Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Wat is er precies aangepast na 2015? En zijn de bij ons nu vervangen BCB’s even betrouwbaar als de modellen na 2015?Renault Zoe laden niet mogelijk
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 11
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
- Actief als: particulier
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Renault Zoe laden niet mogelijk
Er zijn bij mijn beste weten geen structurele problemen met de BCB. Met niet structureel bedoel ik dat ze niet met bosjes sneuvelen, dat is zeker niet het geval. Natuurlijk zijn er wèl defecten en af en toe productie-fouten. Ik weet er zelf één waarbij een kabel in de filterunit niet goed was gekrompen. Franse auto en bereider.
Er was één heel naar probleem dat een een ernstig verkeerd bedraad laadpunt tot het vastlassen van het 1/3 fase relais kon leiden. Dit relais zit in de filterunit in de Q's dus aan de linkerzijde als je voor de auto staat. Ik meen dat dat al heel lang geleden is opgelost in firmware. Typisch zo'n geval van "laadpunten zouden echt nooit zo stom moeten zijn aangesloten" versus "auto zou die situatie natuurlijk meteen moeten herkennen", afhankelijk van aan welke kant van het hek je staat.
Een zwakte vind ik wel het firmware update beleid van Renault (corporate). Geen probleem = geen update, of zelf vragen en betalen. Dat had beter en slimmer gekund. Geen idee of dat met de behoorlijk andere ZE50 is verbeterd.
Stemmen met de voeten ben ik altijd een voorstander van. Mijn eigen voeten hebben geen problemen met Renault / ZOE. De mijne is al bijna 9 jaar vrijwel klachtenvrij, en ik hoop er nog ten minste 6 jaar mee door te rijden. Afkloppen.
Er was één heel naar probleem dat een een ernstig verkeerd bedraad laadpunt tot het vastlassen van het 1/3 fase relais kon leiden. Dit relais zit in de filterunit in de Q's dus aan de linkerzijde als je voor de auto staat. Ik meen dat dat al heel lang geleden is opgelost in firmware. Typisch zo'n geval van "laadpunten zouden echt nooit zo stom moeten zijn aangesloten" versus "auto zou die situatie natuurlijk meteen moeten herkennen", afhankelijk van aan welke kant van het hek je staat.
Een zwakte vind ik wel het firmware update beleid van Renault (corporate). Geen probleem = geen update, of zelf vragen en betalen. Dat had beter en slimmer gekund. Geen idee of dat met de behoorlijk andere ZE50 is verbeterd.
Stemmen met de voeten ben ik altijd een voorstander van. Mijn eigen voeten hebben geen problemen met Renault / ZOE. De mijne is al bijna 9 jaar vrijwel klachtenvrij, en ik hoop er nog ten minste 6 jaar mee door te rijden. Afkloppen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 11
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 20 jan 2022 09:15
- Actief als: particulier
Re: Renault Zoe laden niet mogelijk
Weet het niet zeker maar toen zijn ze volgens mij van de meeste snelladers afgestapt en naar de chademo lader overgegaan
Heb jou onderdeel laten doormeten zelfde onderdeel kapot als die van mij stekkers etc zaten allemaal anders heel appart dat ze gewoon niet allemaal dezelfde artikelnummer hebben
Heb jou onderdeel laten doormeten zelfde onderdeel kapot als die van mij stekkers etc zaten allemaal anders heel appart dat ze gewoon niet allemaal dezelfde artikelnummer hebben
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Renault Zoe laden niet mogelijk
Volgens mij is sprake van enige verwarring.
Het model met de snellader (alle ZOEs van ongeveer 2016 en daarvoor) is de Q. Herkenbaar onder de motorkap aan de grote prominente metalen box.
Na 2016 is naast de Q het R model verschenen, herkenbaar aan de zwarte plastic pijp bovenop het "blok". De Q bleef leverbaar maar werd snel minder populair.
De R heeft de nu luchtgekoelde motor die door Renault zelf is ontwikkeld. De lader is in termen van modules min of meer hetzelfde, zij het dat de "verpakking" totaal anders is: alle modules die eerst in aparte boxen zaten zijn nu geïntegreerd in een grote box naast en bovenop de motor. En inderdaad gelimiteerd tot 22kW (32A op drie fase). Ik denk dat je die verschillen bedoeld.
Als je een ZOE uit 2013 hebt is het per definitie een Q model. De auto van SpaceFreek is waarschijnlijk een R.
ZOEs hebben nooit CHaDeMo, de Japanse DC aansluitingen gehad. Misschien bedoel je "Chamelion", dat is de marketing naam die Renault aan al zijn laders, dus van de Q en R modellen, heeft gegeven omdat ze een uitzonderlijk dynamisch bereik hebben (in de Q modellen van ongeveer 2.5 naar 43 kW). DC snelladen met CCS is pas met de ZE50 verschenen en dat valt echt buiten de scope van dit draadje. Maar motorisch/laadtechnisch is de ZE50 ongeveer een R model, uitgebreid met een CCS module.
Het model met de snellader (alle ZOEs van ongeveer 2016 en daarvoor) is de Q. Herkenbaar onder de motorkap aan de grote prominente metalen box.
Na 2016 is naast de Q het R model verschenen, herkenbaar aan de zwarte plastic pijp bovenop het "blok". De Q bleef leverbaar maar werd snel minder populair.
De R heeft de nu luchtgekoelde motor die door Renault zelf is ontwikkeld. De lader is in termen van modules min of meer hetzelfde, zij het dat de "verpakking" totaal anders is: alle modules die eerst in aparte boxen zaten zijn nu geïntegreerd in een grote box naast en bovenop de motor. En inderdaad gelimiteerd tot 22kW (32A op drie fase). Ik denk dat je die verschillen bedoeld.
Als je een ZOE uit 2013 hebt is het per definitie een Q model. De auto van SpaceFreek is waarschijnlijk een R.
ZOEs hebben nooit CHaDeMo, de Japanse DC aansluitingen gehad. Misschien bedoel je "Chamelion", dat is de marketing naam die Renault aan al zijn laders, dus van de Q en R modellen, heeft gegeven omdat ze een uitzonderlijk dynamisch bereik hebben (in de Q modellen van ongeveer 2.5 naar 43 kW). DC snelladen met CCS is pas met de ZE50 verschenen en dat valt echt buiten de scope van dit draadje. Maar motorisch/laadtechnisch is de ZE50 ongeveer een R model, uitgebreid met een CCS module.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 11
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 20 jan 2022 09:15
- Actief als: particulier
Re: Renault Zoe laden niet mogelijk
Heb de bcb van freek gehad zat geen zwarte kap op daaron zei ik ook voor de rest weet ik het niet en naam van d elader wist ik niet precies dat is dus de chameleon lader
Mij is namelijk verteld dat de zoe alle dc laders stuk maakt op1 of andere manier en dat blijkt wel fastbed klapt ze er allemaal uit kan vanuit friesland niet eens meer normaal richting amsterdam de zoe is gewoon een verdien model voor renault
Zoe is van de week klaar en dan trap ik hem op marktplaats renault heeft mijn vetrouwen geschaad om nergens een oplossing te vinden en alleen maar willen cashen
Op naar mijn e golf groeten
Mij is namelijk verteld dat de zoe alle dc laders stuk maakt op1 of andere manier en dat blijkt wel fastbed klapt ze er allemaal uit kan vanuit friesland niet eens meer normaal richting amsterdam de zoe is gewoon een verdien model voor renault
Zoe is van de week klaar en dan trap ik hem op marktplaats renault heeft mijn vetrouwen geschaad om nergens een oplossing te vinden en alleen maar willen cashen
Op naar mijn e golf groeten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 11
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
- Actief als: particulier
Re: Renault Zoe laden niet mogelijk
Hoi Zoë2goe, bedankt voor je reacties. Voor de volledigheid, onze auto betreft ook een Q210 (net als Louwerenszio2013). Jammer dat je ook niets aan onze oude module hebt gehad Louwerenszio2013.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Renault Zoe laden niet mogelijk
[mention]spacefreek[/mention] Ah helder. Dan ben ik alleen even de weg kwijt met de andere stekkers en zo.
[mention]Louwerenszio2013[/mention] Ik snap de frustratie van zo'n dure reparatie, en dan zou het bij mij ook klaar zijn, maar de stelling van "alle" is simpelweg onjuist. Renault gaf in het begin ik meen 7 jaar garantie op het elektrische aandrijfsysteem, ze hebben echt geen duizenden BCB's vervangen, dan had de boel echt overal in de spreekwoordelijke forum-fik gestaan. Vrijwel alle Q's rijden nog steeds happy rond.
Overigens begrijp ik dat er nu een setje modules rondzwerft. Daar ben ik voor te porren. Stuur gerust een berichtje.
[mention]Louwerenszio2013[/mention] Ik snap de frustratie van zo'n dure reparatie, en dan zou het bij mij ook klaar zijn, maar de stelling van "alle" is simpelweg onjuist. Renault gaf in het begin ik meen 7 jaar garantie op het elektrische aandrijfsysteem, ze hebben echt geen duizenden BCB's vervangen, dan had de boel echt overal in de spreekwoordelijke forum-fik gestaan. Vrijwel alle Q's rijden nog steeds happy rond.
Overigens begrijp ik dat er nu een setje modules rondzwerft. Daar ben ik voor te porren. Stuur gerust een berichtje.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 11
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 20 jan 2022 09:15
- Actief als: particulier
Re: Renault Zoe laden niet mogelijk
De stekkers van zijn bcb waren anders volgens mijn monteur
En ze gaan wel met bosjes want in frankrijk is er een stormloop op bcb het is gewoon een verdien model met hun 4k reperatie auto jaar daarvoor voor dik 7k gekocht
Motor wissel in een verbrandingsauto kost je nog geen 1k
Toegevoegd in 2 minuten 13 secondes:
De modules die rondzwerven in nedeland zijn veel te duur die van mij komt uit frankrijk
Toegevoegd in 9 minuten 14 secondes:
Spacefreek
jaah heel jammer stekkers etc kwamen niet overeen heb dat overgens niet zelf kunnen checken
Weet alleen dat bij jou en mijn bcb beide de filter stuk is
Groeten
En ze gaan wel met bosjes want in frankrijk is er een stormloop op bcb het is gewoon een verdien model met hun 4k reperatie auto jaar daarvoor voor dik 7k gekocht
Motor wissel in een verbrandingsauto kost je nog geen 1k
Toegevoegd in 2 minuten 13 secondes:
De modules die rondzwerven in nedeland zijn veel te duur die van mij komt uit frankrijk
Toegevoegd in 9 minuten 14 secondes:
Spacefreek
jaah heel jammer stekkers etc kwamen niet overeen heb dat overgens niet zelf kunnen checken
Weet alleen dat bij jou en mijn bcb beide de filter stuk is
Groeten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nieuw lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 jul 2023 22:48
- Actief als: particulier
Re: Renault Zoe laden niet mogelijk
Mijn Zoë heeft ook het probleem niet willen laden. Het is een Zoë uit 2020 R110.
Hij springt uit zichzelf van laadprogramma direct naar programma. Doet dit bij openbare en thuis laadpalen.
Morgen naar de garage.
Is er een Zoë eigenaar bekend met dit probleem en oplossing?
Hij springt uit zichzelf van laadprogramma direct naar programma. Doet dit bij openbare en thuis laadpalen.
Morgen naar de garage.
Is er een Zoë eigenaar bekend met dit probleem en oplossing?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nieuw lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 okt 2023 14:20
- Actief als: particulier
Re: Renault Zoe laden niet mogelijk
Sinds juli 2022 rijd ik een Zoe ZE50 R135 uit juli 2021. Nu met 13000 km op de teller is laden ook niet meer mogelijk. Het klepje van de laadaansluiting wilde ook niet meer open en op het dashboard verscheen de mededeling: "laden niet mogelijk". De auto staat nu bij de garage en gezien de eerdere meldingen in dit forum verwacht ik een dure reparatie door een defecte BCB. Ik wacht af.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 11
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
- Actief als: particulier
Re: Renault Zoe laden niet mogelijk
Vervelend, maar lijkt me dat je op garantie/coulance mag rekenen bij een dergelijke leeftijd van een net 2 jaar oude auto..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
- Actief als: particulier
Re: Renault Zoe laden niet mogelijk
Dat is zelfs consumenten recht. Je mag wel van zo’n wagen verwachten dat het laden langer dan 2 jaar werkt. Eerder 10 jaar.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nieuw lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 okt 2023 14:20
- Actief als: particulier
Re: Renault Zoe laden niet mogelijk
Het probleem is snel opgelost met een update van de software. Dus geen defecte BCB maar een software probleem. Het klepje gaat weer open, de melding op het dashboard is verdwenen, de batterij kan weer geladen worden. Opgelost.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 11
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
- Actief als: particulier
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 277 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 531 Weergaves
-
Laatste bericht door jeroende
-
- 0 Reacties
- 232 Weergaves
-
Laatste bericht door Raijmond
-
- 0 Reacties
- 285 Weergaves
-
Laatste bericht door Injector1
-
- 2 Reacties
- 432 Weergaves
-
Laatste bericht door Renault-Zoë-Q210