - 1300km. Merkte na een paar dagen ook het gerammel bij het accelereren, vooral in 1ste en 2de rond 2000 omw/min.
Heb de verschillende modes getest, maar geen verbetering. Het geluid zit net in het dashboard aan de linker kant. Ergens ter hoogte van de linkerknie. Zeer irritant in deze anders wel stille wagen. De auto gaat volgende week naar de dealer.....
Bij mijn vorige wagen - Skoda Octavia - net zelfde probleem, maar aan de rechterkant. Eigenlijk nooit opgelost geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Ghia »

Benieuwd, ik stoor me er ook wel aan.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TM10-2017
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2017 20:27
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door TM10-2017 »

Voorlopig nog niet opgelost. Natuurlijk niets te horen tijdens de testrit...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TM10-2017
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2017 20:27
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door TM10-2017 »

Het rammelend/ratelend geluid ( resonantie) is er niet meer dankzij een grondig nazicht (Talisman is 2 maanden oud). Bleek dat er iets los zat aan de verdeeldoos voor de verwarming die zich bevindt in het dashboard. Vanaf nu rijd ik eindelijk ook met een uiterst stille, comfortabele TM.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Talisman Zwart
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2017 17:15
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Talisman Zwart »

Ik heb het zelfde probleem, het is motor / koppeling geluid wat via de koppeling naar binnen komt.
Als je de koppeling een kleinbeetje laat slippen terwijl je wat gas bij geeft hoor je het geluid extra goed.
Ik heb zelf het idee dat dit geluid uit de koppeling / vliegwiel komt. ik denk dat het geluid veroorzaakt wordt door een dubbel massa vliegwiel.
Vroeger bestond het vliegwiel uit 1 deel, tegenwoordig bestaat het vlieg wiel uit meerdere onderdelen, op deze link is dit te zien.
https://www.mvwautotechniek.nl/Motor/Vl ... egwiel.htm.
Ik ga dit eerst zelf nog even goed onderzoeken voor dat ik mij met een smoes weg laat sturen bij mijn dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Chlewwie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2016 21:22
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Chlewwie »

Dat is inderdaad exact het probleem wat ik bedoel!! Ik hoor heel graag van je wanneer je een oplossing hiervoor hebt.
Bedankt voor je reactie.
1.6 DCi Talisman Intens Estate

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Domi1963 »

Mijn motor maakt sinds kort een grof geluid, net of de motor op sportstand (geluid) staat terwijl hij duidelijk volgens R-Link 2 er niet op ingesteld staat. Ik rij momenteel weer in ECO-modus waarbij sowieso het motorgeluid wat door de speakers komt niet aanzetbaar is, maar ik toch de indruk heb dat dit aanstaat. Voorheen oversteeg het motorgeluid nooit het volume van mijn radio en nu komt het er steevast bovenuit tenzij ik het geluid veel luider zet natuurlijk. Het is net of de uitlaat niet dicht meer is ergens dicht bij de motor?? ...
En ik vermoed dat je onder de motorkap geen gas meer kunt geven zoals vroeger of bestaat deze mogelijkheid nog wel?? Ik zou graag het motorgeluid eens horen onder de kap...
Als ik de kap open en luister naar het stationair draaien dan draait de motor volgens mij wel normaal...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MadBull
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 dec 2015 09:24
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door MadBull »

Als je niemand in de buurt hebt die even gas kan geven; een ouderwetse klinker op het gaspedaal doet ook wonderen :lol:
Renault Megane III Grandtour 1.5 DCI (2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door berenburg »

R-link reset? Of effe langs de dealert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fz1971
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2017 22:02
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door fz1971 »

ben bang dat ik ook bij de club van Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant behoor.
heb het zelfde probleem, het is motor geluid wat via de koppeling naar binnen komt zoals eerder al hier beschreven. Het geluid zit bij mij in het dashboard (bij middenconsole onder t.h.v. gaspedaal). Als je de koppeling een klein beetje laat slippen terwijl je wat gas bij geeft hoor je het geluid extra goed.
Auto's:
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fz1971
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2017 22:02
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door fz1971 »

Talisman Zwart schreef:Ik heb het zelfde probleem, het is motor geluid wat via de koppeling naar binnen komt.
Als je de koppeling een klijnbeetje laat slippen terwijl je wat gas bij geeft hoor je het geluid extra goed.
Ik heb zelf het idee dat dit geluid uit de koppeling/ vliegwiel komt. ik denk dat het geluid veroorzaakt wordt door een dubbel massa vliegwiel.
Vroeger bestond het vliegwiel uit 1 deel, tegenwoordig bestaat het vlieg wiel uit meerdere onderdelen, op deze link is dit te zien.
https://www.mvwautotechniek.nl/Motor/Vl ... egwiel.htm.
Ik ga dit eerst zelf nog even goed onderzoeken voor dat ik mij met een smoes weg laat sturen bij mijn dealer.

nog steeds niet opgelost dit probleem??? of is het nu weg
Auto's:
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Talisman Zwart
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2017 17:15
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Talisman Zwart »

Er is onlangs een andere koppelings leiding gemonteerd waar in de leiding een soort demper zit die het versnellingsbak / motor geluid ontkoppeld zo dat dit niet meer via de koppeling leiding binnen komt.
Ik ben nog steeds van mening dat het dubbel massa vliegwiel en de versnellingsbak overmatig geluid produceert. Maar deze oplossing resulteerd dat ik het geluid links onderin kwijt ben. Dit is een modificatie van Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fz1971
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2017 22:02
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door fz1971 »

bedankt voorde info. Ik ga maar eens RN bellen en mijn dealer
Auto's:
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Ghia »

Bij een vervangwagen viel me dit ook op en persoonlijk vond ik het erg storend. (netals die pook die echt contstant wiebelde)
Ik was wel positief verrast door de potente 1.5Dci. Zelf heb ik de 1.6EDC160 en naar mijn gevoel is het starten/sprinten fijner en voelt dit vlotter aan.
En als serieuze plus: ondanks zeer pittig rijden veel groter rijbereik.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Megane2018
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2018 11:36
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Megane2018 »

Ik heb hetzelfde probleem dat er een pruttelend / ratelend geluid bij de bestuurderskant vandaan komt. De Megane is bij de dealers in Amsterdam en Nijmegen geweest maar konden het probleem niet oplossen. Renault Nederland had hiervoor ook geen oplossing.

Talisman Zwart: Kan je aangeven bij welke garage deze modificatie is gedaan of heb je modificatie nummer zodat ik ook weer kan genieten?

Alvast bedankt :)
Megane 4 model 2018 1.5 DCI 110PK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Talisman Zwart
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2017 17:15
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Talisman Zwart »

Beste Talisman rijders bij mijn auto is het binnen komen van Motor / koppeling geluid aan de linker benedenkant van mijn auto weg.
Er is een demper / geluid ontkoppelaar in de hydrauliekleiding van de koppeling geplaatst.
Dit resulteert dat het geluid er nog wel is onder de motorkap maar niet meer naar binnen komt via de hydrauliekleiding van de koppeling.
Zie de foto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Domi1963 »

Domi1963 schreef:Mijn motor maakt sinds kort een grof geluid, net of de motor op sportstand (geluid) staat terwijl hij duidelijk volgens R-Link 2 er niet op ingesteld staat. Ik rij momenteel weer in ECO-modus waarbij sowieso het motorgeluid wat door de speakers komt niet aanzetbaar is, maar ik toch de indruk heb dat dit aanstaat. Voorheen oversteeg het motorgeluid nooit het volume van mijn radio en nu komt het er steevast bovenuit tenzij ik het geluid veel luider zet natuurlijk. Het is net of de uitlaat niet dicht meer is ergens dicht bij de motor?? ...
En ik vermoed dat je onder de motorkap geen gas meer kunt geven zoals vroeger of bestaat deze mogelijkheid nog wel?? Ik zou graag het motorgeluid eens horen onder de kap...
Als ik de kap open en luister naar het stationair draaien dan draait de motor volgens mij wel normaal...
Ik heb de oorzaak van het geluid gevonden. :D
Mijn motor maakt opnieuw het normale geluid. Het deksel met de luchtfilter lag gewoon los?!?!? Ik heb het terug vast geklikt en nu hoor ik de motor weer niet meer. 8)
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Ghia »

Bij mij is er een plastic haakje weg (afgebroken?) ik kan m'n deksel van de luchtfilter 1cm opheffen :O
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Domi1963 »

Ja het deksel zit er niet al te stevig vast op. Met 1 vinger komt het al los bij mij. Ik ga dit volgende maand aankaarten bij de dealer dan moet hij de eerste keer op onderhoud.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Ghia »

Domi1963 schreef:Ja het deksel zit er niet al te stevig vast op. Met 1 vinger komt het al los bij mij. Ik ga dit volgende maand aankaarten bij de dealer dan moet hij de eerste keer op onderhoud.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben dat ik bij gelegenheid eens contact opneem met jou dealer, deze lijkt echt alles te doen om de Talisman in orde te krijgen :clap:
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ron_kiesling
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2018 08:44
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door ron_kiesling »

Ik heb mijn 1.5 diesel nu een week en heb het geluid ook. Ik hoor dit het beste links de cockpit binnen komen. Gisteren heb ik er met de monteur van Bochane uit Zeist naar gekeken. Hij gaf aan bekend probleempje bij deze uitvoering. Er lekt geluid tussen het motorcompartiment en de cockpit. Voorlopig niets aan te doen gaf hij aan.
Het geluid had ik vroeger als mijn uitlaat lekte, bij constant rijden en geen gas geven bijna niet hoorbaar. Maar een beetje gas geven goed hoorbaar. Het weekend ga ik zelf eens kijken waar ik dit 'gat"kan vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Ghia »

Ik had zo ene mee als leenwagen, ik stoorde me er al aan. Gelukkig heb ik de automaat gekozen :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PartII
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2018 21:46
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door PartII »

Ik heb mijn megane estate 4 nu een maand en heb deze rammel ook. Monteur mee laten rijden en die hoorde niets vreemds. Hoorde wel wat maar dat zou "normaal" zijn en bij de koppeling vandaan komen. Het kwam hem verder niet bekend voor. Wel vreemd voor een probleem dat dus al jaren bekend is. Maar als dit zo blijft is dit mijn eerste en laatste renault ooit. Ik ben dit geluid nu al zat. Rij 1000 kilometer in de week en ben het bijgeluid nu al zat. Mag toch hopen dat er een oplossing voor komt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door berenburg »

Monteur naar de oorarts sturen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Chlewwie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2016 21:22
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Chlewwie »

Afgelopen week is mijn versnellingsbak "vervangen", want daar zou het geluid vandaan komen. Nu ben ik geen expert, maar als je versnellingsbak is vervangen, dan moet je koppeling toch ook weer als nieuw aanvoelen??? Die van mij voelt niet nieuw....klopt dit??
Het geluid totaal niet verholpen, het lijkt wel erger geworden. Net als de ramen in de voorportieren, die een tocht geluid geven.... Is niks aan te doen volgens de dealer.....Corrosie op de velgen na 1,5 jaar op plekken waar geen beschadiging te zien is....een Airco die ook een ratelend geluid geeft....een metaal schurend geluid wanneer ik mijn stuur helemaal omgooi om een krappe bocht te maken, een bestuurdersstoel die los zit.... één of andere lager die voor los is geschoten waardoor het aan de onderkant rammelde.....
En dat voor een auto van bijna € 42.000,-.....Ik heb hemel en aarde bewogen om deze problemen op te lossen, maar helaas is er in 1,5 jaar niets opgelost! En dan is het niet eens mijn eigen auto, maar een lease auto.....
1.6 DCi Talisman Intens Estate

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PartII
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2018 21:46
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door PartII »

De megane heeft voor mijn gevoelnook veel last van windruis. Zo hard waaide het vandaag niet en toch al een.fluitend geluid. En.ja, mijn ramen zaten.goed dicht. Ik had hiervoor een.peugeot 308 en als dit zo blijft bij renault stap ik zeker weer over. En ik rij idd ook lease maar voor zulke bedragen.mag je toch wel wat meer verwachten. Zelfs een dacia maakt minder herrie en dat zou het b-merk moeten zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door larsdijkstra 16v »

Een goede dealer is al heel wat, die lost alle dingen voor je op. Zie de verschillende verhalen maar op dit forum. Er zit enorm verschil in de kwaliteit en aandacht van dealers. Tuurlijk moet Renault dingen beter doen, maar een goede dealer maakt het verschil
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Knippie »

Een goede dealer staat ook machteloos als het moet werken met de slechte kwaliteit die hij krijgt aangereikt... mijn auto is kwalitatief weer minder geworden na een bezoek aan de dealert. Bluetooth ontvangst was slecht, nu nog slechter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ron_kiesling
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2018 08:44
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door ron_kiesling »

probleem blijft bestaan en ik ben er helemaal klaar mee. De garage verteld dat ze er niets aan kunnen doen ne gaan doen. Wat nu? leasemaatschapij geeft aan het niet prettig te vinden maar ook niets kunnen veranderen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mikeyl
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2014 14:56
Actief als: professional

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Mikeyl »

Benieuwd of dit ook een oplossing is voor de Renault Megane IV, Ik heb nl het zelfde probleem maar dan met een Renault Megane IV Bose versie (100Pk) okt 2017 al half jaar bezig met de dealer maar krijg nu te horen dat het volgens de importeur bij de auto hoort. Het is echt heel storend zeker als je langere ritten maakt.

****************************
Talisman Zwart schreef:Beste Talisman rijders bij mijn auto is het binnen komen van Motor / koppeling geluid aan de linker benedenkant van mijn auto weg.
Er is een demper / geluid ontkoppelaar in de hydrauliekleiding van de koppeling geplaatst.
Dit resulteert dat het geluid er nog wel is onder de motorkap maar niet meer naar binnen komt via de hydrauliekleiding van de koppeling.
Zie de foto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ron_kiesling
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2018 08:44
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door ron_kiesling »

wow, dank je wel, dat wil natuurlijk aan mijn garage voorleggen. De foto zie ik helaas niet. Kun je een privemailtje sturen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Chlewwie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2016 21:22
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Chlewwie »



Waarschijnlijk kunnen de meeste Renault garage's van dit filmpje leren wat toewijding is om een probleem op te lossen.....
1.6 DCi Talisman Intens Estate

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ron_kiesling
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2018 08:44
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door ron_kiesling »

De dealer gaat woensdag de hydrauliek leiding vervangen door eentje met een demper erin. Hij heeft dit bij Renault Nederland besproken, hiermee moet het opgelost zijn. Bedankt forum "vrienden"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht